[Ciekawostka] Czy kiedyś zawiesiłeś się na korzeniu?

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
m4rc1n
Posty: 369
Rejestracja: 2009-09-17, 15:28
Lokalizacja: Królewskie Miasto Kraków
brickshelf: m4rc1n

 

#16 Post autor: m4rc1n »

9:1, tzn dwie redukcje z8 na z24. W moim Unimogu mam to rozwiązane wg projektu TT, czyli:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=4653310
W modelu o wadze 2.6 kg sprawdza się dość dobrze, ale przez sprzęgło nie zawsze działa wystarczająco mocno.
MOCs: 4
WIP: who cares?

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#17 Post autor: Sariel »

9:1 to ja stosuję w zwykłych MOCach przeznaczonych na podłogę, dla trialówki to IMHO za mało.
Ostatnio zmieniony 2011-06-02, 19:07 przez Sariel, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#18 Post autor: Waler »

A to, że koła trąc o podłoże generują kolosalne napiężenia na kardanach i ośkach to takie normalne jest? Osobiscie testowałem to na dywanie, który generuje spory opór jako podłoże. Na ziemi będzie chyba lżej.
Lecz nie zmienia to faktu, że wszystko się wygina podczas skrętu...

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#19 Post autor: Sariel »

Jak nie masz dyfra to tak, naprężenia są nie do uniknięcia. Chociaż przy wadze którą podałeś nie mają prawa być kolosalne.

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#20 Post autor: Waler »

Na przedni most by wygladało to bardziej realnie położyłem odważnik 1 kg. Oczywiście przy tej wadze jaka teraz jest nie ma żadnego problemu, ale jezeli ma ważyć 2kg to wiem, że coś się będzie działo :D

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#21 Post autor: 3dom »

Ja w Zetrosie MK2 miałem 1:5 i nie było problemów, ważył ponad 3 kg. Dużo lżejszy MK1 miał 1:8,33 i było za wolne.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#22 Post autor: Chrupek »

Ja w Kamazie, przy wadze 2,3kg miałem mediuma z przełożeniem 3:1 i też dawał radę.
Sezon w pełni!

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#23 Post autor: Cieślu »

Sariel pisze:9:1 to ja stosuję w zwykłych MOCach przeznaczonych na podłogę, dla trialówki to IMHO za mało.
Tyle dokładnie miałem w Jelczu na tamten sezon. Medium się trochę męczył ale generalnie dawał radę. Ważył pod 3 kg.

Ja bym się zastanowił nad wsadzeniem z przełożeniem 1:3 bądź nawet mniejszym. Nie dość, że skręt szybki to jeszcze bardzo mocny.
Ostatnio zmieniony 2011-06-03, 14:15 przez Cieślu, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

ODPOWIEDZ