[WIP] Scania CB 8x4

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Bezimienny

#31 Post autor: Bezimienny »

Domyślałem się że może to nie działać sprawnie, jednak póki sie nie sprawdzi (czego nie zrobie ze względu na brak materiału) lub nie usłyszy opinii kogoś kto się na tym zna można tkwić w błędzie z którego zostałem wyprowadzony za co dziękuje.

Awatar użytkownika
Forsil
Posty: 96
Rejestracja: 2013-01-16, 11:43
Lokalizacja: Turek
brickshelf: matipro123
Kontakt:

 

#32 Post autor: Forsil »

Mało czasu i mało klocków. Narazie będzie kolorowo ale z czasem postaram się wymieniać klocki.

Nie wymienie już zawieszenia bo na to za późno. Za późno także żeby wyglądało to jak Tatra. Wybacz Longer ale cieżarówka z tatrowym podwoziem i kabiną i wszystkim Tatrowym następnym razem.

Bezimienny woglóle nie mam pojęcia jak twoje podwozie ma działać.

Obrazek

Obrazek

Awatar użytkownika
Forsil
Posty: 96
Rejestracja: 2013-01-16, 11:43
Lokalizacja: Turek
brickshelf: matipro123
Kontakt:

 

#33 Post autor: Forsil »

Powoli i małymi krokami budowa postępuje. Buduję czekając na klocki na kolejne etapy. Z liftarmów budowało mi się wygodniej bo miałem wszystko na miejscu, w brickach muszę 20% elementów domawiać na bieżąco i ciężko mi określić do przodu jakich klocków potrzebuję. Przyznam, że BOP znacznie zmniejszył budżet.


Obrazek

Obrazek

Obrazek
Ostatnio zmieniony 2014-01-21, 00:33 przez Forsil, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Żbik
Administrator
Posty: 2960
Rejestracja: 2006-06-06, 15:34
Lokalizacja: Gdynia
brickshelf: Zbiczasty

 

#34 Post autor: Żbik »

Kabina zapowiada się ciekawie. Scania przez te łuki na masce jest trudna do odwzorowania.

Awatar użytkownika
smyk
VIP
Posty: 2142
Rejestracja: 2006-03-14, 23:13
Lokalizacja: Warszawa-Ochota
brickshelf: smyk

 

#35 Post autor: smyk »

Ciekawa koncepcja na błotniki. Tyle razy używałem już tych łuków, a nigdy nie wpadłem, żeby je tak obrócić.
GPM '07#2 | '08#2 | '09#5 | '10#3 | '11#4
LTTC '11#6 | '12#2 | '13#3 | '14#3 | '15#3 | '16#2 | '17#4 | '18#4 | '19#11 | '20#7 | '21#9

Awatar użytkownika
Forsil
Posty: 96
Rejestracja: 2013-01-16, 11:43
Lokalizacja: Turek
brickshelf: matipro123
Kontakt:

 

#36 Post autor: Forsil »

Po dłuuuuugiej przerwie czas powrócić i skończyć wreszczcie ten projekt który mnie męczy na każdym kroku. Podziwiam niektórych kolegów z forum którzy pracują mają dzieci i znajdują jeszcze czas na klocki. Kabina troche urosła i nabrała kształtów klocki do jej wykończenia już są w drodze. Zastanawiam się czy robić szoferkę ale chyba zawale ją Batboxem. Co do podwozia to posłuchałem się was i wywaliłem RC zastępując je XLami i choć pojazd jest bardzo wolny radzi sobie znakomicie. Postaram się przypiąć jakoś kabine i nagrać film z jazdy. Powoli zastanawiam się nad kiperem może BOP się tam przyda. Jak zawsze wszelkie uwagi i krytyka mile widziana.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

BS

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#37 Post autor: M_longer »

Mocowanie XLa i knobów się zmieni, prawda?

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#38 Post autor: Waler »

M_longer pisze:Mocowanie XLa i knobów się zmieni, prawda?
Taaa, na dwie kątowe zębatki :P A tak na serio co jest złego w połączeniu dwóch knobów pod kątem? Choć niewątpliwie lepiej byłoby wsadzić XL-a wprost do ramy.

