O przeciekach co ich nie było

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Jetboy

O przeciekach co ich nie było

#1 Post autor: Jetboy »

[Wydzielone z wątku głównego LRCC] - ManiekManiak

Mi ta formuła zupełnie nie odpowiada. W truck racingu fajne było to że nie było wymagań. Każdy budował co umiał i jak umiał - nie było wysokiej bariery wejścia. Nadal, jeśli to kogoś kręci, można było budować w stylu model-team, ale jak kogoś to nie kręci, albo po prostu nie umie, mógł się świetnie bawić, nawet jeśli zawsze był w tyle stawki. Teraz wymagania są takie że regulamin tr-tr wydaje się bardzo przystępny. Z cżegoś co było fajną zabawą chcecie zrobić coś co fajną zabawą nie jest. Niech model-team będzie opcją a nie wymogiem. Sednem tej zabawy nie jest budowanie modelu, a wspólne spotkania i wyścigi. Wymóg tego by auta były ultra realistyczne nie tworzy w tym przypadku wartości dodanej. Brak tego wymogu nie powoduje że nie można takiego auta zbudować.

Inna sprawa, że sytuacja w której niektórzy zawodnicy znają regulamin kilka tygodni wcześniej niż inni, kłóci się trochę z zasadami fair play. Owszem, nadal Maniek, Gen i 3dom zbudowali by auta lepsze niż na przykład ja, nawet gdyby mieli tyle samo czasu, ale mimo wszystko trudno nazwać startowanim na takich samych zasadach jeśli ktoś miał kilka razy więcej czasu na budowanie niż inni. Ale to i tak pikuś w porównaniu z tym że najpierw sędziowie budują swoje auta a potem dopiero dorabiają do nich regulamin. Wiem że trudno to zrobić inaczej, kiedy sędziowie są jednocześnie zawodnikami, ale jeśli Maniek buduje auto prawie idealne i na tej podstawie jest na przykład ustalany limit wagowy, nie daje to słabszym budowniczym pola do manewru. Ja rozumiem że chcecie w ten sposób wymusić podnoszenie poziomu, ale jak mniemam, większość osób jest na LUGPolu dla zabawy. Jeśli wymagania będą zbyt wysokie może to doprowadzić raczej do zniechęcenia. To nie jest druga praca czy szkoła, gdzie musimy się wykazywać jak najlepszymi wynikami. Bawmy się więc, podwyższenie poziomu będzie tego konsekwencją.

I żeby nie postować podwójnie, zapytam przy okazji, co to jest "legowy przegub kulowy"?
Ostatnio zmieniony 2013-03-25, 20:06 przez Jetboy, łącznie zmieniany 2 razy.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#2 Post autor: 3dom »

Jetboy pisze:Mi ta formuła zupełnie nie odpowiada. W truck racingu fajne było to że nie było wymagań. Każdy budował co umiał i jak umiał - nie było wysokiej bariery wejścia. Nadal, jeśli to kogoś kręci, można było budować w stylu model-team, ale jak kogoś to nie kręci, albo po prostu nie umie, mógł się świetnie bawić, nawet jeśli zawsze był w tyle stawki.
Tak już mamy, że cenimy realizm a nas za realizm cenią - popatrz na relację z Węgier. Można budować trialówki w stylu Nico71 albo zet-bi-el-dżeja ale my wolimy zmierzać w stronę MT. Mój głos w sprawie regulaminu LRCC na pewno nie jest wiążący ale wydaje mi się, że jeżeli zbudujesz auto w miarę podobne do oryginału to nie będzie problemu żebyś wystartował. Raczej nie będą jeździły auta stricte Model Teamowe jak niedawny Mercedes Sariela.
Jetboy pisze:Inna sprawa, że sytuacja w której niektórzy zawodnicy znają regulamin kilka tygodni wcześniej niż inni, kłóci się trochę z zasadami fair play. [...] Wiem że trudno to zrobić inaczej, kiedy sędziowie są jednocześnie zawodnikami, ale jeśli Maniek buduje auto prawie idealne i na tej podstawie jest na przykład ustalany limit wagowy, nie daje to słabszym budowniczym pola do manewru. [...]
Sprostuję, nie znałem wcześniej regulaminu. Znałem ogólny zarys koncepcji zawodów i rodzaju aut jakimi będziemy się ścigać. To chyba normalne, że regulamin, w całości bądź w fragmentach konsultuje się przed publikacją. W TrTr od dawna tak jest, że najpierw w gronie (prawie) wszystkich trialowców regulamin jest poddawany krytyce przed jego upublicznieniem. To, że Maniek i Grzesiek poszukiwali najbardziej efektywnego rodzaju podwozia to chyba dobrze? Powstało bardzo dużo różnych koncepcji i chłopaki poświęcili temu masę czasu. Mając zunifikowany napęd ciężko coś więcej wyciągnąć. Mańka auto, nie będę zdradzał modelu, to duży i długi samochód. Wcale nie jest powiedziane, że krótka rajdówka nie będzie bardziej konkurencyjna.
Jetboy pisze:I żeby nie postować podwójnie, zapytam przy okazji, co to jest "legowy przegub kulowy"?
Obrazek + Obrazek
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#3 Post autor: Chrupek »

