Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
8110 Unimog U400

Twoja ocena dla zestawu 8110 Unimog U400 to...
5
24%
 24%  [ 75 ]
5
24%
 24%  [ 75 ]
4
14%
 14%  [ 44 ]
4
14%
 14%  [ 44 ]
3
5%
 5%  [ 17 ]
3
5%
 5%  [ 17 ]
2
1%
 1%  [ 4 ]
2
1%
 1%  [ 4 ]
1
5%
 5%  [ 16 ]
1
5%
 5%  [ 16 ]
Głosowań: 156
Wszystkich Głosów: 312

Autor Wiadomość
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-16, 10:40   

Podejmie się ktoś chociaż skrótowego przetłumaczenia tekstu o prototypach? Ja niestety w języku naszych sąsiadów nazbyt biegły nie jestem.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Seba_wse 


Dołączył: 30 Cze 2011
Wpisy: 151
Skąd: Kraina Gryfitów
Wysłany: 2012-01-17, 08:31   

Moja Żona biegła jest, a że od Niej dostałem Unimoga, to się nie wywinie od tłumaczenia, może jeszcze dzisiaj się coś uda:)
 
 
 
Seba_wse 


Dołączył: 30 Cze 2011
Wpisy: 151
Skąd: Kraina Gryfitów
Wysłany: 2012-01-17, 23:38   

Oki, no to tłumaczymy, zdjęcie zatytuowane text i tam jedna strona z gazetki, po prawej opis do zdjęcia przedstawiającego zestawienie kilku różnych wersji Unimogów, mniej więcej:
"Tak jak w przypadku produkcji prawdziwych samochodów, tak i pierwszy oficjalny Unimog LEGO przeszedł kilka etapów powstawania (kilka prototypów)"
Tytuł artykułu: "Wierność detali dla miłośników"
Szara ramka:
"Wygraj Unimoga LEGO.
Wytrzymałość, podziw właścicieli itd pozwala po 60 latach znaleźć pierwsze egzemplarze w prywatnych garażach. Owe Perły chcemy znaleźć i pokazać. Zatem przyślijcie nam do 29 lipca 2011 zdjęcie waszego najstarszego, najwartościowszego i najładniejszego Unimoga - te zdjęcia (kandydaci) będą opublikowani w magazynie Unimog Magazin i na stronie internetowej. Proszę przysyłać takie zdjęcia które zrobiliście sami, lub za zgodą fotografa, wasz trud nie będzie daremny. Wśród wszystkich nadesłanych zdjęć zostanie wylosowany jeden LEGO Unimog. Wielokrotność wysyłanych zdjęć nie zwiększa szans na wygranie. Blablabla"
Tekst artykułu:
"Pierwszego oficjalnego Unimoga LEGO zapoczątkował pomysł. Pomysł Martina Ziegler'a, pracownika Mercedes-Benz, pracownika działu IT-Operations w grupie pojazdów ciężarowych, jest tam odpowiedzialny za cały dział (aplikacji wspomagających produkcję oraz Intranet?). Na stronie z pomysłami 30-latek przedstawił swój pomysł: Unimog zbudowany z klocków LEGO. "Unimog i Lego Technic jedno i drugie jest uniwersalne i kompatybilne (starsze i nowsze wersje pasują do siebie, są zamienne)" tłumaczy Martin Ziegler, jak wpadł na pomysł LEGO Unimog. "Podczas gdy z LEGO można zbudować wszystko, tak też LEGO Unimog może mieć różne zastosowania, więc są 2 tryby, zastosowania w straży pożarnej i pracach komunalnych". Bez pomysłu tego gościa oficjalne LEGO Unimog nadal by nie istniał. Fani długo na niego czekali były nawet wielokrotne próby samodzielnego stworzenia go z klocków lego (przez fanów).
Uniwersalna technologia Lego-Technik.
Dzięki współpracy MercedesBenz i Lego-Technic-Team w Danii teoria zmieniła się w praktykę. Jesienią pierwszy oficjalny uniwersalny model Lego wreszcie wychodzi na rynek: Unimog U 400 w skali 1:12,5 z kierownicą, napędem na 4 koła i pozostałymi znanymi nam funkcjami... tłoki 4 cylindrowego silnika ruszają się gdy koła zestawu składającego się z 2050 elementów kręcą się. Nawet dla LEGO ten projekt jest wyjątkowy, w końcu LEGO Unimog jest największym i najbardziej pracochłonnym (przy projektowaniu) zestawem w serii LEGO Technic, dla którego stworzono specjalnie 6 zupełnie nowych klocków, żeby można było uzyskać pewne techniczne możliwości/rozwiązania w modelu. Na dodatek LEGO Unimog jest pierwszym modelem Lego Technic w którym elektryka i pneumatyka współgrają razem, elektryczny silnik napędza pompę pneumatyczną, podczas gdy można obsługiwać "łapę" i wciągarkę.
"Łapa", wciągarka i paka mogą zostać przebudowane w pług śnieżny. Ten Lego-Brat prawdziwego Unimoga pokazuje w ten sposób, że jest tak samo wielofunkcyjny jak prawdziwy osobnik;) I to jest właśnie to co pomysłodawca projektu chciał pokazać, udowodnić."
Na zdjęciu Martin Ziegler - którego pomysł zadecydował o stworzeniu/powstaniu Lego Unimoga.

