[MOC] Sanie motorowe NKL-26
: 2013-06-01, 20:22
Radzieckie sanie motorowe NKL-26
Sanie NKL-26 miały konstrukcję drewnianą, z przodu zalogę chroniła płyta pancerna.
Poruszały się na czterech amortyzowanych płozach, przednie były kierowane.
Napęd stanowił pięciocylindrowy silnik gwiazdowy M-11 (taki sam, jak np. w Po-2). Śmigło drewniane, dwułopatowe.
Załoga dwuosobowa - kierowca i strzelec.
Uzbrojenie - jeden karabin maszynowy na obrotnicy.
Kierowca mógł obserwować teren przez otwierany wizjer w przedniej płycie pancernej i dwa małe okienka po bokach.
Z przodu po lewej stronie byl montowany reflektor.
Do kierowania sluzyla normalna kierownica samochodowa.
Po lewej stronie, na zewnątrz, na uchwytach mocowano łopatę, po prawej - zapasowe śmigło.
W płaskim terenie sanie mogły rozwijać prędkość do 30-40 km/h.
Niemal od początku XX wieku produkowano w ZSRR wiele różnych modeli sań motorowych różniących sie rozmiarami, kształtem, napędem.
Model NKL-26 produkowano od 1940 lub 1941 roku. Zbudowano ponad 100 egz.
Używano ich m.in. podczas Wojny Fińskiej.
Finowie zdobyli pewną ich liczbę, i używali pod znakiem błękitnej swastyki przeciw ZSRR.
Model jest dopasowany skalą do ludzików, kadłub ma 3 kropki szerokości.
Jest w nieco mniejszej skali, niż zazwyczaj buduję, tzn. nie w 1:35, a ok. 1:40.
Zostało to wymuszone głównie wielkoscią nart ludzikowych.
Nie udało mi się zamocować reflektora, zresztą w niektórych egzemplarzach go demontowano.
Mam też kadłub na 4 kropki szerokości, ale jest stanowczo zbyt duży dla ludzików, więc go nie będę kończył.
Zapraszam do oglądania zdjęć:
Dziekuję za uwagę,
V1
Sanie NKL-26 miały konstrukcję drewnianą, z przodu zalogę chroniła płyta pancerna.
Poruszały się na czterech amortyzowanych płozach, przednie były kierowane.
Napęd stanowił pięciocylindrowy silnik gwiazdowy M-11 (taki sam, jak np. w Po-2). Śmigło drewniane, dwułopatowe.
Załoga dwuosobowa - kierowca i strzelec.
Uzbrojenie - jeden karabin maszynowy na obrotnicy.
Kierowca mógł obserwować teren przez otwierany wizjer w przedniej płycie pancernej i dwa małe okienka po bokach.
Z przodu po lewej stronie byl montowany reflektor.
Do kierowania sluzyla normalna kierownica samochodowa.
Po lewej stronie, na zewnątrz, na uchwytach mocowano łopatę, po prawej - zapasowe śmigło.
W płaskim terenie sanie mogły rozwijać prędkość do 30-40 km/h.
Niemal od początku XX wieku produkowano w ZSRR wiele różnych modeli sań motorowych różniących sie rozmiarami, kształtem, napędem.
Model NKL-26 produkowano od 1940 lub 1941 roku. Zbudowano ponad 100 egz.
Używano ich m.in. podczas Wojny Fińskiej.
Finowie zdobyli pewną ich liczbę, i używali pod znakiem błękitnej swastyki przeciw ZSRR.
Model jest dopasowany skalą do ludzików, kadłub ma 3 kropki szerokości.
Jest w nieco mniejszej skali, niż zazwyczaj buduję, tzn. nie w 1:35, a ok. 1:40.
Zostało to wymuszone głównie wielkoscią nart ludzikowych.
Nie udało mi się zamocować reflektora, zresztą w niektórych egzemplarzach go demontowano.
Mam też kadłub na 4 kropki szerokości, ale jest stanowczo zbyt duży dla ludzików, więc go nie będę kończył.
Zapraszam do oglądania zdjęć:
Dziekuję za uwagę,
V1