Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] FORD Model T Lorry
Autor Wiadomość
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 376
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-12-13, 13:23   [MOC] FORD Model T Lorry







Zaczęło się od kół z motoru crossowego, Jak miałem koła, zbudowałem proste podwozie 4x4. Mając podwozie wypadało zbudować jakieś nadwozie, tyle że do tych kół pasował mi jedynie jakiś oldtimer. I tak powstał Ford Model T w customowej wersji 4x4. Model T jest chyba wszystkim znany, powstawał w najróżniejszych wersjach nadwoziowych, i jako osobówka, i jako dostawczak i wielu innych. Oficjalnej wersji 4x4 nie było (przynajmniej nie znalazłem żadnych informacji na ten temat), ale ten pojazd bywał przerabiany na wszystkie sposoby więc teoretycznie mogła się trafić również wersja terenowa.

Mój model technicznie jest prosty, wręcz prymitywny. Silniki L w mostach - w przednim moście zmieścił się i silnik napędowy i serwo do skrętu. Dość karkołomne przekazanie napędu bevelami wbrew pozorom działa całkiem skutecznie.

Resory piórowe są mojego pomysłu, choć nie dam głowy czy już gdzieś wcześniej takich nie widziałem. Pomimo niedużego skoku działają całkiem sprawnie. Znaczy działały przy samej ramie, po zabudowaniu nadwozia wzrosła masa i potrzebny był mały czit i wspomożenie zwykłymi resorami długości 6,5.
Wprawdzie prawdziwy Ford T miał resory piórowe ustawione poprzeczne, ale dwa wystające z przodu resory wydawały mi się tak charakterystyczną cechą pojazdów z tamtej epoki że pozwoliłem sobie na tą małą niekonsekwencję.

Zbudowawszy opisany powyżej pojazd nie byłem do końca z niego zadowolony. Bardziej cieszył mnie od strony wizualnej niż z technicznej.
Ponieważ silniki L trafiły do trialowego unimoga, szkoda mi było rozkładać udaną kabinę, przerobiłem go na wersję z napędem tylko na tył. I tak powstała wersja druga.

Wizualnie bardzo podobna do poprzedniej, od strony konstrukcyjnej jest mocno zmieniona. Przede wszystkim zbudowałem nową sztywną ramę z technic bricków - wcześniejsza wersja z liftarmów miała tendencje do wyginania się, szczególnie przy otwartych drzwiach. Powstały nowe mosty, przy okazji zwęził się rozstaw kół o dwa study. Dorzuciłem atrapę silnika i otwieraną na boki pokrywę silnika. No i zmiana, która chyba najbardziej rzuca się w oczy - zmieniłem opony na gładkie, myślę że bardziej odpowiednie.

Po tym przydługim opisie zapraszam na konkrety, czyli dane techniczne, zdjęcia i film.

Wersja 2x4 (obecna)

Dane techniczne:
- wymiary: wysokość: 25 studów, szerokość 26 studów, długość 58 studów
- waga 1,83 kg
- napęd na tylną oś PF XL z przełożeniem 3,9:1
- skręt: PF serwo
- zawieszenie: osie pływające zawieszone na resorach piórowych
- inne: atrapa silnika, kierownica poruszająca się wraz ze skrętem kół, otwierane drzwi kabiny, maska, tylna klapa paki.

Zdjęcia:


Zdjęcia z budowy:




Więcej zdjęć będzie w galerii na brickshelfie.


Wersja 4x4 (wcześniejsza)

- wymiary, waga: nie pamiętam, ale zbliżone do obecnej wersji.
- napęd: na obie osie PF L z przełożeniem 4,6:1
- skręt: PF serwo.
- zawieszenie: osie pływające zawieszone na resorach piórowych
- inne: kierownica poruszająca się wraz ze skrętem kół, otwierane drzwi kabiny, tylna klapa paki.

Trochę zdjęć:


Parę zdjęć WIP z różnych etapów powstawania:




Zdjęcia tej wersji będą w drugiej w galerii

Film powstał tylko dla wcześniejszej wersji 4x4. Jak widać po otoczeniu, materiał kręciłem już dawno temu.



Dziękuję za uwagę.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
Ostatnio zmieniony przez solic 2013-12-13, 13:30, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
smoq 


Wiek: 31
Dołączył: 30 Maj 2011
Wpisy: 77
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 13:36   

Jestem pod ogromnym wrażeniem. Głównie tego, że to jest po prostu bardzo ładny moc!
A i obok wyglądu jeszcze jeździ i to całkiem żwawo.

Miałem wątpliwości co do tych piór, ale o dziwo to działa, na filmie widać, że nawet całkiem fajnie.

Myślałem, że z tyłu brakuje zderzaka, ale faktycznie go nie było.

Naprawdę gratuluje!



