Strona 1 z 2

[MOC] The Settlers II - kilka budynków

: 2012-12-21, 15:39
autor: liwnik
Jakiś czas temu zbudowałem piekarnię, a potem zacząłem budować kolejne budynki. Ostatnio skończyłem fortecę i farmę. Może kiedyś zbuduję więcej budynków jednocześnie jako małą makietę.

Piekarnia
Obrazek
Obrazek

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=558052

Wieże strażnicze na granicy
Obrazek

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=558056

Chlew
Obrazek

Farma
Obrazek

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=558053

Forteca
Obrazek

Galeria: http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?i=6297547

: 2012-12-21, 16:12
autor: Dr. Ops
Piekarnia rewelacyjna ! Ciężko zbudować efektowne budynki ze świata SII, ze względu na panującą kolorystykę, ale udało Ci się wycisnąć z gry bardzo dużo.
Słupki graniczne, ścięte drzewa, flagi przed budynkami - mnóstwo świetnych detali.
Walka powinna się odbywać chyba przed wieżą obrońcy ? Pytam, bo nie pamiętam już :p

: 2012-12-21, 17:09
autor: legosamigos
Witam!

Mnie najbardziej przypadł do gustu unoszący się dym z piekarni. Kapitalnie to zrobiłeś :)

: 2012-12-21, 17:10
autor: Jetboy
Piekarnia zdecydowanie najbardziej udana, reszta tez fajna ale nie aż tak.
Najbardziej podoba mi się dym i zboże.

: 2012-12-21, 17:31
autor: Szerszen
Eee... to worki z mąką ;-)

Ale zgadzam się - piekarnia najbardziej udana, choć wszystkie budynki mają urok.

Edit: przepraszam, na farmie jest zboże... świetny pomysł.

: 2012-12-21, 20:37
autor: Cevillus
Piekarnia wyszła naprawdę bardzo dobrze ;)

: 2012-12-21, 22:40
autor: Bua
Moment mojej śmierci ze szczęścia zbliża się z każdym kolejnym budynkiem. Coś rzymskiego i wikingowego już zbudowałeś. Czas na Chińczyków i Afroamerykanów. Np. rzeźnia albo chata myśliwego - to są dopiero budynki!

: 2012-12-21, 22:44
autor: Grzesiek
Budyneczki naprawdę super też mam ochotę na takie coś tylko mam strasznego lenia, widzę ze spodobał ci się patent ze zbożem co był w makiecie PGR na wystawie w Krakowie :)

: 2012-12-22, 01:07
autor: liwnik
Dr. Ops pisze:Walka powinna się odbywać chyba przed wieżą obrońcy ? Pytam, bo nie pamiętam już :p
Masz rację, ale już za późno na poprawki.
Bua pisze:Czas na Chińczyków i Afroamerykanów. Np. rzeźnia albo chata myśliwego - to są dopiero budynki!
Raczej się na to nie zdecyduję, nigdy nie lubiłem nimi grać.
Grzesiek pisze:widzę ze spodobał ci się patent ze zbożem co był w makiecie PGR na wystawie w Krakowie :)
Ten patent na zboże jest już dosyć stary, piny do zrobienia kłosów kupiłem chyba 3 lata temu.


Dziękuję za wszystkie komentarze.

: 2012-12-30, 12:31
autor: munshun
Aż nabrałem ochoty żeby zagrać : ) Piekarnia wyborna, farma niewiele ustępuje, oby tak dalej.

: 2013-01-04, 06:11
autor: Innos
Bardzo udany zestaw budynków, faktycznie byłby z tego dobry początek makiety inspirowanej Settlersami. Po raz kolejny widać, że ta gra jest bardzo wdzięcznym tematem do odtwarzania w MOCach.
Miałbym tylko jedną ogólną uwagę - budynki (szczególnie cywilne) nie oddają czasów starożytnych, Rzymu, charakterystycznych dla wyglądu tej części Osadników. Wydaje mi się, że wszystkie murowane "średnie" i "duże" budynki cywilne (w przeciwieństwie do małych - drewnianych) powinny być białe, do tego należałoby dodać charakterystyczne kolory dachów - ciemnoczerwone lub pomarańczowe/beżowe (taki zrobiłeś w piekarni). Oczywiście jako tylko luźne interpretacje domki i tak dają się rozpoznać (akurat jakiś czas przed publikacją na forum zauważyłem te budynki na BSie i od razu skojarzyły mi się z Settlersami, choć raczej I przez właśnie nieco zbyt średniowieczny charakter), ale ten starożytny charakter dodałby im uroku i wyróżnił na tle licznych klasycznie castlowych konstrukcji.

: 2013-01-04, 12:01
autor: liwnik
Budynki są szare/ciemno szare ponieważ wzorowałem się na budynkach wikingów a nie rzymian.

: 2013-01-04, 12:25
autor: Innos
No tak, dodatek do remake'u. A ja się zafiksowałem na tych Rzymian jako podstawową nację, zamiast pomyśleć, która bardziej pasuje do tego wyglądu.:) W takim razie cofam zarzuty. Ale w takim razie czy wszyscy osadnicy nie powinni być brodaci? ;P

: 2013-01-04, 18:06
autor: liwnik
Innos pisze:No tak, dodatek do remake'u.
Jaki dodatek?

Swoje budynki wzorowałem na oryginalnym Settlers II z 1996.

: 2013-01-04, 18:18
autor: Innos
Może mam luki w pamięci - to wikingowie byli w oryginalnej wersji Settlersów II? Jeśli tak, to widać o tym zapomniałem, dlatego pierwsze skojarzenie miałem z oficjalnym dodatkiem do Settlers II 10-lecie (a tam właśnie wikingowie byli brodaci).