Tłumaczenie mniej więcej, bez zastanawiania się jak ze szkopskiej prozy przełożyć na przepiękną polszczyznę, wyszło jak wyszło, między karmieniem 5cio miesięcznego Patryczka i opowieściami o kosmosie i Lego planetach 3 letniej Madzi;)))

Tłumaczenie GABLOTY:
"Od '77 drużyna Lego Technic tworzy pod tą nazwą fascynujące modele. Jeden z najważniejszych zwrotów w historii Lego Technic jest budowanie/tworzenie modeli z realistycznymi/prawdziwymi funkcjami.

Kiedy latem 2009 została określona strategia Lego Technic na 2011 rok, Mercedes-Benz przyszedł do LEGO z pewnym pomysłem: Jak by to było zbudować model Unimoga jako Lego Technic? Pomysł przyszedł od pracownika Mercedesa z działu innowacji (biznesowych?). Lego Technic od początku było zainteresowane tym pomysłem i jego urzeczywistnieniem. Ponieważ dla tej drużyny Mercedes Unimog ZAWSZE był niesamowitym pojazdem, który świetnie by pasował do grupy produktów Lego Technic.

Stworzono dwa wczesne prototypy które zostały przedstawione na pierwszym spotkaniu Mercedes Benz i Lego Technic. Chodzi o te dwa żółte modele (patrz zdjęcia z gabloty). W tej wczesnej fazie grupa techników, projektantów, konstruktorów i speców od marketingu miała tylko mniej więcej zarys wielkości modelu i dlatego opracowała....

...dwie różne wielkości modelu. Szybko stało się jasne: ze wszystkimi tymi funkcjami i możliwościami jakie daje Unimog, ten model musi być o wiele większy, niż do tej pory sądzono.
Pierwszy model w pomarańczowym, został stworzony i wyposażony w wiele nowych funkcji. To był też pierwszy model z dopasowanym podwoziem, portalowymi osiami, zawieszeniem kół. Pozatym zastosowano pompę pneumatyczną i cylinder pneumatyczny z elektrycznym silnikiem do napędzania kompresora, obrotnicy i chwytaka. Ten model posłużył jako baza do dalszego rozwoju, ponieważ posiadał wszystkie funkcje prawdziwego Unimoga.

W kolejnych miesiącach ten model był dalej dopracowywany i optymalizowany, dla pewności, że jest on możliwy do zbudowania i wystarczająco mocny aby móc służyć do zabawy. Doszły kolejne funkcje, jak wyciągarka. Pozatym zostały stworzone nowe części, np. połączenie kulowe, żeby przenieść napęd, ramki dla osi portalowych i nowe koła. Pod koniec projektowania/tworzenia modelu wybrano właściwe kolory dla poszczególnych części i została stworzona nowa pneumatyczna pompka dla kompresora.

Do tego doszło jeszcze łączenie, które miało chronić funkcję przed przeciążeniem. To ta biała zębatka, którą widzimy z przodu w wyciągarce w OSTATNIM MODELU.

