MOC-WH40k mech

Aquazone, Mecha, Space, SW, Underground, Bionicle, Hero Factory

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

MOC-WH40k mech

#1 Post autor: Jerac »

Mój debiutancki MOC...
A konkretnie Space Marines Dreadnought.

Inspirowany tym obrazkiem:
http://www.danscottart.com/images/Dreadnought.jpg

A tak wyszedł:
http://www.republika.pl/sorwurmz/dread1.gif
http://www.republika.pl/sorwurmz/dread2.gif
http://www.republika.pl/sorwurmz/dread3.gif
(Argh... ja chce się znaaać na fotograaafiii, auaaaaa... :| )

Ten którego zbudowałem ma inną nieco konfigurację, zamiast prawej łapy ma assault cannon, i nie ma górnego granatnika - ale są to warianty jak najbardziej dopuszczalne przez podręcznik Warhammera 40000. Konstrukcja jest dość wytrzymała, ale zarazem elastyczna, aby usunąć ryzyko uszkodzenia części. Niestety, ma 2 wady. Obie wynikają z faktu, iż model musi być malutki - taki jak oryginalne figurki WH40k. Po pierwsze, proporcje "barków" są zachwiane - najlepsze by było 3-3-3, ale w środkowej części jest mechanizm utrzymujący "ręce" tak aby nie opadały (mają podobną masę; jeśli jedno idzie w górę drugie idzie w dół - i tak się trzyma), więc szerokość rdzenia musi być 4. Gdybym poszerzył też barki do 3, całokształt byłby za szeroki, a bardziej zależało mi na odpowiednich proporcjach całości niż poszczególnych elementów. Druga wada to łapy. Nawet nie myśląc o wytrzymałości ciężko zbudować tak małą i tak ruchliwą nóżkę - ruchome biodra, kolana, stopy i pazury - więc zastosowałem wariant prostszy. Z samą "ręką" zresztą też są problemy, więc już po paru próbach darowałem sobie próbę zrobienia jej -tak-jak-tam-jest- i po prostu zrobiłem własną, aczkolwiek też w pełni ruchomą, i z zaciskalnymi palcami.

Generalnie jednak myślę że nie jest źle. A co Wy o tym sądzicie? :D

EDIT: Dreadnought dostał przeciwnika!
Jest nim oczywiście Orczy Killa Kan. Wygląda jak czysty chaos, złożony z najróżniejszych elementów... ale o to chodzi! Orki akurat najmniej przejmują się wyglądem, to co budują ma być praktyczne, i zabójcze. Jako że nie ma dwóch identycznych puszek, miałem tutaj znacznie większą swobodę niż w przypadku Dreadnoughta Space Marines, więc odwzorowanie jest lepsze. No, ale koniec gadania.

Oryginał:
http://www.newwave.org/minis/contest/go ... rdson4.jpg

Moja interpretacja: :D
http://www.republika.pl/sorwurmz/kan1.gif
http://www.republika.pl/sorwurmz/kan2.gif
http://www.republika.pl/sorwurmz/kan3.gif
http://www.republika.pl/sorwurmz/kan4.gif

No, wreszcie mam galeryjkę...
http://brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=163941

Eldar Wraithlord:
Originał:
http://www.games-workshop.de/warhammer4 ... thlord.jpg

A to jak wygląda w moim wydaniu (kolorystyka jest zależna od wybranego szczepu - więc niekoniecznie musi być żółto-niebieski Uśmiech:
http://www.brickshelf.com/gallery/Jerrec/Wh40k/w1.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Jerrec/Wh40k/w2.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Jerrec/Wh40k/w3.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Jerrec/Wh40k/w4.jpg

Ork Wartrak
Oryginał:
http://www.republika.pl/sorwurmz/wartrak.gif

To co udało mi się zrobić... aczkolwiek jest to raczej luźna interpretacja, no i nie mam kierowcy ;/
http://www.brickshelf.com/gallery/Jerre ... rtrak1.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Jerre ... rtrak2.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Jerre ... rtrak3.jpg
http://www.brickshelf.com/gallery/Jerre ... rtrak4.jpg
Ostatnio zmieniony 2006-01-23, 12:35 przez Jerac, łącznie zmieniany 4 razy.

Awatar użytkownika
SAMOTH666
Posty: 74
Rejestracja: 2005-01-07, 15:44
Lokalizacja: Katowice
Kontakt:

#2 Post autor: SAMOTH666 »

Elegancko, jak na debiut całkiem przyzwoity projekcik :-P
In my dark Kingdom.....

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#3 Post autor: Jerac »

Dzięki :)

Jakieś sugestie co zmienić, co wygląda nieładnie, czy też niepasuje...? Byłbym wdzięczny za każdą opinię, nawet krytyczną byle zgrubsza chociaż konstruktywną. :D

Awatar użytkownika
szarikm
Adminus Emeritus
Posty: 1312
Rejestracja: 2005-11-03, 16:43
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: szarikm

 

#4 Post autor: szarikm »

Co to za wałek mu z pleców wystaje??

Taśma do karabinu pierwsza klasa :-D

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#5 Post autor: Jerac »

Wałek służy do obracania łap, i jednocześnie trzyma zębatkę która łączy ośki od tychże łap. Jednakże można go bez problemu usunąć i wepchnąć zwykłą ośkę o długości 2. Mi jednak nie przeszkadza... czy psuje wygląd całości?

