[MOC] Wyprawa do dżungli

Adventurers, Castle, HP, Ninja, Pirates, Western, WWII, Vikings

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Jakeof
Posty: 124
Rejestracja: 2012-05-07, 09:21
Lokalizacja: Osięciny
HELF: Jakeof
: Jakeof_
: Jakeof

   

#16 Post autor: Jakeof »

Praca musiała pochłonąć masę klocków.. Bardzo dużo interesujących szczegółów, gratuluję! :)

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 105
Rejestracja: 2008-03-08, 01:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
HELF: CyberPacket

 

#17 Post autor: Adrian »

Jetboy pisze:Obejrzymy w Rzeszowie na żywo?
Oj nie. Na początku stycznia planuję rozbiórkę i rozpoczynam kolejny projekt.
sekua pisze:Jest to przede wszystkim bardzo spójna praca zaplanowana i zrealizowana w każdym szczególe.
Większość MOCa powstała spontanicznie. Elementy zaplanowane pozwalają otrzymać podstawę, do której dopiero dodaję ważniejsze elementy. Spójność dogrywałem właściwie dopiero na końcu. Miałem pewne wyobrażenie tej pracy w głowie i tego się trzymałem.
PatrykZ pisze:Moim zdaniem słabo wygląda to auto terenowe ze strzelcem zbliżające się do schodów świątyni.
Niestety budowanie pojazdów to moja Pięta achillesowa. Staram się rozwijać w tym kierunku, ale to jeszcze potrwa zanim nie będą się rzucać w oczy i tylko wypełniać makietę.
PatrykZ pisze:I na pewno nie leżą mi tubylcy - indianie z blond włosami. To moim zdaniem zdecydowana pomyłka :-)
Nie chciałem się bawić w dodatkowe koszta, więc nawet nie pomyślałem o innym rozwiązaniu tubylców. Rzeczywiście takie plemienie wyglądałoby dużo lepiej.

Zapomniałem jeszcze dopisać, że panowie atakujący już twierdzę początkowo mieli posiadać torsy i hełmy żołnierzy z Toy Story. Za bardzo jednak zlewali się z otoczeniem, co realnie miałoby sens. Wyglądało to jednak słabo, a ich po prostu nie było widać.
jacaelnegro pisze:Tylko dlaczego auto po przejechaniu przednim kołem ładunku nie wybucha?
Ładunek dopiero zostanie podłożony. Figurki mają zbyt krótkie rączki, żeby ta scenka wyglądała bardziej realnie :) Ładunek też trzyma figurkę w tej pozycji bez dodatkowego mocowania.
bacon pisze:Nie wiem czy wypada ale przyczepię się do tych kilku niedociśniętych klocków w świątyni :)
Zawsze sobie o nich przypominałem, gdy skończyłem robić zdjęcia i obiecywałem, że jutro poprawię i zrobię je jeszcze raz ;)
PatrykZ pisze:Góra
Jac pisze:nie pasuje to prostopadłość obrysu tej skały
Toltomeja pisze:kwadratowa skała
Tak jak już napisałem w prezentacji, skała miała wyglądać inaczej. Im dłużej na nią patrzę, również zaczynam mieć do niej coraz więcej uwag.
Jakeof pisze:Praca musiała pochłonąć masę klocków.
Patrząc po pustych szufladkach to wykorzystałem wszystkie zielone plejty i liście oraz skosy DBG. Największe zużycie przypada na ukształtowanie terenu. W tym przypadku przydają się klocki w podstawowych kolorach, których już się za często nie używa.