P.S. Mam propozycje:

Ostatnio zmieniony przez smoq 2013-12-13, 13:39, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
kooboo 


Wiek: 37
Dołączył: 24 Lis 2013
Wpisy: 108
Skąd: Warszawa/Dęblin
Wysłany: 2013-12-13, 13:41   

Piękny. Aż się nie mogę doczekać aż wrócę do domu, aby duże zdjęcia obejrzeć, bo na tym telefonie nic nie widać - oprócz tego, że piękny :D
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3498
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 13:42   

Ja od niedawna mam w domu zestaw z motorem crossowym ale jak tylko zobaczyłem jego koła to od razu pomyślałem o Fordzie T.
Model bardzo mi się podoba. Sam na pewno nie zrobiłbym tego tak fajnie.... :)
 
 
 
boogiie 

Wiek: 35
Dołączył: 26 Lut 2012
Wpisy: 25
Skąd: Wrocław/Zawiercie
Wysłany: 2013-12-13, 13:54   

To cudeńko przekonuje do dołożenia do forum opcji "lubię to" :D totalnie odejmuje mowę.
Jest piękny choć z technic'a ;P zawieszenie, bryła, wnętrze, ten daszek, jeszcze tylko dorobić
klamkę, która autentycznie zamyka drzwi i jest to wszech moc :D
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3489
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-13, 13:56   

Bardzo skromny model, ale za to jaki uroczy :) Pomysł na resory z flexów genialny. Jestem ciekaw czy prawdziwy model też sobie tak radził z wertepami, jak Twój z Lego? Model z crossowymi oponami chyba bardziej pasuje do tego autka. Nadaje taki bardziej drapieżny charakter. W każdym razie masz mój głos przy MOC-u miesiąca, jeśli będzisz go oczywiście wystawiał. Połączenie kolorystyczne czarnej budy z zieloną paką też bardzo mi się podoba
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Ostatnio zmieniony przez legosamigos 2013-12-13, 13:58, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
SERVATOR 
VIP


Wiek: 48
Dołączył: 08 Lis 2013
Wpisy: 3498
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 14:09   

Im więcej na niego patrzę tym bardziej mi się podoba.
Świetna pokrywa silnika.
Nie powiem, że nie chciałbym mieć do niego instrukcji (nie bić! uczę się!) ;)
 
 
 
dmac 
Adminus Emeritus


Wiek: 49
Dołączył: 17 Cze 2004
Wpisy: 2218
Skąd: Szczecin
Wysłany: 2013-12-13, 14:09   

Bardzo fajny model. Ciemnozielony wygląda miodnie. Sprawność w terenie podziwiam. No i niestandardowy pomysł; Technicowcy nieczęsto sięgają po takie klasyki, jak Ford T :) .

I kolejny raz przekonuję się, że muszę sobie kupić jakiś duży model Technic, bo przybywa elementów, o których istnieniu nie miałem pojęcia.

Gratulacje!
_________________
Pozdrawiam,
dmac

_________________
The absence of limitations is the enemy of art - Orson Welles
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 376
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-12-13, 14:15   

Dziękuję bardzo za pozytywny odbiór cieszę się, że się podoba.

smoq napisał/a:
P.S. Mam propozycje:
Obrazek

Ciekawa maszyna, na pewno byłoby to wyzwanie, zwłaszcza że zbliża się sezon zimowy. Tylko przy moim tempie budowania pojazd byłby gotowy nie wcześniej niż na wiosnę:)

boogiie napisał/a:
jeszcze tylko dorobić
klamkę, która autentycznie zamyka drzwi i jest to wszech moc :D

Klamka jest, niestety tylko atrapa.

legosamigos napisał/a:
Połączenie kolorystyczne czarnej budy z zieloną paką też bardzo mi się podoba

Akurat dla tego modelu wybór koloru kabiny nie był trudny:)

dmac napisał/a:
Sprawność w terenie podziwiam.

Od prawdziwej terenówki (czytaj trialówki) dzieli go przepaść, przede wszystkim prześwit jest za niski. Ale nie da się ukryć, że te opony z motoru crossowego mają potencjał.
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
rasch22
[Usunięty]

Wysłany: 2013-12-13, 14:17   

Aż chce mi sie go skopiować ;) mogę ??
 
 
 
blizzard 


Wiek: 31
Dołączył: 04 Paź 2011
Wpisy: 820
Skąd: Poznań
Wysłany: 2013-12-13, 14:19   

We umyśle mi sie nie mieści wizualizacja jak pracuje to zawieszenie patrząc na punkt zgięcia kardana + punkty łączenia cięgien. Zawsze mam z tym problem..
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3489
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2013-12-13, 14:20   

Coś czuję, że będziesz miał jeszcze jedno wyzwanie, a mianowicie zrobienie instrukcji do niego :) Podobają mi się też fajnie wyprofilowane błotniki z łączników
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
Ostatnio zmieniony przez legosamigos 2013-12-13, 14:23, w całości zmieniany 1 raz  
 
 
 
 
solic 
Technic/Trains


Wiek: 45
Dołączył: 18 Lut 2008
Wpisy: 376
Skąd: Zabrze
Wysłany: 2013-12-13, 14:40   

rasch22 napisał/a:
Aż chce mi sie go skopiować ;) mogę ??

Możesz, pewnie. A może przy okazji kopiowania zrobiłbyś instrukcję, bo widać jest zapotrzebowanie:)
_________________
Pewnego dnia usiądę i to wszystko zbuduję...
 
 
 
wallyjarek 


Wiek: 38
Dołączył: 24 Paź 2013
Wpisy: 1190
Skąd: Poznań / Limerick - Irlandia
Wysłany: 2013-12-13, 15:21   

Przepiękny samochód i przepiękny Moc, nie ma to jak zbudować starego klasyka, który na dodatek jeżdzi.
Przyłączam się do instrukcji. Chętnie zbudowałbym sobie ten samochód.
_________________
Wallyjarek Facebook
 
 
 
Sariel 
VIP
My other ride is a tank


Wiek: 38
Dołączył: 28 Mar 2007
Wpisy: 5314
Skąd: Warszawa
Wysłany: 2013-12-13, 15:22   

Bardzo przyjemny :)
_________________
Kalkulator przełożeń | Generator miniaturek z BSa/Majhosta
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,047 sekundy. Zapytań do SQL: 9