STT 2013 podsumowanie. STT 2014

Wszystko co związane z / everything about LEGO Truck Trial, Cross Country, Truck Racing, Outdoor Car Racing

Moderatorzy: BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team, BJ, Aleksander Spyra, Blaha, Atros, ManiekManiak, omen, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

STT 2013 podsumowanie. STT 2014

#1 Post autor: Uncle Jaca »

Zapraszam wszystkich biorących udział w rajdach STT do skomentowania i podsumowania rajdu. Co się komu podobało co nie też piszcie - bez krempacji co należałoby zmienić a co poprawić. Każdego głos jest bardzo ważny i na pewno wszystkich wysłuchamy wyciągając odpowiednie wnioski.

Oki, cały sezon STT w moim odczuciu:

Przede wszystkim jasno postawiony cel - zróbmy rajd, skoro przychodzimy systematycznie na spotkania i jest nas coraz więcej to czemu nie spróbować? Argument gonił argument, co spota starałem się aby zarażać tym pomysłem innych. Postanowione, rajd będzie. Debata nad nazwą... były różne propozycje ale wybraliśmy najlepszą. Jaramy się:-) humory dopisują, entuzjazm i zapał ogromny. Później coś się wydarzyło ale już zapomniałem co to było.
Tylko te 218 użytkowników na forum obecnych, ten ogrom mejli i wiadomości od różnych osób przemycił gdzieś myśl, że nie jesteśmy sami, trzeba podejść pro. Tak różne, skrajne głosy i podpowiedzi - nawet nie przypuszczałem, że odbije mi się oranżadą z komunii;-) to już wolałem marznąć przy -8 C na hali.
Później logo :-P jest niepowtarzalne, król lew też pewnie był w szoku!
Ok, startujemy, zewsząd głosy pochlebne - nie wyczuwamy nawet nutki sarkazmu - może jakiegoś fanpejdża było zakładać? Po co te nerwy? Nikt z nas vipa nie ma i jak mamy się odezwać obronić? Grajmy w jednej drużynie Truck Trialowej. Zapraszamy wszystkich, wstęp jest wolny, bezpłatny-jak napisał Kamyk. To nie są lokalne zawody, jakaś paraolimpiada w zbączynie -szanujmy się. Chłopaki przyjeżdżają z różnych stron. Nie mamy wielu lat doświadczeń a budujemy mocne maszyny- dzieki Maniek. Wyniki mówią tutaj same za siebie. Auta muszą i trzymają poziom. Nie ma lipy;-) Trasy układamy hardkory, jeździmy non toper nie ma przebacz. Miejscówki obieramy genialne, jest zabawa i jest rywalizacja - tego chcieliśmy i mamy to. Klimat wzorowy, banan nie schodzi z twarzy, wyniki stanowią tło a i tak się co rusz ktoś dopytuje i czyta, ogląda. Miło, poczucie spełnienia. Z rajdu na rajd budzą się nowi zapaleńcy i nowe maszyny pokonują wszystkie możliwe przeszkody. Budujemy mosty i deski, kupujemy dachówki, wywozimy cegły z Wa-wy, normalnie wchodzi trial w krew, zaprzyjaźniamy się. Wy czytacie o rajdzie a My już ze dwa treningi ogarnięte w tym czasie mamy, spoty gdzie trzeba popić colą i zobaczyć materiał z rajdu - taki przedpremierowy:-D Wyniki podajemy od razu -szanujemy się nawzajem. Co rusz zdarzają się sytuacje, w których po pierwsze: Fair Play. Nie interesują nas prywatne beefy, jesteśmy ponad. Jedziemy i uczestniczymy w wystawie jako STT, Team SILESIA i nie jest inaczej - inaczej być po prostu nie może. Dziękówka Rahu i BJ za miłe przyjęcie i oprowadzenie - wspaniała wystawa, wiekszość prac zapierała dech w piersi- ale nie o tym. Ciśniemy, przyspieszamy i nadchodzi moment of truth: wszyscy czujemy się zwycięzcami - nagrody są jednakowe, nie ma podziału na lepszych i lepszejszych, dokonaliśmy tego. South Truck Trial jest. Ten czas poświęcony i serce, nieraz wysokim kosztem. Przychodzimy z gorączką i kręgosłupem w rozsypce. Ale jest to zwycięstwo bardzo cenne, bo na wielu frontach i nikt tego nie jest w stanie podważyć. Spełnione marzenie. Amen.

Chiałbym serdecznie podziękować każdej osobie która pomogła w organizacji. Chciałbym podziękować administracji za przyjęcie Kamyka i Zozoleona. Chcę przeprosić Blahe Kamyka i Olka, że nieraz byłem surowy i wymagający, kawał dobrej roboty - udzielajcie się również więcej na forum- każdy mierzy swoją miarą i dobrze jest w temacie poczytać też inny komentarz czasem niż tylko mój monolog czy Blahy. Nadmienię, że wielu rzeczy nie widać, przyjeżdżacie na gotowe a my już mamy pochytane. Spójrzcie również od strony typowo sportowej, każdy sędzia sędziuje (hehe, masło maślane) czyjś przejazd, potem przychodzi jego kolej - odpala maszyne, jedzie, wyłącza. Fajnie byłoby też czasem odejść stanąć z boku, przejrzeć sobie auto żeby zapobiec jakiemuś niepotrzebnemu serwisowi np., złapać oddech. Non toper wysokie obroty. Czekają nas zmiany, nieuniknione. Kibicujcie nam i motywujcie tak jak do tej pory. Życzę sobie i Wam abyśmy byli jeszcze szybsi i mocniejsi w sezonie 2k14, budujmy trialówky!

Ps. Ramki pod Dyplom nie kupie, kupie Lego i zrobie z klocków.

