[MOC] Demag H135

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#16 Post autor: Sariel »

Filus pisze:TZwyczajowo podając przełożenie, mając na myśli redukcję podaje się np. 1:24, a nie odwrotnie (wyjście do wejścia)
Cóż, w klockach przyjęło się wejście:wyjście.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#17 Post autor: Emilus »

Po kolei Panowie.
eric trax pisze:No! Sterowanie tym pulpitem to jakiś kosmos. Wszystko wygląda tak realistycznie że szok :O Płynność ruchów zadowalająca czyli można zbudować koparkę sterowaną zdalnie nie tracącą na mobilności :)
Choć czas reakcji jakby trochę opóźniony...
Co do czasu reakcji, to typowe złudzenie wynikające z analogowego a nie cyfrowego działania joyów. Wiesz, aby "zasprzęglić" pneumatycznie którąś z osi, trzeba przesunąć manipulator o np. 20 stopni. Jeśli będziesz powoli przesuwać, naczekasz się na reakcję. No a poza tym, w pewnych skrajnych sytuacjach, kompresor się wyprztyka z ciśnienia a Ty np. chcesz unieść całe ramię i wtedy to nie zapas powietrza je unosi (momentalnie) a kompresor swoją pracą. Zresztą ciężko to opisać, trzeba spróbować i pokopać samemu! :)
Sariel pisze:Emilu, niniejszym zdobywasz medal Twórcy Najbardziej Szalonego Kontrolera do MOCa. Czysty obłęd, wątpię żeby ktoś to pobił. Wracam do oglądania Twoich filmów :)
Dzięki Paweł. Co do pobicia, to nie jestem taki pewien, kwestia czasu i sam to pobiję...
kris kelvin pisze:Ufff...
Na razie tylko przewinąłem sam opis bez czytania, co i tak zajęło mi 27 minut.
Jutro spróbuję przeczytać, ale nie obiecuję, że zrozumiem.

Ależ to potwór!!!

No i następnym razem Emilu zapytaj i mnie o radę. Będziesz mógł z dumą napisać, że nie uwzględniłeś żadnej mojej rady :D
To wbrew pozorom dosyć proste rzeczy. Trzeba najpierw rozpracować dobrą ścieżkę postępowania, potem samo leci.
Dobra Krissss, następnym razem będę pytał Cię o rady :)
bart pisze:Kontroler to dosłownie nowa jakość w sterowaniu modelami LEGO.
Ale to dobrze? Bo napisałeś to w taki sposób, że nie wiem czy nie popełniłem grzechu...:)
Xsysiek pisze:Świetny model! Kontroler przypomina mi joystick od sterowca, który był pokazywany na jednej z wystaw.
Dzięki. To była wystawa LEGO? Miałem w planach sterowiec, ale hel jest za mało wydajny, a wodór wybuchowy...
Cieślu pisze: Pozamiatałeś Waść...

Obłęd, obłęd i jeszcze raz obłęd. Tyle mam do powiedzenia.
Dzięki. Starałem się o efekt końcowy.
michal_forest pisze: Ej, Emil, tak się nie robi, tego dłuuuugo nikt nie pobije. Wywalcie go z tego forum, bo w kompleksy powpadamy. Nie no rispekt.
Dzięki, ale nie przesadzaj. Poza tym co ty, nie sądzę, żeby kamienicznicy odnotowali pojawienie się tej koparki na forum :)
Methos pisze: Powiem tak: kopara mi opadła jak to zobaczylem ... ;)
A mi łyżka:P. Dzięki.
Maniek pisze: Koparka z własnym centrum dowodzenia, tego chyba jeszcze nie było. Maszyna rewelacja. Działa świetnie i nie ma smyczy. Publikacja dłuższa niż recenzje ze zdjęciami otwierania kartonu. Szalejesz. Powiedz jeszcze ile czasu walczyłeś z tym projektem?
Aha, ochłoń :)
Dzięki. Co do walki z projektem, około miesiąca (od 1 listopada, ale koparka stała prawie gotowa około 2 tygodni). Co do pisania, to było to dłuuuugie i nużące. Wiem, że długa, dlatego podzieliłem ją na dwa pod opisy.
Ochłonąłem :)
dmac pisze: Oczywiście brak możliwości nieograniczonego obrotu wieży kompletnie dyskwalifikuje ten model, ale.... ;)

