[MOC] Supercar OsCar
: 2013-04-08, 18:59
Witam
Dawno nic nie publikowałem, ale tak to jest jak się zostaje szczęśliwym tatusiem :) Jako że przy półrocznym dziecku można tylko oglądać filmy z prostą fabułą, rozwiązywać proste krzyżówki i budować z lego, słowem wszystko co nie wymaga specjalnego skupienia się, toteż wybrałem ostatnią formę spędzania "wolnego" czasu i tak na cześć mojego syna powstał (przynajmniej w założeniu) czysto relaksacyjny MOC. Budowa z jednoczesną opieką nad synem trwała ponad 2 tygodnie :)
Przedstawiam zatem OsCara.
Technicznie:
Długość: 66s/54cm
Wysokość: 19s/16cm
Szerokość:29s/25cm
Masa: 2300 gram
2x PF XL motor
2x PF L-motor
1x PF Servo
2x PF IR
4x PF mini LA
1x PF LA
1x PF Battery Box
Funkcje:
Jazda do przodu i do tyłu (napęd 2x XL z przełożeniem 1:1),
Przednie koła skręcane (servo),
Podnoszone i opuszczane przednie światła (L-motor i 2x PF mini LA),
Otwierany dach i unoszony tylny spojler (L-motor, 2x PF mini LA i 1x LA),
oraz
Niezależne zawieszenie,
Otwierane drzwi,
ruchoma atrapa silnika.
Od dawna chciałem zbudować samochód sportowy, zresztą mój pierwszy moc prezentowany na tym forum to właśnie był supercar. Obecnie prezentowany model nie jest odwzorowaniem jakiegoś konkretnego samochodu, podobnie wykorzystane mechanizmy. Nie wiem czy wcześniej ktoś wykorzystał taką jak ja metodę podnoszenia świateł czy dachu i spojlera, niemniej jednak w tym przypadku są one mojego autorstwa, oczywiście sama konstrukcja dachu została podpatrzona z 8448.
Napęd:
Model napędzają 2 silniki XL podłączone do jednej wieży IR na jeden kanał. Początkowo z przełożeniem zwielokratniającym prędkość 1:1,66 testowany na samej ramie przy udźwigu paczki cukru model sprawdzał się znakomicie, jednak na ukończeniu budowy gdy model nabrał już sporo masy widać i słychać było że silniki się męczą (zwłaszcza przy ruszaniu) a samochód nie jest już tak szybki jak na początku. Zmiana przełożenia na 1:1 wyszła na korzyść, silniki pracują na wyższych obrotach, prędkość pozostała podobna jak przy przełożeniu 1:1,66, natomiast samochód znacznie sprawniej rusza. Skręt realizowany jest przez PF servo podpięte do drugiej wieży IR.
Podnoszone światła:
Za podnoszenie i opuszczanie świateł odpowiada L-motor umieszczony pod atrapą silnika i dwa mini siłowniki. Sama konstrukcja jest banalna i chyba nie wymaga jakiegoś szczególnego komentarza.
Podnoszony dach i spojler:
Jak pisałem wcześniej budowa dachu została oparta na rozwiązaniu z 8448. Mechanizmy wprowadzające w ruch dach i spojler napędzane są przez L-motor. Dach podnosi LA wykręcany z redukcją 1,6:1 a spojler podnoszą dwa mini LA wykręcane z redukcją 3:1. Schemat na obrazku poniżej. Koncepcja całego samochodu powstawała razem z nim, toteż początkowo miało nie być dachu ani spojlera, potem zrobiłem podnoszony dach a na końcu doszedł jeszcze spojler, który ostatecznie został również zmotoryzowany. Podnoszenie dachu jednocześnie powoduje podnoszenie spojlera.
Zawieszenie:
Oparte na nowych zwrotnicach i elementach z 42000 włącznie z kołami. Miałem problem z uzyskaniem wystarczającej twartości amortyzatorów, problem został rozwiązany poprzez odpowiednią konstrukcję wahaczy.
Design:
Mojego autorstwa, zapewne ktoś na pewno dopatrzy się jakiegoś podobieństwa do istniejących samochodów. Kolorystyka wynikła z moich zasobów klockowych.
Na koniec jeszcze film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Bh-0ot-iS1g[/youtube]
oraz galeria
Zapraszam do dyskusji.
