Ogromny problem z 8479

Technic, Scale Modeling, Great Ball Contraption

Moderatorzy: Mod Team, Mod Team

Autor
Wiadomość
Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

Ogromny problem z 8479

#1 Post autor: Durzy »

Mam nadzieję, że pisze w dobrym miejscu, jak nie to przepraszam i proszę o pomocną dłoń, zamiast plutonu egzekucyjnego.

Chciałbym z powrotem uruchomić zestaw 8479, jednak od leżenia (sic!) padł mi silniczek. Taki:
Obrazek

Przypadku być nie może, bo drugi taki sam który miałem z innego zestawu też padł. Jeden rozebrałem (zniszczyłem, a teraz nawet straciłem) i zobaczyłem, że wina leży najprawdopodobniej w jakiejś malutkiej zębatce, która się rozpadła. Naprawdę ze starości, bo moje wszystkie (6) starszych V9 mimo gorszego traktowania i większych "przebiegów", śmiga do dziś. Nie mam zamiaru kupować używanego, bo boję się, że też nie będzie działać lub po kilku obrotach się rozpadnie. Tutaj pytanie do Was. Co zrobić? Na elektryce się kompletnie nie znam, na nowych "techniksach" też. Problemem w tym zestawie jest specjalna stacja na kody paskowe (box na baterie), która napędzała silniczek i aby model działał musi być napędzany przez nią. Nie wiem czy ze starym oprzyrządowaniem będzie działać jakiś nowy silniczek, ani czy są jakieś podobnej wielkości.

Prośba do Was:
Co zrobić, aby było dobrze?
Co zrobić, aby działało i było tanio?
Co najlepiej zrobić?

Może w erze Mindstormów, ten zestaw nie wydaje się jakiś szczególny, ale kiedy powstał i działał robił spore WOW, a do tego jak na starsze zestawy ma bardzo unikalny kolor ;)
Ostatnio zmieniony 2014-02-24, 01:18 przez Durzy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#2 Post autor: Bricksley »

Więc tak, ten silnik już ma taką przypadłość, że po jakimś czasie pada. Kiedyś Darek Mróz zrobił poradnik jak samemu naprawić ten silnik: http://pogodzinach.republika.pl/index8a ... ype=howto1 .

Natomiast co do samego silnika to istnieje jego bliźniacza wersja: http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=43362c01 , która była lżejsza od poprzednika i posiadała nieco inne obroty, natomiast była pozbawiona wady, przez którą stare odpadały po jakimś czasie. Można ją poznać po otworze we wgłębieniu na przewód. Charakterystyki wszystkich silników można przejrzeć na stronie Philo http://www.philohome.com/motors/motorcomp.htm - pozycja obowiązkowa dla AFOLa ;)
Durzy pisze:Na elektryce się kompletnie nie znam, na nowych "techniksach" też.
My na Technicsach też się nie znamy, na Technic tak :)

Obrazek


Edit:
Nie wiem czy ze starym oprzyrządowaniem będzie działać jakiś nowy silniczek, ani czy są jakieś podobnej wielkości.
Powinien działać każdy nowy silnik z PF jeśli będzie podłączony poprzez przejściówkę (będącą jednocześnie przedłużką dla systemu PF), 20 cm http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=60656 i 50 cm http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=58118 . Aczkolwiek to teoria i musiałby potwierdzić to ktoś mający 8479.
Ostatnio zmieniony 2014-02-24, 01:38 przez Bricksley, łącznie zmieniany 4 razy.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#3 Post autor: Durzy »

Czyli:
1. Kupić używany* silniczek nowszego typu, który ma minimum 10 lat i mieć nadzieję, że nie jest zajeżdżony (chyba, że ktoś na forum takimi handluje?).
2. Kupić używany* kabel i nowy silniczek jeśli ktoś potwierdzi, że to działa i jeśli jest odpowiednio mały nowy silniczek.

