Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] CASE IH QUADTRAC STX 500
Autor Wiadomość
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2011-12-02, 16:47   [MOC] CASE IH QUADTRAC STX 500

Chciałbym przedstawić dalszą część historii Pana Jana Legofana.

W poprzednim odcinku:
Pan Jan Legofan jest przedsiębiorcą. Zaczynał praktycznie od zera prowadząc gospodarstwo rolne w Legoniowie …
Odcinek Pilotażowy

ODCINEK I
Jan zaczynał 20 lat temu na małym skrawku ziemi uprawiając głównie kukurydzę. W tym momencie gospodarstwo rozrosło się do niebotycznych rozmiarów. Na ponad 900 ha uprawia się zboża oraz kukurydzę. Do utrzymania tak dużego gospodarstwa potrzebny jest odpowiedni sprzęt.
Jedną z takich maszyn jest CASE IH QUADTRAC STX 500. Traktor o wielkich możliwościach. To do niego należy aktualny rekord świata w orce 24-godzinnej.
Podczas prac w polu w tym sezonie zdarzył się mały wypadek. W szybę kabiny ciągnika uderzył spory kamień uszkadzając ją. Została ona od razu wymieniona. Niestety odcień nowej troszkę odbiega od oryginalnej… No cóż – maszyna musi pracować.



Case w pracy + agregat podorywkowy



Galeria BS


Parę słów o konstrukcji:
Problemy – przednie światła zmieniane ze 100 razy, ale myślę, że ostatecznie wyszły ok
Tył maszyny nie jest odzwierciedleniem oryginału ze względu na funkcje użytkowe modelu. Teraz mogę doczepić do tyłu dowolny sprzęt.
Szyba przednia – nie mam w swoich zasobach szyby clear, a co zabierałem się do kupienia takiej, to wyskakiwało coś innego do dokupienia i nie mogłem tego jakoś pogodzić.
Zdecydowałem się opublikować model z tą szybą, ponieważ konstrukcja zaczęła mnie troszkę drażnić… non stop coś przy niej kombinuje, a później i tak wracam do punktu wyjścia.
**Historia, którą tu przedstawiam jest całkowicie zmyślona. Nie jestem też rolnikiem i niewiele się na tym znam (nie wiem, czy kukurydzę się uprawia, czy co się z nią robi – wiem, że się ją je). Jakby zdarzyły się jakieś błędy merytoryczne w opowieści to proszę o wyrozumiałość.**
_________________
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
Ostatnio zmieniony przez SMIGOL 2011-12-02, 17:06, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
slave 
long vehicle

Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Wpisy: 23
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2011-12-02, 21:17   

Tak porkaczny, że aż ładny.
Co co szyby, to powiedzmy, że ma filtr przeciwsłoneczny i po sprawie. Jedyne, co mi przeszkadza, to nieco za duże pochylenie przodu, a co za tym idzie za niski prześwit. Ale może mi się tylko tak wydaje.
Chociaż chciałbym go zobaczyć na "podwójnych" kołach, ta wersja jest super.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-12-02, 22:24   

Zacznijmy od przodu; żółte światłą są paskudne, wymień je koniecznie na trans clear. Popracowałbym tez nad ich kształtem, zbudowanie ich z czterech płytek 1x1 studami do góry, a może nawet rozdzielenie poszczególnych reflektorów naklejkami poprawiłoby znacznie wygląd. Patrząc z boku na atrapę chłodnicy (czarna część) widać że jest za bardzo wypuszczona w stronę kabiny. Powinna przypominać raczej trójkąt. Maska powinna się bardziej płynnie zwężać, może przy użyciu tego?

Poeksperymentowałbym też z kształtem przedniej szyby, może z tym?

Chociaż jak tak patrzę na proporcje w oryginale to kabina powinna być szeroka na 5 studów. U Ciebie dach jest zdecydowanie za szeroki, powinien kończyć się równo z linią szyb. A skoro o szybach mowa, tylna szyba powinna być prosta.
Koła powinny być czarne, teraz niepotrzebnie się odcinają od gąsienic. Spróbowałbym też zwiększyć długość gąsienic, teraz widać że są trochę za krótkie. Chociaż jedyna opcja która by pozwalała na zachowanie 2 studów szerokości to chyba tylko zrobienie gąsienic z łańcuchów. Przydałyby się też wózki między dolnymi kołami i poprzeczki na wysokości kół górnych.
Tył wygląda strasznie pusto, te dwa ramiona to za mało. Z tego co widzę oryginał ma tam trochę gratów, zrobienie całej ramy trójpunktowej i może dodanie zaczepy wypełniło by tę pustkę. Nad przednimi gąsienicami nie powinien być tylko cienki podest?
_________________
m1longer.com
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2011-12-02, 22:25, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2011-12-02, 22:32   

slave napisał/a:
Tak porkaczny, że aż ładny.
Co co szyby, to powiedzmy, że ma filtr przeciwsłoneczny i po sprawie. Jedyne, co mi przeszkadza, to nieco za duże pochylenie przodu, a co za tym idzie za niski prześwit. Ale może mi się tylko tak wydaje.
Chociaż chciałbym go zobaczyć na "podwójnych" kołach, ta wersja jest super.


