Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
Tydirium, wahadłowiec klasy Lambda
Autor Wiadomość
benny80 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Wpisy: 162
Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-15, 20:12   animacje.. ;-)

Hejka!
Odpowiadam jak zawsze z opóŸnieniem, ale od przedwczoraj tylko trzy razy stawiałem u siebie Windows'a - sama radoœć.. :roll:

Co do modelu to wyglšda coraz bardziej efektownie, dmac! Animacja też niczego sobie, nawet na tak 'prostym' poziome - naprawdę ładnie to wyglšda! :D
I w pełni popieram przyszłoœciowe zrobienie kompletnej animacji kiedy już będš ku temu możliwoœci - czekam cierpliwie na efekty. :wink:

Przy okazji mam pytanie do forumowych Fachowców, bo robię jakšœ dennš animację w POV-Ray'u na zajęcia:
Jak uzyskać zmianę tempa lub kiedunku ruchu obiektu bšdŸ kamery? Przykładowo:
ruch względem osi Z (zbliżanie do obserwatora), zatrzymanie, obrót o 90' i ruch wzgl. osi X (np w lewo za ekran).
Czy jest na to sposób bez dzielenia tego na częœci, czy trzeba zrobić konkretne sekwencje składowych ruchu i potem dopiero składać w całoœć np VirtualDab'em lub czymœ podobnym? :?:

Pozdrawiam i z góry thx za sugestie! B. 8)
 
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2004-12-15, 20:20   Re: animacje.. ;-)

benny80 napisał/a:
Co do modelu to wyglšda coraz bardziej efektownie, dmac! Animacja też niczego sobie, nawet na tak 'prostym' poziome - naprawdę ładnie to wyglšda! :D
(...)
Przy okazji mam pytanie do forumowych Fachowców, bo robię jakšœ dennš animację w POV-Ray'u na zajęcia:
Jak uzyskać zmianę tempa lub kiedunku ruchu obiektu bšdŸ kamery?


Dzięki, dzięki :)
A takich trudnych pytań to mi nie zadawaj. Ja tylko umiem składać gify do kupy programem sprzed 7 (!!!) lat :lol:
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
benny80 


Wiek: 41
Dołączył: 28 Cze 2004
Wpisy: 162
Skąd: Katowice
Wysłany: 2004-12-15, 22:24   

Cytat:
A takich trudnych pytań to mi nie zadawaj.


Przecie napisałem wyraŸnie, że to pytanie do Fachowców, amatorze jeden :P Powiedzial znawca tematu Benny, khe.. khe...

Pozdrawiam! B. 8)
ps. jeœli potrzebujesz tajli do testów, to wiesz u kogo znajdziesz;
 
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2004-12-16, 07:52   

Taka animacja to by było. Czekam niecierpliwie.

ps. benny mów im tu po Polsku (taile - częœci).
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-01-17, 16:31   

Rewolucji żadnej nie ma, ale coœ drgnęło w moim modelu. Wreszcie rozwišzałem problem rampy. Jest elektrycznie napędzana, tak jak chciałem. Przybyło zdjęcie w mojej galerii - nie widać mechanizmu, ale teraz powinienem przyspieszyć kończenie wirtualnego projektu, więc wkrótce każdy będzie mógł zobaczyć jak toto działa....
Z technicznego punktu widzenia - wszystko jest zrobione. Teraz tylko wklepać to wszystko w MLCadzie.... Częœć bebechów już mam - to ten nowy obrazek, na którym widać dużo żółtego :).

A wracajšc do animacji - strasznie upierdliwe to robienie obrotów częœci co jeden stopień, żeby zrealizować ruch podwozia.... A jeszcze wstawić każdy z "przesuniętych" modeli podwozia do głównego modelu, a jeszcze wyrenderować, a jeszcze skrzydła, a jeszcze rampa...
Ale zrobię, cholera. Zrobię.
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-01-17, 18:45   

dmac napisał/a:
Ale zrobię, cholera. Zrobię.


Zrób, zrób : o)
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-04-06, 11:59   Re: animacje.. ;-)

Panowie, czas na finał :)

Model jest skończony. Obrazki sš w nowej galerii, zapewne jeszcze nie publicznej:
http://www.brickshelf.com...ry.cgi?f=124587

Niecierpliwym polecam link do jednego z renderów, wykonanego przez Shaggiego:
http://www.brickshelf.com...a_shaggie01.jpg

Generalnie: ładne rendery robił Shaggie, brzydkie ja. Być może będzie więcej tych ładnych; na pewno będzie też zapowiadana animacja, ale nie wiem kiedy. Na razie mam zrobione w MLCadzie wszystkie 138 faz ruchu skrzydeł i obrotowych działek, he, he... Teraz tylko wyrenderować 138 obrazków i już mamy 5,5 sekundy filmu :D A potem jeszcze podwozie, rampa.... Miałeœ rację, Ciamek: nie po Nowym Roku, tylko za rok :)

Jeœli ktoœ chciałby się jeszcze wypowiedzieć na temat modelu, to zapraszam.
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-04-06, 14:02   Re: animacje.. ;-)

dmac napisał/a:
Niecierpliwym polecam link do jednego z renderów, wykonanego przez Shaggiego:
http://www.brickshelf.com...a_shaggie01.jpg


To jes œliczne, ja chcę animację : oP
A będzie w kosmosie z gwiazdami? Czy z takim tłem jak tutaj gradienowym?
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-04-06, 14:08   Re: animacje.. ;-)

Ciamek napisał/a:

To jes œliczne, ja chcę animację : oP
A będzie w kosmosie z gwiazdami? Czy z takim tłem jak tutaj gradienowym?