Masz mylne pojęcie o tym co robiliśmy i dlaczego Jetboyu.

Ani Maciek, ani żaden inny potencjalny zawodnik, ani nawet ja czy Maniek nie znamy regulaminu od "kilku tygodni". W naszym sędziowskim dziale już od dawna dyskutujemy nad tą formą zawodów i to chyba normalne, że pokazujemy ją wam dopiero jak ma ręce i nogi, a nie jako pomysł napisany na kolanie.

Nie ma to z resztą żadnego przeniesienia na same zawody, bo ja np. auta gotowego jeszcze nie mam, a Maniek z tego co mi wiadome nie wystartuje swoim polonezem, a przynajmniej nie tym którego zbudował, bo jego podwozie jest w innej skali, gdy rozważaliśmy jeszcze koncepcję 19 kropek szerokości.

No właśnie zamiast klasycznego widzenia wszystkiego w ciemnych barwach załóż na moment, że sędziowie się mocno starają żeby było i widowiskowo i z prestiżem i sprawiedliwie. Bo my naprawdę nic z tego nie mamy. Nic przed wami nie ukrywamy na zapas, żeby sobie coś lepszego zbudować.

A pamietam jak ci osobiście na jakiejś integracji mówiłem o zbliżającej sie nowej formule zawodów. I co? I nico. Jesli by cię ciekawiło to byś pytał. Maciek pytał, to go informowałem i mam mieć jakies wyrzuty sumienia z tego powodu? Jak formuła ruszy, to będzie i tak wystarczająco czasu na zbudowanie auta.

Co do pierwszego akapitu to są to tylko twoje własne opinie przedstawiane jako prawda objawiona. Nie zgadzam się z nimi i w zasadzie tyle w temacie, nie ma dłużej uprawiac tego 'bitchingu'.
Sezon w pełni!

Jetboy

#4 Post autor: Jetboy »

gen_leihy pisze:Co do pierwszego akapitu to są to tylko twoje własne opinie przedstawiane jako prawda objawiona. Nie zgadzam się z nimi i w zasadzie tyle w temacie, nie ma dłużej uprawiac tego 'bitchingu'.
Co do pierwszego akapitu to są to moje opinie, jako moje opinie. Żebyście je poznali muszę wam o nich powiedzieć, inaczej będę się z nimi kisić niezadowolony, a wy będziecie myśleć że wszystko się wszystkim podoba. Zbyt często taka sytuacja jest na LUGPolu, a potem się robią jakieś kwasy. Reasumując to jest moja opinia, nie prawda objawiona. Moja wina że nie byłem tego w stanie tak napisać żeby to było jasne.

Co do drugiego akapitu, ja wiem że tego się nie da zrealizować inaczej. I nie mam do was pretensji. Nie wypytywałm o nową formułę bo sam mówiłeś że jeszcze nic nie jest ustalone na pewniaka, ale faktem jest że mogłem od razu powiedzieć że mi się pójście w realizm osobiście nie podoba. Wiem źe to by niewiele zmieniło, ale by teraz nie było że nagle wyskakuje jak Filip z konopi i mam o coś pretensje. Nie mam, po prostu chciałem przedstawić swoje argumenty. Napisanie tylko "Nie podoba mi się, idę budować kamieniczki" uznałem po powrocie z pyrkonu i rozmowach z Darkiem, za nie wystarczające.

