[MOC] Tatra 813 8x8 "Anežka"
Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team
[MOC] Tatra 813 8x8 "Anežka"
Cześć.
Tatra 813 8x8 "Anežka",
czyli mój obecny powód niedosypiania.
Tatra powstawała przez około 3 - 4 tygodnie, zazwyczaj późnymi wieczorami.
Nadałem jej numer startowy 908, jest on analogią do 9 sierpnia, czyli daty urodzin "Anežki" - po Polsku Agnieszki, mojej Dziewczyny. Chciałem Jej trochę wynagrodzić swoje niewyspanie i marudzenie. Udało się :)
Wymiary jak każdy widzi, miała być maksymalnie kompaktowa, krótka. Zawieszenie pełne niezależne, punkt łamania zawiechy pokrywa się z punktem łamania zwrotnicy (czyli kardan pracuje w dwóch wymiarach(?)). Stosowałem już takie rozwiązanie w swojej tatrze 6x6. Odświeżyłem je i dopracowałem, okazało się niezawodne. Jednostkę napędową stanowiły dwie skrzynie o przełożeniach 5:1 i 3:1, napędzane spężonymi tylko elektrycznie XLami. Skrzynie znajdowały się między 1 i 2, oraz między 3 i 4 osią. Na Siekierkach było to właściwie wystarczające, ale na kolejny rajd (Park) pierwszy bieg zwolnię do 8,33:1.
Skręt, wysprzęglający się w pozycjach krańcowych, obsługiwały dwie eMki. To zdecydowanie najsłabszy element tego auta, wymaga poprawek.
A, spodziewałem się 200g nadwagi, bo nigdzie nie urywałem z masy, pierwszy raz nie wsadziłem w kabinę żadnego panelu, ale za to serków ponad 50. Okazało się, że faktycznie rozminąłem się z wagą o 200g, ale w drugą stronę... Nie wiem jakim cudem ona ważyła 2500g, nie wiem. Na ratunek ruszył TT z Mańkiem, pomagając mi dobić do wymaganych 2700g. Chciałbym Wam i kilku drobniejszym ratownikom serdecznie podziękować, bez Was miałbym większy problem :)
Galeria WIP
Galeria właściwa
Gdyby kogoś ciekawiła ta kratka w środku grila, to było przez nią widać obracający się wentylator atrapy silnika V12 :)
To tyle, liczę że Wy uzupełnicie temat swoimi spostrzeżeniami :)
Tatra 813 8x8 "Anežka",
czyli mój obecny powód niedosypiania.
Tatra powstawała przez około 3 - 4 tygodnie, zazwyczaj późnymi wieczorami.
Nadałem jej numer startowy 908, jest on analogią do 9 sierpnia, czyli daty urodzin "Anežki" - po Polsku Agnieszki, mojej Dziewczyny. Chciałem Jej trochę wynagrodzić swoje niewyspanie i marudzenie. Udało się :)
Wymiary jak każdy widzi, miała być maksymalnie kompaktowa, krótka. Zawieszenie pełne niezależne, punkt łamania zawiechy pokrywa się z punktem łamania zwrotnicy (czyli kardan pracuje w dwóch wymiarach(?)). Stosowałem już takie rozwiązanie w swojej tatrze 6x6. Odświeżyłem je i dopracowałem, okazało się niezawodne. Jednostkę napędową stanowiły dwie skrzynie o przełożeniach 5:1 i 3:1, napędzane spężonymi tylko elektrycznie XLami. Skrzynie znajdowały się między 1 i 2, oraz między 3 i 4 osią. Na Siekierkach było to właściwie wystarczające, ale na kolejny rajd (Park) pierwszy bieg zwolnię do 8,33:1.
Skręt, wysprzęglający się w pozycjach krańcowych, obsługiwały dwie eMki. To zdecydowanie najsłabszy element tego auta, wymaga poprawek.
