[Zawody] LTTC 2013 rajd #1

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#136 Post autor: Emilus »

cieslu pisze:Ja właśnie jechałem pierwszy i mimo tego, ze wiedziałem ze nie da rady tam zawinąć to próbowałem. Straciłem tylko czas. Nie powinno byc tak, ze kary są właściwie z urzędu.
A dlaczego z urzędu? Co najmniej jedno auto nie miało tam kary a więc da się i nie jest z urzędu.

Masz 4x4, masz zwrotność, nie masz premii za brak zwrotności. Masz niezwrotne 8x8, nie masz zwrotności i masz premię za ten brak. Więc de facto się to równoważy.
Ostatnio zmieniony 2013-04-23, 09:23 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#137 Post autor: 3dom »

Wyniki:

Obrazek

TT nie dostał kary. Dłuższy komentarz i bardziej szczegółowe dane wkrótce.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
ManiekManiak
Posty: 814
Rejestracja: 2008-09-07, 21:00
Lokalizacja: Ostrołęka
brickshelf: ManiekManiak

 

#138 Post autor: ManiekManiak »

Brawo Grzesiek, dobre auto miałeś:)

Chłopaky, za 4 tygodnie kolejne zawody. Są uwagi do tras, ale jakoś nie za bardzo się wszyscy palili do ich układania. Jest sporo pomysłów aby zrobić je lepiej czy po prostu inaczej więc tak je zróbmy. Jak je skrócimy to można będzie zrobić ich więcej więc i układających wielu będzie mogło się wykazać. Oby tylko pogoda nam bardziej sprzyjała.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#139 Post autor: 3dom »

Tomek, ja nie kupuję Twojego tłumaczenia o fotelach. Zdecydowaliśmy z Emilem nie dać Ci tym razem kary ale wytłumaczenie jest kiepskie. Per analogiam, mogę znaleźć fotę Ginafa z wymontowanymi drzwiami i co, mogę takim startować? Albo pójdźmy dalej, Tatra robi takie podwozia:

Obrazek

Fajnie można zaoszczędzić nie tylko na fotelu ale i na całej kabinie :)

Jako sędzia powinieneś dawać przykład a nie udawać, że może nie być fotela bo jest fota w necie bez niego. Szczegolnie, że 3 posty dalej nawołujesz innych do weryfikacji aut pod kątem zgodności z regulaminem. To, że inne auta zostały dopuszczone z pasami z gumek albo zegarami z groszków to zasługa sędziów, czyli m.in. Ciebie, racja? Biję się w pierś, że nie przyjrzałem się dokładnie Twojemu autu ale nie przyszło mi do głowy, że sędzia może chcieć w ten sposób zaoszczędzić, nie wiem... 20 gram?

Konkluzja - jak ktoś chce budować bez fotela/drzwi/czegokolwiek innego wymaganego w regulaminie musi mieć materiały referencyjne w momencie zgłaszania auta. W przeciwnym wypadku przy odbiorze będzie nakładana kara.
rasch22 pisze:Gdzie te wyniki ??

Godzina zero już dawno minęła, chcemy zobaczyć wyniki Maćku wstydu oszczędź, wklej wreszcie tabelkę z wynikami ;)
Nie życzę sobie w tym dziale takich komentarzy. Szczególnie, że jako osoba nie biorąca udziału w zawodach najgłośniej się o nie upominasz. Wyniki byłyby wczoraj gdyby nie to, że czekaliśmy 2 dni aż TT znajdzie foty Tatry bez fotela. Wybacz, ale o godzinie 22:30 zdarza się, że nie mam czasu/siły/chęci by siadać do Excela.

Dziękuję za uwage, mam nadzieję, że następnym razem obejdzie się bez takich zgrzytów.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#140 Post autor: Mistakes »

To na następny rajd chyba zbuduję to :P
Obrazek
###
Dzięki za wyniki, albo byłem na początku, albo na końcu :)
Ostatnio zmieniony 2013-04-23, 14:56 przez Mistakes, łącznie zmieniany 8 razy.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#141 Post autor: Emilus »

rasch22 pisze:Gdzie te wyniki ??

Godzina zero już dawno minęła, chcemy zobaczyć wyniki Maćku wstydu oszczędź, wklej wreszcie tabelkę z wynikami ;)
Bez komentarza.
Ostatnio zmieniony 2013-04-23, 12:30 przez Emilus, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#142 Post autor: Cieślu »

Emilus pisze: A dlaczego z urzędu? Co najmniej jedno auto nie miało tam kary a więc da się i nie jest z urzędu.

