[MOC] Mini Rock Crawler
: 2012-04-08, 00:32
Witam.
Przedstawiam mały pojazd terenowy z zawieszeniem "rock crawler".
Dane techniczne:
Długość - 24 cm
Szerokość - 20,5 cm
Wysokość - 14,5 cm
Waga - 0,775 kg
Prześwit - ok. 5 cm
Rozmiar kół - 81,6 x 38 mm
2 silniki PF medium - napęd
1 silnik PF medium - skręt
1 odbiornik IR
1 batery box
Pojazd z napędem na 4 koła. Silniki do napędu umieszczone pod kabiną. W profesjonalnym pojeździe umieszczone są na osiach pojazdu. Dla zmniejszenia pojazdu zrezygnowałem z umieszczenia tam silników. Stosując dwa małe silniki udało się zachować proporcje i wyważenie pojazdu. Do skrętu służy jeden mały silnik umieszczony tuż nad przednim dyferencjałem, bezpośrednio porusza listwą zębatą do skrętu kół.
Wadą pojazdu jest chybotliwość kabiny gdy nie jedzie po nierównościach, niestety nie udało mi się tego wykluczyć. Podczas jazdy to oczywiście nie przeszkadza. Z tyłu nie ma drugiego dyferencjału dla zwiększenia siły i trakcji co powoduje różnice w prędkości kół przednich i tylnych. Nie ma to wpływu na jazdę ponieważ pojazd jest bardzo lekki. Niestety pojazd nie może pokonać przeszkody wyższej od siebie, gdyż przy wjeździe wywraca się na dach (jest zbyt krótki w stosunku do wysokości).
Zaletą na pewno jest zawieszenie. Stojąc na trzech kołach, czwarte może podnieść na ok 15 cm, czyli wyżej niż on sam. Pojazd dobrze sobie radzi w terenie i jest "bawialny".
Kabinę postanowiłem zbudować z pomarańczowych klocków z Unimoga. Niewiele ich tam było, więc szaleństwa nie ma.
Film: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VOLcnUBR7M[/youtube]
Galeria
Więcej MOCy na moim kanale YouTube
Przedstawiam mały pojazd terenowy z zawieszeniem "rock crawler".
Dane techniczne:
Długość - 24 cm
Szerokość - 20,5 cm
Wysokość - 14,5 cm
Waga - 0,775 kg
Prześwit - ok. 5 cm
Rozmiar kół - 81,6 x 38 mm
2 silniki PF medium - napęd
1 silnik PF medium - skręt
1 odbiornik IR
1 batery box
Pojazd z napędem na 4 koła. Silniki do napędu umieszczone pod kabiną. W profesjonalnym pojeździe umieszczone są na osiach pojazdu. Dla zmniejszenia pojazdu zrezygnowałem z umieszczenia tam silników. Stosując dwa małe silniki udało się zachować proporcje i wyważenie pojazdu. Do skrętu służy jeden mały silnik umieszczony tuż nad przednim dyferencjałem, bezpośrednio porusza listwą zębatą do skrętu kół.
Wadą pojazdu jest chybotliwość kabiny gdy nie jedzie po nierównościach, niestety nie udało mi się tego wykluczyć. Podczas jazdy to oczywiście nie przeszkadza. Z tyłu nie ma drugiego dyferencjału dla zwiększenia siły i trakcji co powoduje różnice w prędkości kół przednich i tylnych. Nie ma to wpływu na jazdę ponieważ pojazd jest bardzo lekki. Niestety pojazd nie może pokonać przeszkody wyższej od siebie, gdyż przy wjeździe wywraca się na dach (jest zbyt krótki w stosunku do wysokości).
Zaletą na pewno jest zawieszenie. Stojąc na trzech kołach, czwarte może podnieść na ok 15 cm, czyli wyżej niż on sam. Pojazd dobrze sobie radzi w terenie i jest "bawialny".
Kabinę postanowiłem zbudować z pomarańczowych klocków z Unimoga. Niewiele ich tam było, więc szaleństwa nie ma.
Film: [youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3VOLcnUBR7M[/youtube]
Galeria
Więcej MOCy na moim kanale YouTube