Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Mini Rock Crawler
Autor Wiadomość
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2012-04-08, 01:32   [MOC] Mini Rock Crawler

Witam.
Przedstawiam mały pojazd terenowy z zawieszeniem "rock crawler".



Dane techniczne:
Długość - 24 cm
Szerokość - 20,5 cm
Wysokość - 14,5 cm
Waga - 0,775 kg
Prześwit - ok. 5 cm
Rozmiar kół - 81,6 x 38 mm

2 silniki PF medium - napęd
1 silnik PF medium - skręt
1 odbiornik IR
1 batery box

Pojazd z napędem na 4 koła. Silniki do napędu umieszczone pod kabiną. W profesjonalnym pojeździe umieszczone są na osiach pojazdu. Dla zmniejszenia pojazdu zrezygnowałem z umieszczenia tam silników. Stosując dwa małe silniki udało się zachować proporcje i wyważenie pojazdu. Do skrętu służy jeden mały silnik umieszczony tuż nad przednim dyferencjałem, bezpośrednio porusza listwą zębatą do skrętu kół.

Wadą pojazdu jest chybotliwość kabiny gdy nie jedzie po nierównościach, niestety nie udało mi się tego wykluczyć. Podczas jazdy to oczywiście nie przeszkadza. Z tyłu nie ma drugiego dyferencjału dla zwiększenia siły i trakcji co powoduje różnice w prędkości kół przednich i tylnych. Nie ma to wpływu na jazdę ponieważ pojazd jest bardzo lekki. Niestety pojazd nie może pokonać przeszkody wyższej od siebie, gdyż przy wjeździe wywraca się na dach (jest zbyt krótki w stosunku do wysokości).

Zaletą na pewno jest zawieszenie. Stojąc na trzech kołach, czwarte może podnieść na ok 15 cm, czyli wyżej niż on sam. Pojazd dobrze sobie radzi w terenie i jest "bawialny".

Kabinę postanowiłem zbudować z pomarańczowych klocków z Unimoga. Niewiele ich tam było, więc szaleństwa nie ma.

Film:

Galeria


Więcej MOCy na moim kanale YouTube
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2012-06-22, 18:57, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
Jetboy
[Usunięty]

Wysłany: 2012-04-08, 06:45   

Rewelka!
Jedyne czego brakuje to autocentrowania kół. Wrzucaj na cuusoo, mój głos już masz.
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1925
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-04-08, 08:58   

Prosty, maksymalnie zwarta konstrukcja no i strasznie fajnie jeździ tylko wolno kurka w porównaniu z szybkością skrętu... :) jak najbardziej na plus, uwielbiam cravlery :)
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
blizzard 


Wiek: 31
Dołączył: 04 Paź 2011
Wpisy: 820
Skąd: Poznań
Wysłany: 2012-04-08, 10:26   

Fajny, bardzo fajny!
Tylko skręt po kijowemu zrobiony :/
Tak redukcja dziewięciokrotna byłaby super :)
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2012-04-08, 13:54   

Łatwo go przyspieszyć na zwolnicach ale szybszy oznacza gorszy w terenie lub nawet bezużyteczny. Skręt w założeniu miał być maksymalnie nieskomplikowany, wydajny, a silnik nisko zabudowany. Nie jest idealny i ma wiele wad. To mój pierwszy pojazd tego typu. Moim celem było zbudowanie małego, lekkiego, prostego i wydajnego pojazdu.

Obecnie buduję większy pojazd tego typu, w którym będę chciał wyeliminować wady "małego", no ale czas pokaże czy się uda.
Ostatnio zmieniony przez Żbik 2012-04-09, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Waler 
VIP


Wiek: 28
Dołączył: 08 Wrz 2010
Wpisy: 768
Skąd: Ożarów Mazowiecki
Wysłany: 2012-04-10, 14:42   

Całkiem niezły crawler. Szkoda tylko, tak jak poprzednicy powiedzieli że nie ma autocentrowania kół po skręcie. Wtedy mógłbyś się pokusić o zrobienie wszystkich osi skrętnych.
Jako rozwiązanie problemu róznych prędkości osi przedniej i tylniej widzę dwa rozwiązania:
1. Wywalić z przodu dyferencjał i zamontować tam zwykłe zębatki (knoby). Przecież o wiele ciężasze trialówki tak jeżdżą i nic się nie dzieje, tym bardziej w tak lekkim samochodzie.
2. Zamiast nowego dyfra o 28 zębach dać stary 24-ro zębatkowy. Wtedy bez problemu można dobrać przełożenie z przodu jak i z tyłu zostawiając tą konfigurację (przód dyfer, tył "na stałe"). Minusem tego rozwiązania jest, że zajmuje więcej mniejsca niż tak, jak to teraz zrobiłeś.
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2012-04-10, 17:09   

Waler93 napisał/a:
1. Wywalić z przodu dyferencjał i zamontować tam zwykłe zębatki (knoby).


Knoby to dobre rozwiązanie (siłowe), ale mają duże opory. Ciekawe, czy małe silniki będą sobie radzić. Chyba to sprawdzę, póki jeszcze go nie rozebrałem .
Ostatnio zmieniony przez M_longer 2012-04-10, 20:42, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-17, 16:56   

I jak testy knobów? Zawsze można zrobić zablokowany tylny dyfer tak jak Smyk czitował w racing trucku ;)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2012-05-18, 02:52   

3dom napisał/a:
I jak testy knobów? Zawsze można zrobić zablokowany tylny dyfer tak jak Smyk czitował w racing trucku ;)

Niestety nie sprawdziłem. Części były mi potrzebne do następnego MOC'a. Możesz mi wyjaśnić lub pokazać zdjęcie zablokowanego dyfra?
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-18, 08:14   

Zdjęcia nie mam ale patent jest prosty - zamiast beveli wsadzasz do dyfra 2 cienkie lifty 2L połączone ośką 2L z jednej strony. Z drugiej strony ośki idące do kół. Można między te lifty dodatkowo dać busha.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2012-05-18, 11:02   

3dom napisał/a:
Można między te lifty dodatkowo dać busha.


Jest gdzieś słownik który tłumaczy nazwy które tu używacie?
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-18, 11:07   

To są nazwy części:

Bush:


Cienki lift(arm) 2L (długość z studach):


Ośka (zwana również axlem) 2L:


Jak trochę poprzeglądasz bricklinka to się z nimi oswoisz ;)
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2012-05-18, 11:08, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,241 sekundy. Zapytań do SQL: 12