Forum LUGPOL Strona Główna Forum LUGPOL
www.lugpol.pl

FAQFAQ  SzukajSzukaj  UżytkownicyUżytkownicy  GrupyGrupy
RejestracjaRejestracja  ZalogujZaloguj

Poprzedni temat «» Następny temat
[MOC] Trialówka
Autor Wiadomość
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 861
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-16, 10:07   

RobertSz napisał/a:
Własnie Twoj komentarz dałem jako przykład jak można w odpowiedni sposób skomentować MOC. I nie pisze tego z ironia;)


A bo ja grzeczny chłopiec jestem :-P
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3496
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-16, 11:23   

makar napisał/a:
Co byś powiedział na "wszędołaz"?


Myślę, ze gdyby Piotr nazwał ten pojazd, tak jak zasugerował Makar, nie było by żadnej dyskusji, a tak zrobiła się niepotrzebna burza w szklance wody
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-07-16, 19:51   

Do tygodnia czasu powinienem pokazać film z jazdy po terenie. Pojazdu bronić nie muszę bo zrobi to sam. Wraz z filmem odniosę się też bardziej szczegółowo co do konstrukcji.

Ta cała dyskusja o nazwę "Trialówka" jest w moim odczuciu nieporozumieniem. W filmie nadałem mu nazwę "Truck Trial" bo tylko taka mi przychodziła na myśl do przetłumaczenia. Angielskiego nie znam więc muszę tłumaczyć przez google. Skoro pojazd tak nazwałem w filmie to i na forum nie chciałem robić zamieszania. Niestety wyszło inaczej.

Co do opisu który tak niektórych wzburzył i moje liczne porównania do "trialówek" to powiem iż miał on sprowokować do dyskusji o rozwiązania techniczne a nie o ideologie. W pewien sposób rozumiem te osoby, bo przychodzi "zielony" na cudze podwórko i próbuje podważać istniejący porządek. Przypomiało mi to wymianę zdań w pewnym temacie o pewnym robocie. Dla mnie to tylko kolejny MOC który miał coś sprawdzić a oburzyły się osoby które jak widać bardzo poważnie traktują trtr i nie lubią jak ktoś taki jak ja próbuje coś mieszać. Niestety po raz kolejny pomyliłem się.

Pojazd został zkwitowany jako ot "łazik" i zaszufladkowany jako słaby i nie mogący się z niczym równać. Mam nadzieję że film z terenu ociepli trochę ten obraz.
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 861
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-16, 20:01   

piotrek839 napisał/a:
Do tygodnia czasu powinienem pokazać film z jazdy po terenie. Pojazdu bronić nie muszę bo zrobi to sam. Wraz z filmem odniosę się też bardziej szczegółowo co do konstrukcji.

Ta cała dyskusja o nazwę "Trialówka" jest w moim odczuciu nieporozumieniem. W filmie nadałem mu nazwę "Truck Trial" bo tylko taka mi przychodziła na myśl do przetłumaczenia. Angielskiego nie znam więc muszę tłumaczyć przez google. Skoro pojazd tak nazwałem w filmie to i na forum nie chciałem robić zamieszania. Niestety wyszło inaczej.

Co do opisu który tak niektórych wzburzył i moje liczne porównania do "trialówek" to powiem iż miał on sprowokować do dyskusji o rozwiązania techniczne a nie o ideologie. W pewien sposób rozumiem te osoby, bo przychodzi "zielony" na cudze podwórko i próbuje podważać istniejący porządek. Przypomiało mi to wymianę zdań w pewnym temacie o pewnym robocie. Dla mnie to tylko kolejny MOC który miał coś sprawdzić a oburzyły się osoby które jak widać bardzo poważnie traktują trtr i nie lubią jak ktoś taki jak ja próbuje coś mieszać. Niestety po raz kolejny pomyliłem się.

Pojazd został zkwitowany jako ot "łazik" i zaszufladkowany jako słaby i nie mogący się z niczym równać. Mam nadzieję że film z terenu ociepli trochę ten obraz.


Nie zgadzam się - dla mnie jeździ super :-P
Ja bym osobiście - o ile masz tyle klocków - zrobił skrętne też te tylne 4 koła ale sterowane niezależnie od przednich.
To już by jechało chyba po wszystkim...

Ps. Dawaj filmik z terenu bo się doczekać nie mogę :-)
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
Ostatnio zmieniony przez OmenGda 2014-07-16, 20:17, w całości zmieniany 2 razy  
 
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-07-17, 00:01   

OmenGda napisał/a:
Ja bym osobiście - o ile masz tyle klocków - zrobił skrętne też te tylne 4 koła ale sterowane niezależnie od przednich.

Dokładnie taki sam mam plan. Ten wątek miałem poruszyć później ale skoro Ty na to zwróciłeś uwagę to powiem że na pewno zrobię przebudowę.