Wyznam, że kiedy widzę takie prace, czuję się zwyczajnie głupi. Niby znam pneumatykę LEGO od ćwierćwiecza, niby zbudowałem w życiu parę koparek, niby mój dziesięciolatek bawi się NXT-em (bez większych sukcesów), a jednak... Wszystko, co wiem o budowaniu, nie pozwoliłoby mi stworzyć takiego behemota. Ergo: za głupi jestem.
Ale przeczytałem wszystko, jestem pod wielkim wrażeniem i może nawet czegoś się nauczę, jak przeczytam jeszcze kilkadziesiąt razy :) . Podziwiam to, że chciało Ci się tak dopracowywać sposób sterowania - nie zliczę modeli, w których ja sam poprzestałem na ręcznej pompce trzymanej w łapie i standardowych pojemnikach z bateriami.
Jak mawia młodzież, rispekt, Emilus!
Dzięki. Przyznam, że Twoja czerwona (z budą Macieja D) mnie zainspirowała swego czasu i nadal stawiam sobie ją za pewien wzór (podobnie jak terexa Żbika). Fajnie by wyglądały obok siebie pewnie, choć nie wiem jak ze skalą. Ale zapewne bliżej, niż do terexa...
dmac pisze:P.S. A teraz zbuduj dla odmiany ładną koparkę, tzn. ze zgrabniutką wieżą, a nie z takim kolosalnym pudłem, w którym tak łatwo wszystko zmieścić ;) .
No nie wiem, lista moich przyszłych projektów jest długa, a czasu coraz mniej przed końcem w 2012. Nie wiem czy wcisnę Twój pomysł gdzieś :P
Waler93 pisze: Cudna maszyna. Udowodniłeś, że da się zrobić ładnie wyglądającą i w pełni sprawną maszynę bez smyczy. Programowanie dla mnie to czarna magia choć na informatyce piszemy pożal się Boże programy w C++ :D
Technicznie rzecz ujmując, super że udało się wszystko zmieścić w koparce. Brakuje tylko kosmicznej liczby LED-ow by była oświetlona tak, jak koparki Żbika.
Dziękuję. Co do ledów, to prototyp je miał, sterowane pilotem IR z regulacją prędkości. Miał prawie tyle świateł co terex Żbika, ale stwierdziłem, że kable niezbyt ładnie się plączą wszędzie (dach kabiny, ramie itp) i wywaliłem to. Słuchaj to miał być szybki projekcik i koparka miała iść na żyletki...
noniusz pisze: Trzeba przyznać, że maszyna robi wrażenie.
Oczywiście poza zakresem pracy i odwzorowaniem prawdziwego modelu mi najbardziej imponuje płynne zdalne sterowanie pneumatyki - próbowałem tego u siebie ale z wykorzystaniem wyłącznie PF, więc o płynności ruchów mogłem zapomnieć...
Dzięki. Tak z NXT to prostsze, pod warunkiem że się dojdzie już jak to zbudować i oprogramować :) Ale z IR to też możliwe, tylko w innym wykoaniu i kopanie nie będzie tak płynne. Ale sądzę, że da się.

Żbik pisze: No to mamy kolejną rewolucję jakościową w Lego! Zdalne i płynne sterowanie pneumatyką. Trochę szkoda, bo nie będę mógł już dłużej odsyłać z kwitkiem maruderów od siłowników śrubowych ;)
Model mechanicznie bez zarzutu (no może ta skończona nieskończoność obrotu wieży ), więc nie ma co się tu rozpisywać, bo nie tu tkwi istota. Najciekawsza jest sama idea wykorzystania NXT do obsługi pneumatyki. Przy tak zaawansowanym sterowaniu dotychczasowe modele zaczynają trącać myszami i odchodzą na strych razem z żołnierzami z ołowiu. Mamy teraz ogromne pole do popisu. Aż strach pomyśleć co ludność wybuduje.