Pozdrawiam Was i do zobaczenia na treningach.
UJa
Pies utonął, łańcuch pływa

rasch22

#2 Post autor: rasch22 »

Obserwuje STT od samego początku, parę razy przywiozłem swoje podwozia WIPy, raz przyjechałem z prawie trialówką która przestała jeździć gdy tylko poczuła ciężki teren ;) co świadczy o tym że trasy są realnie bardzo ciężkie. Co mi się podoba to atmosfera panująca na rajdach, życzę organizatorom i uczestnikom by ich zapał nie przygasł i by STT rozwijało się jeszcze prężniej ;) ;)

Szczerze powiedziawszy czekam na sezon 2014i na info o kolejnych treningach ;)

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#3 Post autor: Blaha »

Cały, pierwszy sezon cyklu rajdów STT za nami - czas więc na podsumowanie.

Dla mnie osobiście była, jest i będzie to niesamowita przygoda.
Na początku roku pojawił się pomysł, aby spróbować stworzyć na śląskiej ziemi zawody truck trialu. Pomysł odważny i niełatwy do zrealizowania, ale jak życie pokazało w pełni udało nam się go zrealizować. Sezon za nami i myślę, że każdy rajd można miło wspominać :) Oby kolejny był tylko lepszy!

Od strony organizacyjnej - jest to spore wyzwanie. Chcieliśmy i staraliśmy się, aby nasze zawody były jak najbardziej profesjonalnie przygotowane i prowadzone, stąd wielu z nas poświęciło swój czas, pracę, pomysłowość i serce. Materialne rzeczy nie mają tutaj większego znaczenia - liczy się efekt finalny. Moim zdaniem było warto i możemy być dumni z South Truck Trial.

Na rajdach pojawiło się wielu znakomitych Zawodników i świetnych maszyn. Myślę, że każdy, kto był na zawodach poczuł ducha rywalizacji i panującą atmosferę.
Trasy staraliśmy się układać z głową i tak aby były wymagające. Myślę, że miejsca do rozgrywania rajdów mają spory potencjał.

Chciałem podziękować Każdemu, kto przyczynił się do powstawania i realizacji zawodów STT - bez Was by sie nie udało.
Szczególne podziękowania i ogromne słowa uznania ślę Jacy - od początku trzyma to wszystko w ryzach, organizacyjnie spaja i jest kołem napędowym całego przedsięwzięcia - wielkie dzięki. Myślę, że nauczyłeś kilka osób, że warto marzyć, twardo stąpać po Ziemi i te marzenia krok po kroku realizować, nie zważając na głosy zwątpienia.

Wspomnę tylko, że Sędziowie mają w głowach z tuzin pomysłów jak usprawnić zawody, ale to wymaga wielu debat, więc na spokojnie, wszystko w swoim czasie.
Natomiast każdy, kto ma jakieś propozycje, pomysły, konstruktywną krytykę itp proszę, aby się wypowiedział w tym temacie. Jeśli coś się nie podobało, to śmiało piszcie.

..i to tyle od Wujka Blahy. Nie zapominajcie o nas, bierzcie udział w treninach i mam nadzieje, że w jeszcze liczniejszym gronie skrzyżujemy knoby wiosną 2014 roku!

P.S. A ja dyplom włożę do ramki i będę na niego patrzał z dumą i uśmiechem na twarzy.. :)

Awatar użytkownika
krowkens
Posty: 218
Rejestracja: 2013-01-18, 14:07
Lokalizacja: Tychy
brickshelf: krowkens

 

#4 Post autor: krowkens »

To i ja dorzucę swoje 3 grosze...

Na początku roku gdy przeczytałem że Jaca zaprasza wszystkich chętnych na zawody to pomyślałem że pojadę i popatrzę sobie. Przyjechałem do hali w Bytomiu (a był wtedy taki kosmiczny mróz) i wsiąkłem na całego. Wszyscy byli bardzo mili, Rasch pozwolił pojeździć mi swoim crawlerem.

Ciesze się że mogłem dołączyć do grona zawodników startujących w zawodach STT. Dziękuję Jacy, Blaszce (i wszystkim innym) za to że chce im się pchać do przodu ten projekt.
Fajnie też, że dołączają do nas nowe osoby które tez chcą się bawić razem z nami.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#5 Post autor: smyk »

Udało się. Udało się Wam stworzyć coś z niczego. Gratuluję uporu i wytrwałości. Musiało być ciężko - nie mogło być inaczej. Wiem to. Znam to. Pamiętam ile było wyzwań, gdy startowaliśmy w 2007 z GPM. Zawsze znajdą się malkontenci. I oby nigdy nie zdusili zapaleńców. Trwajcie na warcie!
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Kamyk
VIP
Posty: 234
Rejestracja: 2013-03-07, 11:01
Lokalizacja: Będzin
brickshelf: kamyk970

 

#6 Post autor: Kamyk »

Zastanawiałem się parę dni, czy mógłbym napisać coś innego, niż wszyscy, którzy się tutaj wpisali, ale chyba nic nie wymyślę ;)

Mogę powiedzieć, że dziękuję wszystkim, którzy w jakikolwiek sposób się przyczynili do powstania i funkcjonowania STT, a zwłaszcza osobie, bez której pewnie tylko spotykalibyśmy się raz na parę miesięcy na treningach, czyli Jacy - cieszy mnie to, że jesteś wśród nas, że masz tyle zapału i energii w sobie, by to wszystko poskładać - za to Ci serdecznie dziękuję :)

Z początku, to były zwykłe treningi, w gronie kilku osób, ale w miarę upływu czasu wprowadzaliśmy jakieś trasy, mierzenie czasów itp. itd., aż w końcu Jaca zaproponował, żebyśmy zrobili zawody, na wzór GPS sprzed kilku lat - bardzo mnie ucieszył ten pomysł, bo wyjazd na LTTC, to zawsze duże wyrzeczenie pod względem czasu, pieniędzy i energii, a tak tutaj niedaleko powstały podobne zawody, gdzie nie ma wcale mniej zabawy ;)

Założenia mogły w pierwszej chwili wydawać się dosyć ambitne i uniosłe, ale teraz możemy powiedzieć, że nie były przesadzone.