Ale pokraczny w ogóle, czy konkretnie ten egzemplarz?
Dokładnie - szyba jest z fotochromem :) Akurat tak padało słońce w momencie robienia zdjęć.
Zdjęcia troszkę przekłamują, bo w rzeczywistości prześwit nie jest tak mały, chociaż faktycznie mógłby być troszeczkę większy.
Pierwszy zamysł był taki, aby zrobić go właśnie na kołach, ale zajmował by zbyt dużo miejsca na dioramie (i tak już mam kłopot z upchaniem tego wszystkiego), a ponadto gąsienice były dla mnie większym wyzwaniem :)

M_longer długo zastanawiałem się co i jak Ci odpisać bo wydaje mi się, że jesteśmy na innym etapie budowania i inaczej do tej kwestii podchodzimy. Uważam, że wszystkie Twoje pomysły są trafne i pewnie można było by zrobić to tak, jak proponujesz - tylko pytanie po co? Dla mnie nie liczy się tak bardzo wierne odwzorowanie modelu. Konstrukcje powstają jako City, a nie Model Team. Podpisałem ten model jako Case, ponieważ na nim się wzorowałem i wydaje mi się, że go przypomina...
_________________
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
Ostatnio zmieniony przez SMIGOL 2011-12-02, 23:18, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Xsysiek 

Wiek: 31
Dołączył: 17 Lut 2011
Wpisy: 33
Skąd: Strzelin
Wysłany: 2011-12-02, 23:43   

Jako rolnik to dla mnie jedyna nieścisłość merytoryczna to narzędzie. Co takie grabki robią z STX500? Zazwyczaj takie ciągniki nie mają zaczepu trójpunktowego (wyjątkiem są wersje na Niemcy). Jest zwykła belka z bolcem, gdyż większość maszyn jest ciąganych tj. zaczepianych, a nie zawieszanych. Mają za to bogatą hydraulikę. Co do maszyn polecam odwiedzić te strony:
http://www.koeckerling.de...prawy-roli.html <- patrz tylko na największe rozmiary
http://lemken.com.pl/sciernisko/gigant.php

Generalnie model jest fajny i na kilometr widać co to jest. Ode mnie masz plusa.
 
 
 
 
slave 
long vehicle

Wiek: 42
Dołączył: 30 Maj 2011
Wpisy: 23
Skąd: Chorzów
Wysłany: 2011-12-03, 00:37   

SMIGOL napisał/a:
Ale pokraczny w ogóle, czy konkretnie ten egzemplarz?


Chodziło mi o model. Z niektórych ujęć wygląda dobrze, z innych mniej, ale jak stanę przed lustrem, to mogę powiedzieć to samo o sobie :)
W przeciwieństwie jednak do M_longer-a, nie miałbym pewnie aż tylu pomysłów jak zrobić to lepiej, zatem przyznam tylko, że wymiana zółtych świateł faktycznie będzie na plus.
Ostatnio zmieniony przez slave 2011-12-03, 00:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2011-12-03, 09:07   

Xsysiek napisał/a:
Cytat:
Jako rolnik to dla mnie jedyna nieścisłość merytoryczna to narzędzie. Co takie grabki robią z STX500? Zazwyczaj takie ciągniki nie mają zaczepu trójpunktowego (wyjątkiem są wersje na Niemcy). Jest zwykła belka z bolcem, gdyż większość maszyn jest ciąganych tj. zaczepianych, a nie zawieszanych.

Tak, tak grabki powinny być wleczone. To rozwiązanie zastosowałem z powodu braku miejsca na półce, a ponadto miałem okazje widzieć 2 takie zestawy na żywo (na podwójnych kołach) i coś mi się ubzdurało, że kultywator Horsch Tiger 6LT był podwieszony. Widziałem to stojąc w korku i teraz muszę przyznać, że faktycznie jest to maszyna wleczona. Oglądałem też Agromachinę... gdzie był ten model i grałem w Symulator Farmy. W ogóle zacząłem ostatnio ją często oglądać, ponieważ pasjonują mnie duże maszyny używane w gospodarstwach i nie tylko :)... w tym też maszyny kopalniane.
Mam też takie szczęście, że współpracuję z producentami i użytkownikami polskich maszyn górniczych i widzę je na żywo.
Ostatnio będąc u jednego klienta promowałem Lego pokazując mu model Sandvika stworzony przez M_Longera ;)
slave napisał/a:
Cytat:
...wymiana zółtych świateł faktycznie będzie na plus

Zgadzam się i tak zrobię. Podoba mi się również pomysł z rozdzieleniem reflektorów naklejkami. Jest dużo prostszy, tylko wcześniej uznałbym go za niedozwolony.
W sumie to sam nie wiem dlaczego zrobiłem je w kolorze żółtym... model już trochę stoi i tak się do niego przyzwyczaiłem, że... nie zauważam pewnych oczywistych rzeczy :)
_________________
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2011-12-03, 14:21   

SMIGOL napisał/a:
Mam też takie szczęście, że współpracuję z producentami i użytkownikami polskich maszyn górniczych i widzę je na żywo.
Ostatnio będąc u jednego klienta promowałem Lego pokazując mu model Sandvika stworzony przez M_Longera ;)

Węgiel czy miedź? Chociaż jak pokazywałeś Sandvika (którego, bo na razie są trzy? :D) to raczej miedź/inny metal.

