[MOC] Waryński K-408
: 2012-06-16, 21:29
Dobry wieczór.
Drogie koleżanki i koledzy, dzisiejszego gorącego wieczoru chciałbym przedstawić niewielką kopareczkę złożoną z klocków lego.
Koparka jest żółta i gramoli się na czarnych gąsienicach. Na końcu trzysekcyjnego wysięgnika ma szary czerpak z ząbkami. Wysięgnik wraz z siłownikami jest ruchomy, a jego zakres ruchów odpowiada zakresowi ruchów prawdziwej koparki.
Wieżyczka się obraca, a gąsienice i kółka się kręcą. Z tyłu koparki można przyczepić albo płyty balastowe, albo samą pokrywę.
Jest to polska koparka hydrauliczna produkowana w latach 70-80-tych - Waryński K-408.
Produkowano kilka wersji koparki serii 400:
- K-406 - na podwoziu kołowym (czterokołowym),
- K-407 - do montażu na samochodach,
- K-408 - na podwoziu gąsienicowym,
- K-415 - linowa, z wysięgnikiem kratownicowym, na podwoziu gąsienicowym.
Korciło mnie, żeby zrobić również K-407 na Starze 660, ale odpuściłem, bo to by pochłonęło zbyt wiele klocków.
Koparka podczas pracy:
Odpuszczę sobie pisanie co, dlaczego i ile razy przebudowywałem, bo kogo to w sumie obchodzi. Powiem nieskromnie, że jestem bardzo zadowolony z efektu. Koparka ma pełen zakres ruchów i jest przy tym na tyle mocna, że można ją podnosić za wysięgnik, za kabinę, czy też za podwozie. Jak widać na zdjęciu - koparka może również podnieść się na wysięgniku, tak samo jak prawdziwa K-408. Wysięgnik porządnie się trzyma w każdej pozycji, a zmiana jego położenia jest łatwa i przyjemna :)
Animacja - GIF - 27MB:
FILM - króciutki, pół minuty - na Flickr:
Ten sam film na Youtube, w nieco niższej jakości:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AjC4Tnsc8Qw[/youtube]
[ GALERIA ]
K-408 zbudowałem jako ładunek dla Kamaza 5410. Wkrótce wrzucę do wątku z Kamazem zdjęcia całego zaprzęgu.
Dziękuję za uwagę,
Drogie koleżanki i koledzy, dzisiejszego gorącego wieczoru chciałbym przedstawić niewielką kopareczkę złożoną z klocków lego.
Koparka jest żółta i gramoli się na czarnych gąsienicach. Na końcu trzysekcyjnego wysięgnika ma szary czerpak z ząbkami. Wysięgnik wraz z siłownikami jest ruchomy, a jego zakres ruchów odpowiada zakresowi ruchów prawdziwej koparki.
Wieżyczka się obraca, a gąsienice i kółka się kręcą. Z tyłu koparki można przyczepić albo płyty balastowe, albo samą pokrywę.
Jest to polska koparka hydrauliczna produkowana w latach 70-80-tych - Waryński K-408.
Produkowano kilka wersji koparki serii 400:
- K-406 - na podwoziu kołowym (czterokołowym),
- K-407 - do montażu na samochodach,
- K-408 - na podwoziu gąsienicowym,
- K-415 - linowa, z wysięgnikiem kratownicowym, na podwoziu gąsienicowym.
Korciło mnie, żeby zrobić również K-407 na Starze 660, ale odpuściłem, bo to by pochłonęło zbyt wiele klocków.
Koparka podczas pracy:
Odpuszczę sobie pisanie co, dlaczego i ile razy przebudowywałem, bo kogo to w sumie obchodzi. Powiem nieskromnie, że jestem bardzo zadowolony z efektu. Koparka ma pełen zakres ruchów i jest przy tym na tyle mocna, że można ją podnosić za wysięgnik, za kabinę, czy też za podwozie. Jak widać na zdjęciu - koparka może również podnieść się na wysięgniku, tak samo jak prawdziwa K-408. Wysięgnik porządnie się trzyma w każdej pozycji, a zmiana jego położenia jest łatwa i przyjemna :)
Animacja - GIF - 27MB:
FILM - króciutki, pół minuty - na Flickr:
Ten sam film na Youtube, w nieco niższej jakości:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=AjC4Tnsc8Qw[/youtube]
[ GALERIA ]
K-408 zbudowałem jako ładunek dla Kamaza 5410. Wkrótce wrzucę do wątku z Kamazem zdjęcia całego zaprzęgu.
Dziękuję za uwagę,