Strona 4 z 5

O pojazdach HSW/Dressta/LiuGong słów kilka

: 2014-05-20, 20:37
autor: Bricksley
Wycięte z tematu V1 [URL=http://www.00453005_0000002.pl/forum/viewtopic.php?p=322153#322153][MOC] HSW Ł-34[/URL]:
cody1976 pisze: Obecnie to już niestety LiuGong nie licząc firmy Dressta Stalowa Wola która wcześniej zajmowała się dystrybucją maszyn HSW poza rynkiem polskim.
To może nieco sprostowania bo widzę, że ostatnio wielu ludzi ludzi jest przekonanych, że maszyny HSW nie istnieją już, a w ich miejscu pojawił się Chińczyk. Faktem jest, że w 2012 roku koncern Guangxi LiuGong Machinery Co. Ltd został właścicielem cywilnej części HSW zajmującej się właśnie maszynami budowlanymi, tworząc LiuGong Machinery (Poland) Sp. z o.o.. Zmienił się właściciel, zmieniły się struktury itd., ale tak jak to było wcześniej nasze polskie maszyny dalej są konstruowane i produkowane w stalowowolskim zakładzie. Są one sprzedawane tylko i wyłącznie pod marką i logiem DRESSTA, spółki, która wcześniej zajmowała się sprzedażą i serwisem maszyn poza granicami kraju, w Polsce tę rolę sprawowało HSW. Na chwilę obecną maszyny LiuGong (tylko wybrane) przyjeżdżają do fabryki w częściach i następnie są u nas montowane. Więcej: http://www.pl.dressta.com.pl/o-nas/ ;)

Sorki za OT.
cody1976 pisze:Jeśli miałbyś kiedyś w planach budowę HSW Ł-60 to wiem gdzie pracuje bodajże ostatnia taka maszyna, a z tego co dowiedziałem się kiedyś w ich biurze konstrukcyjnym większość dokumentacji tej ładowarki spłonęło w jakimś pożarze w latach 70 czy 80-tych.
Nie orientujesz się z którego rocznika ta 60 jest, jakieś fotki? Choć nie wierzyłbym, że to ostatnia taka maszyna, starych 60 (560B) trochę było, choć niekoniecznie na naszych kopalniach. O ten pożar to postaram się dopytać coś.

: 2014-05-21, 02:19
autor: cody1976
Spróbuję zdobyć rok produkcji i numer fabryczny, jeśli będę w okolicy zrobię też jakieś fotki. Ładowarka należy obecnie do Lafarge Kruszywa i Beton Sp. z o.o. Żwirownia Zagań-Miodnica, pracuje na bocznicy kolejowej w centrum Żagania, kiedyś mieli dwie takie maszyny ale teraz została jedna. Wcześniej żwirownia należała do jakiejś innej firmy, nie pamiętam już nazwy.


cody1976

: 2014-05-21, 07:14
autor: glaz_pimpur
cody1976 pisze:Jeśli będę w okolicy zrobię też jakieś fotki. Ładowarka ... pracuje na bocznicy kolejowej w centrum Żagania
To ta ?: Obrazek

: 2014-05-21, 08:41
autor: cody1976
Głowy nie dam, ale rękę tak. Nawet kolor się zgadza.


cody1976

: 2014-05-21, 08:54
autor: glaz_pimpur
Wujek Gugle Maps taką pokazuje w Żaganiu na bocznicy:)

: 2014-05-21, 09:33
autor: cody1976
Ot mechanizacja, czyli to na pewno ta, spróbuję się dowiedzieć co stało się z druga ale obawiam się, że poszła na złom.


Numery fabryczne ładowarek to 304 i 305

Są podobno z lat 96-98. Te dwie sztuki, to jakiś prototyp na rynek amerykański. W razie potrzeby mogę załatwić ksero DTR-ki. Zastanawia mnie informacja z HSW o rzekomym pożarze, skoro maszyny są z lat 90-tych a pożar był wcześniej to coś nie pasuje. Chyba, że ktoś wcisnął mi kit żebym go nie nękał o dokumentacje.



cody1976

: 2014-05-21, 12:31
autor: Bricksley
cody1976 pisze:Numery fabryczne ładowarek to 304 i 305

