[MOC] MAV M28
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] MAV M28
Mała węgierska lokomotywka manewrowa. Pierwotnie miała powstać przed wyjazdem na Węgry, jednak brak czasu spowodował, że nie zdążyłem. No i brak elementów także ... Pierwotnie także miała zostać wyposażona w PF Medium i Aku, ale nie było tam na to wszystko miejsca, szczególnie na wieżę ...
W skrócie:
- długość: 7390 mm,
- szerokość: 3463 mm,
- wysokość: 3150 mm.
Pierwszy egzemplarz powstał w 1955 roku w firmie MVG (RABA), w latach 1955 - 1959 wyprodukowano 96 sztuk tych maleństw. W zależności od wersji posiadały silnik o mocy 135 KM (maks. prędkość 30 km/h) lub 200 KM (maks. prędkość 50 km/h). Demonami szybkości to one nie były, ale nie musiały ;)
Galeria BS (jak zmoderują...)
Galeria flickr
PS: Crises, użyłem userbarków z Twojego BSa - za nic nie mogłem znaleźć tego skryptu do wstawiania logo LUGPolu do obrazków ...
W skrócie:
- długość: 7390 mm,
- szerokość: 3463 mm,
- wysokość: 3150 mm.
Pierwszy egzemplarz powstał w 1955 roku w firmie MVG (RABA), w latach 1955 - 1959 wyprodukowano 96 sztuk tych maleństw. W zależności od wersji posiadały silnik o mocy 135 KM (maks. prędkość 30 km/h) lub 200 KM (maks. prędkość 50 km/h). Demonami szybkości to one nie były, ale nie musiały ;)
Galeria BS (jak zmoderują...)
Galeria flickr
PS: Crises, użyłem userbarków z Twojego BSa - za nic nie mogłem znaleźć tego skryptu do wstawiania logo LUGPolu do obrazków ...
Ostatnio zmieniony 2011-07-31, 21:00 przez rh, łącznie zmieniany 5 razy.
Całe rano pamiętałem o niej, a w końcu zapomniałem :/ ale to jeszcze dodam, bo zostaje na stałe ...M_longer pisze:No i pod drzwiami nie ma drabinki dla maszynisty :P
Hm, teoretycznie można by spróbować.M_longer pisze:Teraz masz tam skosy 1x3, nie dałoby się użyć zamiast nich tego?
Belfast pisze:Śliczna, taka w sam raz do ręki żeby pojeździć :)))
Dzięki ;) Pełnowymiarowa stoi sobie w Gdańsku i czeka na powrót i zrobienie jej porządnych zdjęć.M_longer pisze:Co nie zmienia faktu że jest to fajny modelik, chociaż miałem nadzieję że to będzie pełnowymiarowa lokomotywa :)
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Nie znam się na tym, ale z wyglądu śliczna lokomotywka no i wygląda jak oryginał.
wpis MD:
http://www.lugpol.pl/wmtool/
PS. Ta gęsta trawa wygląda jak taka zielona sztywna plastikowa wycieraczka do butów pod drzwi.
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=3949rh pisze:PS: Crises, użyłem userbarków z Twojego BSa - za nic nie mogłem znaleźć tego skryptu do wstawiania logo LUGPolu do obrazków ...
wpis MD:
http://www.lugpol.pl/wmtool/
PS. Ta gęsta trawa wygląda jak taka zielona sztywna plastikowa wycieraczka do butów pod drzwi.
Ostatnio zmieniony 2011-07-31, 13:14 przez Emilus, łącznie zmieniany 4 razy.
Dzięki wielkie :)Emilus pisze:wpis MD:
Spróbowałem. Nie wyglądało to dobrze, a do tego musiałbym lekko wysunąć przód - szkoda, że tego skosu nie ma w długościach 1 i 2 study ;)M_longer pisze:Teraz masz tam skosy 1x3, nie dałoby się użyć zamiast nich tego?
A i dodałem drabinkę. Zdjęcia (część) poprawione ;)
Koła wydają się jakby deczko za małe w stosunku do oryginału, zaś okna drzwi kabiny mógłbyś podnieść o wysokość jednego "plejta". Reszta bez zarzutu, bardzo poprawnie odwzorowana.
Przy okazji dodam, iż to zapewne ten właśnie model posłużył również za pierwowzór przy projektowaniu lokomotywy zestawu 4563.
Przy okazji dodam, iż to zapewne ten właśnie model posłużył również za pierwowzór przy projektowaniu lokomotywy zestawu 4563.
Przepraszam ale ta lokomotywka Ci się nie udała, Rafale. Ma kompletnie zrąbane proporcje i jakieś takie wewnętrzne fuj. A raczej zewnętrzne.
Najbardziej boli mnie to że oryginał ma pół na pół wysokości szarego (na dole) i czerwonego (na górze), nie licząc kabiny, natomiast tutaj te proporcje to tak mniej więcej 1/3 i 2/3. Druga sprawa, jak już Piotrek zauważył, kabina jest za długa. Ale nie o studa... o dwa...
Ale nic to, czasem się zdarza. Weź ją zrób jeszcze raz i już:)
Najbardziej boli mnie to że oryginał ma pół na pół wysokości szarego (na dole) i czerwonego (na górze), nie licząc kabiny, natomiast tutaj te proporcje to tak mniej więcej 1/3 i 2/3. Druga sprawa, jak już Piotrek zauważył, kabina jest za długa. Ale nie o studa... o dwa...
Ale nic to, czasem się zdarza. Weź ją zrób jeszcze raz i już:)
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
A to nie jest spowodowane tym że w oryginale podział kolorystyczny jest wyznaczany przez wysokość koła? W modelu można było użyć tylko małych kółek, więc linia podziału kolorów się automatycznie przesunęła.Jerac pisze:Najbardziej boli mnie to że oryginał ma pół na pół wysokości szarego (na dole) i czerwonego (na górze), nie licząc kabiny, natomiast tutaj te proporcje to tak mniej więcej 1/3 i 2/3.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Mi się podoba, przypomina oryginał.
Skrócenie kabiny o 2 kropki jest raczej niewykonalne bo trzeba by zrezygnować albo z obecnie użytych okien albo z żółtych poręczy (tudzież wydłużyć je, co też byłoby niezgodne z oryginałem).
Skrócenie kabiny o 2 kropki jest raczej niewykonalne bo trzeba by zrezygnować albo z obecnie użytych okien albo z żółtych poręczy (tudzież wydłużyć je, co też byłoby niezgodne z oryginałem).
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Dzięki :) Na 8 z dwóch powodów: pierwszy to po prostu to, że jakoś nie pasują mi kolejki na 7 - są za wąskie wg mnie, a drugi to, dlatego że jednak prawdziwe M28 jest dość szerokie (~3.1 m).papagras pisze:bardzo fajna - szczegolnie podobaja mi sie naklejki na cow catcher:)
czemu na 8 a nie na 7 stud ?