[MOC] Renault Magnum

Boats, City, Military, Paradisa, Racers (System), Sports, Town, World City

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

[MOC] Renault Magnum

#1 Post autor: SMIGOL »

Pierwszą pracą, która opuściła moje skromne cztery kąty i trafiła do internetu było Renault Magnum. Wrzuciłem ją tam jako test i nigdy nie prezentowałem na forum. Pewnie dlatego, że była to konstrukcja w moim odczuciu bardzo słaba.
Jako, że ostatnio nie mam weny do budowania nowych ciężarówek postanowiłem przerobić starą. Co więcej powstały dwa egzemplarze w innych kolorach.
Obrazek
Wszystko dlatego, że nie mogłem się zdecydować, która będzie ładniejsza.

Zdjęcia ( 5 godzin cykania i obróbki - ciężkie jest życie Lugpolowicza ;) )
Obrazek Obrazek ObrazekObrazek
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Galeria BS

Zapraszam do komentowania.
--------------------------------------------------------------------------
I jeszcze zdjęcia i galeria koparko-ładowarki:
Obrazek Obrazek Obrazek Obrazek

Galeria BS
Ostatnio zmieniony 2012-05-06, 13:13 przez SMIGOL, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
V1
VIP
Posty: 2537
Rejestracja: 2007-04-07, 05:56
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Noddy
: 10142787@N06/collections

   

#2 Post autor: V1 »

Cześć Smigol,

Na ile kojarzę Renault Magnum, Twoje ciężaróweczki całkiem nieźle go przypominają. Dla mnie jedną z najbardziej charakterystycznych rzeczy jest kabina elastycznie zawieszona nad podwoziem. Pokazałeś to i dosyć prawdopodobnie to wygląda. Choć pod kabiną mogłeś dać kafle zamiast studów.
Montujesz drobne szczegóły, które dodają dużo uroku. Mam na myśli stopnie wejściowe, lusterka, drabinki, dodatkowe reflektory, trąbki. Ciekawie zbudowałeś przód (tzn. chłodnicę z reflektorami i zderzakiem).
Jedyną rzeczą, która mi się w nich nie podoba, to koła wystające poza boki samochodu.
Kilka drobnych klocków, troszkę kombinacji i mógłbyś je cofnąć o pół studa do wewnątrz. Wtedy nie byłoby się do czego przyczepić.

6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków. Ja ostatnio się poważnie zastanowiłem nad sensem życia, jak na pewną ciężarówę na 8 kropek szerokości, z naczepą, zeszły mi CZTERDZIEŚCI DWIE oponki, i 240 klocków na samą kabinę.

Aha - znakomicie zrobiłeś i obrobiłeś zdjęcia.
Ostatnio zmieniony 2012-05-03, 17:53 przez V1, łącznie zmieniany 1 raz.
\/1 ______________

Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

#3 Post autor: SMIGOL »

V1 pisze:Choć pod kabiną mogłeś dać kafle zamiast studów.
Nie sposób się z Tobą nie zgodzić. Jeżeli chodzi o kafle to po prostu mam lekkie braki w klockach. Może na jedną by ich starczyło, ale przy okazji musiałbym coś w zamian rozebrać, a tego strasznie nie lubię.
V1 pisze:Jedyną rzeczą, która mi się w nich nie podoba, to koła wystające poza boki samochodu.
Koła to inna historia. Żeby je cofnąć musiałbym kombinować prawdopodobnie z fleksami itp. Jest to sprzeczne z moją filozofią budowania. Wszystko ma wyglądać i być City. Znowu zakładając inną ośkę byłbym zmuszony cofnąć schodki poza obrys kabiny.
V1 pisze:6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków.
Szczególnie w przypadku, gdy wszystko później zostaje na półce :)

Dzięki za miłe słowa.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5407
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#4 Post autor: M_longer »

SMIGOL pisze:Koła to inna historia. Żeby je cofnąć musiałbym kombinować prawdopodobnie z fleksami itp. Jest to sprzeczne z moją filozofią budowania. Wszystko ma wyglądać i być City. Znowu zakładając inną ośkę byłbym zmuszony cofnąć schodki poza obrys kabiny.
A widziałeś Waść to?
Obrazek

