[MOC] FSO Syrena
: 2011-06-30, 15:43
Dzień dobry!
Ponad pół miliona ich było. Wyprodukowanych od 1957 do 1983 roku, najpierw w FSO, później w FSM (zdaje się, że od '105').
Najpopularniejszą wersją była oczywiście osobowa. 101, 102, 103, 104 i 105. Tylko ta ostatnia miała drzwi otwierane do przodu.
'Bosto' to skrót od 'Bielski OSobowo-TOwarowy'. Wersja dostawcza - furgon. Miała oznaczenie 104b i 105b.
Jeszcze wyprodukowano niewielką liczbę pick-upa z plandeką o oznaczeniu chyba R-20.
I na tym w zasadzie koniec.
Zostały konstrukcje prototypowe:
Syrena Laminat, z nadwoziem z laminatu, furgonetka/mikrobus Syrena Furgon oraz piękna, sportowa, dwumiejscowa Syrena Sport zbudowana w 1960 roku. Prototyp i dokumentację tej ostatniej zniszczono, jako że była pomysłem zbyt ekstrawaganckim w naszych, socjalistycznych realiach.
Syreny były napędzane silnikami dwusuwowymi, najpierw dwucylindrowymi o pojemności 700cm3, a pod koniec trzycylindrowymi, o pojemnościach 850 i 1000cm3.
Syrena 101
Syrena 104
Syrena Bosto
Syrena Sport
Wygrzebałem je niedawno z pudła, zupełnie o nich zapomniałem! Pewnie dlatego że to takie relaksacyjne drobiazgi, kwadransik każdy, tak od niechcenia :)
Wstawiam już teraz, bo mi się duszą na dysku, ale planuję jeszcze zrobić jedno szczególne zdjęcie, do którego muszę coś dokupić.
A teraz FILM !!!
Flickr - lepsza jakość: [ LINK ]
Youtube - nieco gorsza jakość:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RiQAh4tLwbg[/youtube]
Zdjęcie specjalne:
[ A tak to działa ]
[ I tak też ]
Raz jeszcze wszystkie razem:
I na zakończenie:
- Ta nie będzie za duża?
Do kompletu, na przyszły rok zostawię sobie pick-upa i furgon, to już będzie banalne.
Miłego oglądania ! Ciekaw jestem, jakie wywołają wrażenia....
(Aha - proszę mi nie piszczeć, że chłodnica z naklejki. Można tam wstawić czarny/ciemnoszary kafelek 1x3, jeśli ktoś woli. Ja wolę naklejkę. Za to w Syrenie Sport najpierw zamontowałem grilla z grilli, ale musiałem z nich zrezygnować, żeby zrobić wlot powietrza na masce.)
Ponad pół miliona ich było. Wyprodukowanych od 1957 do 1983 roku, najpierw w FSO, później w FSM (zdaje się, że od '105').
Najpopularniejszą wersją była oczywiście osobowa. 101, 102, 103, 104 i 105. Tylko ta ostatnia miała drzwi otwierane do przodu.
'Bosto' to skrót od 'Bielski OSobowo-TOwarowy'. Wersja dostawcza - furgon. Miała oznaczenie 104b i 105b.
Jeszcze wyprodukowano niewielką liczbę pick-upa z plandeką o oznaczeniu chyba R-20.
I na tym w zasadzie koniec.
Zostały konstrukcje prototypowe:
Syrena Laminat, z nadwoziem z laminatu, furgonetka/mikrobus Syrena Furgon oraz piękna, sportowa, dwumiejscowa Syrena Sport zbudowana w 1960 roku. Prototyp i dokumentację tej ostatniej zniszczono, jako że była pomysłem zbyt ekstrawaganckim w naszych, socjalistycznych realiach.
Syreny były napędzane silnikami dwusuwowymi, najpierw dwucylindrowymi o pojemności 700cm3, a pod koniec trzycylindrowymi, o pojemnościach 850 i 1000cm3.
Syrena 101
Syrena 104
Syrena Bosto
Syrena Sport
Wygrzebałem je niedawno z pudła, zupełnie o nich zapomniałem! Pewnie dlatego że to takie relaksacyjne drobiazgi, kwadransik każdy, tak od niechcenia :)
Wstawiam już teraz, bo mi się duszą na dysku, ale planuję jeszcze zrobić jedno szczególne zdjęcie, do którego muszę coś dokupić.
A teraz FILM !!!
Flickr - lepsza jakość: [ LINK ]
Youtube - nieco gorsza jakość:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=RiQAh4tLwbg[/youtube]
Zdjęcie specjalne:
[ A tak to działa ]
[ I tak też ]
Raz jeszcze wszystkie razem:
I na zakończenie:
- Ta nie będzie za duża?
Do kompletu, na przyszły rok zostawię sobie pick-upa i furgon, to już będzie banalne.
Miłego oglądania ! Ciekaw jestem, jakie wywołają wrażenia....
(Aha - proszę mi nie piszczeć, że chłodnica z naklejki. Można tam wstawić czarny/ciemnoszary kafelek 1x3, jeśli ktoś woli. Ja wolę naklejkę. Za to w Syrenie Sport najpierw zamontowałem grilla z grilli, ale musiałem z nich zrezygnować, żeby zrobić wlot powietrza na masce.)