Strona 1 z 2

[MOC] DOKA

: 2014-02-17, 17:45
autor: Kubrick
Po kilku dobrych latach nicniepokazywania, w końcu się zebrałem do kupy i postanowiłem pokazać coś, co powstało czysto dla zabawy.
Obrazek
VW T3 DOKA. Jaki jest, każdy widzi. Jest szeroki zderzak (wypas), prostokątna lampa (kolejny wypas), gleba z negatywem na tylnej osi (niach niach niach), naciąg.
Po prostu niemiecka szkoła tuningu :]
Obrazek

I jeszcze, żeby mi tu ktoś nie wytknął. Tak, oparłem się na modelu nolneta, bo uznałem go za dobrą bazę do modów:
Obrazek

: 2014-02-17, 20:39
autor: legosamigos
Może się nie znam, ale zupełnie nie pasują mi te wystające study zarówno na dachu, a tym bardziej po bokach. Wg mnie aż się prosi o "wygładzenie" tile`ami, ale to tylko moje skromne zdanie. Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik. Mam też pytanie odnośnie drugiego zdjęcia. Złamała Ci się ośka, bo jakoś tak tylne koło jest wykrzywione?

Obrazek

: 2014-02-17, 20:51
autor: 3dom
"Oparłem się" to dość optymistyczne stwierdzenie. Tak na pierwszy rzut oka to 95% modelu jest takie same, jedyna znaczna zmiana to chyba tylko zabudowa tyłu + kilka drobnych detali.
legosamigos pisze:Mam też pytanie odnośnie drugiego zdjęcia. Złamała Ci się ośka, bo jakoś tak tylne koło jest wykrzywione?
To chyba rzekomy "negatyw", nie wiem jaki jest tego sens ale niektórzy tak lubią ;)

Obrazek

: 2014-02-17, 21:15
autor: Kubrick
legosamigos pisze:Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik
Z przodu tak, ale pokombinuję jeszcze.
legosamigos pisze:Poza tym wydaje mi się, że koła ocierają o błotnik.
Dokładnie tak, jak 3dom pisze - to właśnie jest negatyw, czyli ujemny kąt pochylenia koła. Przy glebie często stosowany zabieg dla lepszego spasowania koła z nadkolem i dodatkowego obniżenia.
3dom pisze:Tak na pierwszy rzut oka to 95% modelu jest takie same
No właśnie, na pierwszy rzut oka. Z zewnątrz faktycznie jest podobnie, nawet bardzo. Nie kryję się z tym, bo i po co, zaraz by ktoś znalazł. Różnice zaczynają się od detali: mocowanie lusterek, bardziej moim zdaniem proporcjonalny dolny grill, klamki, deska rozdzielcza. Idąc dalej widać faktycznie inną budę, bo uwaliłem pół dachu i dorobiłem ścianę grodziową. Do tego całe podwozie jest zbudowane inaczej, bo pominąłem detale jak silnik, skrzynia, bak, na rzecz ustawienia zawieszenia, które zajmuje sporo miejsca, głównie przez szerokie koła.
legosamigos pisze:Wg mnie aż się prosi o "wygładzenie" tile`ami
Może troszkę, ale lubię study ;]

: 2014-02-17, 21:22
autor: Kirysowaty
Kubrick pisze:VW T3 DOKA. Jaki jest, każdy widzi.
No właśnie... nie bardzo. Początkowo nie wiedziałem, gdzie to ma przód, a gdzie tył, i dopiero po ładnych paru minutach przyglądania się zdjęciom w końcu wytworzyłem sobie w umyśle mniej więcej adekwatną reprezentację tego pojazdu.

: 2014-02-17, 21:25
autor: nisiia
Kirysowaty pisze: Początkowo nie wiedziałem, gdzie to ma przód, a gdzie tył
Ja mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy ;) Przód jest tam gdzie kierownica ;)

: 2014-02-17, 21:38
autor: legosamigos
A czy w vanach VW też były tak wykrzywione tylne osie, czy tylko w osobówkach? Przy takim ustawieniu osi koła szybko muszą się zużywać.