Na rajdach w tym roku pojawiło się wiele fajnych osób, z mniejszym lub większym doświadczeniem, ale wszystkim przyświecała idea dobrej zabawy i tak też było (przynajmniej dla mnie i mam nadzieję, że także dla reszty). Z rajdu na rajd każdy pewniej i skuteczniej prowadził, oraz miał sprawniejszy pojazd - widać, że udział w STT jest traktowany poważnie i każdy chce wypaść jak najlepiej :)

Od siebie jeszcze powiem, że jakoś szybko minął mi ten sezon i jak dla mnie, to mógłby być jeszcze spokojnie jeden, lub dwa rajdy, ale od czego w końcu są treningi ;)

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#7 Post autor: Uncle Jaca »

Dziękuje Panowie za miłe słowa, fajnie, że doceniacie, aj, oczy się pocą;-) bez WAS by się nie udało.

Sezon za nami a nowych pomysłów wciąż przybywa i ten głód jakoś tak do końca niezaspokojony- może zróbmy w przyszłym roku... no właśnie- jak? I tu zwracam się znów do Was: jest szmat czasu więc może każdy swobodnie się wypowiedzieć co chciałby zmienić/polepszyć/wywalić/zakazać itd. Wysłuchamy wszystkich próśb, skarg i zażaleń aby przyszły sezon był po prostu jeszcze lepszy.
Z pewnością każdy ma już jakiś chitry plan na przyszły sezon co zbudować. Dlatego też najlepiej jeśli każdy indywidualnie powie (napisze) co mu na sercu leży i postaramy się aby wszystko co się da usprawnić.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
krowkens
Posty: 218
Rejestracja: 2013-01-18, 14:07
Lokalizacja: Tychy
brickshelf: krowkens

 

#8 Post autor: krowkens »

Wpadł mi do głowy taki pomysł.
Jakby zrobić raz na jakiś czas taki odcinek który trzeba będzie przejechać bez zatrzymywania się. Ustawiamy trasę (nie trudną), każdy po obejrzeniu trasy decyduje na którym biegu jedzie, start.... i do mety jedzie bez zatrzymywania, zmiany biegów itp. Po prostu jednym ciągiem. Kto się zatrzyma otrzymuje karę (srogą, do ustalenia).

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#9 Post autor: Uncle Jaca »

Taki lajtowy odcinek to zdaje się fajny pomysł na ustalenie np. listy startowej przed rajdem zamiast kolejności zgłoszeń. Taka czasówka;-)
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
Uncle Jaca
Posty: 1122
Rejestracja: 2012-04-21, 14:00
Lokalizacja: Tarnowskie Góry
brickshelf: jacaelnegro

 

#10 Post autor: Uncle Jaca »

Witajcie,

Jest regulamin rajdu South Truck Trial na sezon 2014. Został napisany całkowicie od początku do końca przez nas. Wypracowaliśmy go wspólnie. Wiele rozmów i czasu poświęciliśmy na jego napisanie a powstawał on już podczas rajdów w sezonie 2013. Staraliśmy się mieć na uwadze wszelakie sugestie oraz spostrzeżenia wszystkich obecnych na rajdach i treningach STT. Wszystkie kwestie w nim zawarte wielokrotnie były poddawane pod dyskusję. O wielu zmianach informowaliśmy wszystkich Zawodników biorących udział w rajdach na bieżąco, że takie a nie inne będą zmiany a to czy tamto postaramy się usprawnić. Rozdaliśmy jego wersje robocze do zapoznania. Jak wielu z Was zauważy są jeszcze pewne kosmetyczne zmiany, dlatego publikujemy jego treść aby każdy mógł się zapoznać i skomentować to co wg niego jest złe. Z pewnością rozważymy każdą sugestię zanim oficjalnie regulamin zostanie przyjęty w wersji ostatecznej. Jest również komentarz do regulaminu wyjaśniający większość zmian. Przelicznik, o którym rozmawialiśmy będzie opublikowany na dniach. Nic się w nim nie zmieniło, będzie bez niespodzianek. Terminarz będzie poddany pod dyskusję na spotkaniu w Bobie na integracji. Zapraszam do lektury. Blaha, wbijaj z nim.
Pies utonął, łańcuch pływa

Awatar użytkownika
Blaha
VIP
Posty: 873
Rejestracja: 2011-08-08, 23:09
Lokalizacja: Siemianowice Śląskie
brickshelf: blaha

 

#11 Post autor: Blaha »

Drodzy Trialowcy - mam przyjemność zaprezentować regulamin zawodów South Truck Trial, który będzie obowiązywał (najprawdopodobniej w takim kształcie) w przyszłym sezonie, w 2014 roku :)
Regulamin South Truck Trial na 2014

South Truck Trial (STT) - rajd zdalnie sterowanych modeli ciężarówek zbudowanych z klocków Lego przystosowanych do jazdy w terenie składający się z kilku pojedynczych zawodów odbywających się na południu Polski, na które wstęp jest wolny.
W rajdzie może uczestniczyć każda osoba niezależnie od wieku czy płci, która zgłosi swój pojazd.
Rajd zyskuje oblicze czysto sportowe dzięki pomiarom i uzyskanym wynikom, jednakże najważniejszym jest dobra zabawa i miła atmosfera. Ścigamy się zarówno jako Zawodnicy – w roli kierowców poddając próbie umiejętność manewrowania modelami, jak również jako konstruktorzy-sprawdzając zbudowane pojazdy. Pamiętajmy więc o wzajemnym szacunku i zrozumieniu, wynik jest ważny ale nie najważniejszy. W trakcie zawodów (wytyczania tras, pomiaru czasu, naliczania kar itp.) przede wszystkim należy kierować się zasadą Fair Play i zdrowym rozsądkiem.
Miejsca wyznaczane na rozegranie pojedynczych zawodów są ogólnodostępne i każdy dba o swoje bezpieczeństwo we własnym zakresie. Organizatorami i Uczestnikami rajdu są jednocześnie wszyscy Zawodnicy biorący w nim udział. Każdy Zawodnik może brać czynny udział w planowaniu terminarza, wytyczaniu tras, konstruowaniu przeszkód. Może również (jeśli zostanie mianowany przez jednego z głównych sędziów) być sędzią pomocniczym.


