AEC Matador

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

AEC Matador

#1 Post autor: smyk »

Obrazek

Ot, taka ciężaróweczka wystawiona na ostatni rajd sezonu.
Prosta do bólu, dwa silniki NXT napędowe bezpośrednio w mostach, trzeci NXT do skrętu. Komunikacja między dwoma kostkami poprzez bluetooth.

Systemowców zainteresują otwierane drzwi za pomocą klamek z krowich rogów oraz przednie słupki wykonane z pocisków pochodzenia bioniclowego. Użycie zawiasów jako błotników również dało satysfakcjonujące efekty.

Maszyna pod górę wspinała się jak dzika, gorzej było z górki. Przez marne ustawienie zawieszenia i wysoki środek ciężkości leżała kilka razy na boku. Mimo tego pozwoliła wywalczyć dobre trzecie miejsce.

Trochę zdjęć w galerii Mańka. Później wrzucę trochę studyjnych zdjęć od Sariela.

Cyferki:
2,1 kg
4,06 W
Rozstaw osi: 38 stud
Szerokość: 24 stud
Specyfikacja
Ostatnio zmieniony 2011-10-31, 13:01 przez smyk, łącznie zmieniany 3 razy.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#2 Post autor: Emilus »

Za pomysłowość w eliminacji oporów w ukł. napędowym i redukcję ilości zębatek w napędzie, należy ci się trialowy oskar :P

Niestety to rozwiązanie, ma też i wady - brak możliwości posiadania skrzyni biegów. Ale może i była zbędna - mocy nie brakowało.

Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.

No ale to jakaś miła i dynamiczna odmiana. I marka nietypowa i rama kolorowa, :)
Ostatnio zmieniony 2011-10-31, 09:20 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#3 Post autor: TT »

Ciekawy pojazd.
Minimalna ilość oporów. Prosta konstrukcja. Jak się okazało to dość skuteczne rozwiązanie.
Widać, że rywalizować może ultraproste 4x4 jak i skomplikowane 8x8.
Jedyną wadą jest to, że taki układ nie ma już dużo możliwości ulepszenia i rozwoju.
Emilus pisze:Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.
To fakt, ale trzeba przyznać, że to auto nie rolowało częściej niż średnia na tym rajdzie.
To pewnie zasługa kierowcy i tych wypchanych, ciężkich kół.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#4 Post autor: smyk »

TT pisze:
Emilus pisze:Natomiast nie popisałeś się Smyku, stabilnością poprzeczną i wzdłużną - punkt ciężkości to auto miało chyba wyżej, niż iglica na pałacu kultury.
To fakt, ale trzeba przyznać, że to auto nie rolowało częściej niż średnia na tym rajdzie.
To pewnie zasługa kierowcy i tych wypchanych, ciężkich kół.
Właśnie chyba za bardzo zaufałem tym kołom i dlatego tak wysoko środek ciężkości. A tak wypchane koła są twarde i nie "przylepiają" się tak dobrze do podłoża, co zwiększa wrażliwość auta na gwałtowne wychylenia.

Druga rzecz, to że ta konstrukcja z pionowo wmontowanymi silnikami niejako domyślnie ma wysoko umieszczony środek ciężkości. A to + wspomniany brak skrzyni biegów = małe pole do rozwoju. Zresztą są dowody - w końcu Matador nie dał rady bardziej skomplikowanemu Uralowi Atra.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#5 Post autor: 3dom »

Prostszego auta chyba nie da się zbudować :) Ale jak widać ta prostota sprawiła, że auto było bardzo skuteczne.

Swoją drogą, chyba nikt przed Tobą nie skopiował praktycznie całego opisu modelu do tematu ze zgłoszeniami na MOC miesiąca :P
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Scrat
Posty: 543
Rejestracja: 2008-06-24, 01:31
Lokalizacja: Lubań
brickshelf: scratel

 

#6 Post autor: Scrat »

Dopieść go i będzie moją ulubioną trialówką. Widać, że budowany dłużej niż tydzień :) Czekam na postępy prac...

Awatar użytkownika
glaz_pimpur
VIP
Posty: 1391
Rejestracja: 2008-05-13, 20:25
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: glaz-pimpur

 

#7 Post autor: glaz_pimpur »

Wizualnie - pierwsza klasa, cacunie cacuszko, zwłaszcza od przodu.
Szkoda, że mnie nie było, z chęcią bym go pomacał w realu.
acmilaneo pisze:jak widzę zawiść niektórych osób wobec osób niebudujących i niepublikujących to aż mi się odechciewa brać udział w tych zakupach

Awatar użytkownika
Atros
VIP
Posty: 801
Rejestracja: 2009-04-08, 19:03
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Atrx
Kontakt:

 

#8 Post autor: Atros »

Smyk zaimponował mi tą ciężarówką. Pomysł na taki układ napędowy jest super. Jego prostota jest wielką zaletą ale myślę, że wbrew pozorom budowa tych mostów nie była prosta, ponieważ rozsądne zabudowanie silników NXT nie jest łatwe.

Jak dla mnie przejazdy Smyka były najciekawsze i najdynamiczniejsze i z chęcią oglądałbym takie "nieskomplikowane" i szybkie pojazdy w przyszłym sezonie.

ODPOWIEDZ