Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Przesunięty przez: 3dom
2013-01-09, 09:57
[Zawody] Regulamin LTTC na sezon 2013
Autor Wiadomość
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
  Wysłany: 2013-01-09, 09:46   [Zawody] Regulamin LTTC na sezon 2013

Panie, Panowie,

Z wielka przyjemnością prezentujemy owoc pracy sędziów TrTr oraz wszystkich zawodników:

Cytat:
LUGPol Truck Trial Championship

R E G U L A M I N ZAWODÓW

1. Postanowienia ogólne

1.1. Podstawa zawodów

LUGPol TTC to impreza o charakterze cyklicznych happeningów, podczas których uczestnicy odpowiadają sami za siebie. Wyścigi odbywają się w miejscach publicznych i ogólnodostępnych. Udział w spotkaniach jest dobrowolny, a uczestnicy zobowiązują się przestrzegać poniższego regulaminu.
LUGPol TTC to wyścigi zdalnie sterowanych modeli pojazdów terenowych wykonanych z klocków Lego. Odbywają się one na wytyczonych trasach składających się z odcinków ograniczonych bramkami. Celem zawodów jest sprawdzenie umiejętności obchodzenia się z pojazdem oraz mobilności modelu na torze terenowym. Kwestie szczegółowe reguluje regulamin zawodów.

1.2. Zgłoszenie i uczestnictwo
Zgłoszenia woli uczestnictwa w zawodach należy dokonać na 3 dni przed datą rajdu. Uczestnik jest zobowiązany do wysłania zgłoszeniowego maila a w nim do podania swojego pseudonimu (np. z forum Lugpol) oraz wymaganych danych pojazdu (oryginału oraz modelu). Zakwalifikowanie do zawodów poprzedza weryfikacja podanych parametrów na miejscu przed rajdem oraz zgodności pojazdu z regulaminem.
Adres do zgłoszeń pojazdów : LUGPolTruckTrialChampionship@gmail.com

1.2.1. Dane zgłoszeniowe:
- marka i model pierwowzoru,
- układ i liczba cylindrów silnika pierwowzoru,
- długość pierwowzoru (mierzona od przedniego zderzaka, do ostatniej osi, do końca kół),
- szerokość pierwowzoru,
- wysokość pierwowzoru,
- rozstaw osi pierwowzoru,
- skala modelu (od 1:12 do 1:14), oraz jego wymiary,
- średnica opony,
- silniki napędowe (numer katalogowy i liczba),
- materiały referencyjne (zdjęcia, schematy) w formie umożliwiającej porównanie modelu z rzeczywistym pojazdem.
- NICK z forum lub inny.

1.3. Sędziami głównymi zawodów LUGPol TTC są: Emilus, TT oraz 3dom.

1.4. Sędziowanie zawodów

Zawody sędziowane są przez minimum dwie osoby, wyznaczone przed rajdem, przez sędziów głównych. Sędziowie wyznaczeni na rajd dopuszczają pojazdy do startu, oceniają przejazd, mają również prawo do zmiany decyzji. Dodatkowo, są wyznaczane kolejne osoby do pomocy w innych sprawach związanych z organizacją i prowadzeniem zawodów.

1.5. Plasowanie
Kolejność startu na pierwszej sekcji jest ustalana odwrotnie do kolejności zgłoszeń aut. Tak więc zawodnik, który jako ostatni zgłosi auto startuje pierwszy podczas pierwszej sekcji rajdu.
Uczestnik winien być gotowy do startu natychmiast po otwarciu sekcji. W przypadku rezygnacji ze startu zawodnik ma obowiązek powiadomić o tym sędziego. Uzyskane w danej sekcji wyniki przejazdu są odwrotnie proporcjonalne z kolejnością startu w następnej sekcji, tak więc zawodnik uzyskujący pierwszy wynik przejazdu w danej sekcji, w następnej startuje jako ostatni.

2. Pojazd

2.1. Dopuszczalne rodzaje pojazdów i ich ciężar

Dopuszczalne są ciężarówki dwuosiowe i wieloosiowe (z lub bez przegubu), przystosowane do jazdy terenowej.
Niedopuszczalne są motocykle, quady i pojazdy gąsienicowe oraz pojazdy nieprzystosowane do jazdy terenowej. Niedopuszczalne są pojazdy ze sterowaniem czołgowym. Niedopuszczalne są wozidła a także transportery wojskowe.