*tak wiem, pewnie można gdzieś znaleźć jakiś jeszcze firmowo zapakowany.

Temat kupna czegoś z zagranicy i w dodatku używanego, lekko mnie przeraża.

Czekam na wypowiedzi, czy ktoś próbował przerabiać ten zestaw na silniczek PF?

Karol, dzięki za odpowiedzi. Szacunek dla autora poradnika naprawy silniczka, jednak przy moich zdolnościach równie dobrze mógłbym próbować przeprowadzić operację na otwartym sercu.
natomiast była pozbawiona wady, przez którą stare odpadały po jakimś czasie. Można ją poznać po otworze we wgłębieniu na przewód.
Dwie bardzo ważne informacje o których nie miałem pojęcia! Ogromne dzięki!

Owszem, zdarza mi się źle napisać Technic, ale tutaj dałem " " :P W powitalnym poście pewnie popełniłem ten błąd i nie dałem "", więc tam możesz się czepiać ;) O ile nie zdążę tego wyedytować :D
Ostatnio zmieniony 2014-02-24, 02:03 przez Durzy, łącznie zmieniany 1 raz.

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#4 Post autor: Bricksley »

Durzy pisze:1. Kupić używany* silniczek nowszego typu, który ma minimum 10 lat i mieć nadzieję, że nie jest zajeżdżony (chyba, że ktoś na forum takimi handluje?).
Nie spotkałem się z przypadkiem, żeby komuś padł ten silnik. Sam swój kupiłem ładnych parę lat temu na Allegro (gość miał je za grosze) i do tej pory działa, choć praktycznie go nie używałem, aczkolwiek do obecnego budowanego Moca fajnie pasuje.
Durzy pisze:2. Kupić używany* kabel i nowy silniczek jeśli ktoś potwierdzi, że to działa i jeśli jest odpowiednio mały nowy silniczek.
Jeśli chodzi o PFy to nie ma żadnych problemów z kupieniem tych części nowych, nie to co stare 9V, którego nie ma już w sprzedaży. Najbardziej by spasował PF M http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=58120c01 z tym, że by zapewne kilka studów wystawał, wiadomo, mocowanie trzeba by zmienić, lub pokusić się w stawienie starego silnika 9V z zestawu 8720 o którym wspomniałeś. Z tym, że w tym przypadku oprócz zmiany nieco mocowania trzeba by nieco zmodyfikować przekładnię i zrobić większą redukcję, gdyż silniki te cechują się wysokimi obrotami lecz bardzo małym momentem.
Durzy pisze:Temat kupna czegoś z zagranicy i w dodatku używanego, lekko mnie przeraża.
Nie takie straszne ;) Są odpowiednie tematy na forum :)
Durzy pisze:Owszem, zdarza mi się źle napisać Technic, ale tutaj dałem " " :P W powitalnym poście pewnie popełniłem ten błąd i nie dałem "", więc tam możesz się czepiać ;) O ile nie zdążę tego wyedytować :D
Dam czas.

Spróbować naprawy zawsze warto, skoro i tak nie działa to nic nie stracisz.
Ostatnio zmieniony 2014-02-24, 02:18 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#5 Post autor: Durzy »

Ten PF M wydaje się sensowny i powinien się zmieścić w ciężarówce bez dużych przeróbek. Teraz musiałbym kupić te kabelki przejściówki (co takiego się zmieniło, że stare nie działają?). Może od razu kupiłbym 3 przejściówki na przyszłość do innych, jeszcze nie kupiony PF, jako że mam 8485. Wiesz może, czy da się kupić te kabelki-przejściówki w jakimś sklepie w PL, czy zostaje tylko allegro i zagranica?

