Czołem Mobilki!
Przedstawiam Wam swoją najświeższą trialówkę. Na ostatnich zawodach spisała się nadspodziewanie dobrze więc uznałem, że warto kilka słów o niej napisać.
Od zawsze z budowaniem ciężarówek miałem jeden główny problem - waga. Tym razem udało się na tyle uprościć konstrukcję, że tylko nieznacznie przekroczyłem regulaminowe 2300g. Chyba właśnie niska waga i znaczne uproszczenie napędu (brak skrzyni biegów) jest kluczem do skuteczności tego auta.
Auto napędzają 2 silniki XL, przełożenie 3:1, mocy nie brakuje. Każdy z silników jest zasilany z oddzielnego dużego boxa, XL od skrętu z boxa AAA. Zawieszenie z przodu jest podobne do tego jakie ma TT w swojej Tatrze, wykorzystuję ten sam klocek do mocowania zwolnicy w ramce. Z tyłu jest inaczej. Z jego pracy jestem względnie zadowolony. Przód pracuje świetnie, tył z racji niedowagi pracuje niewiele.
Tu film z jazdy w "piaskownicy" za domem. Aku są po ostatnich zawodach więc fajerwerków nie ma. Od razu powiem że te kilka strzałów to z12 na racku 13 w skręcie. Napęd nie chrupie.
Po ostatnich zawodach zmieniłem tylko klamki a raczej dorobiłem mechanizm zamykania drzwi co by mię już nie otwierały.
W planie jest ewolucja auta polegająca na wstawieniu skrzyni 2-biegowej ale to pewnie już na sezon 2013.
Wreszcie duża trialówka, czekałem i nie mogłem się doczekać :)
Fajne autko, ale tęskno mi do pojazdów z kolorową kabiną, pomarańcz czy co tam.
Wtedy oczy cieszyłyby się bardziej. Gratulacje!
Trochę zazdroszczę te piaskownicy. Maszyna ładnie walczy, zwrotna i mocna, z dobrą geometrią. Jeszcze żeby jakąś prawdziwą zabudowę z tyłu miała, a nie tylko stelaż.
Ostrze sobie zęby na rewanż, choć z pewnością nie miałem tyle czasu na trening. Właściwie ani dwóch minut. Ale... powalczymy :)
Mańku jeszcze raz gratulacje dla zwycięskiej maszyny :)
Chyba wynik ostatniego rajdu zaskoczył wiele osób z Tobą na czele bo pamiętam jak w trakcie powstawania auta narzekałeś na jego różne mankamenty.
Z początku nie mogłem się przekonać do kabinki i dostrzec w niej Tatry ale jak już się na nią napatrzyłem na żywo to dostrzegam w niej 815-tkę. Jedyne do czego można się przyczepić to goły tył, zakryj go teczką i będzie +10 albo nawet +20 do wyglądu.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ciekawa ta Twoja Tatra - lekka i zrywna jak widać. Styl ażurowy - jakby nie Twój ;)
Jak spisują się mogowe opony w tatrze? Bo wyglądają ihmo całkiem nieźle.
Przedni wystający XL nie przeszkadza przy podjazdach?
Dwa XL'e na 3:1 w 6x6 całkiem miło popylają. A w 4x4 to już szatanią ;)
Właśnie, chyba w końcu pojąłem jak budować pod regulamin i ograniczenie wagowe.
Opony mogowe są lepsze od balonów ze względu na stabilność, twardość zawieszki musi być dobrze dobrana żeby nie jeździły tylko rantami. XL nie przeszkadza, tam jest 6-7 studów prześwitu więc nie ma problemu. On aż tak dużo nie wystaje:)
Ten model ma silnik nad i przed przednią osią, mój ma tylko przed, ale częściowo pokrywa się umiejscowieniem z oryginałem, więc :)
Tu widać: http://www.inowroclawcity.pl/files/pict ... c1Nz_m.jpg
Ale, przecież ja za przednią osią też mam, bo przecież 3 oś jest za pierwszą i tam też jest silnik :P
Bardzo logicznie wytłumaczone :)
Nie no ja się nie czepiam, bo w Krazie XL stoi na sztorc do góry w przednim moście i buja się razem z nim, ale jest cały pod maską. Ciekawe co na to Czcigodni Sędziowie ;> ;)
Ostatnio zmieniony 2012-08-23, 11:18 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.