Witam!!!
Pragnę przedstawić Wam kolejnego MOCa ,jest to dźwig marki LIEBHERR 1060. Może opowiem jak to się zaczęło, a więc pewnego wieczoru nie mając co robić postanowiłem zbudować model dźwigu 8053, po ukończeniu bardzo mi się spodobał, wszystkie osie skrętne podpory itp. Właśnie wtedy postanowiłem że zbuduje dźwig własnej konstrukcji.
W mojej wersji wygląda tak :
DANE TECHNICZNE:
Wymiary: dł. 85s / szer. 33s / wys. 23s / dł. wysuniętego ramienia 145s
Waga: 6kg
Zawieszenie: brak
Elementy PF:
- 4x PF Medium
- 2x PF XL
- 3x wieże IR
- 1x Battery Box
Napęd i skręt:
Model napędza 1 silnik XL, napęd przekazywany jest na wszystkie koła, każda oś ma swój dyferencjał. Dwie przednie i dwie tylne osie połączone są centralnym dyferencjałem, musiałem użyć takiego rozwiązania ponieważ nie posiadam w swojej kolekcji 4 identycznych dyfrów i była różnica w obrotach.
Skręt napędza silnik XL, kąta skrętu kół nie uzyskałem za pomocą redukcji, lecz poprzez promień wodzący zwrotnicy.
Ramię:
W narzędziu roboczym znajdują się 2 silniki Medium oraz 1 mały siłownik pneumatyczny, silniki odpowiadają za 3 funkcje :
-pierwszy silnik napędza rozwijanie liny i zmienia kąt pochylenia kabiny operatora natomiast siłownik przełącza miedzy tymi dwoma funkcjami.
- drugi silnik zamontowałem bezpośrednio w ramieniu uważam to za dobre rozwiązanie ponieważ uniknąłem zbędnych oporów, na 3 sekcyjny boom o max. kącie podniesienia ok. 75 stopni 1 Medium to trochę mało, a gdyby do tego doszły jeszcze opory silnik by się bardzo męczył.
Ramię podnoszą 4 siłowniki pneumatyczne i szczerze mówiąc ledwo sobie z tym radzą mowa oczywiście o złożonym boomie między innymi dlatego nie pokazałem tego na filmie.
Nadwozie:
W tylnej części pojazdu znajdują się 2 silniki PF Medium i mały siłownik pneumatyczny dzięki niemu możemy operować czterema funkcjami w dwóch trybach:
- pierwszy tryb to rozsuwanie podpór prawej i lewej strony niekoniecznie jednocześnie. Podpory rozsuwają siłowniki liniowe. Do podnoszenia modelu użyłem jak widać siłowników pneumatycznych model wprawdzie nie podnosi się tak aby koła odrywały się od podłoża, ale to wina ciężaru pojazdu siłowniki po prostu nie dają rady.
- drugi tryb to napęd kompresora i napędzanie obrotnicy.
Przystępując do budowy uważałem że budowa dźwigu będzie prosta, jednak sprawiła mi wiele kłopotu - miedzy innymi poprowadzenie wałów przez cały pojazd. Finalizując model uważam za udany, ponieważ udało mi się zrobić to co zaplanowałem.
Zapraszam do komentowania.
Link do galerii
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EzQn0XUFsJU]Film[/youtube]
[MOC] LIEBHERR 1060
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
[MOC] LIEBHERR 1060
Ostatnio zmieniony 2011-12-09, 14:35 przez trawson89, łącznie zmieniany 2 razy.
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Pierwsze co się rzuca w oczy to zaburzone proporcje. Na pewno stosunek szerokości do długości jest niewłaściwy, oryginał jest stosunkowo wąski:
Skąd wzięło się to rozpłaszczenie podwozia? :)
I teraz bazując na tym rysunku:
Proporcje wielkości kabiny do części silnikowej oraz podwozia są w miarę dobre (druga i trzecia oś mogłyby być bliżej siebie, ale to szczegół).
Gorzej sprawa wygląda z wieżą (przez Ż!). Kabina jest za mała, w zasadzie całość sprawia wrażenie jakby była zdjęta z carriera zbudowanego w innej skali. Wieża wraz z przeciwwagą jest zdecydowanie za krótka. Bom wygląda strasznie krucho, choć rozkłada się całkiem nieźle.
Myślałeś o zbudowaniu tego Liebherra na kołach 62.4? Ilość elementów którą masz obecnie wykorzystaną w tym modelu, wystarczyłaby z zapasem na zrobienie w pełni sprawnego podwozia oraz wieży, która miałaby właściwe wymiary.
To przemyślana konstrukcja, widać że włożyłeś w nią dużo pracy i to się chwali. Dla mnie to bardzo dobry żuraw, ale jednak nie widzę w nim Liebherra 1060 :)
Skąd wzięło się to rozpłaszczenie podwozia? :)
I teraz bazując na tym rysunku:
Proporcje wielkości kabiny do części silnikowej oraz podwozia są w miarę dobre (druga i trzecia oś mogłyby być bliżej siebie, ale to szczegół).
Gorzej sprawa wygląda z wieżą (przez Ż!). Kabina jest za mała, w zasadzie całość sprawia wrażenie jakby była zdjęta z carriera zbudowanego w innej skali. Wieża wraz z przeciwwagą jest zdecydowanie za krótka. Bom wygląda strasznie krucho, choć rozkłada się całkiem nieźle.
Myślałeś o zbudowaniu tego Liebherra na kołach 62.4? Ilość elementów którą masz obecnie wykorzystaną w tym modelu, wystarczyłaby z zapasem na zrobienie w pełni sprawnego podwozia oraz wieży, która miałaby właściwe wymiary.
To przemyślana konstrukcja, widać że włożyłeś w nią dużo pracy i to się chwali. Dla mnie to bardzo dobry żuraw, ale jednak nie widzę w nim Liebherra 1060 :)
Skąd wzięło się to rozpłaszczenie podwozia? :)
To wina podpór ponieważ jedna podpora wraz z siłownikiem który ją wysuwa ma długość 15s i oczywiście druga to już 30s miałem tylko 3 study żeby wyprowadzić z nich napęd. Gdybym miał więcej racków inaczej by to wyglądało.
Tak przyznaje jest za krótka ale gdyby była o 1s dłuższa nie było by możliwości obrotu ramienia o 360 stopni.Wieża wraz z przeciwwagą jest zdecydowanie za krótka.
Tak, długo zastanawiałem się na jakich kołach miałby jeździć model ale wybrałem największe jakie miałem, bo bałem się że wszystkiego nie upcham.Myślałeś o zbudowaniu tego Liebherra na kołach 62.4?
Ostatnio zmieniony 2011-12-09, 17:35 przez trawson89, łącznie zmieniany 3 razy.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Dorobiłeś się swojego tematu na EB ;)
A o modelu może jeszcze coś napiszę ale najpierw muszę znaleźć chwilę by przebrnąć przez opis i film...
A o modelu może jeszcze coś napiszę ale najpierw muszę znaleźć chwilę by przebrnąć przez opis i film...
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!