W tej chwili jest wiele formuł sportów motorowych, i chociaż chciałbym brać w nich szerzej udział, to nie dam na pewno rady. Więc w tym roku spróbuje swoich sił w trtr, i lrcc muszę sobie odpuścić, ale chętnie wpadnę na zawody trochę pofilmować. Powodzenia i do zobaczenia :)

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#5 Post autor: ManiekManiak »

Jetboy, to jest tak, że inaczej się nie dało. Grzesiek zapodał pomysł, żeby pośmigać rajdówkami. Gadaliśmy, wyszło że trzeba coś zbudować, wypróbować, sprawdzić. Potem znowu dużo gadaliśmy. Działaliśmy nad tematem obaj, we dwóch się dogadać nie jest banałem a co dopiero jak byśmy konsultowali w szerokim gronie.
Tak jak Grzesiek napisał mam auto, ale zupełnie inne niż to jakimi będziemy się ścigać. Raczej nie ma sensu go przerabiać, trzeba będzie zbudować nowe. Dzięki temu które mam dowiedzieliśmy się, że te a nie inne rozwiązania są dobre i się sprawdzą. Tak jak pisałem na początku, nie dało się inaczej. Mam nadzieję, że nie będziesz tego odbierał jako czegoś niezdrowego.

Jeszcze jedna sprawa, ilość formuł. Z tych co je mamy pod nosem to zostały dwie, TrTr i LRCC. Nie będziemy kontynuować CC i TR. LRCC jest połączeniem obu, auta będą się z powodzeniem nadawały do ścigana na powietrzu jak i pod dachem. Plan jest taki, żeby raz zbudować dobre auto na początku sezonu i śmigać we wszystkich rajdach. Oczywiście nikomu nie zabroni się poprawek czy przebudowań, ale zależy nam na tym, aby spotykać się regularnie na szybkie meetingi, pośmigać i do domu bez obciążenia budowaniem kolejnego auta na każde spotkanie.

Jetboy

#6 Post autor: Jetboy »

ManiekManiak pisze:Jetboy, to jest tak, że inaczej się nie dało.
Zdaje sobie sprawę. Nie wspominał bym o tym gdyby nie ten post:
3dom pisze:
jerryp pisze:Wrzucasz informacje etapami i karzesz nam czekać na tą najważniejszą :D.
Ja już wiem co będę budowal :P
Tak naprawdę nic to nie zmienia, ale powoduje pewien niesmak że jednak nie wszyscy są traktowani na równych prawach. Będąc zodiakalną wagą mam silne poczucie (nie)sprawiedliwości i tu mi się włącza. Ale nie ma co robić dramy, sprawa jest z mojej strony zamknięta.
ale zależy nam na tym, aby spotykać się regularnie na szybkie meetingi, pośmigać i do domu bez obciążenia budowaniem kolejnego auta na każde spotkanie.
To podejście mi się bardzo podoba. Nadal jednak bariera wejścia jest dość wysoka. Jeśli mam zrobić dwie trialówki, to ta do trtr ma pierwszeństwo. Jak dojdę do takiego etapu ze będę mógł spokojnie przejechać większość odcinków w trtr, spróbuje swoich szans również w lrcc. Na razie będę jedynie kibicował.

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#7 Post autor: ManiekManiak »

3dom w gorącej wodzie kompany. Zapewniam, że listy nie znał wcześniej niż pozostali. Przyznam się Wam, że jej ostateczna wersja powstała kilka godzin przed publikacją:)

No dobra, Maciek, jak taki wyrywny jesteś to powiedz czy to co będziesz budował znalazło się na liście i co to jest. Będziemy kibicować, oczywiście fotorelacji z postępów prac oczekujemy, pomożemy, wytkniemy błędy i zaopiniujemy paletę kolorystyczną :P

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#8 Post autor: 3dom »

Listy nie znałem, dlatego tak o nią cisnąłem. Spytałem Grześka czy moje poprzednie auto się na niej znajdzie, stąd wiedziałem. Jak dobrze pójdzie zbuduję to:

Obrazek

Real photo prosto z Google Maps:P Więcej niestety nie zdradzę na forum publicznym :)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#9 Post autor: Chrupek »

Jetboy pisze:3dom napisał/a:
jerryp napisał/a:
Wrzucasz informacje etapami i karzesz nam czekać na tą najważniejszą :D.