2.2. Wymagania ogólne pojazdu:
- Skrzynia biegów – każda ciężarówka musi posiadać minimum 2 biegi, tj. dwie różne prędkości obrotowe kół względem jednakowej prędkości obrotowej silnika/silników napędowych (nie uzyskane elektronicznie), zmieniane mechanicznie i zdalnie. Dopuszczony jest luz, który nie będzie liczony jako bieg.
- Zawieszenie – każda ciężarówka musi posiadać ruchome zawieszenie każdego koła. Typ zawieszenia modelu musi być zgodny z typem zawieszenia oryginału. Zgodnie z regulaminem LTTC, dostępne są następujące trzy typy zawieszeń:
* tatrowe - zawieszenie niezależne z wahliwymi półosiami
* niezależne - z wyłączeniem zawieszenia tatrowego
* sztywne mosty – pozostałe typy rzeczywistych zawieszeń
- wygląd rzeczywistego pojazdu;
- skala między 1:12 a 1:14;
- wszystkie koła muszą być napędzane;
- liczba i układ osi skrętnych muszą być zgodne z oryginałem.
- ciężar własny pojazdu musi wynosić minimum 1,9 kg dla układu 4x4, minimum 2,3kg dla układu 6x6, minimum 2,7kg dla układu 8x8, minimum 3,1kg dla układu 10x10 i minimum 3,5 dla układu 12x12.
- model musi być zdalnie sterowany;
- długość pojazdu nie może przekraczać 80cm

2.3. Dozwolony napęd pojazdu:
- dozwolone są silniki przewidziane w tabeli mocy silników;
- zasilanie może odbywać się z modułu RC, NXT lub zasobników z bateriami;
- zasilanie silników napędowych ze źródła o napięciu większym niż 9V jest niedozwolone.
-Wymagana minimalna sumaryczna moc pojazdu wynosi 1,04W (1 medium lub inne dozwolone silniki o mocy sumarycznej minimalnej wynoszącej 1,04W).

Tabela mocy silników
Typ silnika Moc mechaniczna
2838 - 0,9W
71427 - 0,58W
43362 - 0,51W
5292(RC) - 4,61W
47 154 - 0,74W
2986 - 0.021W
NXT - 2,03W
E-Motor - 0.58W
PF Medium - 1,04W
PF XL - 2,21W
PF L - 1.85W
(Sporządzone na podstawie: www.philohome.com/motors/motorcomp.htm )

2.4. Dopuszczalne koła pojazdu:
- koła muszą pasować skalą oraz stylem do przygotowanego pojazdu;
- wszystkie koła LEGO są dopuszczalne

2.5. Elementy wymagane w ciężarówkach
Każda ciężarówka, dopuszczona do zawodów LUGPol TTC, musi posiadać:
- Kabinę zbieżną z oryginałem, a w niej lite drzwi, dach, ściana tylna i podłoga (o ile występują w pierwowzorze)
- Lusterka boczne (o ile występują w pierwowzorze)
- Wycieraczki (o ile występują w pierwowzorze)
- Otwierane drzwi w kabinie (o ile występują w pierwowzorze)
- Kierownicę (o ile występuje w pierwowzorze)
- Deskę rozdzielczą z zegarami (o ile występuje w pierwowzorze)
- Dźwignię zmiany biegów (o ile występuje w pierwowzorze)
- Fotele (o ile występują w pierwowzorze)
- Pasy bezpieczenstwa (o ile występują w pierwowzorze)
- Pracującą atrapę silnika tłokowego zgodną co do układu i umiejscowienia z pierwowzorem. Atrapa w aucie napędzanym jednym silnikiem, może być nim zastąpiona (czyli silnik napędowy w miejscu atrapy), a w aucie napędzanym więcej niż jednym silnikiem, może być zastąpiona co najmniej jednym z nich. Pod atrapą (lub silnikiem), podłoga w kabinie nie jest wymagana. Brak atrapy lub silnika/silników napędowych w wymaganym miejscu, skutkuje karą do przelicznika równą 0,15.
- Osłoniętą przestrzeń za kabiną, o szerokości min. 90% szerokości. Przestrzeń ma być zasłonięta klockami, plandeką materiałową lub tekturową i wypełniająca (poza wieżami) większość długości przestrzeni za kabiną pojazdu, do ostatniej osi. Paka nie może być wyższa od kabiny.