W modelu na 6s wygląda tak:
Obrazek

Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

#5 Post autor: SMIGOL »

M_longer pisze:A widziałeś Waść to?
Właśnie tą miałem na myśli.
Każda porażka jest szansą żeby spróbować jeszcze raz, tylko mądrzej. Autora nie znam.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2212
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
HELF: erictrax
: erictrax

 

#6 Post autor: eric trax »

V1 pisze: 6 kropek szerokości to świetna skala, bo już można pokazać dużo szczegółów i charakterystycznych rozwiązań konstrukcyjnych, i nie schodzi przy tym za dużo klocków.
Patrząc na Magnumkę mam wrażenie że dużo lepiej było by na 7 kropek ją zbudować. Pojawia się problem szyby wtedy ale teraz trochę za wąski jest w stosunku do wysokości.

Nie mniej bardzo fajnie udało się uchwycić temat. Swoją zasługę na pewno ma w tym kwadratowość Renault ale jednak w tej skali trzeba mieć umiejętności i pomysły na budowę modelu który od razu będzie się kojarzył z oryginałem.
Na warsztacie:
- JCB Fastrac 3185 - 50%
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5407
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#7 Post autor: M_longer »

SMIGOL pisze:Właśnie tą miałem na myśli.
I co z nim nie tak?

Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

#8 Post autor: SMIGOL »

M_longer pisze:I co z nim nie tak?
hmmm, jak to wytłumaczyć. Środek tej ośki jest w innym miejscu i koło zahacza o kafla przy schodach i o mocowanie atrapy. Dodatkowo trzeba byłoby przebudować całe nadkole. Wszystko jest oczywiście do przeskoczenia, ale tak jak już mówiłem wymaga to cofnięcia schodków o co najmniej 1 plate.

Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.

2 Edytka:
eric trax pisze:Patrząc na Magnumkę mam wrażenie że dużo lepiej było by na 7 kropek ją zbudować. Pojawia się problem szyby wtedy ale teraz trochę za wąski jest w stosunku do wysokości.
Magnumki właśnie takie są. Wysokie i wąskie. Tu porównanie z innymi ciężarówkami
Obrazek Obrazek
A tu moich:
Obrazek
Ostatnio zmieniony 2012-05-04, 15:07 przez SMIGOL, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
eric trax
Administrator
Posty: 2212
Rejestracja: 2011-02-28, 20:30
Lokalizacja: Wrocław
HELF: erictrax
: erictrax

 

#9 Post autor: eric trax »

SMIGOL pisze: Magnumki właśnie takie są. Wysokie i wąskie. Tu porównanie z innymi ciężarówkami
patrząc na te zdjęcia utwierdzam się w przekonaniu, że mam rację :p
SMIGOL pisze: Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.
Ale w jakim stopniu wystające koła zmieniają ten parametr? Dla mnie nadal auto wygląda na za wąskie dodatkowo rażą koła.

O co chodzi z tą osią? to że koła mocowane są nie na wysokości studa tylko między nimi?


Aha, niżej lusterka, ich dolna część powinna być na wysokości dolnej krawędzi bocznych okien
Ostatnio zmieniony 2012-05-04, 16:01 przez eric trax, łącznie zmieniany 2 razy.
Na warsztacie:
- JCB Fastrac 3185 - 50%
- Grimme Varitron 270 - 10%
.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5407
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#10 Post autor: M_longer »

SMIGOL pisze:M_longer napisał/a:
I co z nim nie tak?


hmmm, jak to wytłumaczyć. Środek tej ośki jest w innym miejscu i koło zahacza o kafla przy schodach i o mocowanie atrapy. Dodatkowo trzeba byłoby przebudować całe nadkole. Wszystko jest oczywiście do przeskoczenia, ale tak jak już mówiłem wymaga to cofnięcia schodków o co najmniej 1 plate.

Edytka: niby ten 1 plate to teoretycznie nie dużo, a jednak...
Dodatkowo teraz zauważyłem, że chowając koła ciężarówka wygląda nieproporcjonalnie. Wtedy widać to, o czym pisał Eric. Jest wysoko i bardzo wąsko.
Jaaasne :)

A zerknij na to?