Przymierzam się już do zbudowania odpowiednika tego mecha u Orków, czyli Killa Kana - a żeby było śmieszniej, w tej samej skali, i bez rozbierania Dreadnoughta. A nóż się uda :D

Mozgala

#6 Post autor: Mozgala »

Naprawdę świetnie odwzorowany model :) Właśnie jestem w trakcie kończenia gry komputerowej WH 40k: Dawn of war i jej dodatku Winter assalut, więc jestem pod ogromnym wpływem klimatów WH, sam myślałem żeby zbudować coś wzorowanego na tym temacie, power armour dla minifiga - taki jak maja spacemarines lub może nawet pokusiłbym się o zbroję terminatora. Według mnie najfajniej te wszystkie mechy i żołnierze wyglądają w barwach Ultramarines (niebieski z złotymi dodatkami).

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#7 Post autor: Jerac »

Czarny z niebieskimi i szarymi dodatkami będzie Orczasty KillaKan, mam już cały kadłubek i jeden wysięgnik (z piłą)... zapowiada się chaotycznie dość, ale myślę że wyjdzie :)

Próbowałem też robić armory dla ludzików z Technica, (bo są w odpowiedniej skali w stosunku do mechów), ale generalnie mi nie idzie - nie mam pomysłu jak pogrubić ręce i nogi, że już nie wspomne o hełmie - za małe toto... No i cały czas chodzi mi po głowie Fire Prism Eldarów, piękny antygrawitacyjny czołg, i Wartrak Orków, platforma przeciwpiechotna na gąsiennicach - tylko będę musiał na nim postawić nie-Legową figurkę Orka ale co tam ;)

Btw, Dawn of War rox! WA jeszcze nie mam, ale widziałem już parę fajnych wynalazków stamtąd... Sentinel na przykład, lub ten zbyczały wehikuł tej samej klasy co Land Raider.

Mozgala

#8 Post autor: Mozgala »

Jerac pisze:parę fajnych wynalazków stamtąd... Sentinel na przykład
Santiel wygląda jagby był żywcem skopiowany z AT-ST z SW, ciekawe co na to Lucas Arts :D

Awatar użytkownika
pieknykot
Posty: 19
Rejestracja: 2005-08-30, 18:06
Lokalizacja: Erathia

#9 Post autor: pieknykot »

Dreadnought :
1) Bardzo ładny MOC :) .
2) Podobny do tego na obrazku .
3) Logo m- tron przypomina że to jest budowla z lego :-D .
Killa kan :
1) Z wyglądui słabiutko , ale u orków się przecież wygląd nie liczy . :wink:
2) Podobny do tego na obrazku .
Ostatnio zmieniony 2006-01-16, 13:51 przez pieknykot, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#10 Post autor: Jerac »

Dziękuję :)
Przy okazji jest to dowód na to że Bionicle się przydają, ba, są wręcz ważne :)

Mozgala: Skoro Lucas nie przyczepił się przez tyle lat to chyba się nie przyczepi teraz... no i chyba nie opatentował Maszyny Bojowej W Kształcie Pudła Na Dwóch Nogach Z Odwrotnie Działającymi Kolanami...? :D

Awatar użytkownika
Scaner
Posty: 292
Rejestracja: 2005-03-23, 19:19
Lokalizacja: Rybnik
brickshelf: Tomtores

 

#11 Post autor: Scaner »

nareszcie jakiś robot. I nawet podobny do pierwowzoru.
Szkoda że w tej skali nie można oddać więcej szczegółów...
Koparka tu, koparka tam, i ja też koparkę mam :-).
Pierwszy projekt - 8043 + pneumatyka.

Awatar użytkownika
Korn
Posty: 133
Rejestracja: 2004-11-30, 21:56
Lokalizacja: Łuków
brickshelf: Fireblast

 

#12 Post autor: Korn »

Bardzo fajny :D . Podoba mi się cała kolorystyka i manualnosć :D.
Pozdrawiam.
KoRn

mantis

#13 Post autor: mantis »

Jestem fanem WH40K i to co zrobiłeś jest niesamowicie piękne. Assault Cannon ci świetnie wyszedł i łańcuch z nabojami. Legs and Legs Connector - z ciekawym rozwiązaniem. Może opublikowałbyś to na cytadeli?
Weapon Range Str. AP Type
Assault cannon 24" 6 4 Heavy 4, Rending :)

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#14 Post autor: Jerac »

@Fireblast:
manualność? Chodzi o możliwość poruszania elementów?

@mantis:
Cytadeli...? Chciałbym zauważyć że w ogóle światem WH40k interesuję się tak ze 2 tygodnie, i o sporej ilości rzeczy zapewne obowiązkowych dla fana tego systemu nie mam pojęcia :)

Killa Kan natomiast jest już prawie gotowy - mam już wszystkie moduły i robię drobne detale. Generalnie jak dotąd wygląda jak coś zrobione ze złomu, pozornie bez ładu i składu.. ale chyba o to chodziło :D

Aha, Legs connector to jest.... no właśnie, co? Gdzie mogę znaleść profesjonalny opis części wraz z rysunkami/zdjęciami?

No i dziękuję wszystkim za ciepłe przeyjęcie mojego pierwszego MOCa na 00453005_0000002u :-D

Awatar użytkownika
Jerac
Posty: 2311
Rejestracja: 2006-01-14, 20:32
Lokalizacja: Sol III, Łódź
brickshelf: Jerrec

 

#15 Post autor: Jerac »

Przepraszam za doubleposta, ale muszę pochwalić się nowym MOCem - a że jest to niejako dodatek do pierwszego, nie będę tworzyć nowego tematu. Zdjęcia na końcu pierwszego posta :)

ODPOWIEDZ