[MOC] Jeep Hurricane w nowej obudowie
: 2013-04-19, 23:46
Witam wszystkich. Dziś chciałbym zaprezentować pojazd dla którego inspiracją był Jeep Hurricane. Ściślej mówiąc chodziło mi nie o wygląd a o rodzaj skrętu. MOC nawiązuje również do konkursu Lego Technic na nową zabudowę crawlera 9398. Do mojej wersji podwozia przygotowałem dwa nadwozia i delikatnie zmodyfikowałem nadwozie z crawlera 9398.
Dane techniczne
2 silniki L - napęd na wszystkie koła
1 serwo - skręt do jazdy
1 silnik M - skręt w miejscu
2 wieże IR
1 przełącznik
1 pojemnik na baterie
1 silnik M - podnoszenie w wywrotce
Długość - 37 cm
Szerokość - 24 cm
Wysokość - 20 cm
Waga - 1,6 kg
Napęd
Najważniejszym elementem MOCa jast podwozie. Do napędu wszystkich kół służą 2 silniki L.
Prawy silnik napędza prawe koła przednie i tylne, a lewy silnik lewe koła przednie i tylne.
Skręt w miejscu
Charakterystyczną cechą tego pojazdu jest jego 2 rodzaje skrętu. Pierwszy to skręt w miejscu. Polega on na wykręceniu wszystkich kół na zewnątrz oraz na zmianie kierunku obrotu kół lewych względem prawych. Do zmiany tego kierunku służy przełącznik do którego podpięty jest lewy silnik napędowy. Przełącznik z kolei połączony jest mechanicznie z mechanizmem "skrętu w miejscu". Oba mechanizmy są usprzęglone. Napęd od silnika M poprowadzony jest na 4 mini siłowniki które bezpośrednio skręcają koła. Dla poprawności działania tego skrętu wymagane jest by koła były zawsze wycentrowane dlatego też do drugiego rodzaju skrętu użyłem serwa.
Podczas jazdy do przodu lub tyłu wszystkie koła obracają się w tym samym kierunku natomiast po załączeniu "skrętu w miejscu" automatycznie zmienia się kierunek kół lewych. Skutek jest taki że lewe koła kręcą się przeciwnie do prawych i dzięki temu pojazd może obracać się wokół własnej osi.
Skręt podczas jazdy
Drugim rodzajem skrętu jest skręt podczas jazdy. Skręcają się obie osie za pomocą serwa. Najważniejszym elementem tego skrętu są tak zwane "wózki". Po jednym na każdą oś. W skład takiego wózka wchodzi listwa zębata (7) i 2 mini siłowniki. W tym rodzaju skrętu siłowniki pełnią rolę cięgien i są w pozycji "ściągniętej".
W konstrukcji tego podwozia starałem się osiągnąć jak najmniejsze rozmiary oraz to by silniki nie wystawały poza konstrukcję. Dlatego też użyłem nowych silników L zamiast XL które w tej konstrukcji były jedynymi możliwymi do zabudowy. Poniżej kilka zdjęć całego mechanizmu.
Nadwozia
Mając na myśli niedawny konkurs Lego Technic zbudowałem dwa własne nadwozia. Łączą się z podwoziem za pomocą kilku pinów. Pierwsze z nich to wywrotka. Oprócz żółtej kabiny stylizowanej na ciężarową posiada podnoszoną pakę dwoma mini siłownikami napędzanymi jednym silnikiem M. Druga zabudowa (czerwona) właściwie do niczego nie podobna, więc powiedzmy że inna. Trzecia, to dobrze znane nadwozie z crawlera 9398 po niewielkim dopasowaniu.
Podsumowanie
Autko na swój sposób działa. Ma kilka błędów konstrukcyjnych o których dowiedziałem się dopiero po jego zbudowaniu.Zapraszam do galerii i na film oraz do komentowania.
Galeria
Film
Więcej MOCy na moim kanale YouTube.
Dane techniczne
2 silniki L - napęd na wszystkie koła
1 serwo - skręt do jazdy
1 silnik M - skręt w miejscu
2 wieże IR
1 przełącznik
1 pojemnik na baterie
1 silnik M - podnoszenie w wywrotce
Długość - 37 cm
Szerokość - 24 cm
Wysokość - 20 cm
Waga - 1,6 kg
Napęd
Najważniejszym elementem MOCa jast podwozie. Do napędu wszystkich kół służą 2 silniki L.
Prawy silnik napędza prawe koła przednie i tylne, a lewy silnik lewe koła przednie i tylne.
Skręt w miejscu
Charakterystyczną cechą tego pojazdu jest jego 2 rodzaje skrętu. Pierwszy to skręt w miejscu. Polega on na wykręceniu wszystkich kół na zewnątrz oraz na zmianie kierunku obrotu kół lewych względem prawych. Do zmiany tego kierunku służy przełącznik do którego podpięty jest lewy silnik napędowy. Przełącznik z kolei połączony jest mechanicznie z mechanizmem "skrętu w miejscu". Oba mechanizmy są usprzęglone. Napęd od silnika M poprowadzony jest na 4 mini siłowniki które bezpośrednio skręcają koła. Dla poprawności działania tego skrętu wymagane jest by koła były zawsze wycentrowane dlatego też do drugiego rodzaju skrętu użyłem serwa.
Podczas jazdy do przodu lub tyłu wszystkie koła obracają się w tym samym kierunku natomiast po załączeniu "skrętu w miejscu" automatycznie zmienia się kierunek kół lewych. Skutek jest taki że lewe koła kręcą się przeciwnie do prawych i dzięki temu pojazd może obracać się wokół własnej osi.
Skręt podczas jazdy
Drugim rodzajem skrętu jest skręt podczas jazdy. Skręcają się obie osie za pomocą serwa. Najważniejszym elementem tego skrętu są tak zwane "wózki". Po jednym na każdą oś. W skład takiego wózka wchodzi listwa zębata (7) i 2 mini siłowniki. W tym rodzaju skrętu siłowniki pełnią rolę cięgien i są w pozycji "ściągniętej".
W konstrukcji tego podwozia starałem się osiągnąć jak najmniejsze rozmiary oraz to by silniki nie wystawały poza konstrukcję. Dlatego też użyłem nowych silników L zamiast XL które w tej konstrukcji były jedynymi możliwymi do zabudowy. Poniżej kilka zdjęć całego mechanizmu.
Nadwozia
Mając na myśli niedawny konkurs Lego Technic zbudowałem dwa własne nadwozia. Łączą się z podwoziem za pomocą kilku pinów. Pierwsze z nich to wywrotka. Oprócz żółtej kabiny stylizowanej na ciężarową posiada podnoszoną pakę dwoma mini siłownikami napędzanymi jednym silnikiem M. Druga zabudowa (czerwona) właściwie do niczego nie podobna, więc powiedzmy że inna. Trzecia, to dobrze znane nadwozie z crawlera 9398 po niewielkim dopasowaniu.
Podsumowanie
Autko na swój sposób działa. Ma kilka błędów konstrukcyjnych o których dowiedziałem się dopiero po jego zbudowaniu.Zapraszam do galerii i na film oraz do komentowania.
Galeria
Film
Więcej MOCy na moim kanale YouTube.