Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
AEC Matador
Autor Wiadomość
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2100
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2011-10-31, 09:12   AEC Matador



Ot, taka ciężaróweczka wystawiona na ostatni rajd sezonu.
Prosta do bólu, dwa silniki NXT napędowe bezpośrednio w mostach, trzeci NXT do skrętu. Komunikacja między dwoma kostkami poprzez bluetooth.

Systemowców zainteresują otwierane drzwi za pomocą klamek z krowich rogów oraz przednie słupki wykonane z pocisków pochodzenia bioniclowego. Użycie zawiasów jako błotników również dało satysfakcjonujące efekty.

Maszyna pod górę wspinała się jak dzika, gorzej było z górki. Przez marne ustawienie zawieszenia i wysoki środek ciężkości leżała kilka razy na boku. Mimo tego pozwoliła wywalczyć dobre trzecie miejsce.

Trochę zdjęć w galerii Mańka. Później wrzucę trochę studyjnych zdjęć od Sariela.

Cyferki:
2,1 kg
4,06 W
Rozstaw osi: 38 stud
Szerokość: 24 stud
Specyfikacja
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
Ostatnio zmieniony przez smyk 2011-10-31, 13:01, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
Emilus 
Adminus Emeritus


Wiek: 40
Dołączył: 26 Sie 2007
Wpisy: 1460
Skąd: Polska
Wysłany: 2011-10-31, 09:20   

Za pomysłowość w eliminacji oporów w ukł. napędowym i redukcję ilości zębatek w napędzie, należy ci się trialowy oskar :P

Niestety to rozwiązanie, ma też i wady - brak możliwości posiadania skrzyni biegów. Ale może i była zbędna - mocy nie brakowało.

Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.

No ale to jakaś miła i dynamiczna odmiana. I marka nietypowa i rama kolorowa, :)
_________________
legotrucktrial.boo.pl | Regulamin LTTC 2012 | Terminarz LTTC i CC 2012
Ostatnio zmieniony przez Emilus 2011-10-31, 09:20, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 31
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2011-10-31, 14:19   

Ciekawy pojazd.
Minimalna ilość oporów. Prosta konstrukcja. Jak się okazało to dość skuteczne rozwiązanie.
Widać, że rywalizować może ultraproste 4x4 jak i skomplikowane 8x8.
Jedyną wadą jest to, że taki układ nie ma już dużo możliwości ulepszenia i rozwoju.

Emilus napisał/a:
Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.

To fakt, ale trzeba przyznać, że to auto nie rolowało częściej niż średnia na tym rajdzie.
To pewnie zasługa kierowcy i tych wypchanych, ciężkich kół.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
smyk 
VIP


Wiek: 36
Dołączył: 14 Mar 2006
Wpisy: 2100
Skąd: Warszawa-Ochota
Wysłany: 2011-10-31, 14:48   

TT napisał/a:
Emilus napisał/a:
Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.

To fakt, ale trzeba przyznać, że to auto nie rolowało częściej niż średnia na tym rajdzie.
To pewnie zasługa kierowcy i tych wypchanych, ciężkich kół.
Właśnie chyba za bardzo zaufałem tym kołom i dlatego tak wysoko środek ciężkości. A tak wypchane koła są twarde i nie "przylepiają" się tak dobrze do podłoża, co zwiększa wrażliwość auta na gwałtowne wychylenia.

Druga rzecz, to że ta konstrukcja z pionowo wmontowanymi silnikami niejako domyślnie ma wysoko umieszczony środek ciężkości. A to + wspomniany brak skrzyni biegów = małe pole do rozwoju. Zresztą są dowody - w końcu Matador nie dał rady bardziej skomplikowanemu Uralowi Atra.
_________________
GPM '07 #2 | '08 #2 | '09 #5 | '10 #3 | '11 #4
LTTC '11 #6 | '12 #2 | '13 #3 | '14 #3 | '15 #3 | '16 #2 | '17 #4 | '18 #4 | '19 # 11
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-10-31, 21:06   

Prostszego auta chyba nie da się zbudować :) Ale jak widać ta prostota sprawiła, że auto było bardzo skuteczne.

Swoją drogą, chyba nikt przed Tobą nie skopiował praktycznie całego opisu modelu do tematu ze zgłoszeniami na MOC miesiąca :P
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Scrat 


Wiek: 30
Dołączył: 24 Cze 2008
Wpisy: 543
Skąd: Lubań
Wysłany: 2011-10-31, 23:56   

Dopieść go i będzie moją ulubioną trialówką. Widać, że budowany dłużej niż tydzień :) Czekam na postępy prac...
_________________
whbricks || facebook
 
 
 
glaz_pimpur 
VIP
OLD SKULL


Wiek: 46
Dołączył: 13 Maj 2008
Wpisy: 1366
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-01, 08:42   

Wizualnie - pierwsza klasa, cacunie cacuszko, zwłaszcza od przodu.
Szkoda, że mnie nie było, z chęcią bym go pomacał w realu.
_________________
acmilaneo napisał/a:
jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach
 
 
 
Atros 
VIP
Kuba


Wiek: 34
Dołączył: 08 Kwi 2009
Wpisy: 774
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2011-11-01, 17:05   

Smyk zaimponował mi tą ciężarówką. Pomysł na taki układ napędowy jest super. Jego prostota jest wielką zaletą ale myślę, że wbrew pozorom budowa tych mostów nie była prosta, ponieważ rozsądne zabudowanie silników NXT nie jest łatwe.

Jak dla mnie przejazdy Smyka były najciekawsze i najdynamiczniejsze i z chęcią oglądałbym takie "nieskomplikowane" i szybkie pojazdy w przyszłym sezonie.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,071 sekundy. Zapytań do SQL: 10