[MOC] Sennebogen 825 elektro na podwoziu szynowym

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#16 Post autor: noniusz »

legosamigos pisze:
noniusz pisze:
Bobofrutx pisze:Boli mnie jeszcze szary, smutny kolor konstrukcji ;P. Tyle.
Niestety, od kiedy wyszedł Unimog z 12 szarymi panelami ten kolor stał się dla mnie przekleństwem :)
W czerwcu tego roku ma wyjść jakiś holownik w zielonymi panelami :D
O tak - wtedy model mógłby mieć kolor taki jak oryginał, ale z zielonymi klockami jest ogólnie problem. jedyny większy znany mi "zielony" zestaw to 8479 - Barcode Multi-Set

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3942
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#17 Post autor: legosamigos »

W tym zestawie na czerwiec 2013 będzie sporo zielnonych klocków. Cały holownik w zieleni Bodajże 42008 lub 42009. Z resztą na oba te numery, znaczy się zestawy o tych numerach, ostrzę sobie zęby ;)
Ostatnio zmieniony 2013-01-23, 14:31 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

SeTA
Posty: 79
Rejestracja: 2010-04-12, 00:28
Lokalizacja: Warszawa

#18 Post autor: SeTA »

Ilość funkcji rzeczywiście spora, ale estetycznie model mocno odstaje od pierwowzoru.
Chyba za bardzo obudowałeś go panelami i wyszedł po prostu szary smutny kloc z kuriozalnie cieniutkim ramieniem.
GOD is Real. Unless declared Integer.

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#19 Post autor: Filus »

noniusz pisze:Dodatkowo jak widać na filmie obrót łyżki nie działa zbyt płynnie i nie jest to chyba tylko wina zbyt małego przełożenia.
Zależy jak rozumiesz: "zbyt małe przełożenie". Wielu używa błędnej nomenklatury w przełożeniach, więc doprecyzuj, chodzi Ci o to, że za szybkie, czy też o to, że wolne (duża redukcja) przełożenie? IMO im większa redukcja, tym lepiej być powinno, choć też jest druga strona medalu. Zbyt duży moment, na tak długich ośkach może doprowadzić do wyboczenia.

Dla mnie skokowy sposób działania ma jedną zasadniczą przyczynę. Bardzo połamana droga doprowadzenia napędu. Opory i skokowość działania, przy dużej bezwładności ramienia (przy ruchu obrotowym), są wyznacznikiem naprężeń na kardanach, które skokowo się rozładowują.

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#20 Post autor: piotrek839 »

Nie mogłem się już doczekać Twojego nowego MOCa i tu się zaskoczyłem bo pisałeś ostatnio że robisz duży dźwig na kołach. Co się stało?
Twój nowy MOC jak zwykle na najwyższym poziomie. Najbardziej podoba mi się mechanizm wychyłu kabiny i to jak te biedne małe siłowniczki sobie z nią radzą.
Patrząc na zdjęcie z mechanizmem podnoszenia głównego ramienia niesposób nie odnieść wrażenia że trochę przekombinowałeś z zębatkami przez co straciłeś trochę mocy i nieco poszerzyłeś wieże.
Samo ramię bardzo dobre. Podoba mi się jak sprytnie wzmocniłeś drugi człon nie zwiększając dodatkowo masy.
Sam chwytak działa poprawnie ale myślę że to on jest jedną z przyczyn szarpania podczas obrotu małej obrotnicy. Przerabiałem to wiele razy i niestety tak jest że podczas obrotu działają także w sposób niechciany siłowniki lub inne mechanizmy przechodzące przez obrotnicę. Bez sprzęgieł podczas obracania pewnie gdzieś zgrzyta. Inną przyczyną jak sądzę są długie ośki które się lubią skręcać. Pewnie gdyby nie te gramy to dałbyś więcej łączników.
Wiele osób napisało że jest "brzydki". Tak z ciekawości, możesz zrobić zdjęcia bez obudowy lub tylko symboliczną? Może dla przełamania koloru szarego kilka paneli w czarnym kolorze?
Mi się cały MOC podoba i jestem ciekaw co będzie następne.

Jetboy

#21 Post autor: Jetboy »

piotrek839 pisze:Mi się cały MOC podoba
Żeby było jasne - mi tez się MOC podoba jako MOC, mimo że z wyglądu brzydki :)

Awatar użytkownika
Filus
Posty: 596
Rejestracja: 2010-08-08, 20:37
Lokalizacja: Śląsk
brickshelf: Filus

 

#22 Post autor: Filus »

Ja również się naprostuję. Również podoba mi się Twoja konstrukcja, mimo, że widzę nieco skopane proporcje podwozia i nad wyraz wątławe ramię.

Ja z uwagi na własne zainteresowania, wolę komentować aspekt mechaniczny, niźli rozwodzić się nad duperelami takimi, jak wygląd, czy proporcje. To jest Technic, to ma działać i przypominać zamierzony pojazd, a nie być możliwie wierną kopią - miniaturką - od tego jest MT.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#23 Post autor: noniusz »

Filus pisze:Zależy jak rozumiesz: "zbyt małe przełożenie".

Dla mnie skokowy sposób działania ma jedną zasadniczą przyczynę. Bardzo połamana droga doprowadzenia napędu. Opory i skokowość działania, przy dużej bezwładności ramienia (przy ruchu obrotowym), są wyznacznikiem naprężeń na kardanach, które skokowo się rozładowują.
Co do przełożenia to może faktycznie nieprecyzyjnie się wyraziłem, przypuszczam, że gdyby zwolnić nieco ruch ośki doprowadzającej ruch do obrotu chwytaka, być może, że funkcja ta zachowywała by się inaczej.