Masz 4x4, masz zwrotność, nie masz premii za brak zwrotności. Masz niezwrotne 8x8, nie masz zwrotności i masz premię za ten brak. Więc de facto się to równoważy.
Nadmienie, że to auto było niemal wyższe niz dłuższe. Innego przejazdu czystego tam nie widziałem. Trasa powinna być możliwa do czystego przejechania dla każdego auta startującego w zawodach, w tym przypadku tak nie było. Nie trafia do mnie argument ze się to rownowazy do konca przelicznikiem. Po prostu na przyszłość mozna takie rondo ustawić w trochę bardziej przemyślany sposob i nie będzie tematu :)

Ciasno było w stawce. To dobrze dla rywalizacji. Zwłaszcza, że teraz jeździmy w ciemno.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#143 Post autor: Chrupek »

Cieślu pisze:[cały post]
Ale chwila. To albo są "bonusy" przelicznikowe za to, że twoje auto ma trudniej, albo nie ma żadnych przeliczników i wolna amerykanka. Ja wiem, że najlepiej by było mieć przelicznik 2, 3, albo 4:P i łatwe trasy, ale tak nie ma. 4x4 ma w dupę na samym starcie, właśnie dlatego, że na niektórych trasach ma łatwo. A trasa ma weryfikować również zwrotność.
To tak samo jakby mówić, że nie może być takich cegieł jak na 3. sekcji, bo tam 4x4 i 6x6 się zawieszały. Albo robimy hardkor (zarówno na skręt, na progi, na wykrzyż), albo lajcik. Ja wolę tą pierwszą opcję:P I w sumie myślę, że wszyscy konstruujemy pojazdy pod maksymalne obciążenia.

PS: ode mnie podsumowanie zawodów będzie później:P
Ostatnio zmieniony 2013-04-23, 13:43 przez Chrupek, łącznie zmieniany 1 raz.
Sezon w pełni!

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#144 Post autor: Cieślu »

Mi wcale nie przeszkadza, że moje auto ma trudniej tylko to, ze akurat się tam złamać nie dało z racji ustawienia tej puszki. A między tym co jest trudno zrobic a czego się nie da jest różnica. Posiadaczom dłuższych fur zostało tylko rozjezdzanie a nie o to chyba chodzi. Przelicznik jest po to, zeby kompensować różnice czasowe wynikające ze zróżnicowania trudności pokonywania trasy przez różne pojazdy. Mam tu na mysli czas i ewentualne kary. Powtarzając myśl wcześniejszą. Odcinki powinny byc możliwe do pokonania dla kazdej maszyny bez kar. Od tego kto ma łatwiej albo trudniej jest przelicznik i dobrze ze on jest bo byśmy jeździli samymi Unimogami. Kończąc powiem, ze nie jestem za łatwymi trasami, nigdy nie kręciłem nosem na trudność. Z mojej strony to tyle w temacie puszki na kamieniu :)
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
TT
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
brickshelf: TT

 

#145 Post autor: TT »

3dom pisze:...ale nie przyszło mi do głowy, że sędzia może chcieć w ten sposób zaoszczędzić, nie wiem... 20 gram?
Maciej wcale nie miałem takich intencji. Nie sugeruj, że z premedytacją coś ukryłem, żeby cokolwiek zyskać.
Masz racje to był błąd, że nie sprawdziłeś zanim auto zostało odebrane. Ale pewnie wtedy dorzuciłbym drugiego plate jako oparcie i nie byłoby nawet mowy o żadnych karach. Na takiej samej zasadzie jak Emil mógł zamontować pasy bezpieczeństwa, a Jery poszerzyć pakę.

Btw. Maciej regulamin nie zabrania zbudowania auta bez drzwi, dachu itp. o ile takie istnieje. Więc śmiało buduj. Mi osobiście jednak byłoby wstyd takim czymś wystartować.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#146 Post autor: Chrupek »

Cieślu oczywiście zdanie możesz mieć jakie tylko chcesz:) Tylko mi nie pasuje, że z tonu twojej wypowiedzi wynika, że puszka była przeszkodą nie do pokonania i TO COŚ NOWEGO na trasach LTTC/GPM, a tymczasem to najzwyczajniej nie jest prawda.

Cegła, którą przytoczyłem wcześniej była nie do pokonania dla aut o dużym rozstawie osi.
Korzenie na Szczęśliwicach były nie do pokonania dla krótkich aut.
Podjazdy trawiaste były nie do pokonania dla aut o niedoborze mocy.
Trawersy trawiaste były nie do pokonania dla aut o wysokim środku ciężkości.
Itp. Itd.