1. Zgłoszenie i uczestnictwo

Aby uczestniczyć w zawodach należy w podanym każdorazowo terminie podesłać na adres: (southtrucktrial@gmail.com) zgłoszenie zawierające następujące dane:

- Swoje imię lub nick
- Markę pojazdu i jego typ
- Układ i liczbę osi w tym liczbę osi skrętnych z ich wskazaniem
- Wymiary modelu w mm (długość, szerokość, wysokość)
- Nr katalogowy i liczbę silników napędowych
- Skala modelu (1:12 – 1:14)
- Zdjęcie modelu
- Dane oryginału i zdjęcie porównawcze

Każdy Zawodnik może wystartować w zawodach tylko jednym pojazdem, natomiast zgłosić można kilka. W przypadku zgłoszenia więcej niż jednego pojazdu Zawodnik deklaruje, którym będzie startował - podając tą informację na w/w email przed upływem terminu zgłoszeń pojazdów. Chcąc uzyskać punkty w klasyfikacji każdym kolejnym pojazdem zgłoszonym przez jednego Zawodnika musi on wyznaczyć innego kierowcę, któremu zostaną przypisane zdobyte przez niego punkty.

Klasa Open – w tej klasie może wystartować każda osoba, posiadająca jakikolwiek pojazd zbudowany z klocków Lego i przystosowany do jazdy w terenie, niezależnie od tego czy spełnia on wymagania i czy został on wcześniej zgłoszony do rajdu. Osoba ta przejeżdża daną sekcję po przejechaniu wszystkich Zawodników biorących udział w rajdzie, na jej życzenie jeden z sędziów bądź inna osoba może dokonać pomiaru czasu i naliczyć kary. Równolegle może rozpocząć się już kolejna rozgrywana sekcja. Każdy Zawodnik startujący w zawodach może dodatkowo innym pojazdem startować w klasie Open.

W przypadku zgłoszenia pojazdu po wyznaczonym terminie Zawodnikowi odejmuje się 0,1 od przelicznika.


2. Pojazd - wymagania i warunki jego dopuszczenia do zawodów

Model w odpowiednio dobranej skali powinien jak najbardziej przypominać oryginał na tyle ile pozwalają klocki Lego i myśl budowniczego.

Pojazd musi posiadać:
- napęd na wszystkie koła,
w miejscu oryginału przynajmniej jeden z silników napędowych lub jego atrapę (zgodną co do ilości i umiejscowienia cylindrów). Atrapa musi pracować podczas przejazdu przy czym musi być zasilana z silnika napędowego pojazdu,
- kierownicę,
- lusterka boczne,
- wycieraczki,
- skrzynię biegów z co najmniej dwoma biegami (niezależnie od oryginału, bieg jałowy-luz nie jest liczony)
- drążek zmiany biegów
- siedzenie/a – odpowiednio jak w oryginale,
- deskę rozdzielczą z zegarami,
- podłogę w kabinie (nie jest wymagana pod atapą/silnikiem napędowym w miejscu oryginału),
- lite ściany kabiny,
- otwierane lite drzwi w kabinie,
- osłoniętą przestrzeń w co najmniej 90% szerokości za kabiną,
- pracujące zawieszenie tak aby pozwalało maksymalnie wybierać nierówności terenu (zgodne co do rodzaju z oryginałem na tyle na ile jest to możliwe do oddania przy użyciu klocków).

Niedopuszczalne są pojazdy:
– w których nie są napędzane wszystkie osie,
– gąsienicowe,
– przegubowe,
– których długość całkowita przekracza 850mm,
– których masa jest mniejsza od masy minimalnej dla danego układu tj. :4x4 – 1900g, 6x6 – 2300g, 8x8 – 2700g, 10x10 - 3100g

Niedopuszczalne są elementy inne niż Lego oraz wszelkie modyfikacje klocków. Używamy tylko i wyłącznie akumulatorów jako zasilania batboxów. Kable/przewody z wież IR, silników itp. muszą być estetycznie zasłonięte – nie mogą wystawać poza obrys pojazdu. Zawodnik – jeśli nakaże to sędzia (niezależnie od momentu, w którym to nakazał) zobowiązany jest zasłonić w/w. Za nie zasłonięty kabel nie ma kary w postaci ujemnego przelicznika, natomiast Zawodnik nie zostanie dopuszczony do startu lub jego przejazd nie będzie kontynuowany dopóki nie zasłoni w/w.

Dopuszczalne jest:
– stosowanie wszystkich kół i silników Lego,
– wypchanie opon innymi elementami Lego,
– zbudowanie własnych kół z elementów Lego,
– sterowanie NXT/EV3 poprzez użycie innego urządzenia niż Lego posiadającego Bluetooth,
– stosowanie sprężyn, sznurków/linek i gumek innych niż Lego,
– użycie materiału/ papieru/ folii foto lub innej na przykrycie przestrzeni za kabiną,
– użycie materiału aby wykonać pokrowce na fotele,
– użycie naklejek,
– wyposażenie dodatkowe: wciągarka, skrętna kierownica, światła, sygnał dźwiękowy, chromowane elementy (np. felgi), zmieniarka cd itp.. :-)


3. Rozgrywanie rajdu

Pojedynczy rajd – składa się z kilku tras - odcinków - sekcji – o ich maksymalnej ilości decydują sędziowie w porozumieniu z biorącymi udział Zawodnikami. Na rozgrywanych sekcjach mierzony jest czas przejazdu oraz zapisywane są ewentualne kary. Na pierwszym odcinku kolejność startujących wyznaczana jest odwrotnie do kolejności przysłanych zgłoszeń. Na każdym kolejnym odcinku kolejność startujących wyznaczana jest systemem +1, czyli przeskakujemy z kolejnością startu o jednego Zawodnika do przodu i tak pierwszym Zawodnikiem otwierającym drugą sekcję jest Zawodnik, który w pierwszej sekcji startował jako drugi, dalej kolejność nie ulega zmianie.

