Strona 1 z 1

[MOC] Ginaf G3333

: 2013-04-24, 16:58
autor: Mistakes
Dzień dobry.
Krótki opis mojej ostatniej trialówki, czyli Ginafa X3333 6x6.

Obrazek Obrazek

Auto napędzane jest niezależnymi mechanicznie dwoma XLami, które wraz z liniowymi skrzyniami biegów, wbudowane są w mosty napędowe.
XLe są sprzężone tylko elektrycznie.
Skrzynie posiadają dwa przełożenia: 5:1 i 3:1.
Zawieszenie w pełni pływające, dodatkowo obrotnica rozdzielająca osie w tandemie.
Zawiodła z8 w skręcie, bo wsadziłem słabszą wersję i obracały się opony w felgach, bo jestem %#$@! Bo zapomniałem.
Na ostatniej sekcji, którą wygrałem (sam nie wiem dlaczego), pękł kardan w lewej, przedniej zwrotnicy; zapewne to był kardan od TT :P
W sumie tyle. Ze swojego występu jestem słabo zadowolony, byłem zbyt nieuważny.
Auto mnie zaskoczyło pozytywnie, głównie wydajnością i dobrą zmianą biegów.
Pod to wzniesienie podjeżdżałem na 3:1.
Waży około 2450 gram.

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Obrazek Obrazek Obrazek

Galeria, jak upublicznią.
Oczekuję pytań, krytyki.
Pozdrawiam.

: 2013-04-24, 18:03
autor: Kamyk
Pojazd bardzo fajny - od razu zaskakuje swoją bezkompromisową prostotą, która skutkuje bezkompromisową skutecznością, o czym świadczy przejazd na ostatniej sekcji w sobotę :)
Przełożenia przyjemne - drugi bieg to świetne wyważenie pomiędzy mocą, a prędkością, natomiast pierwszy, przy tej masie, przejedzie po wszystkim. Dodatkowo skrzynia zabezpieczona jest przed zbytnim dociskaniem zębatek, powodującym opory.
Wizualnie ok - widać od razu, że to Ginaf.
Jedyne co przeszkadzało, to brak zabezpieczenia felg przed obracaniem się w oponach - obyś nie zapomniał o tym następnym razem ;)
PS. Znalazłeś do niego jakieś blueprinty, czy budowałeś na wyczucie?

: 2013-04-24, 18:33
autor: 3dom
Kamyk pisze:PS. Znalazłeś do niego jakieś blueprinty, czy budowałeś na wyczucie?
W przypadku Ginafa takie pytanie jest nie na miejscu :D

: 2013-04-24, 18:42
autor: Cieślu
3dom pisze:W przypadku Ginafa takie pytanie jest nie na miejscu :D
Wymyśl konfigurację i szukaj fury. Nie ma takiej? Zbuduj Ginafa :D

Furka bardzo żwawa. Mimo stosunkowo szybkich przełożeń mocy ma pod dostatkiem. W dodatku rozstaw osi sprawia, że zawija sprawnie. Nie jest to co prawda moja filozofia budowania, bo wolę mosty przyczepiać do ramy a nie ramę do mostów ale nie można takiemu rozwiązaniu odmówić skuteczności. Odnosiłem tylko wrażenie, że boxy są umieszczone trochę za nisko.

Będzie jeszcze groźniejszy po poprawieniu drobnych mankamentów :)

: 2013-04-24, 18:44
autor: Mistakes
Dzięki za opinie :)
3dom pisze:
Kamyk pisze:PS. Znalazłeś do niego jakieś blueprinty, czy budowałeś na wyczucie?
W przypadku Ginafa takie pytanie jest nie na miejscu :D
Mam blueprint do trochę innej wersji, z głębszą kabiną. Skalowałem głównie ze zdjęć, to daje wg mnie najrealniejsze wymiary i proporcje ;)

: 2013-04-24, 19:14
autor: smyk
Chwała Ci za temat. To tylko parę słów i zdjęć, ale to jednocześnie coraz słabiej kultywowany zwyczaj, by opisywać swe trialówki. Powinniśmy do tego wrócić.

: 2013-04-24, 22:23
autor: Sajan
Chwała Ci za temat. To tylko parę słów i zdjęć, ale to jednocześnie coraz słabiej kultywowany zwyczaj, by opisywać swe trialówki. Powinniśmy do tego wrócić.
Jak byś czytał mi w myślach. Byłoby to bardzo przydane dla ludzi którzy nie mają styczności z tym w realu a chcieli by zacząć budować trialówki.

Nie mogę rozpracować na jakiej zasadzie działa skręcanie. Czy można by to jakoś dokładniej zaprezentować?

: 2013-04-24, 22:32
autor: krowkens
Ładnie wymodelowana kabina.
Czy tylne osie nie są za blisko siebie?
Interesuje mnie jeszcze budowa skrzyni biegów. Mam nadzieję że jak galeria będzie publiczna to znajdzie się tam jakieś zdjęcie

: 2013-04-25, 07:15
autor: Blaha
Świetna maszyna Mistakes! Zwrotna i skuteczna dzięki swojej prostocie. Dobrze dobrane przełożenia. Ma jednak też kilka ciekawych rozwiązań w skrzyniach biegów. Estetyczna kabina. Rozumiem, że w miejscu atrapy pracuje napędowy XL? Bo nie widać tego nigdzie w galerii, a jest szczelnie obudowany ;)
Jedyne co mi się nie podoba to bardzo wiotka rama, Trochę za nisko umieszczone batboxy i te kręcące się felgi w oponach ;p
Gratuluję udanej konstrukcji i dobrego występu :)

P.S. Ma taterka też podjeżdżała pod ten trawiasty pagórek na 1:3 ;p

: 2013-04-25, 16:29
autor: m4rc1n
Mistakes, dawaj zdjęcie bebechów, ciekaw jestem tej wychwalanej prostoty ;)

: 2013-04-25, 18:13
autor: Mistakes
Blaha, pod osłoną pracowała atrapa silnika tłokowego R6 :)
W odpowiedzi na pytania związane z bebechami, zapraszam tutaj.