Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Jeep Hurricane w nowej obudowie
Autor Wiadomość
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-05-21, 17:24   

Filus napisał/a:
Cały problem jest taki, że zrobienie czegoś takiego, wespół z zawieszeniem, byłoby dość trudne do realizacji, z uwagi na wymiary, jakie by to miało. Ja mam pomysł, jak to obejść,

Zdradzisz szczegóły jak to obejść?
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 588
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2013-05-22, 17:22   

W zasadzie jedyne zawieszenie, jakie wchodzi w grę, by nie było nie wiadomo jak szerokie, to zawieszenie tatrowe, w pełni tego słowa znaczeniu. Koła przesunięte względem siebie o studa. Pozwala to wcisnąć mLa, jeden obok drugiego. Co prawda komplikuje to napęd, bo z jednej osi tego nie napędzisz, ale mając po dwa silniki na stronę (osobno na lewe i prawe koła), powinno się udać to zmieścić. Wersja z innymi typami zawieszeń, gdzie koła są symetryczne stronami zdecydowanie utrudniają sprawę. Jeśli masz czas, to możesz pokombinować;).
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2013-05-22, 20:47   

Filus napisał/a:
W zasadzie jedyne zawieszenie, jakie wchodzi w grę, by nie było nie wiadomo jak szerokie, to zawieszenie tatrowe, w pełni tego słowa znaczeniu. Koła przesunięte względem siebie o studa. Pozwala to wcisnąć mLa, jeden obok drugiego. Co prawda komplikuje to napęd, bo z jednej osi tego nie napędzisz, ale mając po dwa silniki na stronę (osobno na lewe i prawe koła), powinno się udać to zmieścić. Wersja z innymi typami zawieszeń, gdzie koła są symetryczne stronami zdecydowanie utrudniają sprawę. Jeśli masz czas, to możesz pokombinować;).

Jeśli taki pojazd miałby mieć rozsądne wymiary to według mnie jest prawie nie wykonalne zbudowanie poprawnie działającego:
- zawieszenia
- skrętu kół sięgającego ponad 60 stopni (skręt w miejscu)
- skrętu "zwykłego" (podczas jazdy)
- napędu na wszystkie koła z automatyką zmiany kierunków stron (lewej i prawej)

Mini siłowniki obok siebie musiałyby mieś swobodę ruchu podobną do kardana a oprócz tego być napędzane. Zbudowanie takiego wózka to już problem, jego wymiary to jeszcze większy problem, a do tego poruszanie się go na linii osi napędowej do kół.

Następny problem to wahacze. Zwykłe wahacze i zwrotnice nie wchodzą w grę a więc pozostaje zbudowanie ich z wielu różnych innych klocków.

No i najtrudniejsze. Ogromny kąt skrętu kół. Ponad 60 stopni. Według mnie za duży dla kardanów, więc może potrójne zębatki kątowe.

Ilość problemów rozrasta pojazd do ogromnych rozmiarów. Zmieszczenie tego wszystkiego w wymiarach pojazdu który zaprezentowałem w mojej ocenie jest niewykonalne. Koncepcja tego pojazdu jest trudna i była dla mnie wyzwaniem. Poradziłem sobie z nią średnio, mimo to szczerze Ci kibicuję jeśli Ci się uda i podejmiesz wyzwanie.
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,027 sekundy. Zapytań do SQL: 9