Tak jak w prawdziwym Unimogu można dodatkowy osprzęt w postaci "łapy", wyciągarki zdemontować, zamieniać miejscami. I tak na przykład "łapa" może zostać przymocowana z przodu modelu. Dzięki przyłączu "obrotowemu" i pneumatycznemu "łapa" funkcjonuje dobrze tak samo z tyłu jak i z przodu. W taki sposób można budować samodzielnie narzędzia i bez problemu podłączyć do pojazdu. Klocki z których zbudowana jest paka można zamienić na pług śnieżny.
Między pierwszym spotkaniem (o którym była mowa wcześniej), konstruowaniem i procesem powstawania (produkcji, wdrożenia do produkcji) minął rok. (Czyli projektowanie zajęło rok licząc od pierwszego spotkania, gdzie przedstawiono 2 prototypy do zatwierdzenia i wdrożenia do produkcji). Zbudowano ponad 50 różnych modeli które były testowane, zanim Lego Technic w październiku 2010 razem z Mercedes Benz dało zielone światło dla finalnego modelu.
No i na koniec, Unimog U400 jest od lata 2011 na rynku, nie jest to tylko pojazd wielofunkcyjny z realistycznymi funkcjami, lecz z 2048 elementami jest największym modelem LEGO Technic jaki ukazał się na rynku.

Sorry za potknięcia w języku polskim, oraz tłumaczenie technicznych zwrotów, no ale już podpieramy monitor nosami;) Dzieciaki w końcu padły, a my zaraz pójdziemy w ich ślady.

I tą sensacją kończymy dzisiejsze tłumaczenie:)

BIG THX 4 MY WIFE :***
Ostatnio zmieniony przez Seba_wse 2012-01-18, 00:57, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-18, 05:58   

Ciekawe, ciekawe. Podziękuj żonie za tłumaczenie :)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 764
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2012-01-18, 11:17   

Seba_wse napisał/a:
Na dodatek LEGO Unimog jest pierwszym modelem Lego Technic w którym elektryka i pneumatyka współgrają razem, elektryczny silnik napędza pompę pneumatyczną

A zmotoryzowany 8049 się nie liczy? Nie wiem jak ta sprawa wygląda z wczesniejszymi modelami, ale do traktorka dodana była mała pompka, która służyła jako kompresor. No i elektryka współpracowała z pneumatyką jak w modrę strzelił.
 
 
 
jerryp 


Wiek: 39
Dołączył: 16 Sty 2011
Wpisy: 226
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-18, 11:19   

Pierwszy zestaw z kompresorem (elektryka + pneumatyka) to był 8868. Dzięki za tłumaczenie tego tekstu.
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-18, 11:27   

Hm... A może chodzi o to, że w tamtych modelach silnik służył jedynie do napędzania kompresora a w Unimożku obsługuje również inne funkcje?
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Seba_wse 


Dołączył: 30 Cze 2011
Wpisy: 151
Skąd: Kraina Gryfitów
Wysłany: 2012-01-18, 13:20   

Właśnie chyba o to chodzi o czym pisze 3dom, niemiecki jest trochę niewdzięcznym językiem do tłumaczenia zwłaszcza gdy jest trochę specjalistycznych terminów:)
Pozatym głowy nie dam czy autor artykułu troszku nie nagiął rzeczywistości, po pracy skonsultuję z Żoną tą kwestię, czy stoi tam czarno na białym, że jest to pierwszy zestaw w historii, gdzie jest kompresor, czy pierwszy zestaw w historii gdzie silnik napędza kompresor i steruje innymi funkcjami.

Zaraz, zaraz, co nieco pamiętam z tego tłumaczenia:
"Der Lego Unimog ist zudem das erste Lego-Technic-Modell, das elektrichen Antrieb und Pneumatik kombiniert."

Czyli jasno stoi Antrieb to napęd, Pneumatik to pneumatyka, czyli elektryczny napęd połączone razem. Czyli sens pierwszego zdania nie pokrywa się z prawdą. Świetnie wiem, że kompresor (silnik + pompka pneumatyczna) były po raz pierwszy w ATCR czyli 8868.
Po tym zdaniu następuje jednak kolejne w którym jest mniej więcej tak, że Elektromotor napędza pompę pnemumatyczną, podczas gdy można obracać dźwigiem (chodzi o "łapę") i obsługiwać wciągarkę (dosłowne tłumaczenie to wciągarka, my mówimy wyciągarka). Sołłł, pierwsze zdanie wprowadza w błąd, ale objaśniające je drugie zdanie z tego błędu wyprowadza, precyzując o co chodzi w pierwszym zdaniu. Owszem, połączenie silnika i pompki pneumatycznej już było 20 lat temu, ale TAKIEGO jak tu, rzeczywiście nie było. Faktycznie różnica jest zasadnicza, podnosząca bawialność "łapą" o niebo wyżej, gdyż przynajmniej w moim 8868 pneumatyczne siłowniki średnio sprawdzają się w obracaniu wieżą, tutaj jest po prostu bajka, możemy obracać w te i nazad dowoli, precyzyjnie, bez podskakiwania całej wieży, bez regulowania i kombinowania ze zmniejszaniem oporów, zwiększaniem poślizgu, luzu itd. Fakt jeśli chodzi o sterowanie wieżą na której stoi pneumatyczna "łapa" mamy rewolucję podnoszącą bawialność o 100%:) No i chyba o to właśnie chodzi, o tą rewolucję:)
Ostatnio zmieniony przez Seba_wse 2012-01-18, 13:47, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-01-29, 20:50   