Dawno nic nie publikowałem, ale tak to jest jak się zostaje szczęśliwym tatusiem :) Jako że przy półrocznym dziecku można tylko oglądać filmy z prostą fabułą, rozwiązywać proste krzyżówki i budować z lego, słowem wszystko co nie wymaga specjalnego skupienia się, toteż wybrałem ostatnią formę spędzania "wolnego" czasu i tak na cześć mojego syna powstał (przynajmniej w założeniu) czysto relaksacyjny MOC. Budowa z jednoczesną opieką nad synem trwała ponad 2 tygodnie :)
Przedstawiam zatem OsCara.
Technicznie:
Długość: 66s/54cm
Wysokość: 19s/16cm
Szerokość:29s/25cm
Masa: 2300 gram
2x PF XL motor
2x PF L-motor
1x PF Servo
2x PF IR
4x PF mini LA
1x PF LA
1x PF Battery Box
Funkcje:
Jazda do przodu i do tyłu (napęd 2x XL z przełożeniem 1:1),
Przednie koła skręcane (servo),
Podnoszone i opuszczane przednie światła (L-motor i 2x PF mini LA),
Otwierany dach i unoszony tylny spojler (L-motor, 2x PF mini LA i 1x LA),
oraz
Niezależne zawieszenie,
Otwierane drzwi,
ruchoma atrapa silnika.
Od dawna chciałem zbudować samochód sportowy, zresztą mój pierwszy moc prezentowany na tym forum to właśnie był supercar. Obecnie prezentowany model nie jest odwzorowaniem jakiegoś konkretnego samochodu, podobnie wykorzystane mechanizmy. Nie wiem czy wcześniej ktoś wykorzystał taką jak ja metodę podnoszenia świateł czy dachu i spojlera, niemniej jednak w tym przypadku są one mojego autorstwa, oczywiście sama konstrukcja dachu została podpatrzona z 8448.
Napęd:
Model napędzają 2 silniki XL podłączone do jednej wieży IR na jeden kanał. Początkowo z przełożeniem zwielokratniającym prędkość 1:1,66 testowany na samej ramie przy udźwigu paczki cukru model sprawdzał się znakomicie, jednak na ukończeniu budowy gdy model nabrał już sporo masy widać i słychać było że silniki się męczą (zwłaszcza przy ruszaniu) a samochód nie jest już tak szybki jak na początku. Zmiana przełożenia na 1:1 wyszła na korzyść, silniki pracują na wyższych obrotach, prędkość pozostała podobna jak przy przełożeniu 1:1,66, natomiast samochód znacznie sprawniej rusza. Skręt realizowany jest przez PF servo podpięte do drugiej wieży IR.
Podnoszone światła:
Za podnoszenie i opuszczanie świateł odpowiada L-motor umieszczony pod atrapą silnika i dwa mini siłowniki. Sama konstrukcja jest banalna i chyba nie wymaga jakiegoś szczególnego komentarza.
Podnoszony dach i spojler:
Jak pisałem wcześniej budowa dachu została oparta na rozwiązaniu z 8448. Mechanizmy wprowadzające w ruch dach i spojler napędzane są przez L-motor. Dach podnosi LA wykręcany z redukcją 1,6:1 a spojler podnoszą dwa mini LA wykręcane z redukcją 3:1. Schemat na obrazku poniżej. Koncepcja całego samochodu powstawała razem z nim, toteż początkowo miało nie być dachu ani spojlera, potem zrobiłem podnoszony dach a na końcu doszedł jeszcze spojler, który ostatecznie został również zmotoryzowany. Podnoszenie dachu jednocześnie powoduje podnoszenie spojlera.
Zawieszenie:
Oparte na nowych zwrotnicach i elementach z 42000 włącznie z kołami. Miałem problem z uzyskaniem wystarczającej twartości amortyzatorów, problem został rozwiązany poprzez odpowiednią konstrukcję wahaczy.
Design:
Mojego autorstwa, zapewne ktoś na pewno dopatrzy się jakiegoś podobieństwa do istniejących samochodów. Kolorystyka wynikła z moich zasobów klockowych.
Na koniec jeszcze film:
[youtube]http://www.youtube.com/watch?v=Bh-0ot-iS1g[/youtube]
oraz galeria
Zapraszam do dyskusji.