Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] BESTIA
Autor Wiadomość
SAMOLOT 
VIP

Wiek: 43
Dołączył: 30 Wrz 2014
Wpisy: 355
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-10-31, 15:34   [MOC] BESTIA

Osobiście nie obchodzę Halloween jednak pomyślałem że to dobry moment aby światło dzienne (lub raczej wieczorny mrok) ujrzała stworzona przeze mnie bestia.



Jest to dopiero mój drugi w pełni samodzielny MOC, dlatego potraktowałem go treningowo. Założenie było takie aby możliwie zgrabnie i ciasno upakować wszystkie mechanizmy oraz aby połączyć układy pneumatyczny i elektryczny.
Kolejne zadanie jakie sobie postawiłem to zdejmowana karoseria. Cała jest połączona z podwoziem na siedmiu łatwo dostępnych pinach, dodatkowo trzeba rozłączyć kostkę elektryczną do oświetlenia i przewód pneumatyczny do podnoszenia drzwi.

Od jakiegoś czasu myślałem jak stworzyć z lego zawieszenie progresywne, czyli takie które ma dwa zakresy pracy. Jest czułe i precyzyjne na równej nawierzchni ale przy dużym obciążeniu wybierze nawet potężne nierówności. Połączenie amortyzatorów sprężynowych z siłownikami dało taki efekt i działa bardzo fajnie.



Najwięcej trudności sprawiło mi zapanowanie nad układem kierowniczym i przeniesieniem napędu przy tak dużym skoku i dość sporej masie pojazdu. Mam świadomość, że daleko mu do doskonałości, ale działa. Sprawność terenowa maszyny jest słaba, głównie ze względu na niewielką redukcję napędu, jest za to dość szybki.

Na końcu skupiłem się na estetyce. Kierując się najnowszymi trendami zaprojektowałem auto dla młodych dynamicznych lubiących aktywny styl życia ludzi sukcesu.

Czyli kompletnie bez sensu (mały bagażnik, duże spalanie, drogie utrzymanie itp.)
Podsumowując wyszła z tego taka plażowa terenówka do szpanowania na bulwarach udająca prawdziwe bestie z rajdu Paryż-Dakar.

Film

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Galeria

http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=549113

Opis

Waga 2 kg

Zailanie 2 x akumulator PF

Napęd 4 x PFL

Kompresor 2 pompki 6l i silnik PFM

Układ kierowniczy serwo PF

Zawieszenie regulowane pneumatycznie dwa duże siłowniki sterowane elektrozaworem z silnikiem PFM dodatkowo Airtank

Drzwi otwierane do góry pneumatycznie dwa małe siłowniki (sterowanie ręczne)

Światła 2x diody PF

Automatyczny zawór ciśnienia mały siłownik i przełącznik elektryczny starego typu.

Bagażnik otwierany ręcznie.
Ostatnio zmieniony przez SAMOLOT 2014-11-14, 18:55, w całości zmieniany 6 razy  
 
 
 
M_longer 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 29 Wrz 2007
Wpisy: 5362
Skąd: Lubin
Wysłany: 2014-10-31, 15:40   

Jak na pojazd z niezależnym zawieszeniem to podwozie jest chyba za nisko?
Przy ugięciu podczas najazdu na przeszkodę będzie szorował brzuchem po ziemi?
_________________
m1longer.com
 
 
 
dirtzone 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Sie 2013
Wpisy: 325
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-10-31, 16:42   

M_longer napisał/a:
Jak na pojazd z niezależnym zawieszeniem to podwozie jest chyba za nisko?

Przy ugięciu podczas najazdu na przeszkodę będzie szorował brzuchem po ziemi?

On już jest chyba ugięty?
_________________
Brickset
 
 
 
Durzy 


Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1107
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-10-31, 16:50   

Już myślałem, że tylko mnie ten prześwit wydawał się za niski, jakby miał za słabe lub za krótkie lub to i to, amortyzatory.
 
 
 
Kruk 


Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-10-31, 17:51   

A mi się wydaję że wcale nie uginają mu się wahacze , patrzcie z przodu na sprężyny ,a i co go niby dociąża ? Oby tak nie było, zobaczymy co nam kolega zaprezentuje.
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
 
 
 
Uncle Jaca 
VIP
4x4 6x6 8x8 i 6x9


Wiek: 39
Dołączył: 21 Kwi 2012
Wpisy: 1122
Skąd: Tarnowskie Góry
Wysłany: 2014-10-31, 19:05   

Fajnie wygląda, agresywnie.

