[MOC] Pojazd 8x8 , 2 sposoby poruszania
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Konstrukcja bardzo ciekawa.
Kilka pytań i uwag ode mnie:
1) Z tego co widzę do skrętu użyłeś 2 szt. miniLA, skręt taki sprawdza się dobrze, ale przy pojazdach przegubowych 4-kołowych (głównie w ładowarkach kołowych), przy ośmiu kołach jak u Ciebie powstaje chyba duże tarcie między oponami i podłożem w trakcie skrętu, siłowniki pracują równo i nic nie przeskakuje?
2) Bardzo fajny patent na pojazd kroczący, super pomysł na użycie obrotnic. Jednak, gdy zobaczyłem zdjęcie, spodziewałem się maszyny, która porusza się tak, i szczerze mówiąc trochę się zawiodłem :) Szkoda, że obrotnic nie udało się umieścić na wysokości wewnętrzbych kół i platformami jezdnymi obracać w przeciwnym do siebie kierunku.
3) Kilka zębatek, które odpowiadają za funkcje poddawane dużym obciążeniom (np. jazda) są "lużno" umieszczone na końcu osiek i nie są zabezpieczone np. liftarmem, masz np. w tylnej części pojazdu przełożenie zębatki z12/z24. Pod dużym obciążeniem zębatki nie zsuwają się lub nie przeskakują? Podobnie jest z przełożeniem prostopadłym z12/z20 w dolnej części pojazdu.
4) No i na końcu: pomimo tego, że z paneli udało się ułożyć ciekawą kabinę, to z tyłu "wieje" golizną :)
5) Czy możesz zdradzić jak działa zmiana prędkości jazdy?
Ogólne wrażenie bardzo dobre i tylko pogratulować ciekawych pomysłów.
Kilka pytań i uwag ode mnie:
1) Z tego co widzę do skrętu użyłeś 2 szt. miniLA, skręt taki sprawdza się dobrze, ale przy pojazdach przegubowych 4-kołowych (głównie w ładowarkach kołowych), przy ośmiu kołach jak u Ciebie powstaje chyba duże tarcie między oponami i podłożem w trakcie skrętu, siłowniki pracują równo i nic nie przeskakuje?
2) Bardzo fajny patent na pojazd kroczący, super pomysł na użycie obrotnic. Jednak, gdy zobaczyłem zdjęcie, spodziewałem się maszyny, która porusza się tak, i szczerze mówiąc trochę się zawiodłem :) Szkoda, że obrotnic nie udało się umieścić na wysokości wewnętrzbych kół i platformami jezdnymi obracać w przeciwnym do siebie kierunku.
3) Kilka zębatek, które odpowiadają za funkcje poddawane dużym obciążeniom (np. jazda) są "lużno" umieszczone na końcu osiek i nie są zabezpieczone np. liftarmem, masz np. w tylnej części pojazdu przełożenie zębatki z12/z24. Pod dużym obciążeniem zębatki nie zsuwają się lub nie przeskakują? Podobnie jest z przełożeniem prostopadłym z12/z20 w dolnej części pojazdu.
4) No i na końcu: pomimo tego, że z paneli udało się ułożyć ciekawą kabinę, to z tyłu "wieje" golizną :)
5) Czy możesz zdradzić jak działa zmiana prędkości jazdy?
Ogólne wrażenie bardzo dobre i tylko pogratulować ciekawych pomysłów.
Ostatnio zmieniony 2012-03-16, 18:28 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.
- Emilus
- Adminus Emeritus
- Posty: 1460
- Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
- Lokalizacja: Polska
- brickshelf: Emilus
- Kontakt:
-
Pewnie o tak:noniusz pisze:5) Czy możesz zdradzić jak działa zmiana prędkości jazdy?
http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=4272
O konstrukcji napiszę coś więcej jak zapoznam się z całością.
Ostatnio zmieniony 2012-03-16, 20:10 przez Emilus, łącznie zmieniany 2 razy.
Ostatnio zmieniony 2012-03-16, 22:32 przez bart, łącznie zmieniany 1 raz.
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
[quote="solic"]Moim zdaniem ewentualnie można poprawić prędkość skrętu, bo jest bardzo wolna.
I te moduły dwukołowe mogłyby mieć troszkę większy prześwit. Nie wiem jak konstrukcyjnie by się to sprawdziło, ale może te żółte dwie belki 1x9 dałoby się zastąpić jedną położoną niżej.
