Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Moc silnika a kierunek obrotów
Autor Wiadomość
arturh 


Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2012
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-15, 22:56   Moc silnika a kierunek obrotów

Jak w temacie. Czy to jest moje subiektywne zdanie, czy tak jest faktycznie że w zależności od kierunku obrotów ustawionym na pilocie różnicy w mocy mediuma jest bardzo duża?
 
 
 
Sariel 
VIP
p.o. majstra


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5268
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-15, 23:35   

Mało prawdopodobne. Bardziej prawdopodobne, że tam gdzie go testujesz - w jakimś pojeździe, jak podejrzewam - rozkład masy sprawia że jazda np. do przodu jest szybsza niż do tyłu.
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
PawelP7
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-15, 23:38   

Wczoraj dostałem swój pierwszy silnik Medium i też mam wrażenie że różnica w mocy w zależności od kierunku obrotu jest duża. Na biegu jałowym również słychać różnicę w głośności pracy
Ostatnio zmieniony przez PawelP7 2012-11-16, 00:19, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arturh 


Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2012
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-15, 23:53   

Mój medium podnosi klapę przez ślimacznice i 2 przełożenia i w zależności od ustawień kierunku obrotów w jedną stronę ma siłę podnieść a w druga nie ma. Więc ten sam mechanizm a próby różnią się tylko kierunkiem obrotów i kierunkiem w który wychylam sterowanie na pilocie. Tak więc różnica w mocy jest ewidentna... Na 100% przełożenia i sam mechanizm są niedoskonałe :) bo to moja pierwsza wlasna konstrukcja :) ale dla tego testu nie powinno to mieć znaczenia.
 
 
 
macaron 
maniak tramwajów :p


Wiek: 33
Dołączył: 07 Kwi 2012
Wpisy: 87
Skąd: Banino
Wysłany: 2012-11-16, 07:50   

A przepraszam bardzo - mamy na świecie, na Ziemi grawitację? Skoro siłownik podnosi Ci klapę to wiadomo, że to podnoszenie będzie słabsze niż opuszczanie razem z siłą grawitacji. Jakby nie patrzeć to podnosząc musi siłownik i silnik pokonać dodatkowy opór a w dół spada swobodniej ;)
_________________
Aktualne projekty LEGO: tramwaj i infrastruktura (zawieszone)
 
 
 
arturh 


Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2012
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 08:41   

macaron napisał/a:
A przepraszam bardzo - mamy na świecie, na Ziemi grawitację? Skoro siłownik podnosi Ci klapę to wiadomo, że to podnoszenie będzie słabsze niż opuszczanie razem z siłą grawitacji. Jakby nie patrzeć to podnosząc musi siłownik i silnik pokonać dodatkowy opór a w dół spada swobodniej ;)

Nie zrozumiałeś mnie. Wykonuję tą samą czynność podnoszenia klapy raz z obrotami silnika przełączanymi na pilocie (w uproszczeniu) w lewo a raz w prawo. I z obrotami ustalonymi w lewo klapa się podnosi, a w prawo - nie podnosi.
 
 
 
Jetboy
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-16, 08:55   

Jak bardzo różni się mechanizm w obu przypadkach? Może tu leży pies pogrzebany?
 
 
 
Ananiasz 

Wiek: 42
Dołączył: 09 Sie 2012
Wpisy: 44
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2012-11-16, 09:04   

Ja zauważyłem różnicę mocy przy kompresorze. W jednym kierunku pompuje jak szalony, a w drugim ledwo-ledwo. Jako, że fizyk ze mnie jak z koziej (...) trąba to uznałem, że to pewnie naturalne. Teraz zaczynam się zastanawiać, czy to nie jest faktycznie wina motoru. Wieczorem zrobię testy wagowe i wszystko się wyjaśni.
_________________
Kolekcjoner dziurawych klocków.
 
 
 
arturh 


Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2012
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 09:05   

Jetboy napisał/a:
Jak bardzo różni się mechanizm w obu przypadkach?

Wcale!
Mam jeden mechanizm podnoszenia klapy, który podnoszę przy użyciu jednego mediuma. Jeżeli na pilocie mam ustawione obroty w prawo i wychylę drążek sterowania na pilocie od siebie to klapa się podnosi, jak do siebie to się opuszcza. Teraz przy tym samym układzie, nie dotykając klocków, zmieniam na pilocie obroty na "w lewo" i ciągnę drążek sterowania do siebie i klapa dochodzi do pewnego momentu i dalej nie ma siły.
Mam nadzieję że już jasno wyjaśniłem :)
 
 
 
goldsun
[Usunięty]

Wysłany: 2012-11-16, 09:35   

Czyli ty nie zmieniasz kierunku obrotów silnika ! Tylko zmieniasz ustawienia samego pilota !
Taki sam test (bez zmian kierunku obrotów silnika) zrób sobie bez pilota (przez przełącznik na bb + przełącznik na kabelku) i sprawdź zależność - zakładam, że wtedy różnicy nie będzie.
Jeślibyś chciał faktycznie sprawdzić kierunki obrotów silnika to musiałbyś modyfikować mechanizm (albo mieć za każdym razem 2 klapy - 1wsza w górę, 2ga w dół)
To sam pilot pewnie coś robi z zależności od ustawień ? albo wieża IR ?
Ostatnio zmieniony przez goldsun 2012-11-16, 09:37, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
arturh 


Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2012
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 09:47   

goldsun napisał/a:
To sam pilot pewnie coś robi z zależności od ustawień ? albo wieża IR ?

Jak się zastanowie - to też tak myślę, to wieża albo pilot. Wieczorem zobacze "na krótko" czy jest różnica.
A jeżeli to wieża albo pilot - to to jest znana przypadłość?
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 09:49   

Mi nie jest znana. Masz inną więżę/innego pilota żeby to sprawdzić?
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
arturh 


Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2012
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 09:56   

3dom napisał/a:
Mi nie jest znana. Masz inną więżę/innego pilota żeby to sprawdzić?

Tak, posprawdzam wieczorem.
 
 
 
Żbik 
Administrator
Radość tworzenia :)


Wiek: 43
Dołączył: 06 Cze 2006
Wpisy: 2907
Skąd: Gdynia
Wysłany: 2012-11-16, 12:47   

Ananiasz napisał/a:
Ja zauważyłem różnicę mocy przy kompresorze.
Ja na silniku L mam to samo. Nie wiem czy to kwestia pompek (2), łańcucha czy samego silnika.
_________________
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!" :)

ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
 
 
 
 
arturh 


Wiek: 49
Dołączył: 27 Mar 2012
Wpisy: 48
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2012-11-16, 20:44   

Dziwne.
Chciałem zilustrować problem filmikiem, przeprowadzić testy itp.
Naładowałem baterie i ... w obie strony, bez względu na polaryzację na pilocie - działa tak samo.
Wygląda na to że problem uwidacznia się przy słabych, na wykończeniu bateriach.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,039 sekundy. Zapytań do SQL: 10