Właśnie rozbieram mojego Unimoga. Para z24 przekazujących napęd do kompresora wygląda jak po wyjęciu z ostro katowanej trialówki...
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 588
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-01-29, 22:05   

Na wszelki wypadek przyjrzałem się mojemu U400. Póki co nie stwierdziłem takowego defektu, ale mój egzemplarz jest nadal w całości i na chwilę obecną nie zamierzam go rozbierać, a przerobić wreszcie na model alternatywny.

PS. Skąd masz taki fajny nowy kolorek?
 
 
 
Jetboy
[Usunięty]

Wysłany: 2012-01-30, 17:54   

Zbudowałem :) Wszystko świetne, z wyjątkiem pneumatyki - zwłaszcza małego siłownika.
Po przełączeniu reakcja jest z opóźnieniem w dodatku skokowa. Mimo to jestem bardzo zadowolony z zakupu :)

I fakt że te zębatki przy pompce straszine cierpią.
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 588
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2012-02-06, 18:03   

Ostatnio w wolnej chwili przebudowałem sobie Unimoga w wersję bardziej adekwatną do pory roku, czyli w pług. O ile do samej funkcjonalności pseudo modelu alternatywnego się nie mogę przyczepić, o tyle do samego wyglądu już bardziej. Nie podoba mi się, że z tyłu została tak niechlujnie pozostawiona zębatka Z16 z czerwonym connectorem. Paskudnie to wygląda, mogli kazać to zdemontować i zaślepić wyjście krótszym axlem. To samo tyczy się miejsca, gdzie była paka. Po budowie zostały aż 4 szare panele 5x11, nie można ich było wykorzystać do zasłonięcia widocznych bebechów za kabiną? Wiem, że to czepialstwo, ale przecież instrukcji do pługa nie drukowali, to mogli z łaski swojej dodać jeszcze parę stron w wersji elektronicznej i zadbać o takie detale, jak ładniejszy tył (zwłaszcza, że zrobił się taki goły), tym bardziej, że panele przecież zostały.

Wracając do modelu. Fajnie się bawi tym pługiem, ładnie go wyprofilowano, dzięki czemu wygląda to tak, jak należy. Polecam przebudowę, tym bardziej, że jest krótka i bez problemu można odtworzyć model główny;).
Ostatnio zmieniony przez Filus 2012-02-06, 18:04, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Aurimax 
VIP
Hm...No nie wiem...?


Wiek: 41
Dołączył: 14 Lut 2005
Wpisy: 248
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-10, 00:17   

Mam pytanie do właścicieli Unimoga czy wasz też stoi lekko przechylony w prawą stronę (patrząc z przodu)??
Ogólnie mam wrażenie iż coś nie do końca jest równo z zawieszeniem, ale wszystko mam git wg instrukcji.
_________________
BrickLink
Ostatnio zmieniony przez 2012-02-10, 18:16, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Dr.Green 
Mały niebieski ludzik :)


Wiek: 41
Dołączył: 17 Sie 2011
Wpisy: 59
Skąd: z komputera :)
Wysłany: 2012-02-10, 00:18   

No wlasnie tez sie zastanawialem czy tylko moj tak ma :) Ale widac pewnie dorzucili wiecej klockow po lewej stronie :)

Pozatym tam jest battery box, a jak wiadomo baterie tez troche waza. Pewnie stad ta krzywizna :)
_________________
Dr.Green
Ostatnio zmieniony przez Dr.Green 2012-02-10, 00:21, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
Aurimax 
VIP
Hm...No nie wiem...?


Wiek: 41
Dołączył: 14 Lut 2005
Wpisy: 248
Skąd: Nowy Sącz
Wysłany: 2012-02-10, 00:19   

Czyli mój też jest "zdrowo krzywy" :)
_________________
BrickLink
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,079 sekundy. Zapytań do SQL: 13