Strona 2 z 3

: 2012-03-11, 22:41
autor: ManiekManiak
Marudzicie z tym wyglądem, trialówka miss piękności być nie musi. Bryczka super, aż trudno uwierzyć że tylko 4kg. Jedyne co mnie martwi to... że ja ze swoją w lesie :(

: 2012-03-11, 22:46
autor: makar
TT pisze:2. Paka. Trudno sobie wyobrazić, żeby z klocków wyłożyć te hektary. Pewnie pochłonęłoby to jeszcze więcej Paneli niż słynna chłodnia Smyka :-)
V1 pisze:Oklej pakę wycinankami z katalogu Lego.
Najlepiej stronami z Duplo :)
Ja bym to potraktował całkiem serio. Ładna wycinanka na pace z kolorowych stron katalogu LEGO mogłaby dać fajny efekt. Podkreślam - mówię to całkiem poważnie.
A może z czegoś takiego: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=bb120
Wieeelka płachta sztywnego, choć elastycznego plastiku.

: 2012-03-12, 11:00
autor: 3dom
Trochę pochwalę, trochę pomarudzę.

Przede wszystkim gratuluję uporu i podjęcia wyzwania budowy takiej stonogi :) Fajnie, że udało Ci się ją skończyć i zobaczymy auto za miesiąc na trasie.

Mechanicznie powinno być bez zarzutu. W końcu czuć w tym Ginie rękę Emila bardziej niż w jakiejkolwiek innej trialówce. Zresztą pisałem Ci już kilka razy na PW co o tym myślę. Jak nie zrobiłeś jakiegoś głupiego babola to pewnie będzie sprawnie jeździć :)

Kabiny (tzn. górnej części bo dolnej nie ma) aż tak bardzo bym się nie czepiał bo sumie tak jak TT napisał w przypadku Ginafów za dużo nie da się wymyślić by było lepiej. Ewidentnie razi mnie brak ładnego zderzaka ze światłami (ten, który masz gdzieś w galerii nie jest ładny :P). Nie jestem aż takim estetą jak chociażby Smyk ale nawet kosztem kilku gram więcej mógłbyś zrobić coś w stylu bliźniaków Emila. Jakoś "wersje trialowe" ogołocone z czego tylko się da nie przemawiają do mnie. Morze studów to przy tym pikuś i specjalnie mi nie przeszkadza. Chociaż pewnie dach z paneli 5x11 albo systemowych snotem byłby ładniejszy i lżejszy.

Plandekę mógłbyś zmienić na żółty/czarny brystol lub [puszczam oko do Emila:P] teczkę. Estetycznie będzie dużo lepiej.

Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Google nie wie nic na temat Ginafa x6660. Masz jakąś podkładkę, że taka rolnicza wersja kiedykolwiek powstała czy po prostu przyjąłeś, że skoro do Gina można zamówić prawie wszystko to jest prawie pewne, że taki też gdzieś jeździ po holenderskim polu?
gen_leihy pisze: Haters gonna hate:P Olej ich! Morze cudów na dachu jest cudne! Czas powiedzieć dość tym wszystkim wypieszczaczom - tutaj mamy rasowa trialową kabinę.
Grzesiek ochłoń :P Pół Europy na Węgrzech chwaliło nasze auta za ponadprzeciętną estetykę a Ty z takim tekstem wyskakujesz :P

: 2012-03-12, 14:21
autor: Mistakes
3dom pisze:Ciekawi mnie jeszcze jedna rzecz. Google nie wie nic na temat Ginafa x6660. Masz jakąś podkładkę, że taka rolnicza wersja kiedykolwiek powstała czy po prostu przyjąłeś, że skoro do Gina można zamówić prawie wszystko to jest prawie pewne, że taki też gdzieś jeździ po holenderskim polu?
Google kiedyś wiedziało o 12x12x8, był tekst o tym i fotki wielkości znaczka pocztowego z przedłużania ramy do takiego auta. Tylko mi pomysł budowy tego auta wpadł dużo później, kiedy owe materiały już wyparowały. Formalną podkładką że takie auto istniało jest mój zapis pamięciowy i Emila potwierdzenie.
x6660: litera - rodzaj kabiny, 1 liczba - ilość osi jezdnych, 2 liczba - ilość osi napędzanych, ostatnie 2 cyfry - dopuszczalna masa całkowita.