Odbiór techniczny – przed rozpoczęciem rajdu sędziowie dokonują pomiaru wagi i długości, sprawdzają pojazd oraz użyte i wymagane w nim elementy. Długość modelu mierzona jest od najbardziej wysuniętego elementu (spełniającego warunek co najmniej 90% szerokości w/w pojazdu) do obrysu opony ostatniej osi. Pojazd, którym startuje jeden z sędziów odbiera inny sędzia wraz z przybranym do tej czynności jednym z Zawodników.
Niedopuszczalne są jakiekolwiek przeróbki/modyfikacje pojazdu po odbiorze technicznym gdyż mogłyby one wpływać na prędkość, wagę, moc itp.

Wytyczanie sekcji – trasy wytyczane są w terenie sprawdzającym zdolność samych pojazdów oraz sztukę manewrowania nimi przez ich kierowców. Sekcja zaczyna się od bramki oznaczonej START biegnie poprzez wyznaczony odcinek, którego kierunek wyznaczają kolejne bramki i kończy na bramce oznaczonej META. Wyznaczona trasa musi być przejezdna przez każdy układ a przeszkody realne. Sędzia wyznaczający trasę objaśnia jej bieg przed przejazdem pierwszego Zawodnika.

Po wyznaczeniu trasy niedopuszczalne jest jej testowanie zarówno w całości jak i w części.

Bramki - ich ilość, szerokość oraz sposób wytyczania tras - każda bramka musi składać się z co najmniej dwóch chorągiewek, na płaskim terenie ich szerokość wynosi min. 35 studów (min. 280mm) na przechyle min. 42 study (min. 336mm) – chorągiewki wbijane są prostopadle do podłoża. Bramka nie może przechodzić w inna bramkę (bezpośrednio chorągiewka nie może być składową dwóch rożnych bramek). Bramka START i META są odpowiednio szersze i wyższe aby klarownie określić początek i koniec danej sekcji, w ich wnętrzu znajduje się odpowiedniej szerokości bramka złożona z dwóch chorągiewek. O ilości bramek na danej sekcji decyduje sędzia wytyczający trasę. Startujemy kładąc auto zderzakiem na linii startu (zderzakiem równo z linią bramki), kończymy sekcję uderzając pojazdem w chorągiewkę ustawiona 10cm poza linią mety- patrząc w światło bramki- na jej środku.

Zaliczanie poszczególnych bramek – kiedy Zawodnik wyjedzie pojazdem poza bramkę sędzia oznajmia to na głos (komunikując: „Bramka zaliczona”) aby Zawodnik miał pewność, że już dany odcinek trasy jest zaliczony i nie dostanie już na nim np. cofając żadnej kary. Bramki pokonujemy przodem – jeśli na danej sekcji jest bramka do przejechania tyłem sędzia oznajmia to przy objaśnianiu trasy przed przejazdem pierwszego Zawodnika. „Aktywna” - w sensie kar - jest tylko pierwsza niezaliczona bramka.
Nie można zaliczyć bramki w "locie" czyli jeśli pojazd roluje (w miejscu gdzie była wytyczona bramka - przelatując przez nią w powietrzu) Zawodnik ustawia go przed miejscem w którym zaczęło rolować tak aby od razu nie narazić go na powtórna rolkę. Każdą bramkę należy pokonać zatem pojazdem mającym stały kontakt z podłożem co najmniej jednym kołem.

Przeszkody - ścigając się ciężarówkami na czas pokonujemy wszelkie nierówności terenu na wytyczonych trasach, oraz różne przeszkody naturalne i sztuczne m.in.: progi pionowe (maksymalna wysokość 70mm, długość w kierunku jazdy równa co najmniej najdłuższej odległości pomiędzy dwiema osiami spośród pojazdów startujących w pojedynczym rajdzie), podjazdy, down hill, nawroty, slalomy, przechyły, trawersy itp.

STOP CZAS – każdemu Zawodnikowi przysługuje chwilowe zatrzymanie czasu, Zawodnik komunikuje: „Czas stop” lub „Stop czas” a sędzia go odmierzający dokonuje zatrzymania pomiaru konsultując z Zawodnikiem potrzebę jego wywołania. STOP CZAS może również oznajmić sędzia podczas przejazdu Zawodnika celem doprecyzowania wszelkiej zaistniałej niejasności. Następnie mierzenie czasu zostaje ponownie wznowione przez w/w sędziego. Pamiętajmy o nie nadużywaniu tej zasady sztucznie nie przeciągając zawodów.


4. Punktacja, wyniki rajdu – klasyfikacja rajdu

Punktacja na sekcjach, punktacja pojedynczego rajdu.

Punkty za poszczególną sekcję są przyznawane począwszy od ostatniego Zawodnika (1pkt) który ją ukończył o jeden punkt w górę, punktowanych jest maksymalnie 10 Zawodników.

Punktacja przykładowa pojedynczej sekcji (10 Zawodników)

1 miejsce - 10 pkt
2 miejsce - 9 pkt
3 miejsce - 8 pkt
... ...
10 miejsce - 1 pkt

Zawodnikiem wygrywającym pojedynczy rajd jest Zawodnik który uzyskał łącznie najwięcej punktów za wszystkie rozegrane sekcje. W przypadku remisu decyduje ilość zwycięstw w pojedynczych sekcjach w dalszej kolejności zdobytych drugich miejsc etc. . Od drugiego miejsca w dół w przypadku uzyskanej tej samej liczby punktów miejsca są ex aequo.

W każdym pojedynczym rajdzie punktowanych jest pierwszych 10 miejsc. Ostatni, dziesiąty Zawodnik otrzymuje 1pkt (aby uzyskać jakiekolwiek punkty w pojedynczych zawodach należy ukończyć co najmniej połowę z rozgrywanych sekcji tj. 1z2 2z3 2z4, 3z5, 3z6 4z7 itd.) każdy kolejny o 1pkt więcej, Zawodnikom którzy uplasują się na podium dodatkowo dolicza się po 1pkt. Punktacja jest ruchoma i zależna od ilości startujących Zawodników, trudniej jest wywalczyć zwycięstwo kiedy startuje więcej Zawodników i jest ono cenniejsze co jest oczywiste.