SMIGOL napisał/a:
Zgadzam się i tak zrobię. Podoba mi się również pomysł z rozdzieleniem reflektorów naklejkami. Jest dużo prostszy, tylko wcześniej uznałbym go za niedozwolony.

Ale się przejmujesz... to przeszło i jakoś nikt Jeraca za to nie zjadł:

Naklejka dzieląca reflektory to przy tym nic niezwykłego :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
Mrutek
[Usunięty]

Wysłany: 2011-12-03, 14:28   

Całkiem fajna maszyna. Na Twoim miejscu zostawiłbym niebieską szybę i dorobił resztę w niebieskim. Wygląda w tym modelu dużo lepiej od przezroczystej, a do tego na wielu zdjęciach oryginału jest właśnie niebieskawa.
Na krytykę Longera (zna się jak mało kto na maszynach) czy innych osób, nie ma się co wypinać i często warto ich posłuchać, dla własnej korzyści.
Mnie podoba się tak jak jest, ale przecież zawsze warto poprawić.
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1925
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2011-12-03, 17:47   

Najważniejsze zadanie modelu spełnione. Od razu poznałem co to za maszyna a o to chyba chodzi. Fakt longer dopisał rzeczy, które można by poprawić ale jest dobrze :)

Kolejny myślę będzie bardziej dopracowany :)


P.S z tymi grabkami wygląda dość komicznie :>
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2011-12-04, 11:23   

M_longer napisał/a:

Węgiel czy miedź? Chociaż jak pokazywałeś Sandvika (którego, bo na razie są trzy? :D) to raczej miedź/inny metal.

Produkują maszyna do kopalń soli, cynku, ołowiu i nie tylko. A pokazywałem im LH517L i TH550.
Mrutek napisał/a:
Na krytykę Longera (zna się jak mało kto na maszynach) czy innych osób, nie ma się co wypinać i często warto ich posłuchać, dla własnej korzyści.
Mnie podoba się tak jak jest, ale przecież zawsze warto poprawić.

Ale ja się na nią wcale nie wypinam. W sumie to przecież po to tu jestem, żeby poznać opinie innych, szczególnie te krytyczne. Jednak nie oznacza to, że zawsze muszę się z nimi zgadzać. Wcześniej nakreśliłem swój punkt widzenia na temat budowania z klocków... Uważam też, że w każdej konstrukcji powinno znaleźć się także coś od siebie i tu np. tylna szyba w oryginale jest prosta, ale jakoś mi sie nie podobała... Budując coś drukuję jedno, może dwa zdjęcia modelu (a nieraz w ogólę tego nie robię) i go tworzę nie skupiając się na ścisłym odwzorowaniu.

PS. Oczywiście ślicznie dziękuję za wszystkie opinie :)
_________________
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-03-06, 18:55   

Pozwolę sobie odświeżyć temat, ponieważ Case przeszedł drobny face lifting. Wszystkie uwagi podrażniły moją ambicję, więc wprowadziłem drobne zmiany.
Muszę przyznać, że od czasu jak dołączyłem do forum zmieniło się też moje podejście do tematu budowania. Dobra... koniec tłumaczenia się. Oto nowe zdjęcia:

Zmiany wyszły na dobre :), choć długo się przyzwyczajałem do nowej kabiny.
 
 
 
PatrykZ 
Adminus Emeritus


Wiek: 42
Dołączył: 06 Sie 2008
Wpisy: 964
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 09:00   

Nie siedzę w temacie, ale teraz kształt zdecydowanie bardziej przyjazny dla oka, sssssssssskarbie :-)
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-03-07, 09:44   

Dużo lepiej wygląda po poprawkach :)

Szkoda tylko, że tych zaokrąglonych szybek nie ma tr-black albo tr-clear bo wyglądałoby lepiej niż tr-light blue no ale to jedynie moje subiektywne odczucie bo niezbyt lubię ten kolor.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-03-07, 20:43   

PatrykZ napisał/a:
teraz kształt zdecydowanie bardziej przyjazny dla oka

Tak, tak, obłości są dużo ładniejsze od kanciastości :) Wymiana kół na czarne też zrobiła swoje.

3dom napisał/a:
Szkoda tylko, że tych zaokrąglonych szybek nie ma tr-black albo tr-clear bo wyglądałoby lepiej niż tr-light blue...

Z szybami było kombinacji co niemiara. Te wypadły najlepiej pod względem kształtu.
A teraz wracam do budowania następnych dziwnych maszyn rolniczych ;P
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,12 sekundy. Zapytań do SQL: 10