legotrucktrial.wordpress.com
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
legotrucktrial.wordpress.com
Witam,
Nareszcie wykrzesałem w sobie dosyć motywacji, by tego dokonać.
Mam nadzieję, że to będzie najlepszy taki blog. Na razie jest to dla mnie wersja beta, zapewne się rozwinie.
Czytajcie do woli:
http://legotrucktrial.wordpress.com/
Pozdrawiam.
Emilus
Nareszcie wykrzesałem w sobie dosyć motywacji, by tego dokonać.
Mam nadzieję, że to będzie najlepszy taki blog. Na razie jest to dla mnie wersja beta, zapewne się rozwinie.
Czytajcie do woli:
http://legotrucktrial.wordpress.com/
Pozdrawiam.
Emilus
Ostatnio zmieniony 2011-09-29, 16:54 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Gratuluję podjęcia wyzwania redaktorskiego. Patrząc na Twoje trialowe doświadczenie merytoryczna strona bloga na pewno będzie na najwyższym poziomie. Oby odstępy między wpisami nie były zbyt długie :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
- glaz_pimpur
- VIP
- Posty: 1392
- Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: glaz-pimpur
-
Podparłbym się linkami do paru Twoich instrukcji:)Sariel pisze:glaz_pimpur napisał/a:
E! Ubiegłeś mnie. ja chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w blogu pt "Jak NIE budować trialówki"
To chyba ze mną jako konsultantem :P
BTW przy masie do 2 kg myślę, że Twoje mosty nie są najgorsze. Na ostatnim GPM, jak nasmarowałem knoby to nic się mi nie rozpięło
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 06:20 przez glaz_pimpur, łącznie zmieniany 3 razy.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
Zjadliwe :-)
Generalnie to pod wszystkim się podpisuję poza zdaniem o słabej przyczepności 4x4.
Z doświadczeń i obserwacji wnioskuje iż to nie ilość kół, a nacisk na nie daje nam przyczepność w LEGO Trialu.
Na ostatnich zawodach to Maniek miał największy nacisk na koła i to tylko on wjechał pod podjazd na 2 sekcji. Moje 8x8 pomimo złudnego wrażenia, że ma dużą przyczepność buksuje 8 kołami na podjazdach. Nie pierwsze 8x8 mi się tak zachowuje. Zresztą oshkosh 10x10 Cieśla też tam nie wjechał, a palił gume.
Co o tym sądzicie?
Generalnie to pod wszystkim się podpisuję poza zdaniem o słabej przyczepności 4x4.
Z doświadczeń i obserwacji wnioskuje iż to nie ilość kół, a nacisk na nie daje nam przyczepność w LEGO Trialu.
Na ostatnich zawodach to Maniek miał największy nacisk na koła i to tylko on wjechał pod podjazd na 2 sekcji. Moje 8x8 pomimo złudnego wrażenia, że ma dużą przyczepność buksuje 8 kołami na podjazdach. Nie pierwsze 8x8 mi się tak zachowuje. Zresztą oshkosh 10x10 Cieśla też tam nie wjechał, a palił gume.
Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 21:08 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek
Tomek
Mam to samo wrażenie (z obserwacji), co TT. Tym większą ma 4x4 przyczepność praktyczną, bo o ile wielokołowce na nierównościach często zawieszają się na 3-4 kołach (a ich pozostałe 2-5 kół buksuje sobie radośnie w powietrzu, nie pracując efektywnie a jednak stanowiąc obciążenie dla napędu), to dwuosiowiec opiera się zawsze na minimum 3 kołach i tylko jedno się chwilami marnuje.
- eric trax
- Administrator
- Posty: 2462
- Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
- Lokalizacja: Wrocław
- brickshelf: erictrax
-
Mała kalkulacja:TT pisze:Zjadliwe :-)
Generalnie to pod wszystkim się podpisuję poza zdaniem o słabej przyczepności 4x4.
Z doświadczeń i obserwacji wnioskuje iż to nie ilość kół, a nacisk na nie daje nam przyczepność w LEGO Trialu.
Na ostatnich zawodach to Maniek miał największy nacisk na koła i to tylko on wjechał pod podjazd na 2 sekcji. Moje 8x8 pomimo złudnego wrażenia, że ma dużą przyczepność buksuje 8 kołami na podjazdach. Nie pierwsze 8x8 mi się tak zachowuje. Z resztą oshkosh 10x10 Cieśla też tam nie wjechał, a palił gume.
Co o tym sądzicie?
- 2,5kg trialówka 4x4 rozkłada ten ciężar tylko na 4 koła co daje 625g na sztukę
- 3,5kg wagi pojazdu 8x8 rozkłada ten ciężar na 8 kół dając 438g na sztukę
Prosta matematyka mówi, że nacisk jednostkowy na koło jest półtora raza większy w przypadku 4x4. Ilość kół oczywiście ma znaczenie ale gdy nie są one dociążone i nie mają przyczepności można jedynie siąść i płakać :)
Ja poradziłbym początkującym, że wszystko wydaje się proste ale jeśli ktoś zabiera się za budowę tak złożonego pojazdu jakim jest trialówka, powinien mieć świadomość podstaw mechaniki i fizyki. Bez tego można robić to jedynie metodą prób i błędów z różnym rezultatem oczywiście :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 09:13 przez eric trax, łącznie zmieniany 2 razy.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.
- Grimme Varitron 270 - 10%
.