Dzięki za komentarze :)

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
HELF: Innos
: Innos

 

#18 Post autor: Innos »

Bardzo fajny MOC, jest na co popatrzeć, co pooglądać, pełno tu akcji. Jak zwykle budujesz z rozmachem. Bardzo mi się podobają te zarośla, dobrze ten gąszcz wygląda. A fabularnie najbardziej intrygująca jest ta cała ekipa na skale - mają nowoczesny sprzęt, kupę broni, i przyglądają się tylko całej akcji. Do tego znaleźli sobie skałę idealną do działań operacyjnych, wysoką, z płaskim, ale otoczonym naturalnym murkiem szczytem, ze stromymi zboczami gdzie trzeba, a gdzieś z tyłu z wejściem na tyle dogodnym, że da się na nią wjechać samochodem terenowym obładowanym ciężkim sprzętem. ;P

A tak się zastanawiam - nie rozważasz nigdy innego kształtu podstawy niż taki podłużny, zdefiniowany przez tą Twoją szafkę? Bo w sumie planowałeś podstawę, ale jej wymiary przyjąłeś chyba niejako z automatu. Rodzi to też kolejne pytanie - czy fabuła i układ MOCy też nie są zdefiniowane, czy poniekąd wymuszone przez ten kształt?
PatrykZ pisze:I na pewno nie leżą mi tubylcy - indianie z blond włosami. To moim zdaniem zdecydowana pomyłka :-)
Dodałbym jeszcze, że jak już być ortodoksyjnym, to nie pasują też Indianie z zarostem na twarzy. Do poprawki. :P
Toltomeja pisze: Współczuję gościowi z motocyklem...
Lecący motocyklista, jak się domyślam, chciał po kaskadersku wjechać po schodach, inaczej tak blisko nich nie miałby na tyle dużej prędkości, żeby na przeszkodzie aż tak wylecieć.
Adrian pisze:Miałem pewne wyobrażenie tej pracy w głowie i tego się trzymałem.
To też już jakaś forma planu.;) Czasami można budować nie wiedząc, jakiego efektu końcowego można się spodziewać.
Adrian pisze:bacon napisał/a:
Nie wiem czy wypada ale przyczepię się do tych kilku niedociśniętych klocków w świątyni :)

Zawsze sobie o nich przypominałem, gdy skończyłem robić zdjęcia i obiecywałem, że jutro poprawię i zrobię je jeszcze raz ;)
Spokojnie, to stara świątynia, nie kafelki w łazience, jakieś nierówności są wręcz wskazane i bardziej realistyczne. Nie dociskaj ich! ;)
blizzard pisze:To było jedno z moich marzeń (po tym, jak odpuściłem sobie trialówkę..), by zrobić podobną makietę.
Nie rezygnuj z trialówki! Nawet jak już zrobisz makietę, to warto machnąć też trialówkę, którą będziesz mógł spróbować po makiecie przejechać. Jeśli trialówka nie da rady to znak, że faktycznie buduj w Systemie, tu czujesz się mocny. Ale jeśli po przejechaniu trialówki na makiecie zostanie tylko "spalona ziemia" to może jednak trial będzie lepszym wyborem do dalszego budowania. ;)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5638
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
HELF: 3dom
: Freedom

 

#19 Post autor: 3dom »

Znakomita praca. Nie będę pisal o swietnych detalach bo zrobili to przedmowcy, zamiast tego opowiem Wam pewna historie. Zwykle przy tego typu MOCach zerkne na kilka glownych zdjec, rzuce okiem na opis i komentarze, czasami cos napisze. Tutaj wciagnalem się i obejrzalem wszystkie (!) kilkadziesiat zdjec nawet najmniejszych detali, po uprzednim przeczytaniu calego opisu :)
blizzard pisze:To było jedno z moich marzeń (po tym, jak odpuściłem sobie trialówkę..), by zrobić podobną makietę.
Mlody jestes, na trialowke nigdy nie jest za pozno, masz czas by się nawrocic.
Innos pisze:Nie rezygnuj z trialówki! Nawet jak już zrobisz makietę, to warto machnąć też trialówkę, którą będziesz mógł spróbować po makiecie przejechać. Jeśli trialówka nie da rady to znak, że faktycznie buduj w Systemie, tu czujesz się mocny. Ale jeśli po przejechaniu trialówki na makiecie zostanie tylko "spalona ziemia" to może jednak trial będzie lepszym wyborem do dalszego budowania. ;)
Rzekl ten, co majac w planach trialowke kupil cala serie LOTRa :P
Ostatnio zmieniony 2012-12-04, 16:54 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Sirius
VIP
Posty: 367
Rejestracja: 2012-09-09, 11:11
Lokalizacja: Olsztyn
HELF: Proszę uzupełnić