Są podobno z lat 96-98. Te dwie sztuki, to jakiś prototyp na rynek amerykański. W razie potrzeby mogę załatwić ksero DTR-ki.Zastanawia mnie informacja z HSW o rzekomym pożarze, skoro maszyny są z lat 90-tych a pożar był wcześniej to coś nie pasuje. Chyba, że ktoś wcisnął mi kit żebym go nie nękał o dokumentacje.
Skoro są z końcówki lat '90 to myślę dokumentacja istnieje (podczas praktyk i rozmów nikt nic nie wspominał o pożarze, w sumie od innych osób też nic takiego nie słyszałem, ale postaram się to zweryfikować). Na podstawie maszyn z tamtego okresu powstawały kolejne już coraz bardziej zmodernizowane. Choć obecne 560 już znacznie mniej przypominają te z lat '90 to dalej się z nich wywodzą. A i tych starszych maszyn trochę pracuje po różnych odkrywkach (na zwykły plac budowy maszyna zdecydowanie za duża) u nas i poza granicami. Warto pamiętać, że w całości polską konstrukcją, tak zbudowaną jak i zaprojektowaną była Ł-34 (obecnie 534E) oraz inne pierwsze konstrukcje, reszta ładowarek, a raczej licencje zostały zakupione w latach '70 od International Harvester (późniejszy DRESSER), ale od tamtych czasów prze wiele lat były przeprojektywane tak, że stały się naszymi maszynami. Prawda jest taka, że maszyny do robót ciężkich projektuje i buduje się tak by służyły bardzo wiele lat, co można zobaczyć po wieku niektórych maszyn budowlanych czy górniczych. Oczywiście każda nowa maszyna wprowadza jakąś innowację, które przekłada się na jej ekonomiczne użytkowanie oraz wydajność, ale jeśli o starsze się odpowiedni dba, zwłaszcza elementy hydrauliczne będzie służyła długo.

Edit:
Jeszcze odnośnie prototypów, to często zdarza się tak, że daną maszynę, a właściwie jej podstawową wersję przystosowuje się pod wymagania klienta, a co za tym idzie tworzy się różniące się między sobą maszyny.

: 2014-05-22, 15:52
autor: cody1976
Z takich starszych perełek wiem gdzie są jeszcze w Polsce CAT-y 992, Nie licząc w miarę nowych Komastu WA700 to największe ładowarki jakie pracują w kraju.

cody1976

: 2014-05-22, 18:25
autor: V1
Żeby tak ktoś wiedział gdzie stoi jakiś zapyziały wrak Mamuta......

: 2014-05-22, 19:36
autor: cody1976
V1 pisze:Żeby tak ktoś wiedział gdzie stoi jakiś zapyziały wrak Mamuta......

Chodzi Ci o wozidło przegubowe, a raczej kolebkowe Mamut 200 ?

cody1976

: 2014-05-22, 20:07
autor: Bricksley
cody1976 pisze: V1 napisał/a:
Żeby tak ktoś wiedział gdzie stoi jakiś zapyziały wrak Mamuta......



Chodzi Ci o wozidło przegubowe, a raczej kolebkowe Mamut 200 ?
Dokładnie, był jeszcze Mamut 100. Dość ciekawa konstrukcja choć napęd tylko na przednią oś miał. Gdzieś czytałem, że miały dość słabe właściwości jezdne.

: 2014-05-22, 21:21
autor: V1
Na prezentacji wyglądało, że jeździł bez wysiłku, i skręcał w miejscu o 90 stopni.

: 2014-05-22, 23:24
autor: legosamigos
Znalazłem na necie jakiś archiwalny film odnośnie maszyn ze Stalowej Woli, m.in. Mamut 200

: 2014-05-22, 23:36
autor: Bricksley
legosamigos pisze:Znalazłem na necie jakiś archiwalny film odnośnie maszyn ze Stalowej Woli, m.in. Mamut 200
Znane ;) Są i inne jeszcze filmy pokazujące te maszyny.

: 2014-05-23, 00:56
autor: cody1976
V1 pisze:Żeby tak ktoś wiedział gdzie stoi jakiś zapyziały wrak Mamuta......

Nie chcę nic obiecywać, ale chyba wiem gdzie są, a przynajmniej parę lat temu były dwa takie wozidła. Muszę to zweryfikować i dam Ci znać.

Już zweryfikowałem, niestety nie mam dobrych wiadomości, to nie były Mamuty 200 tylko Tatry T-200 w sumie bardzo podobne. Niestety zezłomowano je całkiem niedawno. Nawet nie wiedziałem, że Tatra produkowało takie wozidła.


cody1976