Ja już wiem co będę budowal :P
O masz ci los... to chyba tajemnica, więc nie zdradzę, ale Maciek mnie zapytał o pewne auto, a ja mu odpowiedziałem, że wszystkie auta WRC będą na 100% dostępne do budowy. Stąd wiedział. Z resztą w jaki sposób to Maćkowi miało ułatwić budowę? Skali jeszcze nie znał, znał tylko typ kół. Typu zawieszenia do końca tez nie znał, bo i myśmy go nie znali.

Nie chce być złośliwy, ale jeśli naprawde porównujesz TrTr i LRCC, to nie ogarniasz jednego, bądź drugiego.
U nas wymogiem podwozia jest kilkanaście klocków (!) resztę sobie wymyślasz sam. Nadwozie można wybrać do bólu kanciaste, mam ci podrzucić kilka pomysłów z listy?
Co w tym takiego niesamowicie trudnego? Wnętrze przyjęto z... hmm... umiarkowanym zadowoleniem, to się z tego wycofaliśmy. Tyle co piszesz te posty to byś złożył dwa przeguby kulowe, połączył garścią ramek i byś miał z grubsza podwozie.
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#10 Post autor: ManiekManiak »

Mu tu gadu gadu a wiosna się zbliża:) Trzeba się szykować do ścigania.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#11 Post autor: 3dom »

Chyba jakiś chochlik się wkradł do listy aut:
Lista aut pisze:16. Fiat 125 Monte Carlo
25. Fiat 125 Monte Carlo

17. Fiat 128 Abarth
26. Fiat 128 Abarth

18. Renault 5 Turbo
39. Renault 5 Turbo

40. SEAT Cordoba WRC
13. SEAT Córdoba WRC

19. Skoda 130RS Monte Carlo
41. Skoda 130RS Monte Carlo

20. Skoda Rapid Coupe
42. Skoda Rapid Coupe

9. Subaru Impreza WRC
44. Subaru Impreza WRC
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#12 Post autor: ManiekManiak »

Bo wiesz, ja zbuduję kredensa z pozycji 16 a Ty z pozycji 25 i gwarantuję że to będą inne auta:) Poprawimy najszybciej jak się tylko da.

Jetboy

#13 Post autor: Jetboy »

gen_leihy pisze:Skali jeszcze nie znał, znał tylko typ kół. Typu zawieszenia do końca tez nie znał, bo i myśmy go nie znali.
Masz jakieś problemy z postrzeganiem rzeczywistości? W momencie w którym to pisał regulamin był opublikowany i znany wszystkim, nie znana była tylko lista dopuszczonych modeli.
gen_leihy pisze:Nie chce być złośliwy,
Jeśli nie chcesz to nie bądź, ktoś Ci broni?
Wnętrze przyjęto z... hmm... umiarkowanym zadowoleniem, to się z tego wycofaliśmy.
Wnętrze owszem przyjęto tak a nie inaczej, ale nadal w regulaminie istnieje zapis o wnętrzu i klatce bezpieczeństwa, wiec o jakim wycofywaniu mówisz?
Tyle co piszesz te posty to byś złożył dwa przeguby kulowe, połączył garścią ramek i byś miał z grubsza podwozie.
Jadąc tramwajem? Nie wydaje mi się.
3dom pisze:Chyba jakiś chochlik się wkradł do listy aut:
Lista aut pisze:16. Fiat 125 Monte Carlo
25. Fiat 125 Monte Carlo

17. Fiat 128 Abarth
26. Fiat 128 Abarth

18. Renault 5 Turbo
39. Renault 5 Turbo

40. SEAT Cordoba WRC
13. SEAT Córdoba WRC

19. Skoda 130RS Monte Carlo
41. Skoda 130RS Monte Carlo

20. Skoda Rapid Coupe
42. Skoda Rapid Coupe

9. Subaru Impreza WRC
44. Subaru Impreza WRC
Od razu widać że to Grzesiek pisał :)
Maciek, you made my day :)

btw. dodałem temat do ignorowanych, więc Grzesiek, nie musisz się fatygować żeby mi odpisywać.

ODPOWIEDZ