Trochę martwi mnie to, że coraz więcej będzie zależało od umiejętności programistycznych a nie budowlanych. Jednak Lego to klocki, a nie bity... Żywię natomiast naiwną wiarę (bo nie mam wiedzy), że uda się obsłużyć funkcje koparki przez 2 (a nie 4) kostki. Idzie BOP i sam chcę to zacząć sprawdzać. Wyzwaniem będzie teraz jak najbardziej kompaktowe upakowanie tej idei w modelach jak najmniejszych, kto wie, może nawet w skali 1:42 (czyżby kolejna przebudowa Terexa?).

Myślałeś o napisaniu programu, który sterowałby koparką podczas wystawy? To byłoby dopiero coś, "pstryczek auto ON" i tłumaczysz jej działanie stojąc z boku, a ona sama kopie fasolę; "pstryczek auto OFF" i pokazujesz jak kaleczysz manualnie ;) Może nie rozbieraj jej i w Krakowie dasz nam się pobawić?

Co do sterowania, to na sucho jakoś lepiej Ci to idzie. Podczas kopania ruchy są dość nieskładne. Brak wprawy?
Co do kopania, to na filmiku gdzie widać joye nie starałem się, a na tym gdzie kopię starałem. Efekt widać :P Powaga, spokojnie można ruszać idealnie płynnie, ale kopie się tak woooolno, ja nie mam cierpliwości tak kopać.
Spokojnie można zaimplementować moda i po "nagraniu" ruchów operatora, koparka będzie je odtwarzać i sama kopać. Ale jak jej wyjdzie, nie wiem...
Co do jednej kostki Marcin, to wystarczy do terexa, ale manipulatory będą musiały posiadać jedną oś na IR (obrót wieży). No i ciśnieniowy wyłącznik będzie musiał być mechaniczny (switch i gumki).
Żbik pisze:PS. Zdejm kapelusz, w sensie zmniejsz zdjęcia!
Ale które?? W galerii 1200x900, na forum max 640x480. Za dużo?
Filus pisze: Temat widziałem już wczoraj, ale z powodu ograniczonego czasu i szacunku do konstrukcji i Konstruktora czytanie odłożyłem na dziś. Po przeczytaniu mam tylko tyle do powiedzenia - rewelacja. Przeszedłeś sam siebie, a jak TO nie wygra MOCa miesiąca (i mam nadzieję roku), to nie mam pojęcia, co byłoby tego godne bardziej! Czapka z głowy!

PS. Taka mała uwaga ode mnie, bo zauważyłem, że to dość częsty błąd opisu. Zwyczajowo podając przełożenie, mając na myśli redukcję podaje się np. 1:24, a nie odwrotnie (wyjście do wejścia), zapis 24:1 oznaczałoby wariację (przyśpieszenie) 24 krotną. To samo tyczy się przyśpieszenia. Niby jest podane, czy przełożenie to reduktor, czy wariator, ale mimo wszystko nieco to kłuje w oczy.

PS.2 Im dłużej patrzę na NXT coraz bardziej chciałbym go mieć, chyba kiedyś skończy się na tym, że zakupię cały zestaw... już słyszę płacz portfela;).
Dziękuję. Co do zapisów redukcji i przyspieszeń, to zawsze mi się myli. Wybacz...

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#18 Post autor: Bricksley »

Fajnie, że wreszcie udało się zrobić płynną regulację i umieścić ją w modelu. Wielki plus Ci za to :) Niestety dla mnie system ten nadal ma 2 wady. Po pierwsze cena, która nawet po zredukowaniu do 2 kostek jest wysoka. A dwa to wielkość, o ile ludzie zaczną system ten stosować, to tylko i wyłącznie w dużych modelach. Bo niestety nawet sama kostka do wielu kontrukcji jest po prostu za duża. Ale nie ulega wątpliowsci, że jest to duży krok na przód :)
Emilus pisze:Słuchaj to miał być szybki projekcik i koparka miała iść na żyletki...
Szkoda, bo jak miałeś już opanowaną stronę techniczną to mógłbyś (ja bym tak zrobił ;)) przysiąść nad wyglądem i w miarę możliwości detalowaniem.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
PatrykZ
Adminus Emeritus
Posty: 964
Rejestracja: 2008-08-06, 11:34
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: PatrykZ

 

#19 Post autor: PatrykZ »

Manetki, które obsługują to to, wprost re-we-la-cja. Chyba jesteś prekursorem. Wg. mnie super i wygląd i funkcjonalność. O reszcie nie mówię, bo cóż mądrego jako laik mógłbym powiedzieć.

