Strona 1 z 2

Moc silnika a kierunek obrotów

: 2012-11-15, 22:56
autor: arturh
Jak w temacie. Czy to jest moje subiektywne zdanie, czy tak jest faktycznie że w zależności od kierunku obrotów ustawionym na pilocie różnicy w mocy mediuma jest bardzo duża?

: 2012-11-15, 23:35
autor: Sariel
Mało prawdopodobne. Bardziej prawdopodobne, że tam gdzie go testujesz - w jakimś pojeździe, jak podejrzewam - rozkład masy sprawia że jazda np. do przodu jest szybsza niż do tyłu.

: 2012-11-15, 23:38
autor: PawelP7
Wczoraj dostałem swój pierwszy silnik Medium i też mam wrażenie że różnica w mocy w zależności od kierunku obrotu jest duża. Na biegu jałowym również słychać różnicę w głośności pracy

: 2012-11-15, 23:53
autor: arturh
Mój medium podnosi klapę przez ślimacznice i 2 przełożenia i w zależności od ustawień kierunku obrotów w jedną stronę ma siłę podnieść a w druga nie ma. Więc ten sam mechanizm a próby różnią się tylko kierunkiem obrotów i kierunkiem w który wychylam sterowanie na pilocie. Tak więc różnica w mocy jest ewidentna... Na 100% przełożenia i sam mechanizm są niedoskonałe :) bo to moja pierwsza wlasna konstrukcja :) ale dla tego testu nie powinno to mieć znaczenia.

: 2012-11-16, 07:50
autor: macaron
A przepraszam bardzo - mamy na świecie, na Ziemi grawitację? Skoro siłownik podnosi Ci klapę to wiadomo, że to podnoszenie będzie słabsze niż opuszczanie razem z siłą grawitacji. Jakby nie patrzeć to podnosząc musi siłownik i silnik pokonać dodatkowy opór a w dół spada swobodniej ;)

: 2012-11-16, 08:41
autor: arturh
macaron pisze:A przepraszam bardzo - mamy na świecie, na Ziemi grawitację? Skoro siłownik podnosi Ci klapę to wiadomo, że to podnoszenie będzie słabsze niż opuszczanie razem z siłą grawitacji. Jakby nie patrzeć to podnosząc musi siłownik i silnik pokonać dodatkowy opór a w dół spada swobodniej ;)
Nie zrozumiałeś mnie. Wykonuję tą samą czynność podnoszenia klapy raz z obrotami silnika przełączanymi na pilocie (w uproszczeniu) w lewo a raz w prawo. I z obrotami ustalonymi w lewo klapa się podnosi, a w prawo - nie podnosi.

: 2012-11-16, 08:55
autor: Jetboy
Jak bardzo różni się mechanizm w obu przypadkach? Może tu leży pies pogrzebany?

: 2012-11-16, 09:04
autor: Ananiasz
Ja zauważyłem różnicę mocy przy kompresorze. W jednym kierunku pompuje jak szalony, a w drugim ledwo-ledwo. Jako, że fizyk ze mnie jak z koziej (...) trąba to uznałem, że to pewnie naturalne. Teraz zaczynam się zastanawiać, czy to nie jest faktycznie wina motoru. Wieczorem zrobię testy wagowe i wszystko się wyjaśni.

: 2012-11-16, 09:05
autor: arturh
Jetboy pisze:Jak bardzo różni się mechanizm w obu przypadkach?
Wcale!
Mam jeden mechanizm podnoszenia klapy, który podnoszę przy użyciu jednego mediuma. Jeżeli na pilocie mam ustawione obroty w prawo i wychylę drążek sterowania na pilocie od siebie to klapa się podnosi, jak do siebie to się opuszcza. Teraz przy tym samym układzie, nie dotykając klocków, zmieniam na pilocie obroty na "w lewo" i ciągnę drążek sterowania do siebie i klapa dochodzi do pewnego momentu i dalej nie ma siły.
Mam nadzieję że już jasno wyjaśniłem :)

: 2012-11-16, 09:35
autor: goldsun
Czyli ty nie zmieniasz kierunku obrotów silnika ! Tylko zmieniasz ustawienia samego pilota !
Taki sam test (bez zmian kierunku obrotów silnika) zrób sobie bez pilota (przez przełącznik na bb + przełącznik na kabelku) i sprawdź zależność - zakładam, że wtedy różnicy nie będzie.
Jeślibyś chciał faktycznie sprawdzić kierunki obrotów silnika to musiałbyś modyfikować mechanizm (albo mieć za każdym razem 2 klapy - 1wsza w górę, 2ga w dół)
To sam pilot pewnie coś robi z zależności od ustawień ? albo wieża IR ?

: 2012-11-16, 09:47
autor: arturh
goldsun pisze:To sam pilot pewnie coś robi z zależności od ustawień ? albo wieża IR ?
Jak się zastanowie - to też tak myślę, to wieża albo pilot. Wieczorem zobacze "na krótko" czy jest różnica.
A jeżeli to wieża albo pilot - to to jest znana przypadłość?

: 2012-11-16, 09:49
autor: 3dom
Mi nie jest znana. Masz inną więżę/innego pilota żeby to sprawdzić?

: 2012-11-16, 09:56
autor: arturh
3dom pisze:Mi nie jest znana. Masz inną więżę/innego pilota żeby to sprawdzić?
Tak, posprawdzam wieczorem.

: 2012-11-16, 12:47
autor: Żbik
Ananiasz pisze:Ja zauważyłem różnicę mocy przy kompresorze.
Ja na silniku L mam to samo. Nie wiem czy to kwestia pompek (2), łańcucha czy samego silnika.

: 2012-11-16, 20:44
autor: arturh
Dziwne.
Chciałem zilustrować problem filmikiem, przeprowadzić testy itp.
Naładowałem baterie i ... w obie strony, bez względu na polaryzację na pilocie - działa tak samo.
Wygląda na to że problem uwidacznia się przy słabych, na wykończeniu bateriach.