 

#20 Post autor: Sirius »

Liczę, że też kiedyś będę miał tyle klocków żeby zbudować coś takiego. Świetnie wygląda. Ma sporo klimatu z Adventures, które obok Castle i SW jest moją ulubioną serią.

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 105
Rejestracja: 2008-03-08, 01:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
HELF: CyberPacket

 

#21 Post autor: Adrian »

Innos pisze:A tak się zastanawiam - nie rozważasz nigdy innego kształtu podstawy niż taki podłużny, zdefiniowany przez tą Twoją szafkę? Bo w sumie planowałeś podstawę, ale jej wymiary przyjąłeś chyba niejako z automatu. Rodzi to też kolejne pytanie - czy fabuła i układ MOCy też nie są zdefiniowane, czy poniekąd wymuszone przez ten kształt?
Prawdę powiedziawszy podłużny kształt makiety nigdy nie uważałem za problem. Do tej pory zawsze potrafiłem dopasować MOCe do tego ograniczenia. Rozciągnięta makieta pozwala lepiej przyjrzeć się poszczególnym elementom i później je sfotografować. Można też sobie pozwolić na budowanie rodem z Hollywood ;) Przy większym rozciągnięciu bez problemu można umieścić w pracy wiele wątków, które nie mogą, albo nie powinny znajdować się blisko siebie. Łatwiej też buduje się widząc całą makietę, niż składając ją częsciami bez podglądu na całość. Ze zdjęciami też nie mam większego problemu. Ustawiam tło i jazda. Nie lubię też, gdy klocki walają się po całym pokoju, a trzymanie postępów prac w jednym miejscu bardzo to ułatwia. Zwłaszcza, że zdarzają mi się przerwy w budowaniu, które przeciągają się nawet do kilku tygodni.

Kolejne projekty, które planuję na następny rok, również są dopasowane pod ten kształt. Jedyny problem mam z torami, które potrzebują sporo więcej miejsca na pełny skręt i blokują drzwi do pokoju, ale tutaj mam już kilka pomysłów, jak ten problem rozwiązać. Na pewno powstanie makieta z jeżdżącym pociągiem, ale nie wiem jeszcze nawet w jakiej konwencji.

Odnosząc się do tego MOCa na pewno rozmiar podstawy piramidy, jak i wielkość skały zostały ograniczone przez tę szerokość. W sumie nie wiem jak zaplanowałbym ten projekt, gdybym nie posiadał żadnego ograniczenia rozmiarami. Pozostaje jeszcze ważniejsze ograniczenie, jakim są potrzebne klocki, aby ten rozmiar wypełnić.
3dom pisze:opowiem Wam pewna historie. Zwykle przy tego typu MOCach zerkne na kilka glownych zdjec, rzuce okiem na opis i komentarze, czasami cos napisze. Tutaj wciagnalem się i obejrzalem wszystkie (!) kilkadziesiat zdjec nawet najmniejszych detali, po uprzednim przeczytaniu calego opisu :)
Fajnie, że udało mi się zainteresować trialowca i to bez żadnych PFów ;)

Awatar użytkownika
Innos
Posty: 1026
Rejestracja: 2011-01-10, 22:01
Lokalizacja: Krakówarszawa
HELF: Innos
: Innos

 

#22 Post autor: Innos »