Ciężarówka startująca w zawodach LUGPol TTC musi nadto spełniać wymogi dotyczące widocznych kabli, zgodnie z zasadami:
- Patrząc z boku auta, to co wystaje nad podłogę paki (góra dla plandeki) nad powierzchnię ramy między kabiną a paką oraz nad kabinę, jest kablem widocznym.
- Patrząc od przodu, to co wystaje poza obrys bryły przestrzennej, opartej bokami na zewnętrznej powierzchni opon, dla zwieszenia tatrowego przy kołach ustawionych prostopadle do podłoża, a przodem i tyłem poza koniec mostu (ma znaczenie kąt zakończenia mostu, ew. ślizg) jest kablem widocznym.
Oczywiście kabel wystający poza najniższy punkt ramy/mostu, w dół jest także kablem widocznym.
- Patrząc do wnętrza kabiny, to co wystaje wewnątrz kabiny i jest kablem i jest niczym nie zasłonięte, jest kablem widocznym.

2.6. Obostrzenia
Niedozwolone regulaminowo są elementy "nie-Lego" oraz elementy modyfikowane.
Dozwolone jest używanie nieoryginalnych sznurków (o zbliżonej do oryginalnych grubości), gumek (np. jako pasków transmisyjnych i innych), tkaniny i tektury w celu wykonania plandeki, sprężyn o podobnej charakterystyce do sprężyn LEGO a także telefonów komórkowych oraz laptopów do sterowania za pomocą bluetooth.
Dopuszczone są modyfikowane przejsciowki NXT-9V vs NXT-PF, produkcji Mindsensors, Hitechnic lub innych. Niedopuszczalne jest modyfikowanie samych wtyczek silnikówych PF na NXT.

2.7. Współczynnik
Współczynnik jest parametrem zależnym od: masy, mocy, długości pojazdu oraz liczby i rozstawu osi, liczby i układu osi skrętnych, a także obecności przegubu.
Współczynnik wyliczony zostaje według dodatkowego arkusza (opisanego na funkcjach cząstkowych), załączonego w oddzielnym pliku.

3. Przebieg zawodów

3.1. Reguły wyznaczania sekcji

-Szerokość bram nie może być mniejsza niż 33 study szerokości na terenie płaskim (w poprzek bramek) lub 40 studów szerokości na terenie pochyłym (w poprzek bramek).
- Każda sekcja oprócz co najmniej jednego zakrętu 180 stopni, winna posiadać co najmniej jeden próg pionowy (zjazdowy lub wjazdowy) o wysokości od 5 do 7 cm, uzyskany przeszkodą naturalną lub sędziowską (przeszkoda sztuczna).
-Ostatnia sekcja musi rozpoczac się przed godzina 15:00.
-Zakazuje się modyfikowania trasy między przejazdami, w tym jej wyrównywania z wyłączeniem poprawienia pozycji zniszczonych chorągiewek.

3.2. Reguły jazdy w sekcji
Przygotowany do startu pojazd winien stać swoim obrysem bezpośrednio przed linią wyznaczoną przez bramę startową pierwszej sekcji. Cały teren wewnątrz ograniczeń sekcji może być użytkowany do jazdy. Każda sekcja zaliczana jest do przejechanych, o ile przednia oś pojazdu przekroczyła wytyczoną linię graniczną sekcji.
Dokonywanie przez zawodnika próbnych (niepunktowanych) przejazdów na danej sekcji będzie skutkować jego natychmiastową dyskwalifikacją w tejże sekcji.

3.3. Klasyfikacja
Do ustalenia kolejności na poszczególnych odcinkach służy „współczynnik" (patrz pkt 2.7), który jest dzielony przez czas przejazdu odcinka powiększony o ewentualne „kary czasowe" (patrz pkt 3.4 Tabela kar).