Awatar użytkownika
M_longer
VIP
Posty: 5429
Rejestracja: 2007-09-29, 08:47
Lokalizacja: Lubin
brickshelf: M-longer
Kontakt:

 

#39 Post autor: M_longer »

Waler pisze:
M_longer pisze:Mocowanie XLa i knobów się zmieni, prawda?
Taaa, na dwie kątowe zębatki :P A tak na serio co jest złego w połączeniu dwóch knobów pod kątem? Choć niewątpliwie lepiej byłoby wsadzić XL-a wprost do ramy.
Co złego? Nic. Ale od strony tylnej osi przydałoby się to jakoś podeprzeć.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#40 Post autor: Cieślu »

Waler pisze: Taaa, na dwie kątowe zębatki :P A tak na serio co jest złego w połączeniu dwóch knobów pod kątem? Choć niewątpliwie lepiej byłoby wsadzić XL-a wprost do ramy.
Poza sporymi stratami mocy generowanymi przez takie połączenie to ja nie widzę dużych wad. Nie wiem dlaczego nie pokombinujesz z klasycznym umiejscowieniem silnika napędowego, ale od biedy lepiej napęd przeprowadzić właśnie knobami ale na pewno nie w zaproponowany przez Ciebie sposób:)
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 16:23 przez Cieślu, łącznie zmieniany 2 razy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

Awatar użytkownika
Waler
VIP
Posty: 768
Rejestracja: 2010-09-08, 21:42
Lokalizacja: Ożarów Mazowiecki
brickshelf: waler
Kontakt:

 

#41 Post autor: Waler »

M_longer pisze:Ale od strony tylnej osi przydałoby się to jakoś podeprzeć.
No to na pewno, oczywista rzecz. Poza tym ten XL zamocowany na dwóch studach też nie wygląda na solidną konstrukcję. Chyba, że to tylko czasowo-testowe rozwiązanie.

Athaal
Posty: 46
Rejestracja: 2009-01-15, 13:13
Lokalizacja: Toruń
brickshelf: Athaal

 

#42 Post autor: Athaal »

Waler pisze: Poza tym ten XL zamocowany na dwóch studach też nie wygląda na solidną konstrukcję.
Studach jak studach, chyba raczej pinach. Ja się zastanawiam, czy to rozwiązanie się nie wypina podczas obciążenia.

Awatar użytkownika
Forsil
Posty: 96
Rejestracja: 2013-01-16, 11:43
Lokalizacja: Turek
brickshelf: matipro123
Kontakt:

 

#43 Post autor: Forsil »

Spokojnie to tylko testowe rozwiązanie. Już mam plan jak wzmocnić silniki, pod ramą pójdzie liftram który połączy oba silniki razem. Myśle że knoby zostaną no bo zwykłe kątówki chyba nie dadzą rady. Jak coś wymyśle to może nawet uda mi się wsadzić te Xle prostopadle do ramy.

Awatar użytkownika
noniusz
VIP
Posty: 1073
Rejestracja: 2011-11-23, 21:02
Lokalizacja: Poznań
brickshelf: gkurkowski
Kontakt:

 

#44 Post autor: noniusz »

Widzę, że doszedłeś to takiego momentu, że bez gruntownej przebudowy napęd nie będzie działał dobrze.

Widzę, że rama i axle z niej wystające są przygotowane pod Twoje pierwotne założenie tj. pod silniki RC.
Teraz zakładając silniki PF XL to: nie możesz dać prostopadle do ramy bo będą wystawać, nie możesz dać równolegle, bo nie będziesz miał jak podeprzeć knobów, bo z każdej strony będą Ci wadzić o koła 3-ciej osi.

Pomimo tego, że uważam, że nie ma mocniejszego sposobu przekazania napędu kątowego niż przez knoby to mimo wszystko:
1) zamieniłbym silniki XL na silniki L
2) założyłbym zaraz za silnikiem to:
Obrazek
3) napęd pod kątem przekazałbym przez stare zębatki Z14
Obrazek

W ten sposób niewiele tracisz na mocy, masz podparty napęd kątowy i przede wszystkim oszczędzasz dużo miejsca i masz o wiele lepsze mocowanie silników.

Co do estetyki to kabina Twojej Scanio-Tatry:) prezentuje się bardzo ładnie.

========================

EDIT ad. 2: albo lepiej dać to:
Obrazek
bo mniej miejsca zajmuje i lepiej podpiera pół zębatki.
Ostatnio zmieniony 2014-11-24, 20:06 przez noniusz, łącznie zmieniany 1 raz.

Cieślu
VIP
Posty: 1263
Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
Lokalizacja: Karczew/Warszawa
brickshelf: cieslu12

 

#45 Post autor: Cieślu »

noniusz pisze:3) napęd pod kątem przekazałbym przez stare zębatki Z14
Jak ma zrobić użyć tych części to już lepiej zostawić to w takiej postaci. Te zębatki się nie nadają do przekazywania napędu z silników XL.

Ja bym jednak rozgrzebał podwozie i wstawił te silniki zgodnie ze sztuką, a jeśli trzeba to pozbył się jednego. Może będzie nieco wystawać ale jeśli umieścisz je za kabiną to mogą imitować silnik albo obudowę skrzyni biegów. Trochę ogranicza Cię niestety ta tatrowa zawieszka, która z tego co pamiętam jest na dwóch wałach i zajmuje to masę miejsca, które można spożytkować na inne rzeczy.
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar

ODPOWIEDZ