Punktacja przykładowa (10 Zawodników)
1 miejsce – 13 pkt
2 miejsce – 11 pkt
3 miejsce – 9 pkt
4 miejsce – 7 pkt
...
10 miejsce- 1pkt

Punktacja przykładowa (7 Zawodników)
1 miejsce – 10 pkt
2 miejsce – 8 pkt
3 miejsce – 6 pkt
4 miejsce – 4 pkt
...
7 miejsce – 1 pkt

Punktacja przykładowa (5 Zawodników)
1 miejsce – 8 pkt
2 miejsce – 6 pkt
3 miejsce – 4 pkt
4 miejsce – 2 pkt
5 miejsce – 1 pkt

Wyniki, klasyfikacja generalna – wygrywa Zawodnik który uzyska najwięcej punktów za wszystkie pojedyncze rajdy. W przypadku remisu na podium decyduje ilość zwycięstw w pojedynczych zawodach w dalszej kolejności zdobytych drugich miejsc etc. . Od czwartego miejsca w dół w przypadku uzyskanej tej samej liczby punktów miejsca są ex aequo.
Wyniki poszczególnych zawodów będą w miarę możliwości podliczone jak najszybciej i opublikowane. Będzie podawana klasyfikacja zarówno poszczególnych zawodów jak i klasyfikacja generalna - uzupełniana na bieżąco po każdym rajdzie.


5. Kary, tabela kar

Nazwa kary - Symbol - Czas dodawany (sek.)
Nieprzygotowanie Zawodnika - N - 10
Dotknięcie - D - 20
Zniszczenie - Z - 30
Serwis - S - 45
Ręka - R - 60

Nieprzygotowanie Zawodnika – w przypadku wywołania przez sędziego Zawodnika do startu na którymkolwiek z odcinków – nie może on startować i opóźnia zawody – otrzymuje karę naliczaną za każdego wpuszczonego przed siebie Zawodnika.

Dotknięcie chorągiewki - pojazd dotyka chorągiewki nie powodując jej zniszczenia.

Zniszczenie chorągiewki – pojazd najeżdża ją swoim obrysem powodując jej przewrócenie, złamanie, wyrwanie itp., najechanie którymkolwiek z kół.

Serwis - w przypadku:
– wystąpienia awarii w pojeździe uniemożliwiającej kontynuację przejazdu,
– gdy np. po rolce zmienia się geometria (naruszenie geometrii kabiny lub obrysu przestrzeni za nią – stanowiącą ułatwienie przy przejeździe przez bramki),
– rozsynchronizowania / rozpięcia którejkolwiek z osi skrętnych,
– atrapa nie pracuje,
– całkowitego odpadnięcia zderzaka przedniego.
– na życzenie Zawodnika

W przypadku serwisu Zawodnik ma czas ma usunięcie usterki, aż do momentu zakończenia przejazdów pozostałych Zawodników na rozgrywanej sekcji. Jeśli Zawodnik startował jako przedostatni lub ostatni, Sędziowie przydzielają mu dodatkowe 15 min na wykonanie napraw. Po naprawieniu pojazdu Zawodnik ustawia pojazd w miejscu wystąpienia awarii kontynuując swój przejazd. Zawodnik podczas jednej sekcji może wziąć tylko jeden serwis. W przypadku konieczności wzięcia ponownego serwisu lub po przekroczeniu limitu czasu na naprawę Zawodnik nie kończy sekcji – -nie kończy sekcji - otrzymuje DNF, a następny rozgrywany odcinek startuje jako ostatni.

Ręka – każdy fizyczny kontakt Zawodnika z pojazdem podczas jego przejazdu, kara ręki - możliwa do wzięcia przez Zawodnika jedynie w dwóch przypadkach (nie licząc przypadkowego dotknięcia oraz sytuacji kiedy podczas przejazdu pojazd zacznie rolować albo spadać z jakiejś przeszkody a Zawodnik złapie go chroniąc przed zniszczeniami):
1. Auto po rolce ląduje na boku
2. Auto po rolce ląduje na dachu

Zawodnik biorący Rękę ustawia pojazd przed miejscem wywrotki tak aby miał możliwość kontynuowania przejazdu – nie narażając się jednak od razu na powtórną rolkę. Każdy Zawodnik którego pojazd nie może przejechać jakiejś przeszkody sztucznej lub naturalnej automatycznie nie kończy sekcji – DNF. W przypadku unieruchomienia pojazdu na jakiejkolwiek przeszkodzie bądź jego utknięcia/rezygnacji - Zawodnik nie kończy danej sekcji – DNF/REZ. Zawodnik podczas jednej sekcji może wziąć tylko jedną rękę. W przypadku konieczności wzięcia ponownej ręki Zawodnik nie kończy sekcji – DNF.


6. Sędziowanie

Sędziami zawodów są: Jaca, Blaha i Zozoleon. W przypadku nieobecności któregokolwiek z Sędziów na rajdzie pozostali sędziowie wybierają na czas jego nieobecności zastępcę spośród obecnych Zawodników biorących udział w rajdzie. Sędziowie startują Zawodników, mierzą czasy i naliczają kary a także dokonują odbioru technicznego pojazdów. Sędziowie mogą podczas rozgrywania rajdu mianować sędziów pomocniczych do pomiaru czasu przejazdów. Sędzia, który również startuje jako Zawodnik w rajdzie nie może sędziować własnego przejazdu. Zarówno kwestie sporne jak i nie podniesione w regulaminie będą w przypadku zaistnienia poddawane pod głosowanie sędziów głównych, których decyzja jest niepodważalna.

Sędziowie nie zapewniają warunków bezpieczeństwa z uwagi na charakter i miejsca rozgrywanych zawodów, nie ponoszą odpowiedzialności za zachowanie osób przybyłych na rajd. Każdy przybyły na rajd Uczestnik lub osoba towarzysząca akceptuje w pełni całą treść regulaminu i odpowiada sama za siebie.


