[MOC] / [MOD] Polar Explorer Truck
: 2012-11-25, 20:31
Polar Explorer Truck
Nie wiem, czy można nazwać to pełnoprawnym MOCem, gdyż moja jest tylko konstrukcja nadwozia. Podwozie wraz z całym napędem pochodzi z zestawu 9398. Dlatego może niech będzie, że to jest półmoc.
Wymiary: szerokość nadwozia 23 st. (w kołach 27 st.), wysokość z anteną 33 st., długość 53 st.
Waga z bateriami: 1986g
Napęd: 2 x PF L Motor (a to niespodzianka:)
Skręt: PF Serwo motor
Dodatkowe funkcje: Manualnie otwierane przednie drzwi, boczne przesuwane drzwi, tylne drzwi stanowiące jednocześnie składaną rampę do wjazdu/wyjazdu skutera śnieżnego, otwierany dach, składana antena satelitarna na dachu.
Pojazd powstał na potrzeby konkursu "You design it, we make it" zorganizowanego przez dział Technic TLG. Z grubsza chodzi o to, aby zaprojektować inną wersję zabudowy nadwozia do podwozia Crawlera 9398. Przyznam, że zadanie wcale nie jest łatwe, podwozie jest strasznie wysokie i chybotliwe (za miękko zawieszone), zatem cokolwiek by na nim nie zbudować, będzie wyglądać pokracznie.
W mojej konstrukcji podwozie zostało niezmienione, tzn. zbudowane ściśle według instrukcji do kroku nr 85. Jedyne modyfikacje polegały na podniesieniu mocowania wieży PF IR oraz dołożeniu kabla przedłużającego między wieżą a jednym z silników napędowych - wprawdzie sam kabel z silnika dosięga wieży, ale musiałby przebiegać przez wnętrze ciężarówki. Dlatego chcąc pozostawić wolną przestrzeń we wnętrzu musiałem poprowadzić go pod battery boxem i dodać przedłużkę.
Pewną inspiracją do zbudowania takiego nadwozia był stary zestaw 8660 do którego mam wielki sentyment.
Kilka zdjęć:
We wnętrzu znajduje się niewielki skuter śnieżny. Jedyną funkcją skutera są skrętne przednie płozy.
Więcej będzie w galerii po upublicznieniu. Dla niecierpliwych można podmieniać w linku numery od 01 do 30 w linku http://www.brickshelf.com/gallery/solic ... uck/01.jpg
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3fwXdANS8Dc[/youtube]
Niektórzy z Was już ten przód widzieli na spotkaniu w Tarnowskich Górach. Tak, to ta sama, choć zmodyfikowana konstrukcja. Była ona od początku przewidziana właśnie do tego pojazdu, następnie zaadaptowana do mojej prawie-trialówki po czym wróciła na właściwe sobie miejsce. A trialówka dostanie niedługo swoją własną kabinę.
A teraz mały apel: Forowiczu, jeśli spodobała Ci się ta konstrukcja, wejdź na stronę technic.lego.com - klik i zagłosuj na nią (niestety należy się tam zalogować). Jeśli nie spodobała Ci się konstrukcja, ale chciałbyś żeby wyszedł zestaw z dużą ilością paneli i przez to panele stały się łatwiej dostępne, również zagłosuj:) A jeśli nie obchodzi Cię w ogóle technic i dostępność paneli, ale chciałbyś aby chwała budowniczych LUGPolu była głoszona w szerokim świecie – również zagłosuj:)
Dziękuję.
Nie wiem, czy można nazwać to pełnoprawnym MOCem, gdyż moja jest tylko konstrukcja nadwozia. Podwozie wraz z całym napędem pochodzi z zestawu 9398. Dlatego może niech będzie, że to jest półmoc.
Wymiary: szerokość nadwozia 23 st. (w kołach 27 st.), wysokość z anteną 33 st., długość 53 st.
Waga z bateriami: 1986g
Napęd: 2 x PF L Motor (a to niespodzianka:)
Skręt: PF Serwo motor
Dodatkowe funkcje: Manualnie otwierane przednie drzwi, boczne przesuwane drzwi, tylne drzwi stanowiące jednocześnie składaną rampę do wjazdu/wyjazdu skutera śnieżnego, otwierany dach, składana antena satelitarna na dachu.
Pojazd powstał na potrzeby konkursu "You design it, we make it" zorganizowanego przez dział Technic TLG. Z grubsza chodzi o to, aby zaprojektować inną wersję zabudowy nadwozia do podwozia Crawlera 9398. Przyznam, że zadanie wcale nie jest łatwe, podwozie jest strasznie wysokie i chybotliwe (za miękko zawieszone), zatem cokolwiek by na nim nie zbudować, będzie wyglądać pokracznie.
W mojej konstrukcji podwozie zostało niezmienione, tzn. zbudowane ściśle według instrukcji do kroku nr 85. Jedyne modyfikacje polegały na podniesieniu mocowania wieży PF IR oraz dołożeniu kabla przedłużającego między wieżą a jednym z silników napędowych - wprawdzie sam kabel z silnika dosięga wieży, ale musiałby przebiegać przez wnętrze ciężarówki. Dlatego chcąc pozostawić wolną przestrzeń we wnętrzu musiałem poprowadzić go pod battery boxem i dodać przedłużkę.
Pewną inspiracją do zbudowania takiego nadwozia był stary zestaw 8660 do którego mam wielki sentyment.
Kilka zdjęć:
We wnętrzu znajduje się niewielki skuter śnieżny. Jedyną funkcją skutera są skrętne przednie płozy.
Więcej będzie w galerii po upublicznieniu. Dla niecierpliwych można podmieniać w linku numery od 01 do 30 w linku http://www.brickshelf.com/gallery/solic ... uck/01.jpg
Film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=3fwXdANS8Dc[/youtube]
Niektórzy z Was już ten przód widzieli na spotkaniu w Tarnowskich Górach. Tak, to ta sama, choć zmodyfikowana konstrukcja. Była ona od początku przewidziana właśnie do tego pojazdu, następnie zaadaptowana do mojej prawie-trialówki po czym wróciła na właściwe sobie miejsce. A trialówka dostanie niedługo swoją własną kabinę.
A teraz mały apel: Forowiczu, jeśli spodobała Ci się ta konstrukcja, wejdź na stronę technic.lego.com - klik i zagłosuj na nią (niestety należy się tam zalogować). Jeśli nie spodobała Ci się konstrukcja, ale chciałbyś żeby wyszedł zestaw z dużą ilością paneli i przez to panele stały się łatwiej dostępne, również zagłosuj:) A jeśli nie obchodzi Cię w ogóle technic i dostępność paneli, ale chciałbyś aby chwała budowniczych LUGPolu była głoszona w szerokim świecie – również zagłosuj:)
Dziękuję.