: 2014-02-17, 21:39
autor: Tomek
legosamigos pisze:A czy w vanach VW też były tak wykrzywione tylne osie, czy tylko w osobówkach? Przy takim ustawieniu osi koła szybko muszą się zużywać.
Ty tak na poważnie?

: 2014-02-17, 21:40
autor: 3dom
legosamigos pisze:A czy w vanach VW też były tak wykrzywione tylne osie, czy tylko w osobówkach? Przy takim ustawieniu osi koła szybko muszą się zużywać.
Wiesz, w serii raczej tego nie uświadczysz ;)
Kubrick pisze:Różnice zaczynają się od detali: mocowanie lusterek, bardziej moim zdaniem proporcjonalny dolny grill, klamki, deska rozdzielcza. Idąc dalej widać faktycznie inną budę, bo uwaliłem pół dachu i dorobiłem ścianę grodziową. Do tego całe podwozie jest zbudowane inaczej, bo pominąłem detale jak silnik, skrzynia, bak, na rzecz ustawienia zawieszenia, które zajmuje sporo miejsca, głównie przez szerokie koła.
No tak, te detale to dla mnie właśnie te 5% różnicy. Pake pomijam bo to oczywiste. A z częścią różnic trzeba wierzyć na słowo bo więcej deeplinków nie dałeś ;)

: 2014-02-17, 21:45
autor: Kubrick
Tylne zawieszenie w Transporterach (jak też całe podwozie) do trzeciej generacji to praktycznie Garbus. Zawieszenie Garbusa ma wiele wspólnego z Tatrą, czyli podwija się w zależności od tego, na jakiej wysokości się ustawia. Przy opuszczaniu koła ustawiają się w ujemny kąt i stąd taki efekt. W przypadku innych samochodów negatyw też osiąga się np. przez odpowiednie ustawianie wahacza, czy (tak jak np. w Polo, gdzie jest belka skrętna) przez stosowanie specjalnych podkładek pod piastę (tzw. camber kit).
Zasadniczo, delikatny negatyw stosuje się też w cywilnych autach, zwykle nie przekracza 1,5 - 2 stopni i jest ledwo zauważalny gołym okiem, ale poprawia przyczepność w zakrętach.

Więcej deeplinków nie dałem, bo więcej zdjęć nie wrzuciłem. Nie ma po co.
Zdjęć spodu nawet nie robiłem, bo nie ma co oglądać - kilka technic bricków, 2 liftarmy, kątowy łącznik axli. Może dorzucę coś po poprawkach zawieszenia ;]

: 2014-02-17, 22:24
autor: rafano
Czy camber kit to nie czasem zestaw z regulowanymi wahaczami a podkładki to inny, osobny sposób osiągnięcia negatywu ?

A co do modelu to jest gleba - jest impreza :D

: 2014-02-17, 23:15
autor: Kirysowaty
Nisiia pisze:Ja mam nadzieję, że nie masz prawa jazdy ;) Przód jest tam gdzie kierownica ;)
Ja w ogóle nie znam się na samochodach i nigdy mi się one jakoś nie podobały... :P

: 2014-02-18, 06:37
autor: CamelXP
A te opony nie za wąskie w stosunku do felg?

: 2014-02-18, 06:42
autor: nisiia
CamelXP, to naciąg. Też podstawa dżerman stajlu :) Wystarczy pooglądać zdjęcia z ttch wszystkich pikników vagowych - bez gleby, szerokiej felgi z naciągiem itp to nie ma co się pokazywać ;)

: 2014-02-18, 06:52
autor: CamelXP
Nisiia pisze:CamelXP, to naciąg. Też podstawa dżerman stajlu :) Wystarczy pooglądać zdjęcia z ttch wszystkich pikników vagowych - bez gleby, szerokiej felgi z naciągiem itp to nie ma co się pokazywać ;)
A jaki to ma sens? Zmniejsza opory toczenia? Zmniejsza zużycie opony? Wygląda paskudnie więc raczej nie o urodę chodzi.

Wracając do modelu: bardzo ładny, przód rozpoznawalny (wg mnie), bardzo fajny, drapieżny wygląd.

PS dżerman tjuning wygląda tak:
Obrazek

:)