Punkty na odcinkach są naliczane według następujących zasad:
- nieukończenie lub rezygnacja z sekcji: 0 pkt
- ukończenie sekcji: 1 pkt
- za każdego pokonanego rywala: +1 pkt
- premia za drugie miejsce na odcinku: +1pkt
- premia za wygranie odcinka: +2 pkt

Zawody wygrywa zawodnik, który w sumie uzyskał najwięcej punktów na wszystkich odcinkach.
Do ukończenia zawodów wymagane jest uzyskanie czasu z przejazdu przynajmniej jednej sekcji.

3.4. Tabela kar:
Skrót Opis wykroczenia +% czasu przejazdu

S - Serwis:
- dozwolone są prace serwisowe,
- dozwolone jest przemieszenie pojazdu podczas napraw, jednak przed wznowieniem przejazdu pojazd musi zostać ustawiony w miejscu awarii,
- każdemu zawodnikowi przysługuje tylko jeden „serwis” na każdą sekcję. +100%
- jeśli w trakcie jazdy sekcyjnej jakiekolwiek części odpadną z ciężarówki (z wyłączeniem wycieraczek oraz lusterek), zawodnik automatycznie jest obciążany karą serwisu i ma obowiązek odbudować swoje auto,
D - Dotknięcie chorągiewki, ale przejechanie po jej właściwej stronie, czyli przez bramkę. +30%
Z - Zniszczenie chorągiewki - (o ile nie uniemożliwia pokonania przeszkody, czyli co najmniej jedna strona pojazdu porusza się po wyznaczonej trasie. Nie spełnienie tego warunku równoważne jest z niezaliczeniem sekcji) . +60%
R „Ręka boga", czyli każdy kontakt zawodnika z pojazdem (np. podtrzymywanie);
Pojazd można:
- przemieścić o 20cm,
- obrócić; niedozwolone jest obrócenie pojazdu o więcej niż 90 stopni,
- każdemu zawodnikowi przysługuje tylko jedna „ręka boga” na każdą sekcję. +100%

Naliczone kary zaokrągla się do pełnych sekund.
Zawodnik jest zobowiązany do dokonania serwisu w momencie, gdy uszkodzenia pojazdu spowodują zniekształcenie jego geometrii (w tym geometrii bryły kabiny). Na czas prac obsługowych (naprawy pojazdu, ustawienia pojazdu po przewrotce, ustawienia pojazdu po rolce, „ręki boga”) pomiar czasu zostaje zatrzymany. W sytuacji przewrotki i naprawy, zawodnik schodzi z trasy (ustępując miejsca na trasie), miejsce awarii zostaje oznaczone i jedzie kolejny uczestnik zawodów. Po ukończeniu jazdy przez kolejną osobę, zawodnik powraca z naprawionym autem i rozpoczyna sekcję od oznaczonego miejsca. Powyższy zapis nie dotyczy każdego pierwszego uczestnika na każdej sekcji. W przypadku nie stosowania się zawodnika do powyższego zapisu sędzia ma prawo zarządzić obowiązkowy „stop czas" na dokonanie niezbędnych napraw.
Przykłady interpretacji kar „serwisu” i „ręki boga”:
1. Auto rolkuje, staje na kolach, nic nie odpadło. Żadna kara.
2. Auto rolkuje, staje na kołach, są zniszczenia. Serwis.
3. Auto rolkuje, staje na boku/dachu, nic nie odpadło. Ręka.
4. Auto rolkuje, staje na boku/dachu, są zniszczenia. Sam serwis.

3.5. Obostrzenia
Przejazd którego czas przekroczy X sekund zostaje przerwany i niezaliczony. X - oszacowany przez sędziów czas, wyznaczony przed startem na podstawie długości i stopnia trudności trasy.

Decyzja wspólna sędziów na temat spraw organizacyjnych i innych dotyczących zawodów, jest ostateczna i niepodważalna.
W sytuacji niepodporządkowania się zawodnika do oficjalnej decyzji sędziów, lub w przypadku utrudniania przez zawodnika sprawnej organizacji zawodów, sędziowie mają prawo do dyskwalifikacji sekcyjnej tegoż zawodnika.