Można oczywiście dyskutować czy to sprawiedliwe (moim zdaniem nie), tylko, że jak podnosiłem ta kwestię bardziej ogólnie - nie do swojego auta, tylko do wszystkich, w zeszłym sezonie to poszło bez echa. Ale jak to dotyczy twojego konkretnego auta, to zaraz larum, że niesprawiedliwe:]
Sezon w pełni!

Mistakes
Posty: 529
Rejestracja: 2009-12-20, 18:00
Lokalizacja: Warszawa!
brickshelf: Ayumi

 

#147 Post autor: Mistakes »

TT, po prawdzie to pokazałeś zdjęcia tatr 6x6 z podwójną kabiną, a nie 8x8 z pojedynczą :P
Widziałem wiele tatra trialowych i w każdej były dwa fotele, bo z tego co wiem, w trialu oprócz kierowcy jedzie też pilot. Z ciekawości poszukam ;)
Chyba TT chodzi o nie, tak?:
Obrazek
Obrazek
Tutaj kilka zdjęć, na których widać pasażera :P
TT, jeśli to nie te tatry, o których pisałeś, to wybacz. Nie chodziło mi o żadną złośliwość, czy coś podobnego. Jestem szczerze ciekaw tatr trialowych (lub nie) bez siedzenia pasażera :)

Do tematu puszki dodam tylko, że pewnie każde auto by ją ominęło, ale czas na to poświęcony sięgałby kilkunastu minut :P
Ostatnio zmieniony 2013-04-23, 14:58 przez Mistakes, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#148 Post autor: 3dom »

TT pisze: Btw. Maciej regulamin nie zabrania zbudowania auta bez drzwi, dachu itp. o ile takie istnieje. Więc śmiało buduj. Mi osobiście jednak byłoby wstyd takim czymś wystartować.
Nie zrozumiałeś o co mi chodzi ale nie ma chyba sensu dalej drążyć tematu. Pogadamy na rajdzie.

Co do tras premiujących różne układy. Zawsze było tak, że jedna trasa bardziej pasowała 8x8, inna 4x4 a jeszcze inna pasowała pod każdy układ. Grzesiek dobrze to wypunktował.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Chrupek
Posty: 834
Rejestracja: 2010-04-13, 09:57
Lokalizacja: Wawa

#149 Post autor: Chrupek »

Kilka słów ode mnie.


Dzięki wszystkim za kolejny meeting! Dużo nas było:) Mimo, że pogoda haniebna, zimno wietrznie i pochmurno, to i tak całkiem sympatycznie.

Gratulacje dla Tomka, zasłużone zwycięstwo. Muszę powiedzieć, że TT jeździ już swoim 8x8 naprawdę baaaardzo długo (ZIS, później tatry) i sterowanie 8x8 o takich wymiarach ma obcykane idealnie. Poza tym sama ciężarówka sprawna i zrywna.
Świetny występ Blahy - postęp widać z każdymi kolejnymi zawodami. Groźny zawodnik.

Wysoka frekwencja bardzo sprawnych aut. Może tez dlatego zawody się ciągną w nieskończoność? Wszyscy sie męczą, ale jadą. To już nie stare poczciwe GPM, gdzie dużo było DNFów. Dziś to raczej rzadkość, by ktoś nie ukończył odcinka (a te wcale łatwe nie są).

Chciałbym podziękować stajni ManiekMotorsport, która umożliwiła mi start w tych zawodach. Mam nadzieję, że spełniłem nadzieje pokładane w aucie:P Skodzianka ma potencjał.


Co do kwestii technicznej zawodów, to trasy były stanowczo zbyt długie. Lepiej 2 odcinki po 1-3min niż jeden 6-10min. Mam nadzieję, że następnym razem spróbujemy ułożyć jakąś krótką trasę (nie mylić z szybką!). Jak się nie sprawdzi to nie, ale czuję, że to podniesie widowiskowość.

Co do reszty technicznych uwag Emilusa, to ma to sens. Może tylko ta cisza na odcinkach to nie ten kierunek, bo tak jak chłopaki już wcześniej wspomnieli te nasze spotkania mają specyficzny klimat, dla którego też pewnie komuś się chce jechać kilkaset kilometrów, zamiast tylko jeździć w ogródku;)

Z niecierpliwością czekam na maj!
Sezon w pełni!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#150 Post autor: 3dom »

JacaLN pisze:Panowie, jest prośba: Olek najprawdopodobniej zostawił po zakończeniu rajdu pod mostem 6szt ubłoconych kół unimogowych, lub pomylił torby/kartony i gdzieś wrzucił do nie swojego...
Zla wiadomość...
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

ODPOWIEDZ