Strona 1 z 3

[MOC] GINAF x6660

: 2012-03-11, 18:19
autor: Mistakes
Witam.
Przedstawiam auto na sezon 2012 - Ginaf x6660 w wersji rolniczej - wszystkie osie napędzane, skrajne 4 skrętne. Wzorowałem sie na x6560 (12x10x8) zbudowanym na podstawie x5450 (10x8x6) przez autoryzowany serwis Ginafa. Podziękowania za pomoc kieruję do Emila, BJa, Gena, Erica, 3doma, Mańka, TT oraz Karde.
Obrazek

Dane:
masa - <4000g
długość (od przedniego zderzaka do ostatniej osi) - 74cm
szerokość powodzia - 26 st, nadwozia - 24st, z lusterkami 29st
wysokość kabiny - 31,5 st, paki - 19 st (od ziemi)
silniki napędowe - 3x XL (6,63W)
silniki zasilające skręt - 2x XL (4,42W)
zasilanie - 3x BBox, 4x wieża IR, 2 kable 50cm, 2 piloty
zmiana biegów - 3x Medium
atrapa - 1x medium
promień skrętu - 60cm

Napęd
Pojazd napędzany jest 3 silnikami XL, które razem z dwu biegowymi, liniowymi skrzyniami biegów wbudowane są w tandemy. Tandemy bez funkcji skrętu są identyczne; inspirowane zółtą wdową. W układzie napędowym tandemu znajduje się 16 zębatek. Skrzynie, bez wodzików posiadają 2 biegi - 3:1 (24/24) oraz 9:1 (12/36).
Zasilanie
Tak spore auto wymaga myślenia przy planowaniu zasilania. Auto posiada 3 BBoxy - pierwszy zaraz za kabiną, na środku; drugi oraz trzeci po bokach, między 4, a 5 osią. Pierwszy BBox zasila skręt, zmianę biegów i atrapę; drugi - XL napędowy w środkowym tandemie; trzeci - XLe napędowe w skrajnych tandemach. Przed rajdem może ulegnie to zmianie.
Zawieszenie
Budowa tak długiego auta stawia praktycznie jedno wyzwanie - rama. Postawiłem na 2 równoległe krztałtowniki zbudowane z technic bricków połączone kilkoma rozporami. Każdy z tandemów zawieszony jest pływająco na czterech amortyzatorach zbudowanych z osiek i małych sprężyn. Zawieszenie jest zoptymalizowane pod pracę wzdłużną. Osie wew. tandemu mogą pracować poprzecznie (~1,5st), oprócz tego dużo pracy wykonuje rama :)
Skręt
Skrajne cztery osie są skrętne. Za skręt w tandemie odpowiada XL z redukcją 3:1, oraz z8 na rack. Tylko skrajne osie posiadają racki, oś 2 i 5 skręca dzięki cięgnom. Patent znany z aut Emila. Co do tego rozwiązania pojawiają się wątpliwości, mnie jeszcze ono nie zawiodło. Auto zawraca wew. okręgu o średnicy ~120cm.
Inne
Auto posiada atrapę silnika R6, otwierane drzwi, regulowane fotele oraz lusterka. Oprócz tego wszystko co wymagane jest przez regulamin.

Wszystkie zdjęcia dostępne są tutaj.
Klikacie UP i macie widok na wszystko co związane jest z Ginafem ;)
Filmy: WIP 1, WIP 2.
Czekam na Wasze opinie. Pozdrawiam.

: 2012-03-11, 18:32
autor: eric trax
kabina jest ohydna i w niczym nie przypomina oryginału


: D

: 2012-03-11, 18:45
autor: Belfast
Mogę ocenić jedynie estetykę jako laik, a więc ...... kabina jest paskudna :(

: 2012-03-11, 18:57
autor: smyk
Oj, nie wiecie na co patrzeć! Spójrzcie jaka dostojna, elegancka tektura spoczęła tuż za kabiną.

Swoją drogą to chyba cały sezon będzie taki - minimalistyczne kabiny z paneli i cała masa tektury. No i jeszcze pewnie będzie szeroko. Stawiam, że średnia z sezonu przekroczy 27 kropek.

: 2012-03-11, 18:59
autor: eric trax
smyk pisze: Swoją drogą to chyba cały sezon będzie taki - minimalistyczne kabiny z paneli i cała masa tektury. No i jeszcze pewnie będzie szeroko. Stawiam, że średnia z sezonu przekroczy 27 kropek.
Mów za siebie :)

: 2012-03-11, 19:03
autor: Chrupek
eric trax pisze:kabina jest ohydna i w niczym nie przypomina oryginału
Belfast pisze:kabina jest paskudna :(
Haters gonna hate:P Olej ich! Morze cudów na dachu jest cudne! Czas powiedzieć dość tym wszystkim wypieszczaczom - tutaj mamy rasowa trialową kabinę.

Gratulacje wytrwałości, bo zbudowałeś, to co sobie zaplanowałeś - a plan był śmiały. Tym większe słowa uznania, i powodzenia w tym sezonie:)

: 2012-03-11, 19:11
autor: Cieślu
No to przebiłeś mnie z ilością osi. Zobaczymy czy tak będzie z wynikami :D

Jestem bardzo ciekaw jak taka maszyna będzie się spisywała na trasie. Żadnych wymyślnych i mogących generować problemy rozwiązań tutaj nie ma więc porównując z moją stonogą awarii pewnie będzie 100 % mniej :) Ciekawe jak wyszłoby porównanie zdolności manewrowych.

