Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda

Mindstorms, WeDo, Lego Digital Desinger, Stud.io

Moderator: Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
benny80
Posty: 162
Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
Lokalizacja: Katowice
HELF: benny80
: Benny80
Kontakt:

 

animacje.. ;-)

#46 Post autor: benny80 »

Hejka!
Odpowiadam jak zawsze z opóŸnieniem, ale od przedwczoraj tylko trzy razy stawiałem u siebie Windows'a - sama radoœć.. :roll:

Co do modelu to wyglšda coraz bardziej efektownie, dmac! Animacja też niczego sobie, nawet na tak 'prostym' poziome - naprawdę ładnie to wyglšda! :D
I w pełni popieram przyszłoœciowe zrobienie kompletnej animacji kiedy już będš ku temu możliwoœci - czekam cierpliwie na efekty. :wink:

Przy okazji mam pytanie do forumowych Fachowców, bo robię jakšœ dennš animację w POV-Ray'u na zajęcia:
Jak uzyskać zmianę tempa lub kiedunku ruchu obiektu bšdŸ kamery? Przykładowo:
ruch względem osi Z (zbliżanie do obserwatora), zatrzymanie, obrót o 90' i ruch wzgl. osi X (np w lewo za ekran).
Czy jest na to sposób bez dzielenia tego na częœci, czy trzeba zrobić konkretne sekwencje składowych ruchu i potem dopiero składać w całoœć np VirtualDab'em lub czymœ podobnym? :?:

Pozdrawiam i z góry thx za sugestie! B. 8)

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2273
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
HELF: dmac
: dmaclego
: dmac

   

Re: animacje.. ;-)

#47 Post autor: dmac »

benny80 pisze:Co do modelu to wyglšda coraz bardziej efektownie, dmac! Animacja też niczego sobie, nawet na tak 'prostym' poziome - naprawdę ładnie to wyglšda! :D
(...)
Przy okazji mam pytanie do forumowych Fachowców, bo robię jakšœ dennš animację w POV-Ray'u na zajęcia:
Jak uzyskać zmianę tempa lub kiedunku ruchu obiektu bšdŸ kamery?
Dzięki, dzięki :)
A takich trudnych pytań to mi nie zadawaj. Ja tylko umiem składać gify do kupy programem sprzed 7 (!!!) lat :lol:
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
benny80
Posty: 162
Rejestracja: 2004-06-28, 10:13
Lokalizacja: Katowice
HELF: benny80
: Benny80
Kontakt:

 

#48 Post autor: benny80 »

A takich trudnych pytań to mi nie zadawaj.
Przecie napisałem wyraŸnie, że to pytanie do Fachowców, amatorze jeden :P Powiedzial znawca tematu Benny, khe.. khe...

Pozdrawiam! B. 8)
ps. jeœli potrzebujesz tajli do testów, to wiesz u kogo znajdziesz;

Awatar użytkownika
TT
VIP
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
HELF: TT

 

#49 Post autor: TT »

Taka animacja to by było. Czekam niecierpliwie.

ps. benny mów im tu po Polsku (taile - częœci).
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2273
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
HELF: dmac
: dmaclego
: dmac

   

#50 Post autor: dmac »

Rewolucji żadnej nie ma, ale coœ drgnęło w moim modelu. Wreszcie rozwišzałem problem rampy. Jest elektrycznie napędzana, tak jak chciałem. Przybyło zdjęcie w mojej galerii - nie widać mechanizmu, ale teraz powinienem przyspieszyć kończenie wirtualnego projektu, więc wkrótce każdy będzie mógł zobaczyć jak toto działa....
Z technicznego punktu widzenia - wszystko jest zrobione. Teraz tylko wklepać to wszystko w MLCadzie.... Częœć bebechów już mam - to ten nowy obrazek, na którym widać dużo żółtego :).

A wracajšc do animacji - strasznie upierdliwe to robienie obrotów częœci co jeden stopień, żeby zrealizować ruch podwozia.... A jeszcze wstawić każdy z "przesuniętych" modeli podwozia do głównego modelu, a jeszcze wyrenderować, a jeszcze skrzydła, a jeszcze rampa...
Ale zrobię, cholera. Zrobię.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2658
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Piglet
: pigletciamek
Kontakt:

   

#51 Post autor: Ciamek »

dmac pisze:Ale zrobię, cholera. Zrobię.
Zrób, zrób : o)
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2273
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
HELF: dmac
: dmaclego
: dmac

   

Re: animacje.. ;-)

#52 Post autor: dmac »

Panowie, czas na finał :)

Model jest skończony. Obrazki sš w nowej galerii, zapewne jeszcze nie publicznej:
http://www.brickshelf.com/cgi-bin/gallery.cgi?f=124587

Niecierpliwym polecam link do jednego z renderów, wykonanego przez Shaggiego:
http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... ggie01.jpg

Generalnie: ładne rendery robił Shaggie, brzydkie ja. Być może będzie więcej tych ładnych; na pewno będzie też zapowiadana animacja, ale nie wiem kiedy. Na razie mam zrobione w MLCadzie wszystkie 138 faz ruchu skrzydeł i obrotowych działek, he, he... Teraz tylko wyrenderować 138 obrazków i już mamy 5,5 sekundy filmu :D A potem jeszcze podwozie, rampa.... Miałeœ rację, Ciamek: nie po Nowym Roku, tylko za rok :)

Jeœli ktoœ chciałby się jeszcze wypowiedzieć na temat modelu, to zapraszam.
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2658
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Piglet
: pigletciamek
Kontakt:

   

Re: animacje.. ;-)