Stary silnik 9V jest za słaby, nawet przy zastosowaniu redukcji. Ta ciężarówka jeździła na tym 71427! Może gdybym użył wszystkie swoje stare 9V zamiast jednego 71427 :D
Spróbować naprawy zawsze warto, skoro i tak nie działa to nic nie stracisz.
Ale sam prędzej wszystko poniszczę i pourywam. Gdybym miał znajomego, który lubi się bawić w takie rzeczy, dałbym mu i powiedział, masz tu instrukcję i rób, do wygrania flaszka...

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#6 Post autor: Bricksley »

Durzy pisze: Teraz musiałbym kupić te kabelki przejściówki (co takiego się zmieniło, że stare nie działają?).
Stare były dwu żyłowe + i -. Nowe zaś są 4 żyłowe, gdyż posiadają przewody "sygnałowe" tak by wszystko mogło poprawnie współpracować w systemie PF.
Durzy pisze:iesz może, czy da się kupić te kabelki-przejściówki w jakimś sklepie w PL, czy zostaje tylko allegro i zagranica?
Na Bricklinku mozna obie przejściówki znaleźć w 2 sklepach: http://www.bricklink.com/search.asp?pg= ... archSort=P i http://www.bricklink.com/search.asp?pg= ... archSort=P . O zakupach na BL możesz poczytać w LUGPol wiki, jest tam odpowiedni wątek. Możesz także szukać na Allegro.
Durzy pisze:Stary silnik 9V jest za słaby, nawet przy zastosowaniu redukcji. Ta ciężarówka jeździła na tym 71427! Może gdybym użył wszystkie swoje stare 9V zamiast jednego 71427 :D
Fakt, zapomniałem, że ona jeździła także. No, ale są znane przypadki, że trialówka jeździła na tym silniku, więc nie, że się nie da ;)
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#7 Post autor: 3dom »

Kable PF obecnie najtaniej będzie kupić w oficjalnym sklepie LEGO, tzw. S@H - shop at home. Jak uzbierasz zamówienie za 200zł to przesyłkę masz za darmo. Krótszy chiwlowo jest OOS ale ale pewnie za jakiś czas pojawi się znowu.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#8 Post autor: Durzy »

3dom pisze:able PF obecnie najtaniej będzie kupić w oficjalnym sklepie LEGO
To na pewno są kable przejściówki? Te które mi podał Karol w swoim pierwszym poście mają inne numery. Z tymi kabelkami nowe silniczki będą działać ze starych stacji zasilających, a stare silniczki z nowych?

Skoro przesyłka jest rzeczywiście darmowa, to baaaardzo chętnie kupię w oficjalnym sklepie. Ważna informacja dla mnie, bo przyzwyczaiłem się do informacji, że przesyłka darmowa, ale nie do Polski!

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#9 Post autor: 3dom »

Tak, to te same kable. 60656 to numer elementu, który znajduje się w jednoelementowym "zestawie" 8886 ;)
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Kubrick
VIP
Posty: 2200
Rejestracja: 2006-05-19, 21:51
Lokalizacja: KrakóVW
brickshelf: Kubrick
Kontakt:

 

#10 Post autor: Kubrick »

Karol pisze:My na Technicsach też się nie znamy, na Technic tak :)
Jest jeszcze TA Technix ;)
Obrazek


Aż przez ten temat muszę sprawdzić moje silniki, chociaż ich ostatnio użyłem chyba w czasach żółtego Magirusa O.o
Cieślu pisze:kup volvo nie bądź janusz
Cieślu pisze:Ty to byś Kubrick wszystko zwieśniaczył :>

Awatar użytkownika
Darek Mróz
VIP
Posty: 213
Rejestracja: 2004-06-02, 14:12
Lokalizacja: Rzeszów
brickshelf: sasik

 

#11 Post autor: Darek Mróz »

Karol napisał już wszystko, ja tylko dodam, że skuteczność moich napraw była krótkotrwała.
Poradnik pisałem w czasach kiedy nie miałem pojęcia o Customer Service :).
LEg GOdt Darek Mróz

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#12 Post autor: Durzy »

Darek Mróz, może Twoje rozwiązanie jest krótkotrwałe, ale opis jest MEGA - szacunek!
Wspomniałeś o Customer Service - znaczy, że można wysłać im stary silniczek i go wymienią?