Mała prędkość skrętu jest wymuszona tym iż :
- siłowniki mają małą moc
- gdy leży na 8 kołach to ma dodatkowe opory
- zastosowałem dodatkową ochronę siłowników poprzez sprzęgło
Te trzy elementy to kompromis dla wolniejszego skrętu
Jeśli chodzi o belki 1x9 to oczywiście można by było tak zrobić , ale osłabiło by to konstrukcje .
Prześwit podczas jazdy nie ma tu wielkiego znaczenia , bo w terenie napęd na koła nawet 4 silników medium jest mało wydajny , ale za to może "chodzić" .
I te moduły dwukołowe mogłyby mieć troszkę większy prześwit. Nie wiem jak konstrukcyjnie by się to sprawdziło, ale może te żółte dwie belki 1x9 dałoby się zastąpić jedną położoną niżej.
Mała prędkość skrętu jest wymuszona tym iż :
- siłowniki mają małą moc
- gdy leży na 8 kołach to ma dodatkowe opory
- zastosowałem dodatkową ochronę siłowników poprzez sprzęgło
Te trzy elementy to kompromis dla wolniejszego skrętu
Jeśli chodzi o belki 1x9 to oczywiście można by było tak zrobić , ale osłabiło by to konstrukcje .
Prześwit podczas jazdy nie ma tu wielkiego znaczenia , bo w terenie napęd na koła nawet 4 silników medium jest mało wydajny , ale za to może "chodzić" .
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
1- Napęd na koła odbywa się przez dyferencjał , więc siłownikom jest łatwiej pomimo ich małej mocy . Stojąc na wszystkich 8 kołach skręt odbywa się bez żadnych problemów .noniusz pisze:Konstrukcja bardzo ciekawa.
Kilka pytań i uwag ode mnie:
1) Z tego co widzę do skrętu użyłeś 2 szt. miniLA, skręt taki sprawdza się dobrze, ale przy pojazdach przegubowych 4-kołowych (głównie w ładowarkach kołowych), przy ośmiu kołach jak u Ciebie powstaje chyba duże tarcie między oponami i podłożem w trakcie skrętu, siłowniki pracują równo i nic nie przeskakuje?
2) Bardzo fajny patent na pojazd kroczący, super pomysł na użycie obrotnic. Jednak, gdy zobaczyłem zdjęcie, spodziewałem się maszyny, która porusza się tak, i szczerze mówiąc trochę się zawiodłem :) Szkoda, że obrotnic nie udało się umieścić na wysokości wewnętrzbych kół i platformami jezdnymi obracać w przeciwnym do siebie kierunku.
3) Kilka zębatek, które odpowiadają za funkcje poddawane dużym obciążeniom (np. jazda) są "lużno" umieszczone na końcu osiek i nie są zabezpieczone np. liftarmem, masz np. w tylnej części pojazdu przełożenie zębatki z12/z24. Pod dużym obciążeniem zębatki nie zsuwają się lub nie przeskakują? Podobnie jest z przełożeniem prostopadłym z12/z20 w dolnej części pojazdu.
4) No i na końcu: pomimo tego, że z paneli udało się ułożyć ciekawą kabinę, to z tyłu "wieje" golizną :)
5) Czy możesz zdradzić jak działa zmiana prędkości jazdy?
Ogólne wrażenie bardzo dobre i tylko pogratulować ciekawych pomysłów.
2- Nie do końca rozumiem Twoją sugestię .
3- Istotnie dwie zębatki obok skrzyni biegów , które nie są zabezpieczone mają taką tendencję . Wiedziałem o tym, ale zapomniałem to usprawnić przed zrobieniem filmu . Po za tym wszystkie pozostałe przełożenia mają odpowiednie zabezpieczenie .
4- "golizna" to celowe zamierzenie . Skrzynie biegów są bliźniacze , więc jednej nie chciałem zasłąniać żadnymi panelami .
5- Dyferencjał , zębatka z24 , po jednym ślimaku na każde z nich , różne przekładnie na każdy ślimak , dwa silniki . Silniki mogą działać pojedyńczo , mogą kręcić się w tym samym kierunku lub w przeciwnych . Jest to płynne i nie szkodliwe rozwiązanie ale bardzo słabe i mało wydajne . Zastosowałem je tylko jako bajer dla uatrakcyjnienia MOCa .
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
A mi sie szczegolnie podoba to: http://www.youtube.com/watch?NR=1&featu ... OipqkKB7fc