Terex Scout ST-50
: 2011-01-30, 23:23
Po fantastycznym Tereksie wagi ciężkiej autorstwa Żbika czas na Terexa-liliputa.
ST-50 zwykle używają różne służby (np. leśnicy) do transportu niewielkich ładunków (do 1.8 tony + dodatkowo 3 tony na przyczepie) w trudnym terenie. Główną zaletą jest bardzo mały nacisk na podłoże, stąd ST-50 jest często używany na terenie niestabilnym i podmokłym, np. na torfowiskach. Pojazd występuje wielu konfiguracjach: z przyczepą gąsienicową, z pługo-solarką, z wywrotką, z zamkniętą kabiną.
Model jest stosunkowo prosty, bez technicznych fajerwerków. Napęd z 2 silników PF M ukrytych pod skrzynią ładunkową jest przekazywany na przednie koła za pomocą ślimaków. Bateria mieści się pomiędzy fotelami i między dwoma przekładniami ślimakowymi i udaje obudowę silnika jak w prawdziwej maszynie. Odbiornik IR z konieczności musiał być wbudowany przed fotelem pasażera więc nie ma on miejsca na nogi. Pojazd ma też światła zamontowane pod "dachem" kabiny - jak w oryginale. Posiada też zawieszenie w postaci bardzo prostych wózków-kolebek.
Z wyglądu jestem całkiem zadowolony choć nie obyło się bez kompromisów. Koła są z konieczności ciemnoszare bo LEGO nigdy nie wyprodukowało takich kół czarnych. Oryginał ma też klatkę kabiny zbudowaną z belek pospawanych pod różnymi dziwnymi kątami, wliczając dwie krzyżowe belki tworzące "dach". Musiałem zrezygnować z wielu tych kątów, które są dość trudne do zbudowania w tej skali. Stąd brak krzyża na dachu. Wymyśliłem też sobie użycie prostych czarnych płotków w roli tej kratki za fotelami ale ponieważ nie udało mi się ich na razie kupić to model publikuje taki jaki widzicie. Narysowałem też całość w LDRAW i tam płotki są.
Model jeździ całkiem sprawnie choć dość wolno (ze względu na ślimaki) i lepiej sobie radzi na podłodze niż na śniegu. Szczególnie, że dzisiaj rano śnieg był wyjątkowo lepki i ciężki przez co pojawiały się problemy z przyczepnością.
Film
Galeria
Tym razem nie zrobiłem instrukcji ale mam całość narysowaną w LDRAW:
ST50 i przyczepa
Kilka zdjęć: 1 2 3 4 5 6
ST-50 zwykle używają różne służby (np. leśnicy) do transportu niewielkich ładunków (do 1.8 tony + dodatkowo 3 tony na przyczepie) w trudnym terenie. Główną zaletą jest bardzo mały nacisk na podłoże, stąd ST-50 jest często używany na terenie niestabilnym i podmokłym, np. na torfowiskach. Pojazd występuje wielu konfiguracjach: z przyczepą gąsienicową, z pługo-solarką, z wywrotką, z zamkniętą kabiną.
Model jest stosunkowo prosty, bez technicznych fajerwerków. Napęd z 2 silników PF M ukrytych pod skrzynią ładunkową jest przekazywany na przednie koła za pomocą ślimaków. Bateria mieści się pomiędzy fotelami i między dwoma przekładniami ślimakowymi i udaje obudowę silnika jak w prawdziwej maszynie. Odbiornik IR z konieczności musiał być wbudowany przed fotelem pasażera więc nie ma on miejsca na nogi. Pojazd ma też światła zamontowane pod "dachem" kabiny - jak w oryginale. Posiada też zawieszenie w postaci bardzo prostych wózków-kolebek.
Z wyglądu jestem całkiem zadowolony choć nie obyło się bez kompromisów. Koła są z konieczności ciemnoszare bo LEGO nigdy nie wyprodukowało takich kół czarnych. Oryginał ma też klatkę kabiny zbudowaną z belek pospawanych pod różnymi dziwnymi kątami, wliczając dwie krzyżowe belki tworzące "dach". Musiałem zrezygnować z wielu tych kątów, które są dość trudne do zbudowania w tej skali. Stąd brak krzyża na dachu. Wymyśliłem też sobie użycie prostych czarnych płotków w roli tej kratki za fotelami ale ponieważ nie udało mi się ich na razie kupić to model publikuje taki jaki widzicie. Narysowałem też całość w LDRAW i tam płotki są.
Model jeździ całkiem sprawnie choć dość wolno (ze względu na ślimaki) i lepiej sobie radzi na podłodze niż na śniegu. Szczególnie, że dzisiaj rano śnieg był wyjątkowo lepki i ciężki przez co pojawiały się problemy z przyczepnością.
Film
Galeria
Tym razem nie zrobiłem instrukcji ale mam całość narysowaną w LDRAW:
ST50 i przyczepa
Kilka zdjęć: 1 2 3 4 5 6