Oglądam te nowe kabelki i silniczki, oglądam i... nic już nie rozumiem. Te kabelki przedłużające wydają się mieć takie same końcówki jak te zintegrowane z silniczkami. Końcówki od kabelków zintegrowanych z silniczkami nie mają takich spodów?
Obrazek


Jeśli mają takie same spody to dlaczego nie można podpiąć dwóch pinów ze starego kabelka w sposób zaznaczony na żółto lub czerwono?

Awatar użytkownika
3dom
Adminus Emeritus
Posty: 5639
Rejestracja: 2011-04-18, 20:43
Lokalizacja: Warszawa
brickshelf: 3dom

 

#13 Post autor: 3dom »

Silnika "kostki" raczej nie wymienia bo nie ma ich od dawna w produkcji.

Przedluzka PF ma z jednej strony wtyczke kompatybilka z PFami a z drugiej od gory jest zlacze pasujace do PFow a od dolu do systemu 9V.
...na mieście już ćwierkają wróble... 🐦🐦🐦
nisiia pisze:SMAŻ SIĘ W PIEKLE ZA TE POSPINANE PLEJTY!!!!!!!!

Awatar użytkownika
Bricksley
VIP
Posty: 2573
Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
Lokalizacja: Stalowa Wola
brickshelf: KAROL4

 

#14 Post autor: Bricksley »

Durzy pisze:Oglądam te nowe kabelki i silniczki, oglądam i... nic już nie rozumiem. Te kabelki przedłużające wydają się mieć takie same końcówki jak te zintegrowane z silniczkami. Końcówki od kabelków zintegrowanych z silniczkami nie mają takich spodów?



Jeśli mają takie same spody to dlaczego nie można podpiąć dwóch pinów ze starego kabelka w sposób zaznaczony na żółto lub czerwono?
Bo to nie tak. Fakt spód wtyczki po lewej stronie, którą zaznaczyłeś można podpiąć pod 9V, to jest właśnie przejściówka. Góra natomiast jest taka jak na prawej wtyczce. Zaś spód prawej wtyczki jest tak ukształtowany, że można podpiąć inny przewód z sytemu PF, czyli taki jak góra tej wtyczki. Jak znajdę foto to dorzucę. Więc podpinając w prawą wtyczkę (góra lub dół) inny kabel PF, a na górę lewej wtyczki także coś z systemu PF otrzymamy przedłużkę, natomiast jeśli w lewą wtyczkę podepniemy od dołu coś z systemu 9V otrzymamy przejściówkę, takie 2w1.

Edit: 3dom zwięźlej to napisał ;)
Ostatnio zmieniony 2014-02-25, 13:14 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam :)

Awatar użytkownika
Durzy
Posty: 1113
Rejestracja: 2014-02-23, 12:37
Lokalizacja: Wrocław
brickshelf: Proszę uzupełnić

 

#15 Post autor: Durzy »

Aaaaa. Już bardzo powoli zaczynam łapać. Czyli do tego spodu, który pomazałem w paincie da się podpiąć tylko stary kabel, bo nowy nie będzie działać, a druga końcówka tego kabla ma inny spód który pasuje tylko do PF i takie same spody mają kabelki zintegrowane z silniczkami PF? Jeśli tak, to wreszcie mi się udało zrozumieć. Dzięki za cierpliwość! Szkoda, bo już miałem nadzieję, że kupię sobie zestaw 8293.

http://www.bricklink.com/catalogItem.asp?P=60c01 ten klocek chroniący silniczki jest obecnie taki sam jak ten z mojego zestawu 8479? Mimo, że PF są mocniejsze nadal to "sprzęgiełko" zaczyna się ślizgać przy takim samym momencie?

ODPOWIEDZ