Obrazek

I teraz kilka uwag: starałem się trzymać Twojego standardu, czyli te same koła, ta sama wysokość (no... prawie, przód jest niższy o pół płytki).
Nie zmienia to jednak faktu że lepiej sprawdziłyby się tutaj takie koła:
Obrazek
Światła to jedna płytka, dzięki czemu proporcje przodu się poprawiły. Można by też machnąć płytki po bokach grilli na szaro, chociaż trzeba by tam co nieco pozmieniać żeby po bokach były 1x2 a nie 1x3. W zasadzie cały myk to operowanie serkami 1x2 i brickami z wieloma studami :)
Tym razem wszystko trzyma się na studach, a nie na wcisk (chociaż to co dzieje się pod kabiną wymagałoby długiego tłumaczenia :D )
Pomarańczową da się zrobić, wszystkie elementy są dostępne.

Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

#11 Post autor: SMIGOL »

eric trax pisze:patrząc na te zdjęcia utwierdzam się w przekonaniu, że mam rację :p
:) A ja patrzę w realu.
eric trax pisze:Ale w jakim stopniu wystające koła zmieniają ten parametr? Dla mnie nadal auto wygląda na za wąskie dodatkowo rażą koła.
Wszystko rozbija się o wrażenie optyczne. Szersze koła dają złudzenie, że cała ciężarówka jest szersza.
Mam przed sobą dwa pojazdy z innymi ośkami i patrząc na nie stwierdzam jedno... schowanie kół powoduje optyczne zwężenie podwozia. Takie jest moje zdanie.
eric trax pisze:O co chodzi z tą osią? to że koła mocowane są nie na wysokości studa tylko między nimi?
Właśnie tak. Zakładając tę ośkę musiałbym cofnąć schodki, które i tak są już daleko.

Lusterka poprawione.
Dzięki

EDYTA: Longer doceniam to, co zrobiłeś, ale to już Twój MOC, a nie mój.
Ostatnio zmieniony 2012-05-04, 18:12 przez SMIGOL, łącznie zmieniany 3 razy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5407
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#12 Post autor: M_longer »

SMIGOL pisze:EDYTA: Longer doceniam to, co zrobiłeś, ale to już Twój MOC, a nie mój.
Jak uważasz. Po prostu tym razem wolałem od razu "narysować" co bym poprawił, zamiast opisywać. A z racji tego że poprawka przodu pociągnęła więcej poprawek... :)
Rozważ chociaż zwężenie świateł i wpuszczenie kół na 6s :)

Awatar użytkownika
SMIGOL
Posty: 206
Rejestracja: 2011-11-13, 20:46
Lokalizacja: Kamienna Góra
HELF: smigol
: 99008195@N08
: Smigol

   

#13 Post autor: SMIGOL »

M_longer pisze:Jak uważasz. Po prostu tym razem wolałem od razu "narysować" co bym poprawił, zamiast opisywać. A z racji tego że poprawka przodu pociągnęła więcej poprawek... :)
to poprawiłem wszystko... ;)
M_longer pisze:Rozważ chociaż zwężenie świateł i wpuszczenie kół na 6s :)
Koła rozważyłem post wcześniej, a światła nie przypadły mi do gustu. Podoba mi się za to przednie nadkole i stąd pytanie: jak się trzyma serek za kołem przed schodkami? Na "zagęszczonym powietrzu"?

Awatar użytkownika
Legofan
Posty: 228
Rejestracja: 2008-09-21, 14:00
Lokalizacja: Opole
HELF: Legofan000
: 64906018@N03
: Legofan

   

#14 Post autor: Legofan »

Jeśli nie zagęszczone powietrze to może serek długi na 2 study? I tam w środku połączony jest (jeśli się da).

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5407
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
HELF: M-longer
: m_longer
: Longer
Kontakt:

   

#15 Post autor: M_longer »

SMIGOL pisze:Na "zagęszczonym powietrzu"?
Nah, ta ciężarówka jest legalna. Chyba.

Coś takiego:
http://www.majhost.com/gallery/M-longer ... shot40.jpg

Do spodu tych pralek jest zamocowana tylna część ramy.

ODPOWIEDZ