7. Przelicznik

Uzyskane czasy w poszczególnych sekcjach (w przypadku kar – wraz z doliczonymi karami) mnożone są przez przelicznik stanowiący załącznik do w/w regulaminu.


8. Terminarz i miejsce rozgrywania zawodów

Sędziowie w porozumieniu z Zawodnikami ustanawiają terminarz poszczególnych zawodów określając ich ilość, datę, czas i miejsce rozpoczęcia poszczególnych rajdów.

Autorami regulaminu są: Jaca, Blaha, Zozoleon.


***********************************************************************


Komentarz do regulaminu South Truck Trial 2014.

Regulamin powstawał w oparciu o doświadczenie zdobywane podczas startów w rajdach a także licznych treningów. Chcieliśmy aby poza oczywistymi zagadnieniami jak najwięcej kwestii spornych zostało w nim poruszonych i wyjaśnionych. Z sytuacji z którymi spotykaliśmy się podczas rajdów staraliśmy się wyciągnąć wnioski i efekty wielu z nich są opisane w regulaminie. Nieraz czyjś przejazd sekcji pokazał nam jaką w przyszłości powinniśmy podjąć decyzję i teraz ustanawiając ten regulamin chcemy to doprecyzować tak aby była jasność.

Przede wszystkim kierujemy się zasadą Fair Play. Bezapelacyjnie stawiamy na zaciętość i walkę.

Obecnie budowane pojazdy są zdecydowanie mocne i szybkie niezależnie od ich układu. W sezonie 2013r mieliśmy okazję podziwiać np. 8x8 przy masie własnej ponad 2800g na dwóch silnikach XL i jednym z biegów 1:1,8. Już dobitniej nie da się pokazać, że duży układ też może z powodzeniem być bardzo szybki, nie wspominając o promieniu skrętu czy dzielności w terenie i dosłownym połykaniu przeszkód. Różnice się zacierają, przelicznik również idzie z duchem tej rywalizacji.

Każdy układ ma swoje plusy i minusy i charakteryzuje się swoistą dzielnością w terenie. Nie sposób premiować jednego z układów ze względu na jego którąkolwiek wadę, bo zapewne posiada przy tym wiele zalet. Nie faworyzujmy układu- żadnego. Pamiętajmy, że ścigamy się modelami realnych ciężarówek, które w rzeczywistości nie posiadają magicznych prześwitów i nie wjeżdżają pod pionowe ściany.

Regulamin jest całkowicie nowy, jest wiele różnic:

-punktacja zarówno za odcinki jak i za rajd do klasyfikacji generalnej wyrównuje się (jest to najważniejsza zmiana, która diametralnie wpływa na bezpośredni wynik, ciasne punktowanie pozwoli oddać rzeczywiste różnice w pojedynczym rajdzie, a w klasyfikacji generalnej walka o zwycięstwo będzie bardzo zażarta),
-zamieniamy kary z procentowych na czasowe, które nie są aż tak dotkliwe i stanowią stała wartość niezależnie od czasu przejazdu,
-tworzymy przelicznik w którym nie ma faworyzowanych parametrów,
-decyzyjność podczas wytyczania tras również jest kluczowa- bramki zyskują na szerokości a ich usytuowanie ma na celu jedynie wyznaczenie trasy a nie jej utrudnianie, przejeżdżając daną sekcję Zawodnik walczy w głównej mierze z terenem nie z chorągiewkami. Bramki stawiamy na trasie w taki sposób aby Zawodnik przejechał ją w określony sposób nie mijając bokiem którejś z przeszkód,
-"cwaniackie" branie kary Ręki zostaje wykluczone,
-deklarujemy przełożenia w skrzyni/ach biegów,
-niedopuszczalne są jakiekolwiek przeróbki/modyfikacje pojazdu po odbiorze technicznym- nieuczciwym jest aby Zawodnik po rozpoczęciu rajdu dokonywał zmian w swoim pojeździe, poza tym to powinno w znacznej mierze wpływać na sprawdzenie swojego pojazdu przed zawodami aby do startu był on optymalnie przygotowany. Zakazujemy również zamiany opon gdyż mogłaby ona wpłynąć na przyczepność/trakcję pojazdu na danej sekcji, zmiana wież również jest niedopuszczalna – o ile nie wynika ona z ich awarii.

Zdjęcie modelu w zgłoszeniu – dobrze rozumiemy, że czasem budujemy swoją ciężarówkę na ostatnią chwilę – postarajmy się zatem zadbać o budowę odpowiednio wcześniej. Ten każdorazowo wyznaczony deadline przysyłania zgłoszeń (piątek godz. 24.00) przed rajdem traktujmy jako ostateczny a sobotę poświęćmy na ładowanie aku i odpoczynek – czego i sobie życzymy:-) Chodzi głównie o to, że zgłoszenie zawierające zdjęcie gotowego modelu daje podstawy sądzić, iż pojazd jest zbudowany i jedynie jego konstruktor dokona w nim jakichś poprawek a nie dopiero zabiera się do jego budowy. To, o czym już rozmawialiśmy: zgłoszenie, które nie będzie zawierało kompletnych danych, w tym zdjęcia modelu będzie odrzucone. Osoba zgłaszająca będzie o tym informowana drogą mejlową.

Z pewnością będzie mniej kar podczas samych przejazdów niż do tej pory a same kary nie będą aż tak dotkliwe aby poprzez jedno dotknięcie chorągiewki Zawodnik nie położył całego przejazdu. Kara nieprzygotowania ma za zadanie mobilizować Zawodników do płynnego przeprowadzania zawodów. Podchodźmy do rajdu profesjonalnie i niech to wejdzie nam w krew aby niepotrzebnie nie przedłużać rajdu. Jest DNF w przypadku kiedy pojazd nie pokonuje którejś z przeszkód na trasie - trzeba się z tym pogodzić i każdego może to spotkać, tak samo w przypadku przekroczenia czasu na serwis. Pamiętajmy jednak o tym, że wszyscy jesteśmy równi wobec regulaminu i ścigamy się według tych samych zasad.

