Strona 3 z 6

: 2004-12-14, 12:57
autor: dmac
czy na podwozie zabrakło częœci, czy też odpadło przy pierwszym lšdowaniu?
Jak mówiłem, w moim modelu tego problemu nie będzie.
Oto projekt podwozia:

http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... _glory.jpg

oraz model z podwoziem w prawie pełnej krasie:

http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... g_gear.jpg

http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... _vader.jpg

Wysuwaniem i chowaniem podwozia zajmuje się micromotor. Niestety, jeœli nie doznam olœnienia, raczej nie będzie klap zamykajšcych komory podwozia. "Stopy" nie będš się chować do œrodka, tylko zasłaniać dziury, przylegajšc do kadłuba.
Jednej rzeczy nie sprawdzę na modelu komputerowym: równowagi. Nie jest to takie ważne, bo model jest raczej do witryny, niż do zabawy, ale... Wymyœliłem to tak: pod tylnš częœciš kadłuba sš wyprowadzone końcówki kabli, którymi trzeba doprowadzić zasilanie do czterech silników (planuję zrobić stojak w stylu UCS, w którego podstawie znajdš się pudełka z bateriami i włšczniki.) Kto chce polatać, ten odczepi model od stojaka. Kto chce popatrzeć jak toto działa, zostawi na stojaku i pobawi się włšcznikami. Myœlę jednak, że równowagę by utrzymał, bo choć podwozie jest przesunięte nieco ku tyłowi i dziób mógłby przeważać, to jednak zasadniczy ciężar silników znajduje się w tylnej częœci... Sam nie wiem. W każdym razie podwozie się nie złoży pod ciężarem ponad 2000 elementów, bo jest samoblokujšce 8) Im większy ciężar, tym lepiej trzyma :) No, ale jak mówiłem - to sš dywagacje wirtualne, bo tego modelu nikt nigdy nie zbuduje :)
Wiem już, że mam trochę miejsca z przodu, więc najprawdopodobniej wcisnę tam czwarty silnik (micromotor), do otwierania i zamykania rampy. W zwišzku z tym rampę, którš widać na zdjęciach, można traktować jako prowizorkę, bo kroi się zupełnie nowy koncept tego detalu.

Panowie, koniec jest bliski. Trzymajcie kciuki - jeszcze parę œlimacznic w œrodku, jeszcze fragment tylnej œcianki i tylne działko.... I będzie finał w rekordowym jak na mnie czasie 2 miesięcy :lol: :lol: :lol:

: 2004-12-14, 16:39
autor: Maciek
No, ale jak mówiłem - to sš dywagacje wirtualne, bo tego modelu nikt nigdy nie zbuduje
Nie bšdŸ taki pesymistyczny. Może TLG wydana taki bbaarrddzzoo ładny model.

: 2004-12-14, 18:03
autor: dmac
Maciek pisze:Nie bšdŸ taki pesymistyczny. Może TLG wydana taki bbaarrddzzoo ładny model.
O, tak. Prawie na pewno :lol: :lol: :lol:
Zdaje się, że z przyzwoitych modeli fanowskich produkcji doczekał się jak dotšd tylko jeden. I więcej przyzwoitych raczej nie będzie, bo o ile dobrze zrozumiałem, konkurs Lego dla fanów, w którym nagrodš jest wyprodukowanie zestawu, urzšdzono według takich zasad, że dopuszczone sš tylko duperele (w sensie rozmiaru i doboru częœci). Taki wahadłowiec musiałby wyjœć w serii UCS i mniej więcej tyle by kosztował... Więc można co najwyżej pomarzyć :) Poza tym, na pewno można zrobić lepszy model. Ja sam pewnie zrobiłbym lepszy, gdybym miał choć trochę więcej czasu.
Aha: cieszę się, że Ci się podoba. Dzięki :)

: 2004-12-14, 18:09
autor: TT
Mi także się podoba. Możesz teraz leeeeeecieć na koniec galaktyki niczym praca nr 16 na persofcie. Powodzenia życze.

: 2004-12-15, 00:33
autor: Ciamek
A jak już model będzie gotowy to zmontujesz "filmik" z prezentacjš jak to działa? : o)

: 2004-12-15, 09:01
autor: dmac
Ciamek pisze:A jak już model będzie gotowy to zmontujesz "filmik" z prezentacjš jak to działa? : o)
Niestety, nie umiem zrobić animacji z obrazków POV-Raya :oops: Chyba, żebym porobił obrazki w różnych fazach ruchu (kupa roboty!), zamienił na gify i wrzucił do takiego stareńkiego programu, który robi z gifów sekwencję animacji w baaaardzo marnej rozdzielczoœci...
Może ktoœ pomoże?
A jeœli chodzi o zwykłe filmy, to oczywiœcie każdy frament, który buduję w realu (jak dotšd skrzydło i pół podwozia :)) jest uwieczniany, ale mój aparat ma przedziwnš zdolnoœć robienia filmów o marnej rozdzielczoœci i wielkich rozmiarach, więc musiałbym poprosić MrGorgo o zamieszczenie czegoœ takiego na stronie, bo większoœć skrzynek pocztowych nie łyknie takiej porcji bajtów. Nie wspominajšc o kłopotach żołšdkowych tych, którzy podziwialiby odważnš kolorystykę moich prowizorek :lol:

Jeszcze raz dziękuję wszystkim za odzew :)

: 2004-12-15, 10:59
autor: Ciamek
Myœlę, że warto by było zrobi takš animację jak już całoœć będzie w pełni gotowa.
Jeœlibyœ porobił obrazki w różnych stadiach to ja mogę złożyć ; o)
Możesz nawet dać mi do renderowania. (ale to wszystko w lutym dopiero ; o) )
Chyba łatwiej się nie da tego zrobić?

