legotrucktrial.wordpress.com

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

legotrucktrial.wordpress.com

#1 Post autor: Emilus »

Witam,

Nareszcie wykrzesałem w sobie dosyć motywacji, by tego dokonać.
Mam nadzieję, że to będzie najlepszy taki blog. Na razie jest to dla mnie wersja beta, zapewne się rozwinie.
Czytajcie do woli:

http://legotrucktrial.wordpress.com/

Pozdrawiam.
Emilus
Ostatnio zmieniony 2011-09-29, 16:54 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#2 Post autor: 3dom »

Gratuluję podjęcia wyzwania redaktorskiego. Patrząc na Twoje trialowe doświadczenie merytoryczna strona bloga na pewno będzie na najwyższym poziomie. Oby odstępy między wpisami nie były zbyt długie :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#3 Post autor: TT »

O super!
Czekam na pierwsze wpisy.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1392
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#4 Post autor: glaz_pimpur »

E! Ubiegłeś mnie. ja chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w blogu pt "Jak NIE budować trialówki"
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#5 Post autor: 3dom »

Jakby nie patrzeć jest to odrębny temat ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#6 Post autor: Emilus »

Jest pierwszy wpis w: budujemy nową trialówkę.
Napiszcie proszę, co sądzicie o takiej formie artykułów? Zjadliwe?

No i śledźcie kolejne wpisy. Postaram się, aby co 1-2 dni, pojawiał się nowy artykulik. Przynajmniej na początku.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#7 Post autor: Sariel »

glaz_pimpur pisze:E! Ubiegłeś mnie. ja chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w blogu pt "Jak NIE budować trialówki"
To chyba ze mną jako konsultantem :P

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1392
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#8 Post autor: glaz_pimpur »

Sariel pisze:glaz_pimpur napisał/a:
E! Ubiegłeś mnie. ja chciałem podzielić się swoimi doświadczeniami w blogu pt "Jak NIE budować trialówki"


To chyba ze mną jako konsultantem :P
Podparłbym się linkami do paru Twoich instrukcji:)
BTW przy masie do 2 kg myślę, że Twoje mosty nie są najgorsze. Na ostatnim GPM, jak nasmarowałem knoby to nic się mi nie rozpięło
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 06:20 przez glaz_pimpur, łącznie zmieniany 3 razy.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#9 Post autor: Chrupek »

Zjadliwe:)
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#10 Post autor: Mr.Z »

A dlaczego wybrałeś osobne medium? Nie lepiej sobie założyć takiego wątku tutaj? Tak na próbę chciałem Ci coś tam skrobnąć, na tym łordpresie. I co? od razu mi się toto każe podpisywać, podawać maile itp. A ja mam antyinwigilacyjną paranoję. Więc niech mnie possie.

Ps. Zjadliwość niezamierzona.

kris kelvin

#11 Post autor: kris kelvin »

Z wypiekami na twarzy będę kibicował tej zacnej inicjatywie :)

Awatar użytkownika
jerryp
Posty: 226
Rejestracja: 2011-01-16, 18:23
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: jerryp

 

#12 Post autor: jerryp »

Pozwolę sobie zapytać gdzie jest RSS bo jakoś nie widzę? Widzę też pod tytułem "Just another WordPress.com site", przeoczyłeś podczas konfiguracji czy to zamierzone było?
Z niecierpliwością czekam na kolejny wpisy.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#13 Post autor: TT »

Zjadliwe :-)

Generalnie to pod wszystkim się podpisuję poza zdaniem o słabej przyczepności 4x4.
Z doświadczeń i obserwacji wnioskuje iż to nie ilość kół, a nacisk na nie daje nam przyczepność w LEGO Trialu.
Na ostatnich zawodach to Maniek miał największy nacisk na koła i to tylko on wjechał pod podjazd na 2 sekcji. Moje 8x8 pomimo złudnego wrażenia, że ma dużą przyczepność buksuje 8 kołami na podjazdach. Nie pierwsze 8x8 mi się tak zachowuje. Zresztą oshkosh 10x10 Cieśla też tam nie wjechał, a palił gume.
Co o tym sądzicie?
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 21:08 przez TT, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Mr.Z
Posty: 374
Rejestracja: 2009-01-16, 17:11
Lokalizacja: Warszawa

#14 Post autor: Mr.Z »

Mam to samo wrażenie (z obserwacji), co TT. Tym większą ma 4x4 przyczepność praktyczną, bo o ile wielokołowce na nierównościach często zawieszają się na 3-4 kołach (a ich pozostałe 2-5 kół buksuje sobie radośnie w powietrzu, nie pracując efektywnie a jednak stanowiąc obciążenie dla napędu), to dwuosiowiec opiera się zawsze na minimum 3 kołach i tylko jedno się chwilami marnuje.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2462
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#15 Post autor: eric trax »

TT pisze:Zjadliwe :-)

Generalnie to pod wszystkim się podpisuję poza zdaniem o słabej przyczepności 4x4.
Z doświadczeń i obserwacji wnioskuje iż to nie ilość kół, a nacisk na nie daje nam przyczepność w LEGO Trialu.
Na ostatnich zawodach to Maniek miał największy nacisk na koła i to tylko on wjechał pod podjazd na 2 sekcji. Moje 8x8 pomimo złudnego wrażenia, że ma dużą przyczepność buksuje 8 kołami na podjazdach. Nie pierwsze 8x8 mi się tak zachowuje. Z resztą oshkosh 10x10 Cieśla też tam nie wjechał, a palił gume.
Co o tym sądzicie?
Mała kalkulacja:

- 2,5kg trialówka 4x4 rozkłada ten ciężar tylko na 4 koła co daje 625g na sztukę
- 3,5kg wagi pojazdu 8x8 rozkłada ten ciężar na 8 kół dając 438g na sztukę

Prosta matematyka mówi, że nacisk jednostkowy na koło jest półtora raza większy w przypadku 4x4. Ilość kół oczywiście ma znaczenie ale gdy nie są one dociążone i nie mają przyczepności można jedynie siąść i płakać :)

Ja poradziłbym początkującym, że wszystko wydaje się proste ale jeśli ktoś zabiera się za budowę tak złożonego pojazdu jakim jest trialówka, powinien mieć świadomość podstaw mechaniki i fizyki. Bez tego można robić to jedynie metodą prób i błędów z różnym rezultatem oczywiście :)
Ostatnio zmieniony 2011-05-19, 09:13 przez eric trax, łącznie zmieniany 2 razy.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

ODPOWIEDZ