Ja nie umiem z gwiazdami, a Shaggie zdecydował się na takie tło, bo na czarnym oœwietlenie zachowywało się głupkowato :)
A kadry animacji będš chyba na jednolicie czarnym tle.
Podtrzymujesz ofertę poskładania jpgów w zgrabny film?
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ciamek 
VIP
Ciamosław Ciamek


Wiek: 38
Dołączył: 25 Cze 2004
Wpisy: 2559
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2005-04-06, 15:02   Re: animacje.. ;-)

dmac napisał/a:

Ja nie umiem z gwiazdami, a Shaggie zdecydował się na takie tło, bo na czarnym oœwietlenie zachowywało się głupkowato :)
A kadry animacji będš chyba na jednolicie czarnym tle.

Ale animacja będzie też z renderów mam nadzieje? : o)
To możnaby dodać do niej jakieœ gwiazdy czy coœ.

dmac napisał/a:

Podtrzymujesz ofertę poskładania jpgów w zgrabny film?

Tak, tylko BMP poproszę, nie żadne JPG ; o)
_________________
Zdrufko, Ciamek
 
 
 
TT 
VIP


Wiek: 32
Dołączył: 27 Maj 2004
Wpisy: 1181
Skąd: Bielsko-Biała
Wysłany: 2005-04-06, 17:58   

Ja nieznam się na star wars - nigdy niewidziałem ani nie czytałem żadnej częœci. Więc nie ocenie odwzorowania, lecz znajšc Twoja fachowoœć w tym temacie nie mialbym powodów do krytyki. Co do punktu widzenia LEGO to wszystko jest OK! Pomysłówo zbudowany "dziób" tzn. kadłub oraz pomysłowe wykorzystanie felg.

To teraz czekam na animacje. I mam nadzieje, że do emerytury doczekam się animacji całego filmu w wersji LEGO Twojego autorstwa no i kilku innych z działu technicznego :) Pozdrawiam Shgg fajne rendery i Ciamek przyszły montażysto.
_________________
Pozdrawiam,
Tomek
 
 
 
Lomero 


Wiek: 30
Dołączył: 14 Paź 2004
Wpisy: 355
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2005-04-06, 18:08   

Chylę czoło,

Przepiękny model. Nic więcej nie mogę powiedzieć, żadnych wad, zastrzeżeń, idealnie.

PS Œwietne renderingi Shgg:)

Pozdrawiam
_________________
Lomero
 
 
 
 
Darek Mróz 
VIP


Wiek: 53
Dołączył: 02 Cze 2004
Wpisy: 212
Skąd: Rzeszów
Wysłany: 2005-04-06, 19:15   

Witam

Dmac, jeœli przy Twoim deklarowanym czasie 1 godzina w tygodniu na Lego (tak coœ pamiętam) masz takie efekty to tylko pogratulować potencjału twórczego i szybkoœci w pracy. Wpędzasz mnie w kompleksy, bo byłeœ ostatnim bastionem moich wymówek przed samym sobš. Teraz nie pozostało mi już nic jak tylko wzišć się do roboty :D .

Po tym przydługim wstępie powiem tylko, że cholernie mi się podoba, nic więcej nie dodaję, po prostu wszystko super. Słowa uznania również dla Shaggiego za renderingi, jak jeszcze Ciamek dołoży swoje animacje to będzie z tego niezły zespołowy projekt :).
_________________
LEg GOdt Darek Mróz
...???...
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2217
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2005-04-06, 20:17   

Dziękuję wszystkim za miłe słowa.

Aż mi żal, że już skończyłem :) Ale i cieszę się, bo wynik jest zadowalajšcy.
Dzięki też za wsparcie moralne przez tych parę miesięcy. Że dziękuję Shaggiemu za rendery, chyba nie muszę wspominać.

Jeœli ktoœ jeszcze nie zauważył, to informuję: zaczšłem zbierać częœci, żeby zrobić ten model w realu. Założyłem sobie nawet w miarę realny termin: 20 lat :) Jak na razie mam jeden element: szybkę od Black Cata. Aha, no i jeszcze Benny trzyma dla mnie 2 felgi... z 12 potrzebnych :D
Zobaczymy....
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
Ertu
[Usunięty]

Wysłany: 2005-09-29, 19:41   

Moj prom [set 7264] to niedorobka firmy:) Kabina jest - niedomalowana - bede musial sam ja pomalowac :) Co do Twojej kabiny - podziwiam za cierpliwosc - nie dalbym rady tyle siedziec przed kompem :) I jeszce o samym promie - to jedna z ciekawszych (MZ) jednostek w SW - a jesli chodzi o biel - pamietacie wnetrza Discovery z "2001: A Space Odyssey" - no wlasnie :)

[ Dodano: Czw 29 Wrz, 2005 ]
"jeszcze" - naturalnie :)
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,066 sekundy. Zapytań do SQL: 9