4. Klasyfikacja generalna sezonu
Klasyfikacja generalna sezonu wyznaczana jest na podstawie sumy wyników uzyskanych na wszystkich rajdach przez danego zawodnika. Cały sezon wygrywa zawodnik, który uzyska największą ilość punktów.
Punkty za pojedynczy rajd są przyznawane według następującej tabeli:

MIEJSCE - PUNKTY
1 miejsce - 25 pkt
2 miejsce - 18 pkt
3 miejsce - 15 pkt
4 miejsce - 12 pkt
5 miejsce - 10 pkt
6 miejsce - 8 pkt
7 miejsce - 6 pkt
8 miejsce - 4 pkt
9 miejsce - 2 pkt
10 miejsce - 1 pkt


W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów na rajdzie przez 2 lub więcej zawodników (remis) punkty będą przyznawane według poniższego schematu:


MIEJSCE - PUNKTY
1 miejsce - 25 pkt
2 miejsce - 18 pkt
2 miejsce - 18 pkt
2 miejsce - 18 pkt
5 miejsce - 10 pkt
Itd.


W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów w klasyfikacji generalnej przez 2 lub więcej zawodników (remis) o miejscach będzie decydowała większa liczba wygranych rajdów, większa liczba drugich miejsc w przypadku tej samej liczby zwycięstw itd. W przypadku, gdy powyższe kryterium nie jest w stanie rozstrzygnąć miejsca w klasyfikacji zawodnicy będą klasyfikowanie na tym samym miejscu.

5.Postanowienia końcowe

Kwestie nieregulowane powyższym regulaminem będą rozstrzygane przez głosowanie 3 sędziów głównych o takiej samej wadze głosu (patrz punkt 1.3.).


Nowy arkusz liczący przelicznik, v. Excel 2003:

[ DOWNLOAD ]
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2013-03-14, 10:56, w całości zmieniany 4 razy  
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-03-14, 10:55   

Linki do zippyshare'a wygasły, arkusz zawisł na 00453005_0000002owym serwerze, myślę, że wersja 2003 wystarczy: [ DOWNLOAD ]
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2013-03-14, 10:56, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-09, 08:15   

Interpretacja regulaminu odnośnie zniszczenia wielu chorągiewek podczas rolki

Naradziliśmy się w gronie sędziów LTTC odnośnie kwestii zniszczeń przy rolowaniu i będziemy trzymać się w tym sezonie następującej interpretacji: "aktywna" w sensie kar jest tylko najbliższa niezaliczona bramka na trasie, przykłady:
1) Auto jest w połowie bramki, przewraca się na niezaliczoną chorągiewkę - kara ręki i zniszczenie;
2) Auto jest pomiędzy zaliczoną i niezaliczoną bramką, roluje i niszczy chorągiewkę najbliższej bramki - kara ręki i zniszczenie;
3) Auto jest pomiędzy zaliczoną i niezaliczoną bramką, roluje i niszczy chorągiewkę dowolnej dalszej bramki innej niż najbliższa - jedynie kara ręki.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
Ostatnio zmieniony przez 3dom 2013-04-14, 18:05, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-14, 18:06   

Komunikat sędziów LTTC odnośnie zgłaszania więcej niż jednego auta

Ponieważ docierają do nas od wielu osób pytania o zgłaszanie więcej niż jednego auta śpieszę z odpowiedzią co następuje w takim przypadku. Można zgłosić dowolną liczbę aut, tym niemniej przed deadlinem zgłoszeń (23:59 w środę poprzedzającą rajd) trzeba określić, którym autem będzie się startować. Później zmiana nie będzie już możliwa.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
3dom 
Adminus Emeritus


Wiek: 34
Dołączył: 18 Kwi 2011
Wpisy: 5646
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-04-18, 09:13   

Komunikat sędziów LTTC odnośnie zakazu użycia baterii do zasilania aut

Przypominam informację, którą Emil zamieścił pod koniec marca. Postanowiliśmy w gronie sędziowskim wprowadzić obowiązek jazdy na akumulatorach, tak więc baterie są niedozwolone. Na niektórych typach bateryjek można sumarycznie uzyskać więcej niż 9V napięcia. To nieuczciwa przewaga a poza tym nie chcemy sprawdzać każdemu przed startem napięcia miernikiem.
_________________
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia napisał/a:
SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Ten temat jest zablokowany bez możliwości zmiany wpisów lub pisania odpowiedzi
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,045 sekundy. Zapytań do SQL: 11