[MOC] Ciężarówka i sztaplarka gąsienicowa
Moderatorzy: Mod Team, Mod Team
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
[MOC] Ciężarówka i sztaplarka gąsienicowa
Witam serdecznie!
Dziś chciałem przedstawić ciężarówkę jako uzupełnienie do mojej [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?t=22144]sztaplarki gąsienicowej[/URL]. Była jeszcze przyczepa do przewożenia tej sztaplarki, ale niestety ten wózek widłowy ślizgał się na rampie i w ogóle nie mógł wjechać na przyczepę, mimo, że były na rampie gumowe łączniki 1x2, tak więc zrezygnowałem z przyczepy. Ciężarówka jeździ, skręca i ma otwierane burty na boki. Może auto wygląda troszkę nieproporcjonalnie ze względu na dość szeroką pakę, bo aż na 21 kropek, ale z tył auta dałem bliźniacze koła, stąd taka szerokość paki, by burty przy otwieraniu nie zahaczały o koła czy zbiorniki.
Dane techniczne:
Długość: 48 cm
Szerokość: 17 cm
Wysokość: 17 cm z owiewką na dachu
Waga: 1894 gr.
Power Functions:
2 PF silniki M
1 PF silnik XL
1 PF pojemniki na baterie
2 PF piloty IR
2 PF wieże IR
Galeria na BS
Film na YT
Ostatnio zmieniony 2014-03-23, 15:10 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Biały i czerwony samochód pochodzą z zestawu: 6753: Highway Transport ;)Durzy pisze:(choć biały jest bardzo ładny ładny).
Ostatnio zmieniony 2014-03-24, 12:22 przez Bricksley, łącznie zmieniany 1 raz.
Pozdrawiam
legosamigos, wybacz, że się nie wypowiadam bezpośrednio o Twoim MOCu, dla mnie obecne technic to zbyt wielka "czarna magia". Jedyne co pomyślałem, że skoro sztaplarka nie chce sama wjechać na przyczepę to może potrzebna jej jakaś winda, albo ukryte małe, napędzane koła/rolki na rampie? Ona jest za ciężka, czy te gąsienice są z tak bardzo "plastikowej gumy"?
Karol, kolejny już raz dzięki za informację! Dzięki Tobie wyszukałem ten ciekawy zestaw* na necie, przejrzałem instrukcję i widzę, że gdyby nie brak bocznych reflektorów i bocznych górek-podpórek dachu to widzę, że mógłbym sobie sam taki samochód zbudować.
*Ciekawy zestaw, bo jeden z bardzo nielicznych w którym najbardziej podoba mi się opcjonalny model (żuraw), a wszystkie trzy są na dość wysokim poziomie.
Karol, kolejny już raz dzięki za informację! Dzięki Tobie wyszukałem ten ciekawy zestaw* na necie, przejrzałem instrukcję i widzę, że gdyby nie brak bocznych reflektorów i bocznych górek-podpórek dachu to widzę, że mógłbym sobie sam taki samochód zbudować.
*Ciekawy zestaw, bo jeden z bardzo nielicznych w którym najbardziej podoba mi się opcjonalny model (żuraw), a wszystkie trzy są na dość wysokim poziomie.
-
- VIP
- Posty: 1262
- Rejestracja: 2009-04-13, 22:21
- Lokalizacja: Karczew/Warszawa
- brickshelf: cieslu12
-
Nie mają nic wspólnego z gumą. Są zwyczajnie plastikowe i mają bardzo słabą przyczepność. O sztaplarce już się wypowiadałem, natomiast ciężarówka budzi u mnie mieszane uczucia. Kabina wygląda bardziej jak od śmieciarki niż wywrotki, bardzo przypomina Mercedesa Econic.Durzy pisze: Ona jest za ciężka, czy te gąsienice są z tak bardzo "plastikowej gumy"?
Jeden rabin powie tak, drugi rabin powie nie.
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
WIP:
Oshkosh MMRS
MAN F2000
Iveco Powerstar
- Bricksley
- VIP
- Posty: 2573
- Rejestracja: 2005-03-29, 23:00
- Lokalizacja: Stalowa Wola
- brickshelf: KAROL4
-
Oprócz przyczepność trzeba pod uwagę wziąć jeszcze masę. Pojazdy na gąsienicach nie zostały stworzone po to by jeździć po gładkim utwardzonym podłożu, tylko w teren. Prawdziwe maszyny gdy poruszają się na tego typu utwardzonych nawierzchniach także tracą swoje możliwości trakcyjne. W realnych maszynach płyty gąsienic masz stalowe a nie gumowe, niektóre nawet są pozbawione ostróg, ale masa swoje robi :)Durzy pisze:Pojazd na gąsienicach bez przyczepności to dla mnie patologia.
