[WIP] Scania CB 8x4
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
Mało czasu i mało klocków. Narazie będzie kolorowo ale z czasem postaram się wymieniać klocki.
Nie wymienie już zawieszenia bo na to za późno. Za późno także żeby wyglądało to jak Tatra. Wybacz Longer ale cieżarówka z tatrowym podwoziem i kabiną i wszystkim Tatrowym następnym razem.
Bezimienny woglóle nie mam pojęcia jak twoje podwozie ma działać.
Nie wymienie już zawieszenia bo na to za późno. Za późno także żeby wyglądało to jak Tatra. Wybacz Longer ale cieżarówka z tatrowym podwoziem i kabiną i wszystkim Tatrowym następnym razem.
Bezimienny woglóle nie mam pojęcia jak twoje podwozie ma działać.
Powoli i małymi krokami budowa postępuje. Buduję czekając na klocki na kolejne etapy. Z liftarmów budowało mi się wygodniej bo miałem wszystko na miejscu, w brickach muszę 20% elementów domawiać na bieżąco i ciężko mi określić do przodu jakich klocków potrzebuję. Przyznam, że BOP znacznie zmniejszył budżet.
Ostatnio zmieniony 2014-01-21, 00:33 przez Forsil, łącznie zmieniany 1 raz.
- Żbik
- Administrator
- Posty: 2960
- Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
- Lokalizacja: Gdynia
- brickshelf: Zbiczasty
-
Kabina zapowiada się ciekawie. Scania przez te łuki na masce jest trudna do odwzorowania.
"As nigdy nie odmawia w słusznej sprawie!"
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
ABC prezentacji MOCy | Zamienniki wężyków pneumatycznych | Sklepik z gadżetami klubowymi
Po dłuuuuugiej przerwie czas powrócić i skończyć wreszczcie ten projekt który mnie męczy na każdym kroku. Podziwiam niektórych kolegów z forum którzy pracują mają dzieci i znajdują jeszcze czas na klocki. Kabina troche urosła i nabrała kształtów klocki do jej wykończenia już są w drodze. Zastanawiam się czy robić szoferkę ale chyba zawale ją Batboxem. Co do podwozia to posłuchałem się was i wywaliłem RC zastępując je XLami i choć pojazd jest bardzo wolny radzi sobie znakomicie. Postaram się przypiąć jakoś kabine i nagrać film z jazdy. Powoli zastanawiam się nad kiperem może BOP się tam przyda. Jak zawsze wszelkie uwagi i krytyka mile widziana.
BS
BS
- M_longer
- VIP
- Posty: 5429
- Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
- Lokalizacja: Lubin
- brickshelf: M-longer
- Kontakt:
-
Co złego? Nic. Ale od strony tylnej osi przydałoby się to jakoś podeprzeć.Waler pisze:Taaa, na dwie kątowe zębatki :P A tak na serio co jest złego w połączeniu dwóch knobów pod kątem? Choć niewątpliwie lepiej byłoby wsadzić XL-a wprost do ramy.M_longer pisze:Mocowanie XLa i knobów się zmieni, prawda?
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Poza sporymi stratami mocy generowanymi przez takie połączenie to ja nie widzę dużych wad. Nie wiem dlaczego nie pokombinujesz z klasycznym umiejscowieniem silnika napędowego, ale od biedy lepiej napęd przeprowadzić właśnie knobami ale na pewno nie w zaproponowany przez Ciebie sposób:)Waler pisze: Taaa, na dwie kątowe zębatki :P A tak na serio co jest złego w połączeniu dwóch knobów pod kątem? Choć niewątpliwie lepiej byłoby wsadzić XL-a wprost do ramy.
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 16:23 przez Cieślu, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- noniusz
- VIP
- Posty: 1073
- Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
- Lokalizacja: Poznań
- brickshelf: gkurkowski
- Kontakt:
-
Widzę, że doszedłeś to takiego momentu, że bez gruntownej przebudowy napęd nie będzie działał dobrze.
Widzę, że rama i axle z niej wystające są przygotowane pod Twoje pierwotne założenie tj. pod silniki RC.
Teraz zakładając silniki PF XL to: nie możesz dać prostopadle do ramy bo będą wystawać, nie możesz dać równolegle, bo nie będziesz miał jak podeprzeć knobów, bo z każdej strony będą Ci wadzić o koła 3-ciej osi.
Pomimo tego, że uważam, że nie ma mocniejszego sposobu przekazania napędu kątowego niż przez knoby to mimo wszystko:
1) zamieniłbym silniki XL na silniki L
2) założyłbym zaraz za silnikiem to:
3) napęd pod kątem przekazałbym przez stare zębatki Z14
W ten sposób niewiele tracisz na mocy, masz podparty napęd kątowy i przede wszystkim oszczędzasz dużo miejsca i masz o wiele lepsze mocowanie silników.
Co do estetyki to kabina Twojej Scanio-Tatry:) prezentuje się bardzo ładnie.
========================
EDIT ad. 2: albo lepiej dać to:
bo mniej miejsca zajmuje i lepiej podpiera pół zębatki.
Widzę, że rama i axle z niej wystające są przygotowane pod Twoje pierwotne założenie tj. pod silniki RC.
Teraz zakładając silniki PF XL to: nie możesz dać prostopadle do ramy bo będą wystawać, nie możesz dać równolegle, bo nie będziesz miał jak podeprzeć knobów, bo z każdej strony będą Ci wadzić o koła 3-ciej osi.
Pomimo tego, że uważam, że nie ma mocniejszego sposobu przekazania napędu kątowego niż przez knoby to mimo wszystko:
1) zamieniłbym silniki XL na silniki L
2) założyłbym zaraz za silnikiem to:
3) napęd pod kątem przekazałbym przez stare zębatki Z14
W ten sposób niewiele tracisz na mocy, masz podparty napęd kątowy i przede wszystkim oszczędzasz dużo miejsca i masz o wiele lepsze mocowanie silników.
Co do estetyki to kabina Twojej Scanio-Tatry:) prezentuje się bardzo ładnie.
========================
EDIT ad. 2: albo lepiej dać to:
bo mniej miejsca zajmuje i lepiej podpiera pół zębatki.
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 20:06 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- VIP
- Posty: 1263
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Jak ma zrobić użyć tych części to już lepiej zostawić to w takiej postaci. Te zębatki się nie nadają do przekazywania napędu z silników XL.noniusz pisze:3) napęd pod kątem przekazałbym przez stare zębatki Z14
Ja bym jednak rozgrzebał podwozie i wstawił te silniki zgodnie ze sztuką, a jeśli trzeba to pozbył się jednego. Może będzie nieco wystawać ale jeśli umieścisz je za kabiną to mogą imitować silnik albo obudowę skrzyni biegów. Trochę ogranicza Cię niestety ta tatrowa zawieszka, która z tego co pamiętam jest na dwóch wałach i zajmuje to masę miejsca, które można spożytkować na inne rzeczy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar