[WIP] MAZ 7907
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
[WIP] MAZ 7907
Nadszedł ten moment w którym "dream come true". Tak jak obiecałem, zacząłem robić model po maturach.
Wziąłem się za niego od poniedziałku i oto co do tej pory udało mi sie zmajstrować:
Wykonałem też plan modelu w skali 1: około 1
(obok leży linijka 70cm)
Budowę zacząłem od kabiny a dokładniej boku jej boku. We wtorek doszła para drzwi i zaczątek grilla, w środę leniuchowałem, a dziś go dokończyłem i zrobiłem prowizoryczną przednią szybę oraz zderzak.
Most napędowy mniej więcej zarys dostał juz przed majem, ale w międzyczasie go udoskonaliłem. Zwrotnica powstała w jakiś kwietniowy weekend i przedwczoraj skopiowałem ją x16.
Generalnie na razie wszystko idzie zgodnie z planem nawet cudem wymiary trzymają się +/- 5mm.
Model buduję w skali 1:19, szacunkowa długość to ok 1.5 metra.
Z racji tego, że mam teraz sporo wolnego praktycznie codziennie zamierzam budować Maza.
Wcześniej wpadłem też na pomysł nałożenie na koła ozdobnych dekli, by nadać pojazdowi trochę "sowieckiego" wyglądu.
Jak uważacie, która wersja jest lepsza, ta po lewej, czy po prawej stronie?
Mam nadzieję że model mi się uda złożyć oraz liczę na jakieś podpowiedzi/sugestie z Waszej strony.
Czy znalazłaby się jakaś dobra duszyczka z odpowiednimi uprawnieniami, aby przerzucić temat z wolnej dyskusji: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=16562 do tego WIP?
Z góry dziękuję.
Wziąłem się za niego od poniedziałku i oto co do tej pory udało mi sie zmajstrować:
Wykonałem też plan modelu w skali 1: około 1
(obok leży linijka 70cm)
Budowę zacząłem od kabiny a dokładniej boku jej boku. We wtorek doszła para drzwi i zaczątek grilla, w środę leniuchowałem, a dziś go dokończyłem i zrobiłem prowizoryczną przednią szybę oraz zderzak.
Most napędowy mniej więcej zarys dostał juz przed majem, ale w międzyczasie go udoskonaliłem. Zwrotnica powstała w jakiś kwietniowy weekend i przedwczoraj skopiowałem ją x16.
Generalnie na razie wszystko idzie zgodnie z planem nawet cudem wymiary trzymają się +/- 5mm.
Model buduję w skali 1:19, szacunkowa długość to ok 1.5 metra.
Z racji tego, że mam teraz sporo wolnego praktycznie codziennie zamierzam budować Maza.
Wcześniej wpadłem też na pomysł nałożenie na koła ozdobnych dekli, by nadać pojazdowi trochę "sowieckiego" wyglądu.
Jak uważacie, która wersja jest lepsza, ta po lewej, czy po prawej stronie?
Mam nadzieję że model mi się uda złożyć oraz liczę na jakieś podpowiedzi/sugestie z Waszej strony.
Czy znalazłaby się jakaś dobra duszyczka z odpowiednimi uprawnieniami, aby przerzucić temat z wolnej dyskusji: http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=16562 do tego WIP?
Z góry dziękuję.
- 3dom
- Adminus Emeritus
- Posty: 5639
- Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
- Lokalizacja: Warszawa
- brickshelf: 3dom
-
Pewnie z bricklinka:P Czarne felgi są z jakiegoś pojazdu Ninjago.Yeti pisze:Te kółeczka to skąd masz?
Szkoda, że nie 1:13 i wersja trialowa no ale i tak czekam na rozwój projektu. Wg mnie lepsze dekle po prawej.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
IMO obie są nijakie, jeżeli miałyby zostać tak, jak prezentujesz. Lepiej byłoby tą ze studami na wierzchu wykorzystać, ale nadbudować jeszcze jakiś wzorek/krzyż (z kafli?), coby to jakąś felgę przypominało. MAZik będzie jeździł na tych 81ynkach?Waler93 pisze:Jak uważacie, która wersja jest lepsza, ta po lewej, czy po prawej stronie?
Użycie w zwrotnicach podwójnych racków ma służyć do przekazywania napędu dalej, do następnej? Nie lepiej byłoby tutaj wykorzystać drugiej możliwości, tj. długości promienia zataczania samej zwrotnicy? Uprościłoby to znacznie konstrukcję, nie musiałbyś stosować przekładni pomiędzy każdą skrętną osią.
Trzecie zdjęcie w Twoim poście, te małe coś, co to?
Swoją drogą musisz mieć naprawdę od groma klocków i kół, żeby się porywać na coś tak ogromnego.
- blizzard
- Posty: 820
- Rejestracja: 2011-10-04, 15:48
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: blizzard00453005_0000002
-
Przyjrzyj się drugiemu zdjęciu, z tego "małego czegoś" wychodzi ośka na koło :)Filus pisze:Trzecie zdjęcie w Twoim poście, te małe coś, co to?
Mylący może być tylko czarny element, bo na zdjęciu nr2 jest czerwony.
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 21:11 przez blizzard, łącznie zmieniany 1 raz.
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
No pewnie, w sumie trudno jej NIE zdać. Formalności w postaci wyników 29 czerwca.Yeti pisze:(Maturka zdana?)
Tak to właśnie było... Czarne felgi występuja tylko w jednym zestawie.3dom pisze:Yeti napisał/a:
Te kółeczka to skąd masz?
Pewnie z bricklinka:P Czarne felgi są z jakiegoś pojazdu Ninjago.
Tak, zakupiłem już 24 takie koła z czarnymi felgami.Filus pisze:MAZik będzie jeździł na tych 81ynkach?
Podwójny gear rack będzie zamontowany tylko na 1-szej i 2-giej osi. Służy on by zwiększyć siłę skrętu i je trochę usztywnić. Bo co jak co, ale luzy klockowe są sporawe. 3 i 4 oś nie odgrywają już takiego znaczenia przy skręcie i nie muszą być precyzyjne.Filus pisze:Użycie w zwrotnicach podwójnych racków ma służyć do przekazywania napędu dalej, do następnej? Nie lepiej byłoby tutaj wykorzystać drugiej możliwości, tj. długości promienia zataczania samej zwrotnicy? Uprościłoby to znacznie konstrukcję, nie musiałbyś stosować przekładni pomiędzy każdą skrętną osią.
Co do tej "drugiej możliwości" to zapodaj jakieś zdjęcia.
Trzecia fotka to zwrotnica...
BTW>
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=2506-1 stąd np.?
Co to znaczy Counterpart na bricklinku?
Bo wpisane jest niby 8 kół w tym zestawie... O co z tym chodzi?
Hmn... Czy to jest ta sama felga co w Unimogu?
http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?S=2506-1 stąd np.?
Co to znaczy Counterpart na bricklinku?
Bo wpisane jest niby 8 kół w tym zestawie... O co z tym chodzi?
Hmn... Czy to jest ta sama felga co w Unimogu?
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Counterpart to odpowiednik. I tak jak jest podane w tym zestawie mogą znajdować się albo felgi starego typu (3 oczka) lub nowe (6 oczek).Yeti pisze:Co to znaczy Counterpart na bricklinku?
Nie, to jest felga pasująca do opon 81.6 czyli trochę mniejsza od tej z moga.Yeti pisze:Hmn... Czy to jest ta sama felga co w Unimogu?
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 21:35 przez Waler, łącznie zmieniany 1 raz.
To rozwiązanie zostało zastosowane już nawet w oryginalnym zestawie 8053 (polecam przejrzeć też reckę mojego autorstwa;)). Zdjęcie masz tutaj: klik.Waler93 pisze:Co do tej "drugiej możliwości" to zapodaj jakieś zdjęcia.
Dla pełnej jasności możesz też przyjrzeć się samej instrukcji 8053 (jest w necie). Dostosowanie działania tego mechanizmu to jedynie dobranie długości promienia wodzącego zwrotnicy do kolejnych kół (im dłuższe ramię promienia oznacza mniejsze wychylenie się zwrotnicy). Wtedy cały układ napędzający racki sprowadza się do jednej osi z tymi samymi zębatkami przychodzącymi na racki. Nie wiem, jak to się będzie sprawować przy większej ilości osi, ale generalnie moim zdaniem jest to lepsze i wytrzymalsze rozwiązanie, niż dobieranie przekładni, a i luzów zdecydowanie mniej.
Ostatnio zmieniony 2012-05-17, 22:03 przez Filus, łącznie zmieniany 1 raz.
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Filus, wiem już o co chodzi. Jutro postaram się przyjrzeć i przetestować to na swoim projekcie, tylko muszę rozebrać jeszcze swojego Ziła 132 bo tam mam utopionych 10 ramek i sporo "podstawowych" elementów. Wtedy zbuduję "połowę" Maza (czyli 6 osi) i włożę dyfry. Dopiero potem zobaczę które rozwiązanie jest lepsze.
Chodzi mi o to, by zminimalizować opory podczas skrętu bo jak wiadomo każde koło będzie pokonywało inną drogę podczas skrętu, a jednak całośc będzie połączona JEDNĄ OSIĄ z dyframi i na niej mogą pojawiać się duże naprężenia.
Chodzi mi o to, by zminimalizować opory podczas skrętu bo jak wiadomo każde koło będzie pokonywało inną drogę podczas skrętu, a jednak całośc będzie połączona JEDNĄ OSIĄ z dyframi i na niej mogą pojawiać się duże naprężenia.
Błędne założenie. Jeżeli chciałbyś przetestować moją propozycję, to musisz liczyć się z przebudową skrętnych osi (oddalanie racka od zwrotnic). Innymi słowy nie ma możliwości, by w jednej ramie przetestować oba rozwiązania, bez jej gruntownej przebudowy (tyczy się to skrętu).Waler93 pisze:Wtedy zbuduję "połowę" Maza (czyli 6 osi) i włożę dyfry. Dopiero potem zobaczę które rozwiązanie jest lepsze.
- Waler
- VIP
- Posty: 768
- Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
- Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
- brickshelf: waler
- Kontakt:
-
Ostatnio się trochę obijałem, ale co nieco się posunęło
Coś czuję, że za niedługo czeka mnie mały przestój bo budulec mi się kończy (zwłaszcza bardzo potrzebne lifty 11l i T-shape). Nie wspominając o samych dyfrach na których zakup potrzeba 100zł.
Pożyjemy zobaczymy co się da zrobić, na razie buduję dalej to co mogę.
Coś czuję, że za niedługo czeka mnie mały przestój bo budulec mi się kończy (zwłaszcza bardzo potrzebne lifty 11l i T-shape). Nie wspominając o samych dyfrach na których zakup potrzeba 100zł.
Pożyjemy zobaczymy co się da zrobić, na razie buduję dalej to co mogę.