[MOC] Liebherr R964C

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#16 Post autor: Żbik »

Bardzo sympatyczny model. Estetycznie bardzo ładny i do tego w pełni funkcjonalny. Jak dla mnie jeździ za szybko. No i ukręcalność kabli ale jak widać nie można mieć wszystkiego :)
Dejw pisze:Zaproponowałem tę ideę w wątku Żbikowej koparki, forumowi teoretycy stwierdzili jednak, że nie ma to prawa działać, ze względu na brak ciśnienia wstępnego.
Nikt nie pisał, że nie ma to prawa działać. Chodziło o zbliżenie się do funkcjonalności prawdziwej maszyny. Twoje rozwiązanie jak widać działa ale precyzja ruchów mogłaby być lepsza (zbyt duże wychylenie dźwigienek zaworów). Ramię jest lekkie, więc nie ma "efektu cepa" przy opuszczaniu. U mnie w Terexie ramię z łyżką jest na tyle ciężkie, że to się nie sprawdzi.

Nie podoba mi się też takie mocowanie pompek. W sensie, że dwie pompki na pinie jednostronnie zamocowanym do lifta. Podczas pracy ten pin musi cierpieć, a pompki wyginają się w różne strony :( Elegancja techniczna wymaga solidniejszego mocowania :) I te węże fruwające po boku - lepiej chyba dać tam żółte fleksy, a węże tylko na zgięciach.

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#17 Post autor: Tranzystor »

Żbik pisze:Jak dla mnie jeździ za szybko.
No nie przesadzaj Żbiku, 1:5 to świetne przełożenie.
Żbik pisze:Ramię jest lekkie, więc nie ma "efektu cepa" przy opuszczaniu.
Nie ma, dlatego że zawór przy opuszczaniu wychyla się tylko trochę. Według twojej szkoły. :)
Żbik pisze:Nie podoba mi się też takie mocowanie pompek. W sensie, że dwie pompki na pinie jednostronnie zamocowanym do lifta. Podczas pracy ten pin musi cierpieć, a pompki wyginają się w różne strony :( Elegancja techniczna wymaga solidniejszego mocowania :)
Owszem, ale podparcie tego to 2 study więcej. A po wnikliwej analizie stwierdziłem, że działa to całkiem dobrze pod obciążeniem. Trzeci kompresor z 4 pompek jest już podparty jak trzeba.
Żbik pisze:I te węże fruwające po boku - lepiej chyba dać tam żółte fleksy, a węże tylko na zgięciach.
Miało by to sens gdyby nie te nieszczęsne wsporniki siłowników.

Awatar użytkownika
Kruk
Posty: 471
Rejestracja: 2013-01-16, 12:18
Lokalizacja: Okolice Namysłowa
brickshelf: Na razie brak ;/...

 

#18 Post autor: Kruk »

Noo normalnie zazdrość dupę ściska. Kolejne cacko, którym będę się napajał. Skomplikowanie i pomysłowość tego modelu to prawie poziom "asian" ;) Kto by się męczył z pneumatyką skoro można użyć pf'owych siłowników, alee niee, lepiej pokombinować z pneumatyką i zrobić tak coś wspaniałego. Pełen szacunek z mojej strony, naprawdę jestem zachwycony. Gratulacje i czekam no kolejny świetny model. P.S. co będzie następne ? ;)
Ostatnio zmieniony 2013-05-01, 04:19 przez Kruk, łącznie zmieniany 1 raz.
Taka mała reklama, dla AFOL'i zniżka 20%: http://cutedragonsandmore.deviantart.com/

Awatar użytkownika
mechu333
Posty: 34
Rejestracja: 2013-01-02, 00:07
Lokalizacja: Kępno
brickshelf: mechu333

 

#19 Post autor: mechu333 »

Świetna koparka, gratulacje za upchanie tylu mechanizmów i silników. Wszystko bardzo ładnie dopracowane i obudowane. Bardzo ładnie wygląda i płynnie działa pneumatyka. Chciałbym kiedyś dojść do takiego poziomu budowania.

Awatar użytkownika
Sariel
VIP
Posty: 5418
Rejestracja: 2007-03-28, 08:16
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: Sariel
Kontakt:

 

#20 Post autor: Sariel »

Bardzo ładny miks MT z kompletem funkcji. Podoba mi się wymodelowanie kabiny i detale podwozia, a bom należy do najlepiej obudowanych jakie widziałem.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#21 Post autor: Żbik »

Chodziło mi dzisiaj po głowie żeby przetestować Twoje rozwiązanie (kompresor bez autozaworu połączony z serwem) w moich koparkach. Może to trochę potrwać ale dam znać jak się to sprawdziło w praniu. Plusem byłoby natychmiastowe włączanie się kompresorów, jednoczesne z przełączeniem serwa (analogowy autozawór nie zawsze się włącza od razu). Minusem konieczność zainstalowania czwartego kompresora (Terex) i potencjalne trudności z wydajnością przy zmianie obrotów silnika (tak niestety bywa). No ale zobaczymy. Kto wie, może będę Twoim dłużnikiem :)
Ostatnio zmieniony 2013-05-01, 04:40 przez Żbik, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
legosamigos
VIP
Posty: 3941
Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
Lokalizacja: Gdańsk
brickshelf: legosamigos
Kontakt:

 

#22 Post autor: legosamigos »

Zauważyłem, że na filmie podczas podnoszenia ramienia, robi się pewna szczelina właśnie na ramieniu, tuż przy kabinie na pierwszych siłownikach. Czy tam zabrakło jakiś łączników czy co? Dlaczego ta szczelina powstaje?
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#23 Post autor: Tranzystor »

Odważna decyzja, ale myślę, że się sprawdzi. Żeby przetestować w Terexie, to w sumie wystarczy przełożyć wtyczki kompresorów.
Żbik pisze:potencjalne trudności z wydajnością przy zmianie obrotów silnika (tak niestety bywa).
Nigdy czegoś takiego nie zauważyłem.

Legosamigos, boom składa się z 2 części połączonych pod kątem, na łączeniu jest szczelina. Przez szczelinę, u góry idą 2 liftarmy. Postaram się to dziś zabudować, bo patrząc pod kątem prostym faktycznie może to niefortunnie wyglądać.

Awatar użytkownika
Emilus
Adminus Emeritus
Posty: 1460
Rejestracja: 2007-08-26, 19:58
Lokalizacja: Polska
brickshelf: Emilus
Kontakt:

 

#24 Post autor: Emilus »

To i ja dodam coś od siebie.

Bardzo ładny model. Bardzo funkcjonalny i estetyczny. No i fajnie że bez kabli.

Mógłbyś poprawić szybkość jazdy, bo faktycznie nieco za szybko jeździ.
No i ukręcanie się kabli, ale ja rozumiem czemu jest tak a nie inaczej. Poza tym szkoda, że ruchy ramienia są zero-jedynkowe. No ale taka uroda PFowych serw.
Ale to niuanse a model jako całość jest naprawdę fajny.

PS.
W końcu muszę wrzucić porównanie mojego Demaga z Terexem.

GoblinJanusz

#25 Post autor: GoblinJanusz »

Co to jest za klocek, który łączy pary siłowników ?

Backbone
Posty: 670
Rejestracja: 2009-12-06, 17:30
Lokalizacja: Doncaster
brickshelf: backbone

 

#26 Post autor: Backbone »

GoblinJanusz pisze:Co to jest za klocek, który łączy pary siłowników ?
Drogi glocek :P

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=53178

//edit
Achievement unlocked: "Szybszy od długiego".
Ostatnio zmieniony 2013-05-17, 16:20 przez Backbone, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#27 Post autor: 3dom »

GoblinJanusz pisze:Co to jest za klocek, który łączy pary siłowników ?
[ KLIK - BL ]

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2013-05-17, 16:23 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#28 Post autor: Żbik »

Dejw pisze:Żbik napisał/a:
potencjalne trudności z wydajnością przy zmianie obrotów silnika (tak niestety bywa).
Nigdy czegoś takiego nie zauważyłem.
No i wczoraj sprawdziłem - główny kompresor w jedną stronę działa gorzej niż w drugą. Muszą więc zostać przełączniki dla zmiany polaryzacji. Całość działa sprawniej, bo nie ma problemu z "zaskoczeniem" autozaworów (te prymitywne, które robimy na gumkach i małych siłownikach pneumatycznych mają sporą bezwładność i nie zawsze od razu reagują na zmianę ciśnienia). Przy opuszczaniu całego ramienia to opóźnienie by się przydało, bo natychmiastowy start kompresora w połączeniu z grawitacją powoduje ciut szybkie opadanie ramienia. Trzeba będzie pokombinować ze zmniejszeniem przepływu powietrza w wężyku. No i trzeba dołożyć czwarty kompresor.

Tranzystor
Posty: 572
Rejestracja: 2016-08-29, 17:27
Lokalizacja: Rybnik okolice
brickshelf: Tranzystor

 

#29 Post autor: Tranzystor »

Żbik pisze:No i wczoraj sprawdziłem - główny kompresor w jedną stronę działa gorzej niż w drugą
Podłącz tak, żeby działał lepiej przy podnoszeniu, a gorzej przy opuszczaniu.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#30 Post autor: Żbik »

Dejw pisze:
Żbik pisze:No i wczoraj sprawdziłem - główny kompresor w jedną stronę działa gorzej niż w drugą
Podłącz tak, żeby działał lepiej przy podnoszeniu, a gorzej przy opuszczaniu.
Kompresora nie da się odwrócić, a zmiana polaryzacji albo przez przełącznik albo na baterii. Dla spokoju przełączniki mogą zostać (o ile się zmieszczą).

ODPOWIEDZ