Dołączam do grona Haterów jeżeli chodzi o estetykę ale rozumiem że nastawienie jest wybitnie na osiągi :) Ja staram się osiągnąć kompromis w nowej maszynie. Może pomaluj tę tekturę na jakiś bardziej pasujący kolor?

: 2012-03-11, 19:20
autor: Mistakes
Dziękuje za wszystkie komentarze/słowa uznania? :)
Zdaje sobie sprawę że kabinę można dopracować, mam miesiąc, pomyślę.
Bardzo ciekawy pomysł z tym malowaniem, tylko kolor? zółty?
W ogóle to kabina i paka miały być na niebiesko, jak oryginał, niestety pieniędzy zbrakło :(

: 2012-03-11, 19:24
autor: V1
Oklej pakę wycinankami z katalogu Lego.
Najlepiej stronami z Duplo :)

: 2012-03-11, 19:44
autor: Atros
Niestety nie dałeś żadnych zdjęć bebechów ani filmu. Z opisu wynika, że postawiłeś na proste i skuteczne rozwiązania - dobrze bo samo to, że jest to 12x12 jest wystarczająco innowacyjne.
Z pewnością ciekawie będzie to wyglądać na trasie. Oby tylko zbyt szybko nie znudziły się te ciągłe wykręcania na 5 razy.

Wygląd jako całości paskudny, rozumiem, że stawiasz na osiągi ale można zbudować lżejszą i ładniejszą kabinę a nie taki kloc byle by był i spełniał wymogi regulaminu.
Tektura na pace też nie wygląda dobrze, może oklejenie jej czymś poprawi to nieco.

Aha, zauważyłem coś jeszcze: Na zdjęciu 5 widać jak silnik wystaje mu z zadka, lepiej to zmień zanim sędziowie tam zajrzą

: 2012-03-11, 19:50
autor: 3dom
Atr - w galerii WIPa jest praktycznie całość bebechów. Film też już gdzieś był, chyba w temacie z autami na 2012.

O aucie więcej napiszę jak dokładnie obejrzę, czyli pewnie jutro rano ;)

: 2012-03-11, 20:10
autor: Mistakes
Atr...
Wszystkie zdjęcia dostępne są tutaj.
Klikacie UP i macie widok na wszystko co związane jest z Ginafem ;)
Filmy: WIP 1, WIP 2.
Czytaj do końca ;) Proszę napisz co mógłbym poprawić w kabinie.
Atr pisze:Wygląd jako całości paskudny, rozumiem, że stawiasz na osiągi ale można zbudować lżejszą i ładniejszą kabinę a nie taki kloc byle by był i spełniał wymogi regulaminu.

Lżejszą? Akceptuje wyzwanie. Przypatrz się kabinie. Tam się nie da wcisnąć więcej paneli, ona praktycznie cała jest z paneli.

: 2012-03-11, 20:12
autor: eric trax
Mistakes pisze: Proszę napisz co mógłbym poprawić w kabinie.
Zbudować nową :D

Ja tam z niecierpliwością czekam na rolki tego ustrojstwa, ależ pięknie się będą rozsypywać te tandemy po stokach :D

: 2012-03-11, 20:53
autor: smyk
Mistakes pisze:Proszę napisz co mógłbym poprawić w kabinie.
Spokojnie można zbudować dach bez studów.

Mnie osobiście razi to zaokrąglenie na drzwiach, gdzie zaczyna się boczna szyba. Oryginał tego nie ma (ma łagodny skos) i jakoś dziwacznie i mało harmonijnie to wygląda. Już nawet na płasko byłoby lepiej. Ale taki łagodny skos też da się zrobić.

Poza tym na zdjęciu głównym jest wersja bez zderzaka. Ze zderzakiem wyglądało to lepiej (choć reflektory były do poprawienia).

: 2012-03-11, 22:17
autor: TT
Mi się auto podoba za całokształt i odwagę. Jeśli auto sprawdzi się na trasie (oczywiście w miarę swoich możliwości) to będzie Twój spory sukces (słowo spory ma tutaj podwójne znaczenie).

Nawiązując do wyglądu... hehe koledzy skrytykowali Cię za brzydką kabinę i teksturę na pace. Ja to tłumacze tak - po prostu za dużo napatrzyłeś się na te ginafy Emila :-) (pozdrawiamy Emila)
Mówiąc całkiem poważnie to:
1. Kabina ginafów na pewno nie była projektowana przez pininfarine czy giugiaro. Dużo tutaj nie da się wymyślić poza 4 pionowymi ścianami z belek. Ja proponuję dodać zderzak, który dopełni całość i na pewno dużo poprawi.
2. Paka. Trudno sobie wyobrazić, żeby z klocków wyłożyć te hektary. Pewnie pochłonęłoby to jeszcze więcej Paneli niż słynna chłodnia Smyka :-)
V1 pisze:Oklej pakę wycinankami z katalogu Lego.
Najlepiej stronami z Duplo :)
Ja bym to potraktował całkiem serio. Ładna wycinanka na pace z kolorowych stron katalogu LEGO mogłaby dać fajny efekt. Podkreślam - mówię to całkiem poważnie.