Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Renault Magnum
Autor Wiadomość
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-05-03, 16:59   [MOC] Renault Magnum

Pierwszą pracą, która opuściła moje skromne cztery kąty i trafiła do internetu było Renault Magnum. Wrzuciłem ją tam jako test i nigdy nie prezentowałem na forum. Pewnie dlatego, że była to konstrukcja w moim odczuciu bardzo słaba.
Jako, że ostatnio nie mam weny do budowania nowych ciężarówek postanowiłem przerobić starą. Co więcej powstały dwa egzemplarze w innych kolorach.

Wszystko dlatego, że nie mogłem się zdecydować, która będzie ładniejsza.

Zdjęcia ( 5 godzin cykania i obróbki - ciężkie jest życie Lugpolowicza ;) )



Galeria BS

Zapraszam do komentowania.
--------------------------------------------------------------------------
I jeszcze zdjęcia i galeria koparko-ładowarki:


Galeria BS
Ostatnio zmieniony przez SMIGOL 2012-05-06, 14:13, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
V1 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 07 Kwi 2007
Wpisy: 2532
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-05-03, 18:52   

Cześć Smigol,

Na ile kojarzę Renault Magnum, Twoje ciężaróweczki całkiem nieźle go przypominają. Dla mnie jedną z najbardziej charakterystycznych rzeczy jest kabina elastycznie zawieszona nad podwoziem. Pokazałeś to i dosyć prawdopodobnie to wygląda. Choć pod kabiną mogłeś dać kafle zamiast studów.
Montujesz drobne szczegóły, które dodają dużo uroku. Mam na myśli stopnie wejściowe, lusterka, drabinki, dodatkowe reflektory, trąbki. Ciekawie zbudowałeś przód (tzn. chłodnicę z reflektorami i zderzakiem).
Jedyną rzeczą, która mi się w nich nie podoba, to koła wystające poza boki samochodu.
Kilka drobnych klocków, troszkę kombinacji i mógłbyś je cofnąć o pół studa do wewnątrz. Wtedy nie byłoby się do czego przyczepić.

6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków. Ja ostatnio się poważnie zastanowiłem nad sensem życia, jak na pewną ciężarówę na 8 kropek szerokości, z naczepą, zeszły mi CZTERDZIEŚCI DWIE oponki, i 240 klocków na samą kabinę.

Aha - znakomicie zrobiłeś i obrobiłeś zdjęcia.
_________________
\/1 ______________
Ostatnio zmieniony przez V1 2012-05-03, 18:53, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-05-04, 10:04   

V1 napisał/a:
Choć pod kabiną mogłeś dać kafle zamiast studów.

Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Jeżeli chodzi o kafle to po prostu mam lekkie braki w klockach. Może na jedną by ich starczyło, ale przy okazji musiałbym coś w zamian rozebrać, a tego strasznie nie lubię.
V1 napisał/a:
Jedyną rzeczą, która mi się w nich nie podoba, to koła wystające poza boki samochodu.

Koła to inna historia. Żeby je cofnąć musiałbym kombinować prawdopodobnie z fleksami itp. Jest to sprzeczne z moją filozofią budowania. Wszystko ma wyglądać i być City. Znowu zakładając inną ośkę byłbym zmuszony cofnąć schodki poza obrys kabiny.

V1 napisał/a:
6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków.

Szczególnie w przypadku, gdy wszystko później zostaje na półce :)

Dzięki za miłe słowa.
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-05-04, 15:09   

SMIGOL napisał/a:
Koła to inna historia. Żeby je cofnąć musiałbym kombinować prawdopodobnie z fleksami itp. Jest to sprzeczne z moją filozofią budowania. Wszystko ma wyglądać i być City. Znowu zakładając inną ośkę byłbym zmuszony cofnąć schodki poza obrys kabiny.

A widziałeś Waść to?


W modelu na 6s wygląda tak:
_________________
m1longer.com
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-05-04, 15:11   

M_longer napisał/a:
A widziałeś Waść to?


Właśnie tą miałem na myśli.
_________________
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1925
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-04, 15:13   

V1 napisał/a:

6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków.


Patrząc na Magnumkę mam wrażenie że dużo lepiej było by na 7 kropek ją zbudować. Pojawia się problem szyby wtedy ale teraz trochę za wąski jest w stosunku do wysokości.

Nie mniej bardzo fajnie udało się uchwycić temat. Swoją zasługę na pewno ma w tym kwadratowość Renault ale jednak w tej skali trzeba mieć umiejętności i pomysły na budowę modelu który od razu będzie się kojarzył z oryginałem.
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-05-04, 15:19   

SMIGOL napisał/a:
Właśnie tą miałem na myśli.

I co z nim nie tak?
_________________
m1longer.com
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-05-04, 15:35   

M_longer napisał/a:
I co z nim nie tak?


hmmm, jak to wytłumaczyć. Środek tej ośki jest w innym miejscu i koło zahacza o kafla przy schodach i o mocowanie atrapy. Dodatkowo trzeba byłoby przebudować całe nadkole. Wszystko jest oczywiście do przeskoczenia, ale tak jak już mówiłem wymaga to cofnięcia schodków o co najmniej 1 plate.

Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.

2 Edytka:
eric trax napisał/a:
Patrząc na Magnumkę mam wrażenie że dużo lepiej było by na 7 kropek ją zbudować. Pojawia się problem szyby wtedy ale teraz trochę za wąski jest w stosunku do wysokości.