Co do drugiej części Twojej wypowiedzi w pełni się z Tobą zgadzam, na pewno na skokowy obrót ma wpływ tarcie, gięcie osiek itp. Tak powinienem napisać w recenzji swojego modelu, ale nie wiedziałem jak to ubrać w słowa :)

piotrek839 pisze:Nie mogłem się już doczekać Twojego nowego MOCa i tu się zaskoczyłem bo pisałeś ostatnio że robisz duży dźwig na kołach. Co się stało?
To trochę nadinterpretowałeś moją wypowiedż. Napisałem, że mam w planach budowę takiego dźwigu, ale jeszcze nie zacząłem... :) I chyba jeszcze długo nie zacznę, bo moje dziecko "niestety" zaczęło dreptać i sięgać wszystko co ma w zasięgu rąk, czyli między innymi klocki, które trzymam na ławie w trakcie budowania. Na razie klocki odstawiłem na wyższą półkę...

Ten model powstał w maju 2012, po nim powstał jeszcze jeden 8x8x4, który czeka na publikację. Ba, nawet dziś byłem w terenie kręcić film, ale bez ogumienia zimowego wyszedł mi niemy, statyczny film :) Pozostaje mi chyba poczekać do odwilży...
piotrek839 pisze:Patrząc na zdjęcie z mechanizmem podnoszenia głównego ramienia niesposób nie odnieść wrażenia że trochę przekombinowałeś z zębatkami przez co straciłeś trochę mocy i nieco poszerzyłeś wieże.
Tu się nie zgodzę - napęd na siłowniki śrubowe odpowiedzialne za podnoszenie całego ramienia idzie z silników XL wyłącznie za pośrednictwem przełożeń kątowych opartych o knoby. Jedyne miejsce, gdzie musiałem użyć tych płaskich zębatek to połączenie ramienia z maszyną, ale tam inaczej się nie dało ze względu na zakres pracy ramienia. To miejsce jest właśnie najsłabszym ogniwem na całej linii.
piotrek839 pisze:Tak z ciekawości, możesz zrobić zdjęcia bez obudowy lub tylko symboliczną?
Jak już napisałem model powstał w zeszłym roku i jest już dawno rozebrany w drobny mak, ale zdążyłem zrobić kilka zdjęć:

Obrazek Obrazek Obrazek
Jetboy pisze:Żeby było jasne - mi tez się MOC podoba jako MOC, mimo że z wyglądu brzydki :)
Panie Jetboy, przyzna Pan chyba, że model prezentuje się nieco lepiej od modeli, które powstały kilka lat temu? :)

Obrazek Obrazek

Jetboy

#24 Post autor: Jetboy »

noniusz pisze:Panie Jetboy, przyzna Pan chyba, że model prezentuje się nieco lepiej od modeli, które powstały kilka lat temu? :)
Trudno zaprzeczyć że postęp jest ogromny :) A jednak sam przyznałeś że szare panele to Twoje przekleństwo. Rozwiązań technicznych jak najbardziej zazdroszcze, ja jakbym chciał tyle mechaniki upchnąć, to by mi wyszedł model 3-4 razy większy i z powodu ciężaru zupełnie nie działający.

Awatar użytkownika
piotrek839
Posty: 459
Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
brickshelf: piotrek839

 

#25 Post autor: piotrek839 »

noniusz pisze:Ten model powstał w maju 2012, po nim powstał jeszcze jeden 8x8x4, który czeka na publikację.
Dlaczego tak długo czekasz z publikacjami?
noniusz pisze: napęd na siłowniki śrubowe odpowiedzialne za podnoszenie całego ramienia idzie z silników XL wyłącznie za pośrednictwem przełożeń kątowych opartych o knoby.
Zrobiłeś tak gęstą zabudowę że zmyliły mnie te zębatki z24 i jakieś czarne w środku. To czego nie można pokazać na zdjęciach świetnie wychodzi na schematach, np. MLCad. Dejw miał świetny pomysł umieszczając je w swoim ostatnim MOCu z czego sam też skorzystałem.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#26 Post autor: noniusz »

piotrek839 pisze:Dlaczego tak długo czekasz z publikacjami?
Lego to hobby, na które ostatnio ciężko jest mi wygospodariować choć odrobinę czasu.. Zresztą od ukończenia MOC'a do jego publikacji zawsze jest jeszcze długa droga - zdjęcia, wybór zdjęć, obróbka zdjęć do BS'a, film, montaż filmu a na końcu napisanie w miarę przemyślaniej recenzji.
piotrek839 pisze:To czego nie można pokazać na zdjęciach świetnie wychodzi na schematach, np. MLCad. Dejw miał świetny pomysł umieszczając je w swoim ostatnim MOCu z
Przyznaję Ci rację, recenzję dźwigu Dejwa czytało się naprawdę robrze, ale obawiam się, że gdybym zaczął robić schematy w MLCad'ie publikacja MOC'y zajęła mi jeszcze więcej czasu:)

Chirurg

#27 Post autor: Chirurg »

Technicznie jest na najwyższym poziomie, co do kolorów, to czego chcieć od sprzętu który służy do pracy!

ODPOWIEDZ