A, spodziewałem się 200g nadwagi, bo nigdzie nie urywałem z masy, pierwszy raz nie wsadziłem w kabinę żadnego panelu, ale za to serków ponad 50. Okazało się, że faktycznie rozminąłem się z wagą o 200g, ale w drugą stronę... Nie wiem jakim cudem ona ważyła 2500g, nie wiem. Na ratunek ruszył TT z Mańkiem, pomagając mi dobić do wymaganych 2700g. Chciałbym Wam i kilku drobniejszym ratownikom serdecznie podziękować, bez Was miałbym większy problem :)
Galeria WIP
Galeria właściwa
Gdyby kogoś ciekawiła ta kratka w środku grila, to było przez nią widać obracający się wentylator atrapy silnika V12 :)
To tyle, liczę że Wy uzupełnicie temat swoimi spostrzeżeniami :)
Ostatnio zmieniony 2013-06-04, 15:28 przez Mistakes, łącznie zmieniany 3 razy.
- Blaha
- VIP
- Posty: 876
- Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
- Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
- brickshelf: blaha
-
Cóż dodać? Kolejna świetna Maszynka z Twojego garażu! Ładnie wykończona, żwawa (na 1:5 dawała radę), lekka przemyślana konstrukcja ze świetnymi właściwościami terenowymi.
Jedyne co, jak sam piszesz, ten samowysprzęglający się skręt też bym poprawił, bo nie zawsze zadziała tak jak sobie tego życzysz..
Gratuluję konstrukcji i czekam na czerwcowe zawody aby znów porywalizować wśród tatrowej rodziny! ;)
Jedyne co, jak sam piszesz, ten samowysprzęglający się skręt też bym poprawił, bo nie zawsze zadziała tak jak sobie tego życzysz..
Gratuluję konstrukcji i czekam na czerwcowe zawody aby znów porywalizować wśród tatrowej rodziny! ;)
Pierwszy raz startowałem tym samym autem dwa rajdy pod rząd...
Do czego to prowadzi brak czasu ;)
Tatra 813 8x8 "Anežka" v2
i drugie.
Nie obyło się bez zmian, mianowicie:
- wyczyściłem i nasmarowałem skrzynie biegów
- delikatnie poprawiłem zwrotnice
- usprawniłem zmianę biegów
- poprawiłem skręt
- dodałem 200g masy
- dodałem czerwone akcenty do kabiny
- kartonową teczkę zastąpiłem płaską zabudową.
Powodem zawodzącego skrętu były wyrobione piny, które trochę się wytarły i nie chciały tak dobrze działać, jak na początku. No trudno, mam nauczkę :)
Dzięki 3domowi za kabelki, bez nich było by ciężko.
Mańkowi również Wielkie Dzięki za okablowanie!
Mam nadzieję, że na następny rajd uda mi się zmobilizować drugiego kierowcę i jedno duże auto zastąpie dwoma mniejszymi ;)
Do czego to prowadzi brak czasu ;)
Tatra 813 8x8 "Anežka" v2
i drugie.
Nie obyło się bez zmian, mianowicie:
- wyczyściłem i nasmarowałem skrzynie biegów
- delikatnie poprawiłem zwrotnice
- usprawniłem zmianę biegów
- poprawiłem skręt
- dodałem 200g masy
- dodałem czerwone akcenty do kabiny
- kartonową teczkę zastąpiłem płaską zabudową.
Powodem zawodzącego skrętu były wyrobione piny, które trochę się wytarły i nie chciały tak dobrze działać, jak na początku. No trudno, mam nauczkę :)
Dzięki 3domowi za kabelki, bez nich było by ciężko.
Mańkowi również Wielkie Dzięki za okablowanie!
Mam nadzieję, że na następny rajd uda mi się zmobilizować drugiego kierowcę i jedno duże auto zastąpie dwoma mniejszymi ;)
Ostatnio zmieniony 2013-06-27, 16:02 przez Mistakes, łącznie zmieniany 3 razy.
- Uncle Jaca
- Posty: 1122
- Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
- Lokalizacja: Tarnowskie Góry
- brickshelf: jacaelnegro
-
Szybko postawiłeś ją na koła, ładnie nazwałeś - taki fajny myk z tym nr startowym:-)
Kurcze przyjemna ta Tatra, szybka - to pierwsze co mi się nasuwa - też mam ochotę na takie 8x8 ale jeszcze chyba zbyt wysoki próg dla mnie. Gratuluję udanej konstrukcji. A i to drugie zdj też fajne;-D
Kurcze przyjemna ta Tatra, szybka - to pierwsze co mi się nasuwa - też mam ochotę na takie 8x8 ale jeszcze chyba zbyt wysoki próg dla mnie. Gratuluję udanej konstrukcji. A i to drugie zdj też fajne;-D
Pies utonął, łańcuch pływa