#53 Post autor: Ciamek »

dmac pisze:Niecierpliwym polecam link do jednego z renderów, wykonanego przez Shaggiego:
http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... ggie01.jpg
To jes œliczne, ja chcę animację : oP
A będzie w kosmosie z gwiazdami? Czy z takim tłem jak tutaj gradienowym?
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2273
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
HELF: dmac
: dmaclego
: dmac

   

Re: animacje.. ;-)

#54 Post autor: dmac »

Ciamek pisze: To jes œliczne, ja chcę animację : oP
A będzie w kosmosie z gwiazdami? Czy z takim tłem jak tutaj gradienowym?
Ja nie umiem z gwiazdami, a Shaggie zdecydował się na takie tło, bo na czarnym oœwietlenie zachowywało się głupkowato :)
A kadry animacji będš chyba na jednolicie czarnym tle.
Podtrzymujesz ofertę poskładania jpgów w zgrabny film?
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Awatar użytkownika
Ciamek
VIP
Posty: 2658
Rejestracja: 2004-06-24, 23:08
Lokalizacja: Wrocław
HELF: Piglet
: pigletciamek
Kontakt:

   

Re: animacje.. ;-)

#55 Post autor: Ciamek »

dmac pisze: Ja nie umiem z gwiazdami, a Shaggie zdecydował się na takie tło, bo na czarnym oœwietlenie zachowywało się głupkowato :)
A kadry animacji będš chyba na jednolicie czarnym tle.
Ale animacja będzie też z renderów mam nadzieje? : o)
To możnaby dodać do niej jakieœ gwiazdy czy coœ.
dmac pisze: Podtrzymujesz ofertę poskładania jpgów w zgrabny film?
Tak, tylko BMP poproszę, nie żadne JPG ; o)
Zdrufko, Ciamek

Awatar użytkownika
TT
VIP
Posty: 1181
Rejestracja: 2004-05-27, 13:52
Lokalizacja: Bielsko-Biała
HELF: TT

 

#56 Post autor: TT »

Ja nieznam się na star wars - nigdy niewidziałem ani nie czytałem żadnej częœci. Więc nie ocenie odwzorowania, lecz znajšc Twoja fachowoœć w tym temacie nie mialbym powodów do krytyki. Co do punktu widzenia LEGO to wszystko jest OK! Pomysłówo zbudowany "dziób" tzn. kadłub oraz pomysłowe wykorzystanie felg.

To teraz czekam na animacje. I mam nadzieje, że do emerytury doczekam się animacji całego filmu w wersji LEGO Twojego autorstwa no i kilku innych z działu technicznego :) Pozdrawiam Shgg fajne rendery i Ciamek przyszły montażysto.
Pozdrawiam,
Tomek

Awatar użytkownika
Lomero
Posty: 355
Rejestracja: 2004-10-14, 08:40
Lokalizacja: Warszawa
HELF: Lomero
: lomero

   

#57 Post autor: Lomero »

Chylę czoło,

Przepiękny model. Nic więcej nie mogę powiedzieć, żadnych wad, zastrzeżeń, idealnie.

PS Œwietne renderingi Shgg:)

Pozdrawiam
Lomero

Awatar użytkownika
Darek Mróz
VIP
Posty: 213
Rejestracja: 2004-06-02, 14:12
Lokalizacja: Rzeszów
HELF: sasik
: darekmroz

 

#58 Post autor: Darek Mróz »

Witam

Dmac, jeœli przy Twoim deklarowanym czasie 1 godzina w tygodniu na Lego (tak coœ pamiętam) masz takie efekty to tylko pogratulować potencjału twórczego i szybkoœci w pracy. Wpędzasz mnie w kompleksy, bo byłeœ ostatnim bastionem moich wymówek przed samym sobš. Teraz nie pozostało mi już nic jak tylko wzišć się do roboty :D .

Po tym przydługim wstępie powiem tylko, że cholernie mi się podoba, nic więcej nie dodaję, po prostu wszystko super. Słowa uznania również dla Shaggiego za renderingi, jak jeszcze Ciamek dołoży swoje animacje to będzie z tego niezły zespołowy projekt :).
LEg GOdt Darek Mróz

Awatar użytkownika
dmac
Adminus Emeritus
Posty: 2273
Rejestracja: 2004-06-17, 19:16
Lokalizacja: Szczecin
HELF: dmac
: dmaclego
: dmac

   

#59 Post autor: dmac »

Dziękuję wszystkim za miłe słowa.

Aż mi żal, że już skończyłem :) Ale i cieszę się, bo wynik jest zadowalajšcy.
Dzięki też za wsparcie moralne przez tych parę miesięcy. Że dziękuję Shaggiemu za rendery, chyba nie muszę wspominać.

Jeœli ktoœ jeszcze nie zauważył, to informuję: zaczšłem zbierać częœci, żeby zrobić ten model w realu. Założyłem sobie nawet w miarę realny termin: 20 lat :) Jak na razie mam jeden element: szybkę od Black Cata. Aha, no i jeszcze Benny trzyma dla mnie 2 felgi... z 12 potrzebnych :D
Zobaczymy....
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles

Ertu

#60 Post autor: Ertu »

Moj prom [set 7264] to niedorobka firmy:) Kabina jest - niedomalowana - bede musial sam ja pomalowac :) Co do Twojej kabiny - podziwiam za cierpliwosc - nie dalbym rady tyle siedziec przed kompem :) I jeszce o samym promie - to jedna z ciekawszych (MZ) jednostek w SW - a jesli chodzi o biel - pamietacie wnetrza Discovery z "2001: A Space Odyssey" - no wlasnie :)

[ Dodano: Czw 29 Wrz, 2005 ]
"jeszcze" - naturalnie :)

ODPOWIEDZ