Czekam na filmik i resztę fot.
_________________
Pies utonął, łańcuch pływa
 
 
 
Kruk 


Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-11-01, 00:14   

Aaa wszystko jasne już z tym zawieszeniem, o to rozwiązanie jeśli jeszcze ktoś nie widział :)
http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=549113
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
Ostatnio zmieniony przez Kruk 2014-11-15, 01:50, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
dirtzone 


Wiek: 33
Dołączył: 11 Sie 2013
Wpisy: 325
Skąd: Łódź
Wysłany: 2014-11-06, 07:50   

Filmik będzie? :P
_________________
Brickset
 
 
 
SAMOLOT 
VIP

Wiek: 43
Dołączył: 30 Wrz 2014
Wpisy: 355
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-06, 08:05   

Jak tylko nadejdzie brakujący mały siłownik pneumatyczny zamówiony na Bricklinku, zrobię filmik.
 
 
 
SAMOLOT 
VIP

Wiek: 43
Dołączył: 30 Wrz 2014
Wpisy: 355
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-14, 18:54   Filmik

Części ugrzęzły na naszej poczciwej poczcie na cały długi weekend. Awiza nie dostarczono. Ale nic to wreszcie zamówienie dotarło, Bestia skończona, filmik zrobiony.

https://www.youtube.com/w...eature=youtu.be

Swoją drogą jak popatrzyłem na filmowe produkcje niektórych z Was to stwierdziłem, że muszę się podszkolić w zakresie: montaż i obróbka obrazu video.
 
 
 
Kruk 


Wiek: 30
Dołączył: 16 Sty 2013
Wpisy: 471
Skąd: Okolice Namysłowa
Wysłany: 2014-11-14, 21:08   

Może wydaję mi się ale czy na filmiku zamiast pracy amorków, pracuje siłownik pneumatyczny jako amortyzator?
_________________
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/
Ostatnio zmieniony przez 2014-11-15, 01:52, w całości zmieniany 5 razy  
 
 
 
SAMOLOT 
VIP

Wiek: 43
Dołączył: 30 Wrz 2014
Wpisy: 355
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-14, 22:40   

Wydaje Ci się, zawsze najpierw miękkie amorki, a potem pneumatyka.
Ostatnio zmieniony przez 2014-11-15, 01:11, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Durzy 


Wiek: 35
Dołączył: 23 Lut 2014
Wpisy: 1107
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-11-15, 16:30   

Ponieważ wcześniej narzekałem na prześwit, teraz muszę przyznać, że robi wrażenie. Różnica między pozycją maksymalną i minimalną jest całkiem spora!


SAMOLOT napisał/a:
Swoją drogą jak popatrzyłem na filmowe produkcje niektórych z Was to stwierdziłem, że muszę się podszkolić w zakresie: montaż i obróbka obrazu video.


Bez przesady. Jeśli wszyscy tak bardzo będą odlatywać w kosmos z filmami, to później każdy nowy będzie bał się zamieścić swój filmik. Ważne, aby było wszystko widać jak u Ciebie.
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 588
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-11-15, 22:52   

Widzę tutaj pewne mankamenty tej instalacji pneumatycznej. Po zachowaniu wnioskuję, że układ jest jeden i obsługa drzwi jest szeregowo z siłownikami zawieszenia. Czyli jeśli za dużo pobawisz się drzwiami, to autko samo klapnie. Mam rację?
 
 
 
SAMOLOT 
VIP

Wiek: 43
Dołączył: 30 Wrz 2014
Wpisy: 355
Skąd: Kraków
Wysłany: 2014-11-16, 00:52   

Zrobiłem eksperyment. Po 12 do 16 cyklach otwarcia i zamknięcia drzwi auto opada do połowy wysokości. Wtedy uruchamia się zawór automatyczny i dobija ciśnienie. Fakt jest to jakiś mankament, tylko po co ktoś miał by 16 razy otwierać drzwi?
Ale uwaga celna.
Jak będę kiedyś robił jakąś maszynę łączącą w sobie dwie odrębne funkcje pneumatyki (np zawieszenie i ładowarka) pomyślę zawczasu o odrębnych układach.

W tym przypadku pomysł drzwi pneumatycznych narodził się pod koniec budowy modelu.
_________________
https://www.bricksafe.com/pages/samolot

http://www.brickshelf.com...y.cgi?m=Samolot
Ostatnio zmieniony przez SAMOLOT 2014-11-16, 00:52, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,06 sekundy. Zapytań do SQL: 16