Magnumki właśnie takie są. Wysokie i wąskie. Tu porównanie z innymi ciężarówkami

A tu moich:
Ostatnio zmieniony przez SMIGOL 2012-05-04, 16:07, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
eric trax 
Administrator
Wieslav the Corn


Wiek: 32
Dołączył: 28 Lut 2011
Wpisy: 1925
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2012-05-04, 16:56   

SMIGOL napisał/a:

Magnumki właśnie takie są. Wysokie i wąskie. Tu porównanie z innymi ciężarówkami


patrząc na te zdjęcia utwierdzam się w przekonaniu, że mam rację :p

SMIGOL napisał/a:

Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.


Ale w jakim stopniu wystające koła zmieniają ten parametr? Dla mnie nadal auto wygląda na za wąskie dodatkowo rażą koła.

O co chodzi z tą osią? to że koła mocowane są nie na wysokości studa tylko między nimi?


Aha, niżej lusterka, ich dolna część powinna być na wysokości dolnej krawędzi bocznych okien
_________________
Na warsztacie:
- Krone Big X 770 - 100%
 
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-05-04, 17:40   

SMIGOL napisał/a:
M_longer napisał/a:
I co z nim nie tak?


hmmm, jak to wytłumaczyć. Środek tej ośki jest w innym miejscu i koło zahacza o kafla przy schodach i o mocowanie atrapy. Dodatkowo trzeba byłoby przebudować całe nadkole. Wszystko jest oczywiście do przeskoczenia, ale tak jak już mówiłem wymaga to cofnięcia schodków o co najmniej 1 plate.

Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.

Jaaasne :)

A zerknij na to?



I teraz kilka uwag: starałem się trzymać Twojego standardu, czyli te same koła, ta sama wysokość (no... prawie, przód jest niższy o pół płytki).
Nie zmienia to jednak faktu że lepiej sprawdziłyby się tutaj takie koła:

Światła to jedna płytka, dzięki czemu proporcje przodu się poprawiły. Można by też machnąć płytki po bokach grilli na szaro, chociaż trzeba by tam co nieco pozmieniać żeby po bokach były 1x2 a nie 1x3. W zasadzie cały myk to operowanie serkami 1x2 i brickami z wieloma studami :)
Tym razem wszystko trzyma się na studach, a nie na wcisk (chociaż to co dzieje się pod kabiną wymagałoby długiego tłumaczenia :D )
Pomarańczową da się zrobić, wszystkie elementy są dostępne.
_________________
m1longer.com
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-05-04, 17:51   

eric trax napisał/a:
patrząc na te zdjęcia utwierdzam się w przekonaniu, że mam rację :p

:) A ja patrzę w realu.
eric trax napisał/a:
Ale w jakim stopniu wystające koła zmieniają ten parametr? Dla mnie nadal auto wygląda na za wąskie dodatkowo rażą koła.


Wszystko rozbija się o wrażenie optyczne. Szersze koła dają złudzenie, że cała ciężarówka jest szersza.
Mam przed sobą dwa pojazdy z innymi ośkami i patrząc na nie stwierdzam jedno... schowanie kół powoduje optyczne zwężenie podwozia. Takie jest moje zdanie.

eric trax napisał/a:
O co chodzi z tą osią? to że koła mocowane są nie na wysokości studa tylko między nimi?

Właśnie tak. Zakładając tę ośkę musiałbym cofnąć schodki, które i tak są już daleko.

Lusterka poprawione.
Dzięki

EDYTA: Longer doceniam to, co zrobiłeś, ale to już Twój MOC, a nie mój.
Ostatnio zmieniony przez 2012-05-04, 19:12, w całości zmieniany 3 razy  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-05-04, 18:44   

SMIGOL napisał/a:
EDYTA: Longer doceniam to, co zrobiłeś, ale to już Twój MOC, a nie mój.

Jak uważasz. Po prostu tym razem wolałem od razu "narysować" co bym poprawił, zamiast opisywać. A z racji tego że poprawka przodu pociągnęła więcej poprawek... :)
Rozważ chociaż zwężenie świateł i wpuszczenie kół na 6s :)
_________________
m1longer.com
 
 
 
SMIGOL 


Wiek: 36
Dołączył: 13 Lis 2011
Wpisy: 206
Skąd: Kamienna Góra
Wysłany: 2012-05-04, 19:28   

M_longer napisał/a:
Jak uważasz. Po prostu tym razem wolałem od razu "narysować" co bym poprawił, zamiast opisywać. A z racji tego że poprawka przodu pociągnęła więcej poprawek... :)
to poprawiłem wszystko... ;)
M_longer napisał/a:
Rozważ chociaż zwężenie świateł i wpuszczenie kół na 6s :)

Koła rozważyłem post wcześniej, a światła nie przypadły mi do gustu. Podoba mi się za to przednie nadkole i stąd pytanie: jak się trzyma serek za kołem przed schodkami? Na "zagęszczonym powietrzu"?
 
 
 
Legofan 
VIP
kamieniczki bardzo


Wiek: 26
Dołączył: 21 Wrz 2008
Wpisy: 228
Skąd: Opole
Wysłany: 2012-05-04, 19:34   

Jeśli nie zagęszczone powietrze to może serek długi na 2 study? I tam w środku połączony jest (jeśli się da).
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2012-05-04, 19:50   

SMIGOL napisał/a:
Na "zagęszczonym powietrzu"?

Nah, ta ciężarówka jest legalna. Chyba.

Coś takiego:
http://www.majhost.com/ga...creenshot40.jpg

Do spodu tych pralek jest zamocowana tylna część ramy.
_________________
m1longer.com
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,082 sekundy. Zapytań do SQL: 10