Kary procentowe są zmienne i wynikają z długości (czasu potrzebnego do jego pokonania) odcinka i tak na długiej sekcji kary są o wiele dotkliwsze niż na krótkiej, kary czasowe od razu łatwo doliczyć do wyniku i przede wszystkim nie są tak dotkliwe jak kary procentowe co z pewnością wpłynie na zaciętość rywalizacji.

Kara serwisu jest karą często wynikającą z rolki i nie do końca zawinioną gdyż Zawodnik nie ma dostatecznej kontroli nad pojazdem, kara serwisu jest zatem mniej dotkliwa od kary Ręki. Kara zniszczenia - często zniszczenia są minimalne i niewiele różnią się od dotknięcia – często zdarza się też, że chorągiewka trafia pomiędzy np. tandem i nie ma możliwości obrony, Zawodnik – zmuszony jest niszczyć chorągiewkę stąd też niewielka różnica czasowa pomiędzy dotknięciem a zniszczeniem.

Wykluczamy:
– branie kary ręki już przed przeszkodą, aby się nie męczyć nie tracić czasu tylko szybko śmignąć przez jakąś przeszkodę gdzie auto samo by nie podołało,
– zmianę zębatek w skrzyni (deklarowanie przełożeń w skrzyni biegów przed rajdem) - zakaz zmiany na/ przed/ po odcinku i w całym rajdzie. Zawodnik zapoznawszy się z trasą mógłby wówczas uznać, że potrzebna będzie większa moc lub większa prędkość i zmienić sobie optymalnie zębatki uzyskując w ten sposób pożądane przełożenia,
– zaliczanie bramki w locie – nie zawsze jest do dyspozycji materiał filmowy aby zweryfikować czy pojazd zaliczył bramkę czy nie, poza tym nie wiadomo byłoby czy odbyłoby się to bezkarnie gdyż chorągiewki mają swoją określoną wysokość.

Życzylibyśmy sobie i Wam aby:
-na rajdach był duch walki a zaciętość i rywalizacja motywowała każdego z konstruktorów,
-pojawiały się nietypowe konstrukcje i układy, również te z ostatnią skrętną osią,
-przejazdy były bardziej czyste i w głównej mierze decydował poziom zbudowanej konstrukcji – czy pojazd daje radę czy nie,
-każdy Zawodnik niezależnie od układu jakim startuje miał realną możliwość walki o podium.
Ostatnio zmieniony 2013-12-03, 08:11 przez Blaha, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#12 Post autor: 3dom »

Widac troche zmian na plus, niektore z nich sam w trakcie sezonu zanotowalem w kajecie rzeczy do poprawienia w regulaminie LTTC, troche rzeczy do skrytykowania/poddania pod dyskusje. Napisze na dniach szerszy komentarz ;)
Ostatnio zmieniony 2013-12-03, 01:06 przez 3dom, łącznie zmieniany 1 raz.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

BJ
VIP
Posty: 999
Rejestracja: 2012-01-16, 21:42
Lokalizacja: Majdan/Warszawa

#13 Post autor: BJ »

Całkiem przyjemnie czyta się regulamin, o wiele lepiej niż regulamin LTTC, a to duży plus.

Co prawda w zeszłym sezonie nie udało mi się dotrzeć na STT, być może w tym sezonie mi się uda, ale mam 2 drobne uwagi.

– zmianę zębatek w skrzyni (deklarowanie przełożeń w skrzyni biegów przed rajdem) - zakaz zmiany na/ przed/ po odcinku i w całym rajdzie. Zawodnik zapoznawszy się z trasą mógłby wówczas uznać, że potrzebna będzie większa moc lub większa prędkość i zmienić sobie optymalnie zębatki uzyskując w ten sposób pożądane przełożenia,

Nie zabraniałbym bym zmiany zębatek w skrzyni, wystarczy nieostrożna zmiana biegów i zębatki zostają zmielone.
Chyba że źle zrozumiałem, i że będzie można wymienić zębatki na takie same, jeśli tak to jak najbardziej w porządku.

Dopuszczana jest wyciągarka/wciagarka.
Można jej używać podczas trasy? Pytam, bo jesli dobrze pamietam jeszcze w czasach GPM, można było mieć wyciągarkę, była nawet liczona do przelicznika, ale nie wolno było jej używać.

Podoba mi się pomysł z punktacją, podejrzewam że na prawdę będzie zaostrzać rywalizacje.
Ostatnio zmieniony 2013-12-03, 14:31 przez BJ, łącznie zmieniany 1 raz.
(19:28:58) Toltomeja: teraz powiem absolutnie serio, nawet jeśli zaraz będę żałował: trialowki wygrywają ten pojedynek

rasch22

#14 Post autor: rasch22 »

BJ ja z regulaminu zrozumiałem że serwis skrzyni polegający na wymianie uszkodzonych/zmielonych zębatek jest dopuszczalny, natomiast nie dopuszczalna jest zmiana przełożeń w skrzyni na inne niż w zgłoszeniu.

Regulamin jak dla mnie bardzo ok. Kawał bardzo dobrej roboty.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2137
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#15 Post autor: smyk »

BJ pisze:Całkiem przyjemnie czyta się regulamin, o wiele lepiej niż regulamin LTTC, a to duży plus.
Podpisuję się pod tym.

Chcę Organizatorom STT zwrócić uwagę na pewne zagrożenie, jakie niesie ze sobą rozszerzenie bramek i zmniejszenie kar. Może się zdarzyć tak, jak w którymś z sezonów GPM, że rola kierowcy zostanie zmarginalizowana, a kolejność maszyn na mecie będzie zupełnie przewidywalna. Będzie zależała od jakości maszyny i jej dużego przelicznika (wtedy kary w sekundach są mniej odczuwalne).



Wreszcie ktoś odważył się ukrócić rękę boga. Vivat sudden death!
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

ODPOWIEDZ