[MOC] Kamaz 5410 z naczepą Zremb N-162
: 2011-12-30, 13:11
Janek wraz z siostrą urodzili się jako bliźniaki w małej miejscowości niedaleko granicy z obecną Białorusią.
Kiedy dorósł, przeprowadził się daleko na południe, aż do Rybnika. Jego siostra - do Warszawy.
Janek był kierowcą. Pracował w PKS. Jeździł ciężarówkami po całej Polsce.
Pewnego razu odwiedził siostrę, kiedy przyjechał do W-wy odebrać z zakładów Waryńskiego koparkę. Kiedy chciała mu pomóc trafić, okazało się, że nie ma żadnych papierów ze sobą, kwitów na koparkę, nawet adresu fabryki. Miał gdzieś pojechać, więc po prostu ruszył w drogę, bez zbędnych formalności. Prawdziwy easyrider, który rzadko nocował w domu.
Jego siostra miała wtedy 10-letniego syna Maciusia. Janek krótko wtedy u nich był, raptem jedną noc. Nawet nie zdążył przewieźć Maciusia swoją wielką, głośną, niebieską ciężarówką z długą, płaską naczepą i wlotem powietrza pomalowanym w muchomorka.
Kilka lat później trzydziestoośmioletni Janek zmarł. Dopadł go zawał, kiedy szedł ulicą.
Oprócz nas, zostawił dwie małe córeczki.
.....
Oto ciągnik siodłowy Kamaz 5410 w wersji z sypialnią w kabinie.
Produkcję Kamazów rozpoczęto w 1976 roku. Są produkowane do dziś. Niektóre wersje posiadają wciąż taką samą kabinę jak w latach 70-tych, co można sprawdzić w katalogach na oficjalnej stronie Kamaza.
Wewnątrz łóżko, kubek z kawą i list od siostry:
Pomysł na opony podrzucił mi Misterzumbi - bardzo dziękuję.
Naczepę mam gotową, zdjęcia wkrótce. Koparka w trakcie budowy.
==================================================================================
EDIT - gotowy zaprzęg Janka Dobrenko, czyli Kamaz z naczepą niskopodłogową Zremb N-162 i koparką Waryński K-408:
Naczepę początkowo zbudowałem jako pełną, z deskami i ramą zaznaczonymi czarnymi i szarymi kaflami. Ale uznałem, że nie wygląda to wystarczająco dobrze. Postanowiłem spróbować zmontować samą ramę, a deski układać na ramie pojedyńczo, jak w prawdziwej naczepie. Dzięki temu można deski-kafle kłaść spodem do góry, co znacznie lepiej wygląda. Na odeskowanie składa się 15 desek 1x6 i 5 desek 1x3, układanych w czterech sekcjach:
W Kamazie minimalnie poprawiłem przód. Wstawiłem tam na krawędziach nowe, dwustronnie zaokrąglone skosy 1x4.
Naczepa, przez swoją ażurową konstrukcję pod ciężarem koparki się ugina. Nie łamie się, ale ugina na tyle, że mało realistycznie to wygląda. Dlatego na wszystkich zdjęciach podpory są wysunięte. Co zresztą nie jest błędem o tyle, że do załadunku i rozładunku podpory w naczepach były wysuwane, aby odciążyć zawieszenie ciągnika.
[ GALERIA ]
Dziękuję,
Kiedy dorósł, przeprowadził się daleko na południe, aż do Rybnika. Jego siostra - do Warszawy.
Janek był kierowcą. Pracował w PKS. Jeździł ciężarówkami po całej Polsce.
Pewnego razu odwiedził siostrę, kiedy przyjechał do W-wy odebrać z zakładów Waryńskiego koparkę. Kiedy chciała mu pomóc trafić, okazało się, że nie ma żadnych papierów ze sobą, kwitów na koparkę, nawet adresu fabryki. Miał gdzieś pojechać, więc po prostu ruszył w drogę, bez zbędnych formalności. Prawdziwy easyrider, który rzadko nocował w domu.
Jego siostra miała wtedy 10-letniego syna Maciusia. Janek krótko wtedy u nich był, raptem jedną noc. Nawet nie zdążył przewieźć Maciusia swoją wielką, głośną, niebieską ciężarówką z długą, płaską naczepą i wlotem powietrza pomalowanym w muchomorka.
Kilka lat później trzydziestoośmioletni Janek zmarł. Dopadł go zawał, kiedy szedł ulicą.
Oprócz nas, zostawił dwie małe córeczki.
.....
Oto ciągnik siodłowy Kamaz 5410 w wersji z sypialnią w kabinie.
Produkcję Kamazów rozpoczęto w 1976 roku. Są produkowane do dziś. Niektóre wersje posiadają wciąż taką samą kabinę jak w latach 70-tych, co można sprawdzić w katalogach na oficjalnej stronie Kamaza.
Wewnątrz łóżko, kubek z kawą i list od siostry:
Pomysł na opony podrzucił mi Misterzumbi - bardzo dziękuję.
Naczepę mam gotową, zdjęcia wkrótce. Koparka w trakcie budowy.
==================================================================================
EDIT - gotowy zaprzęg Janka Dobrenko, czyli Kamaz z naczepą niskopodłogową Zremb N-162 i koparką Waryński K-408:
Naczepę początkowo zbudowałem jako pełną, z deskami i ramą zaznaczonymi czarnymi i szarymi kaflami. Ale uznałem, że nie wygląda to wystarczająco dobrze. Postanowiłem spróbować zmontować samą ramę, a deski układać na ramie pojedyńczo, jak w prawdziwej naczepie. Dzięki temu można deski-kafle kłaść spodem do góry, co znacznie lepiej wygląda. Na odeskowanie składa się 15 desek 1x6 i 5 desek 1x3, układanych w czterech sekcjach:
W Kamazie minimalnie poprawiłem przód. Wstawiłem tam na krawędziach nowe, dwustronnie zaokrąglone skosy 1x4.
Naczepa, przez swoją ażurową konstrukcję pod ciężarem koparki się ugina. Nie łamie się, ale ugina na tyle, że mało realistycznie to wygląda. Dlatego na wszystkich zdjęciach podpory są wysunięte. Co zresztą nie jest błędem o tyle, że do załadunku i rozładunku podpory w naczepach były wysuwane, aby odciążyć zawieszenie ciągnika.
[ GALERIA ]
Dziękuję,