Adrian pisze:W sumie nie wiem jak zaplanowałbym ten projekt, gdybym nie posiadał żadnego ograniczenia rozmiarami. Pozostaje jeszcze ważniejsze ograniczenie, jakim są potrzebne klocki, aby ten rozmiar wypełnić.
A widzisz, czyli narzucony kształt trochę ułatwia, bo już nie musisz się na nim zastanawiać. A gdybyś zrobił podstawę bardziej kwadratową niż podłużną, ale o podobnej powierzchni, to pewnie problemu z zapełnieniem jeszcze byś nie miał, teoretycznie powinno być z tym nawet łatwiej.
Adrian pisze: Fajnie, że udało mi się zainteresować trialowca i to bez żadnych PFów ;)
Ale może liczył, że upatrzy gdzieś tam w krzakach choć parę zębatek. ;) (tak jak robi to w miniaturkach Toltomei...)

Michu_666
Posty: 41
Rejestracja: 2012-04-11, 07:04
Lokalizacja: Bydgoszcz
HELF: Proszę uzupełnić

 

#23 Post autor: Michu_666 »

Genialna konstrukcja. Jej monstrualność poraża. Wydaje się tym większa dzięki różnym kluczowym obiektom takim jak np. świątynia. Dodaje monstrualności. Bardzo fajne

Awatar użytkownika
Migalart
VIP
Posty: 179
Rejestracja: 2012-09-25, 07:21
Lokalizacja: Mysłowice
HELF: Migalart

 

#24 Post autor: Migalart »

Mam dziwne wrażenie oglądając Twoje prace. Z jednej strony bez wątpienia cechuje je rozmach i ogrom wysiłku, który trzeba było włożyć aby to stworzyć. Do zalet należy także to, że zawsze pokazujesz w pracy ciekawe historie. Widać też, że dysponujesz ogromną ilością klocków, choć moim zdaniem nie do końca ten potencjał wykorzystujesz. Sam niewiele zbudowałem i bardzo przepraszam jak napisze tu coś krytycznego choć jestem w zasadzie na tym forum „no name”, ale masz (i widziałem to już w innych Twoich pracach) trudność w opanowaniu skomplikowanych brył przestrzennych. Jeżeli nałożyć na to Twój rozmach wychodzi właśnie taka dziwna mieszanka. Np. skała na pierwszym planie niby jest naturalna – ale tak serio jest prostym nienaturalnym sześcianem. Wydaje mi się, że gdy zmniejszysz skalę prac to zaczniesz tworzyć ciekawsze budowle.

Pozdrawiam!

Awatar użytkownika
Adrian
Posty: 105
Rejestracja: 2008-03-08, 01:45
Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza
HELF: CyberPacket

 

#25 Post autor: Adrian »

Migalart pisze:Np. skała na pierwszym planie niby jest naturalna – ale tak serio jest prostym nienaturalnym sześcianem.
W tym przypadku akurat brakowało mi miejsca, żeby skałę bardziej rozciągnąć. Nie mogła być też zbyt niska. Wyglądałoby to po prostu komicznie.

Wydaje mi się, że moim problemem jest niewłaściwe ukazywanie uciętych fragmentów, czy to terenu, czy też budynków. Problem jest mi znany z innych MOCy i postaram się zwrócić na niego baczniejszą uwagę w kolejnych pracach.
Migalart pisze:Wydaje mi się, że gdy zmniejszysz skalę prac to zaczniesz tworzyć ciekawsze budowle.
Mnie się za to wydaje, że rozmiar nie ma specjalnego znaczenia. Większe znaczenie ma odpowiedni dobór poszczególnych elementów makiety i ich poprawnego umiejscowienia. Nieduża szerokość na pewno ogranicza, ale nie jest to utrudnienie, z których nie można sobie poradzić.

Trzypies

#26 Post autor: Trzypies »

Wspaniała praca, z pewnością wymagająca wielu godzin pracy i planowania. Jednak było warto, efekt nieziemski!

ODPOWIEDZ