Pozdrawiam
- piotrek839
- Posty: 459
- Rejestracja: 2011-10-05, 18:37
- Lokalizacja: Jastrzębie-Zdrój
- brickshelf: piotrek839
-
To nie patologia tylko ogromna zaleta. W Lego nie wyobrażam sobie by ogniwa mogłyby być powleczone gumą. Dobrą alternatywą a zarazem kompromisem są gąsienice które pokazałeś na zdjęciu. Krótkie i w całości ale za to gumowe i z bieżnikiem.Durzy pisze:Pojazd na gąsienicach bez przyczepności to dla mnie patologia.
Autko ładne chyba pierwsze nie budowane na podstawie zestawu. Szkoda że zrezygnowałeś z rampy, myślę że "przyczepność" była do zrobienia.
W prawdziwych pojazdach do jazdy po nawierzchniach utwardzonych (ulicach) stosuje się gumowe nakładki na gąsienice ;)Karol pisze:Pojazdy na gąsienicach nie zostały stworzone po to by jeździć po gładkim utwardzonym podłożu, tylko w teren. Prawdziwe maszyny gdy poruszają się na tego typu utwardzonych nawierzchniach także tracą swoje możliwości trakcyjne. W realnych maszynach płyty gąsienic masz stalowe a nie gumowe
- legosamigos
- VIP
- Posty: 3941
- Rejestracja: 2012-04-11, 07:01
- Lokalizacja: Gdańsk
- brickshelf: legosamigos
- Kontakt:
-
No tak, zapomniałem napisać, że po raz kolejny, jako ładunku, użyłem samochodów z zestawu 6753, choć pisałem o tym przy tej mojej sztaplarce gąsienicowej, a link do sztaplarki jest również w tym temacie
@Durzy - na podjazd sztaplarki na rampę wpływają jeszcze inne czynniki, jak choćby kąt nachylenia rampy, ciężar pojazdu, jak wspomniał Karol i pewnie jeszcze inne czynniki by się znalazły. Gdyby te łączniki wystawały troszeczkę ponad liftarmy lub panele, wtedy sztaplarka pewnie by podjechała. Niestety plastik o plastik zawsze będzie się ślizgał
@noniusz - tak jak pisałem na wstępie, gdybym dał pojedyncze koła, wtedy paka byłaby węższa, więc i proporcje byłyby lepsze (tak mi się wydaje), ale dałem bliźniaki, więc paka musiała być min. o 1 kropkę szersza niż opony i zbiornik paliwa, by burty swobodnie się otwierały, choć i tak burty nie otwierają się do końca, co widać na zdjęciu poniżej
@Durzy - na podjazd sztaplarki na rampę wpływają jeszcze inne czynniki, jak choćby kąt nachylenia rampy, ciężar pojazdu, jak wspomniał Karol i pewnie jeszcze inne czynniki by się znalazły. Gdyby te łączniki wystawały troszeczkę ponad liftarmy lub panele, wtedy sztaplarka pewnie by podjechała. Niestety plastik o plastik zawsze będzie się ślizgał
A przypomina? Hmm, to uznam to za komplement :) choć pewnie gdybym dał znaczek Mercedesa, to pewnie byście mi wytykali, że nie jest podobny :D Ale fakt faktem jest, że troszkę podpatrywałem kabinę tego Mercedesa. Poza tym to nie jest wywrotka :) Auto ma tylko otwierane burty na bok. Gdyby była wywrotka mógłbym również zrobić węższą pakęCieślu pisze:...Kabina wygląda bardziej jak od śmieciarki niż wywrotki, bardzo przypomina Mercedesa Econic.
@noniusz - tak jak pisałem na wstępie, gdybym dał pojedyncze koła, wtedy paka byłaby węższa, więc i proporcje byłyby lepsze (tak mi się wydaje), ale dałem bliźniaki, więc paka musiała być min. o 1 kropkę szersza niż opony i zbiornik paliwa, by burty swobodnie się otwierały, choć i tak burty nie otwierają się do końca, co widać na zdjęciu poniżej
Ostatnio zmieniony 2014-03-24, 22:40 przez legosamigos, łącznie zmieniany 1 raz.
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję