Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda
Autor Wiadomo¶ć
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Doł±czył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Sk±d: Szczecin
Wysłany: 2004-12-14, 12:57   

Cytat:

czy na podwozie zabrakło części, czy też odpadło przy pierwszym lądowaniu?


Jak mówiłem, w moim modelu tego problemu nie będzie.
Oto projekt podwozia:

http://www.brickshelf.com..._full_glory.jpg

oraz model z podwoziem w prawie pełnej krasie:

http://www.brickshelf.com...anding_gear.jpg

http://www.brickshelf.com..._with_vader.jpg

Wysuwaniem i chowaniem podwozia zajmuje się micromotor. Niestety, jeśli nie doznam olśnienia, raczej nie będzie klap zamykających komory podwozia. "Stopy" nie będą się chować do środka, tylko zasłaniać dziury, przylegając do kadłuba.
Jednej rzeczy nie sprawdzę na modelu komputerowym: równowagi. Nie jest to takie ważne, bo model jest raczej do witryny, niż do zabawy, ale... Wymyśliłem to tak: pod tylną częścią kadłuba są wyprowadzone końcówki kabli, którymi trzeba doprowadzić zasilanie do czterech silników (planuję zrobić stojak w stylu UCS, w którego podstawie znajdą się pudełka z bateriami i włączniki.) Kto chce polatać, ten odczepi model od stojaka. Kto chce popatrzeć jak toto działa, zostawi na stojaku i pobawi się włącznikami. Myślę jednak, że równowagę by utrzymał, bo choć podwozie jest przesunięte nieco ku tyłowi i dziób mógłby przeważać, to jednak zasadniczy ciężar silników znajduje się w tylnej części... Sam nie wiem. W każdym razie podwozie się nie złoży pod ciężarem ponad 2000 elementów, bo jest samoblokujące 8) Im większy ciężar, tym lepiej trzyma :) No, ale jak mówiłem - to są dywagacje wirtualne, bo tego modelu nikt nigdy nie zbuduje :)
Wiem już, że mam trochę miejsca z przodu, więc najprawdopodobniej wcisnę tam czwarty silnik (micromotor), do otwierania i zamykania rampy. W związku z tym rampę, którą widać na zdjęciach, można traktować jako prowizorkę, bo kroi się zupełnie nowy koncept tego detalu.

Panowie, koniec jest bliski. Trzymajcie kciuki - jeszcze parę ślimacznic w środku, jeszcze fragment tylnej ścianki i tylne działko.... I będzie finał w rekordowym jak na mnie czasie 2 miesięcy :lol: :lol: :lol:
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Maciek
[Usunięty]

Wysłany: 2004-12-14, 16:39   

Cytat:
No, ale jak mówiłem - to są dywagacje wirtualne, bo tego modelu nikt nigdy nie zbuduje

Nie bądź taki pesymistyczny. Może TLG wydana taki bbaarrddzzoo ładny model.
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Doł±czył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Sk±d: Szczecin
Wysłany: 2004-12-14, 18:03   

Maciek napisał/a:
Nie bądź taki pesymistyczny. Może TLG wydana taki bbaarrddzzoo ładny model.


O, tak. Prawie na pewno :lol: :lol: :lol:
Zdaje się, że z przyzwoitych modeli fanowskich produkcji doczekał się jak dotąd tylko jeden. I więcej przyzwoitych raczej nie będzie, bo o ile dobrze zrozumiałem, konkurs Lego dla fanów, w którym nagrodą jest wyprodukowanie zestawu, urządzono według takich zasad, że dopuszczone są tylko duperele (w sensie rozmiaru i doboru części). Taki wahadłowiec musiałby wyjść w serii UCS i mniej więcej tyle by kosztował... Więc można co najwyżej pomarzyć :) Poza tym, na pewno można zrobić lepszy model. Ja sam pewnie zrobiłbym lepszy, gdybym miał choć trochę więcej czasu.
Aha: cieszę się, że Ci się podoba. Dzięki :)
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 32
Doł±czył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Sk±d: Bielsko-Biała
Wysłany: 2004-12-14, 18:09   

Mi także się podoba. Możesz teraz leeeeeecieć na koniec galaktyki niczym praca nr 16 na persofcie. Powodzenia życze.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Doł±czył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Sk±d: Wrocław
Wysłany: 2004-12-15, 00:33   

A jak już model będzie gotowy to zmontujesz "filmik" z prezentacją jak to działa? : o)
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Doł±czył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Sk±d: Szczecin
Wysłany: 2004-12-15, 09:01   

Ciamek napisał/a:
A jak już model będzie gotowy to zmontujesz "filmik" z prezentacją jak to działa? : o)


Niestety, nie umiem zrobić animacji z obrazków POV-Raya :oops: Chyba, żebym porobił obrazki w różnych fazach ruchu (kupa roboty!), zamienił na gify i wrzucił do takiego stareńkiego programu, który robi z gifów sekwencję animacji w baaaardzo marnej rozdzielczości...
Może ktoś pomoże?
A jeśli chodzi o zwykłe filmy, to oczywiście każdy frament, który buduję w realu (jak dotąd skrzydło i pół podwozia :)) jest uwieczniany, ale mój aparat ma przedziwną zdolność robienia filmów o marnej rozdzielczości i wielkich rozmiarach, więc musiałbym poprosić MrGorgo o zamieszczenie czegoś takiego na stronie, bo większość skrzynek pocztowych nie łyknie takiej porcji bajtów. Nie wspominając o kłopotach żołądkowych tych, którzy podziwialiby odważną kolorystykę moich prowizorek :lol:

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odzew :)
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Doł±czył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Sk±d: Wrocław
Wysłany: 2004-12-15, 10:59   

Myślę, że warto by było zrobi taką animację jak już całość będzie w pełni gotowa.
Jeślibyś porobił obrazki w różnych stadiach to ja mogę złożyć ; o)
Możesz nawet dać mi do renderowania. (ale to wszystko w lutym dopiero ; o) )
Chyba łatwiej się nie da tego zrobić?
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Doł±czył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Sk±d: Szczecin
Wysłany: 2004-12-15, 11:09   

Ciamek napisał/a:
Myślę, że warto by było zrobi taką animację jak już całość będzie w pełni gotowa.
Jeślibyś porobił obrazki w różnych stadiach to ja mogę złożyć ; o)
Możesz nawet dać mi do renderowania. (ale to wszystko w lutym dopiero ; o) )
Chyba łatwiej się nie da tego zrobić?


Jezu, jak pomyślę o robieniu obrazków z różnych faz rozkładania podwozia, to mnie bolą zęby :cry: Każdy element zmienia tam pozycję, pod różnymi kątami, w różnych kierunkach... brrr!!
Ruch skrzydeł można zrobić bez większego problemu, choć i tam dochodzi jeszcze ruch obrotowych działek, które w pozycji spoczynkowej skierowane są ku górze, a w locie - prosto w przód...
No, nie wiem, Ciamku... Rzuciłeś wyzwanie, a ja nie wiem, czy starczy mi siły i cierpliwości, żeby mu sprostać.
Najpierw może skończę budować :)
A w ogóle... ile "klatek" potrzeba twoim zdaniem, by uzyskać przyzwoity efekt podnoszenia czy opuszczania skrzydeł?
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Doł±czył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Sk±d: Wrocław
Wysłany: 2004-12-15, 11:28   

To myślę, że skrzydła to obowiązkowo.
One są osobnymi podmodelami, to chyba nie będzie aż takiego problemu?
Ale spokojnie dokończ dzieło, a potem się stresuj animacjami : o)
A klatek to nie wiem... 25 na sekundę ; o)

Ach, start, chowanie podwozia, zmiana skosu skrzydeł i odlot (na koniec galaktyki oczywiście), a wszystko na tle gwiazd...
: oP
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Doł±czył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Sk±d: Szczecin
Wysłany: 2004-12-15, 12:04   

Ciamek napisał/a:
Ach, start, chowanie podwozia, zmiana skosu skrzydeł i odlot (na koniec galaktyki oczywiście), a wszystko na tle gwiazd...
: oP


Cholera, zrobimy to!
Po nowym roku, ale zrobimy.
Wymyśliłem już nawet ruch kamery :lol: :lol:
Nie wiem tylko jak z tym gwiaździstym tłem - używam nakładki LPub, a tam nie ma specjalnie możliwości (są tylko jednokolorowe tła).
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Doł±czył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Sk±d: Wrocław
Wysłany: 2004-12-15, 12:20   

Tylko spokojnie, najpierw skończ model ; o)
A tło się wmontuje jakoś
I chyba nie po nowym roku, tylko w przeciągu roku : oP
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Doł±czył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Sk±d: Szczecin
Wysłany: 2004-12-15, 16:27   

Ciamek napisał/a:
Tylko spokojnie, najpierw skończ model ; o)


Nie mogę być spokojny, bo za bardzo się podjarałem :)
Oto link (trochę się toto ładuje - prawie 1 MB) :

http://www.brickshelf.com...g-animation.gif

Nie ma tu ruchu skrzydeł ani podwozia; na razie w celach treningowych zrobiłem tylko fragment obrotu całego (niedokończonego) modelu. Co myślicie o takiej jakości obrazu i takim tempie ruchu? Dałem obrót o 1 stopień na każdej kolejnej klatce, czas między klatkami - 0,1 sekundy (czyli 10 klatek na sekundę wychodzi).
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Doł±czył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Sk±d: Wrocław
Wysłany: 2004-12-15, 16:37   

No widzisz jak fajnie! : oP
Tylko nie gif, ale jakąś kompresję wideo proponuję - lepszy stosunek jakość/rozmiar ; o)
I fajniej by było więcej klatek jednak
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Doł±czył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Sk±d: Szczecin
Wysłany: 2004-12-15, 16:42   

Ciamek napisał/a:
No widzisz jak fajnie! : oP
Tylko nie gif, ale jakąś kompresję wideo proponuję - lepszy stosunek jakość/rozmiar ; o)
I fajniej by było więcej klatek jednak


No więc plan jest taki:
1) dokończyć model :)
2) dać plik Shaggiemu do morderczego wyrenderowania (żebym miał czym szpanować na konkursach piękności :lol: )
3) porobić z 50 wersji podwozia w różnych fazach
4) porobić nie za duże rendery kolejnych faz ruchu
5) wysłać je Ciamkowi, żeby skleił z nich film (bo ja lepiej nie umiem)

Trochę dużo tych zadań :(
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Doł±czył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Sk±d: Wrocław
Wysłany: 2004-12-15, 16:45   

Ok, czekamy na ukończenie punktu nr 1 : o)
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
Wy¶wietl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz zał±czać plików na tym forum
Możesz ¶ci±gać zał±czniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,036 sekundy. Zapytań do SQL: 9