: 2004-12-15, 11:09
autor: dmac
Ciamek pisze:Myœlę, że warto by było zrobi takš animację jak już całoœć będzie w pełni gotowa.
Jeœlibyœ porobił obrazki w różnych stadiach to ja mogę złożyć ; o)
Możesz nawet dać mi do renderowania. (ale to wszystko w lutym dopiero ; o) )
Chyba łatwiej się nie da tego zrobić?
Jezu, jak pomyœlę o robieniu obrazków z różnych faz rozkładania podwozia, to mnie bolš zęby :cry: Każdy element zmienia tam pozycję, pod różnymi kštami, w różnych kierunkach... brrr!!
Ruch skrzydeł można zrobić bez większego problemu, choć i tam dochodzi jeszcze ruch obrotowych działek, które w pozycji spoczynkowej skierowane sš ku górze, a w locie - prosto w przód...
No, nie wiem, Ciamku... Rzuciłeœ wyzwanie, a ja nie wiem, czy starczy mi siły i cierpliwoœci, żeby mu sprostać.
Najpierw może skończę budować :)
A w ogóle... ile "klatek" potrzeba twoim zdaniem, by uzyskać przyzwoity efekt podnoszenia czy opuszczania skrzydeł?

: 2004-12-15, 11:28
autor: Ciamek
To myœlę, że skrzydła to obowišzkowo.
One sš osobnymi podmodelami, to chyba nie będzie aż takiego problemu?
Ale spokojnie dokończ dzieło, a potem się stresuj animacjami : o)
A klatek to nie wiem... 25 na sekundę ; o)

Ach, start, chowanie podwozia, zmiana skosu skrzydeł i odlot (na koniec galaktyki oczywiœcie), a wszystko na tle gwiazd...
: oP

: 2004-12-15, 12:04
autor: dmac
Ciamek pisze:Ach, start, chowanie podwozia, zmiana skosu skrzydeł i odlot (na koniec galaktyki oczywiœcie), a wszystko na tle gwiazd...
: oP
Cholera, zrobimy to!
Po nowym roku, ale zrobimy.
Wymyœliłem już nawet ruch kamery :lol: :lol:
Nie wiem tylko jak z tym gwiaŸdzistym tłem - używam nakładki LPub, a tam nie ma specjalnie możliwoœci (sš tylko jednokolorowe tła).

: 2004-12-15, 12:20
autor: Ciamek
Tylko spokojnie, najpierw skończ model ; o)
A tło się wmontuje jakoœ
I chyba nie po nowym roku, tylko w przecišgu roku : oP

: 2004-12-15, 16:27
autor: dmac
Ciamek pisze:Tylko spokojnie, najpierw skończ model ; o)
Nie mogę być spokojny, bo za bardzo się podjarałem :)
Oto link (trochę się toto ładuje - prawie 1 MB) :

http://www.brickshelf.com/gallery/dmac/ ... mation.gif

Nie ma tu ruchu skrzydeł ani podwozia; na razie w celach treningowych zrobiłem tylko fragment obrotu całego (niedokończonego) modelu. Co myœlicie o takiej jakoœci obrazu i takim tempie ruchu? Dałem obrót o 1 stopień na każdej kolejnej klatce, czas między klatkami - 0,1 sekundy (czyli 10 klatek na sekundę wychodzi).

: 2004-12-15, 16:37
autor: Ciamek
No widzisz jak fajnie! : oP
Tylko nie gif, ale jakšœ kompresję wideo proponuję - lepszy stosunek jakoœć/rozmiar ; o)
I fajniej by było więcej klatek jednak

: 2004-12-15, 16:42
autor: dmac
Ciamek pisze:No widzisz jak fajnie! : oP
Tylko nie gif, ale jakšœ kompresję wideo proponuję - lepszy stosunek jakoœć/rozmiar ; o)
I fajniej by było więcej klatek jednak
No więc plan jest taki:
1) dokończyć model :)
2) dać plik Shaggiemu do morderczego wyrenderowania (żebym miał czym szpanować na konkursach pięknoœci :lol: )
3) porobić z 50 wersji podwozia w różnych fazach
4) porobić nie za duże rendery kolejnych faz ruchu
5) wysłać je Ciamkowi, żeby skleił z nich film (bo ja lepiej nie umiem)

Trochę dużo tych zadań :(

: 2004-12-15, 16:45
autor: Ciamek
Ok, czekamy na ukończenie punktu nr 1 : o)