Odnosząc się do reszty odpowiedzi. Plany miałem całkiem inne, całe auto miało być niebieskie. Ewentualnie paka z paneli/płytek LBG. Po podliczeniu złapałem się za głowę, na razie nie stać mnie na takie coś. Wjechaliście mi na ambicję i zmienię ten dach na gładki, chociaż wolę jak cokolwiek kojarzy się z klockami. Zderzak pewnie wróci bez reflektorów. Na skos na drzwiach nie mam pomysłu.
A to że uciekam z masą gdzie tylko się da to inna sprawa :P

: 2012-03-12, 15:45
autor: 3dom
Mistakes pisze:Na skos na drzwiach nie mam pomysłu.
Przejrzyj dostępne rodzaje slope'ów i wedge'y i coś na pewno da się wykombinować snotem. Albo po prostu serki + kafle. Tylko musiałbyś się pozbyć panelu z drzwi :P

: 2012-03-12, 16:14
autor: Mistakes
Który dach?
Zamawiam te panele i ew. jakies skosy.

: 2012-03-12, 16:34
autor: 3dom
Ja bym zrobił mix obu, czyli o tak:

Kod: Zaznacz cały

|O O O O O O|O O O O O O|O O O O O O|O O O O O O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O          |          O|O          |          O|
|O O O O O O|O O O O O O|O O O O O O|O O O O O O|

: 2012-03-12, 21:17
autor: Emilus
Cieszę się, że Marcin skończyłeś stonogę.
Teraz zobaczyć ją na trasie :) Sądzę, że mechanicznie będzie ok, nie wiem jak ze zwrotnością, bo że zwrotna wiadomo, ale długa...

Ale to fajnie, że będą ciekawe auta na trasie. Do zobaczyska na rajdzie :)

: 2012-03-14, 10:45
autor: 3dom
Atr pisze:Aha, zauważyłem coś jeszcze: Na zdjęciu 5 widać jak silnik wystaje mu z zadka, lepiej to zmień zanim sędziowie tam zajrzą
Sędziowie zajrzeli i widzą nieregulaminowy wystający kabel :>

: 2012-03-26, 18:37
autor: Mistakes
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=HOM6k4T-Uo8[/youtube]

[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=EHHYQHMrXgs[/youtube]
(na obu filmikach tylko drugi bieg)

Obrazek
(obrazek jesty linkiem)
Gdzie ten kabel? :)

: 2012-03-27, 17:12
autor: 3dom
Mistakes pisze: Gdzie ten kabel? :)
Ok, teraz już nie widzą ;)

: 2012-04-19, 14:33
autor: TT
Auto rozebrane? :-)

Na rajdzie ciężarówka była tak zwrotna jak na filmach.
Jedyne co mnie dziwiło to taki efekt, że czasami środkowy tandem się kręcił, a przedni i tylny nie.
Dwa rozwiązania mi przychodzą do głowy:
1. Wieża na której podłączone mogłybyć 2 tandemy nie wydalała?
2. 1 XL to za mało do napędzenia tandemu w sytuacji krytycznej?

: 2012-04-19, 15:36
autor: Mistakes
TT pisze:Auto rozebrane? :-)

Na rajdzie ciężarówka była tak zwrotna jak na filmach.
Jedyne co mnie dziwiło to taki efekt, że czasami środkowy tandem się kręcił, a przedni i tylny nie.
Dwa rozwiązania mi przychodzą do głowy:
1. Wieża na której podłączone mogłybyć 2 tandemy nie wydalała?
2. 1 XL to za mało do napędzenia tandemu w sytuacji krytycznej?
Mało tego że rozebrane, mam już podwozie 8x8 na kolejny rajd :) Mało sypiam ostatnio...
Jeden bbox z wieżą zasilał środkowy tandem, drugi bbox z wieżą zasilał dwa skrajne tandemy. Były sytuacje że XL w środkowym tandemie musiał dźwignąć całe auto, dlatego skrajne osie 'latały', a ja musiałem redukować.

: 2012-04-19, 15:54
autor: ManiekManiak
Problemem nie jest wydajność prądowa wieży tylko batboxa. U mnie była taka sytuacja. Do jednego boxa podłączyłem 2 wieże a w nich po jednym silniku napędzającym. Nie dało rady. Rozdzielenie na kolejny box załatwiło sprawę. Niestety, ile XL'i w napędzie tyle boxów i wież powinno być.

: 2012-04-19, 16:07
autor: Mistakes
Tylko właśnie środkowemu tandemowi brakowało mocy, a miał on całego bboxa dla siebie. Drugi bbox zasilał skrajne tandemy (2 XLe), a trzeci cały osprzęt.