STING

#20 Post autor: STING »

MOC ROKU się szykuje. Przepiękne cudeńko. Chyba dłuuugo nikt nie podbije poprzeczki, którą właśnie baaardzo podniosłeś.

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#21 Post autor: Chrupek »

MMMMMMMMonster kill :]

Sam moc kapitalny - podoba mi się zarówno funkcjonowanie, jak i brutalny wygląd.
Ale pilot... tfu!... konsola sterująca to inna klasa jednak. Pomysł i wykonanie - mistrzostwo.

Emil daj sobie spokój z klockami:] Zrób to z metalu, w jakiejś większej skali.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#22 Post autor: Emilus »

Odświeżam temat, gdyż wygenerowałem nowy film.

Film pokazuje kopanie Demagiem z kabiny operatora. Mam nadzieję, że się spodoba.

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=kfxh_YClZZg[/youtube]
Ostatnio zmieniony 2011-12-26, 17:47 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#23 Post autor: smyk »

Czad. Zabija powoli ;)
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#24 Post autor: Sariel »

Bardzo fajny patent. Szkoda że nie da się tego jakoś połączyć z widokiem tego, jak pracuje kontroler, byłoby jeszcze bardziej realistycznie.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2454
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: erictrax

 

#25 Post autor: eric trax »

Sariel pisze:Bardzo fajny patent. Szkoda że nie da się tego jakoś połączyć z widokiem tego, jak pracuje kontroler, byłoby jeszcze bardziej realistycznie.
Zdecydowanie jestem za.


Chłodnym okiem patrząc minusem jest to, że osie kontrolerów są na dwóch różnych płaszczyznach. Trochę to zabija realizm, nie mniej fajnie się obserwuje jak koparka reaguje na ruchy joysticków :)
Ostatnio zmieniony 2011-12-31, 17:15 przez eric trax, łącznie zmieniany 1 raz.
Na warsztacie:
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#26 Post autor: Filus »

Inne spojrzenie na sprawę. Ciekawy film.

Dodam tylko, że ten Twój kontroler stał się inspiracją dla innego naszego Rodaka (i LUGPolowca), pewnie niedługo się dowiecie, co i kogo mam na myśli;).

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#27 Post autor: Żbik »

Sariel pisze:Szkoda że nie da się tego jakoś połączyć z widokiem tego, jak pracuje kontroler, byłoby jeszcze bardziej realistycznie.
Myślę, że da się - wystarczy kręcić synchronicznie na 2 kamery i później umieścić w małym oknie na ekranie widok Emila-operatora :)

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#28 Post autor: Sariel »

Miałem na myśli nałożenie tego tak, jakbyśmy patrzyli faktycznie oczami operatora - kontroler na dole kadru, jak element kabiny.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#29 Post autor: Żbik »

No tak, to rzeczywiście ciężko. Emilio musiałby siedzieć na koparce i kręcić się razem z wieżą. Ale kto wie, może któregoś dnia zbuduje taką kolubrynę ;) Znając Jego zacięcie mniemam, że nie jest to niemożliwe - a wręcz przeciwnie - możliwe :D

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#30 Post autor: Emilus »

Fajnie, że film się podoba.

Nie wiem panowie jak zrobić taki filmik :) Nawet poza tym mi się średnio chce, gdyż w mojej głowie dojrzał już nowy projekt. Teraz trochę czasu i coś będzie...

Z racji tego, że niezadługo Demag idzie na żyletki, pocykałem jeszcze parę fotek:
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek
Obrazek ObrazekObrazek Obrazek

ODPOWIEDZ