Po testach w terenie zwróciłem uwagę na zaletę skrętnych osi i ich duży kąt. Koła w skrajnych ustawieniach przesuwają się o 6 cm. Jest to na tyle dużo że korzystając z siły skrętu można się dodatkowo "podciągać". Coś jakby używać łokci podczas czołgania. Tylne koła tej funkcji nie mają i działają jak przyczepka przez co niewielki z nich pożytek. Niezależny skręt tylnych kół jak słusznie zauważyłeś w oczywisty sposób poprawi dodatkowo zwrotność, balans i odhaczanie się z ostrych i wysokich kamieni. Zmienie też środek ciężkości i baterię przesunę do przodu w okolice drugiej osi i przeguba. To miejsce powinno poprawić wspinaczkę choć pewnie pogorszy zjazdy.
 
 
 
Filus 


Wiek: 32
Dołączył: 08 Sie 2010
Wpisy: 588
Skąd: Śląsk
Wysłany: 2014-07-18, 17:52   

piotrek839 napisał/a:
Niezależny skręt tylnych kół


Rozumiesz przez to niezależność od przednich dwóch osi? Czyli planujesz możliwość sterowania krabowego?
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-07-19, 12:38   

Filus napisał/a:
piotrek839 napisał/a:
Niezależny skręt tylnych kół


Rozumiesz przez to niezależność od przednich dwóch osi? Czyli planujesz możliwość sterowania krabowego?

Dokładnie tak. Pojazd dzieli się na dwie części które do skutecznego działania muszą być od siebie niezależne.

FILM z przejazdu po terenie. Wersja bez modyfikacji ta sama co jeździła po poduszkach.
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3496
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-19, 13:00   

Choć nie przepadam za tego typu pojazdami, to widać radzi sobie całkiem nieźle w terenie, który przypomina poligon połączony z kamieniołomem. Jeszcze jak zrobisz dodatkowe tylne osie skrętne, to praktycznie Twój pojazd pokona wszystkie przeszkody ;)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
RobertSz 

Wiek: 37
Dołączył: 14 Maj 2014
Wpisy: 39
Skąd: Wrocław
Wysłany: 2014-07-19, 20:07   

Myślę, że po obejrzeniu filmu, każdy przyzna, że pojazd radzi sobie w terenie;) Gratuluje.
 
 
 
OmenGda 
No risk no fun!


Wiek: 39
Dołączył: 05 Lut 2007
Wpisy: 861
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-07-19, 20:36   

Czad. Wiedziałem, że będzie dobrze :-) Czekam na v2 z tylnymi skrętnymi :-)
_________________
Nie jest sztuką trafić w muchę przednią szybą...
Sztuką jest, zrobić to boczną!
 
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-09, 23:53   

Pojazd po modyfikacji.




Lista zmian:
- Oś 3 i 4 skrętne tak samo jak oś 1 i 2 ale niezależnie.
- Bateria i wieże przesunięte w okolice 2 osi.
- Wieże V2 zamiast V1.
- W układzie napędowym zamiast z12/z20 jest z16/z16.
- Waga 1960 g. czyli o 150 g. więcej.

Pojazd w terenie zdecydowanie poprawił swoje możliwości ale nic za darmo. W testach domowych pierwotny układ napędowy był zabójczy dla kardanów w trzeciej osi, kruszył je na wszystkie sposoby. Postanowiłem więc osłabić go zmieniając zębatki tuż przy silnikach dając dwie z16 zamiast z12/z20. Zmiana dotyczyła przejścia tylko o jeden rozmiar ale wystarczyła z uwagi na duże luzy zębatek z16.
Pojazd przyspieszył i nie niszczył kardanów ale znowu nic za darmo. W ciężkim terenie silniki były nadmiernie przeciążane przez co szybko rozładowywały baterie. Czas rozładowywania baterii był kilku krotnie szybszy.

Podsumowując.
Gdybym miał wystawić pojazd do wyścigu po bardzo trudnym terenie, wystawił bym obecną wersję. Bateria starczyłaby na jeden przejazd. Natomiast do zabawy zdecydowanie lepsza była poprzednia wersja. Napęd bardziej optymalnie wykorzystywał energię i jedna bateria starczała na godzinę jazdy po wertepach.
 
 
 
legosamigos 
VIP


Wiek: 46
Dołączył: 11 Kwi 2012
Wpisy: 3496
Skąd: Gdańsk
Wysłany: 2014-08-10, 09:02   

No to jeszcze film by się przydał, jak działa w polepszonej wersji ;)
_________________
Moje życie jest jak klocki Lego, nigdy nie wiem, co zbuduję
 
 
 
 
piotrek839 


Wiek: 45
Dołączył: 05 Paź 2011
Wpisy: 458
Skąd: Jastrzębie-Zdrój
Wysłany: 2014-08-10, 10:33   

legosamigos napisał/a:
No to jeszcze film by się przydał, jak działa w polepszonej wersji ;)

Trzeciego filmu nie będzie. Opis, dwa filmy i na koniec wnioski w zasadzie wyczerpują temat.
 
 
 
Blaha 
VIP


Wiek: 35
Dołączył: 09 Sie 2011
Wpisy: 798
Skąd: Siemianowice Śląskie
Wysłany: 2014-08-11, 15:28   

Trzeba Ci przyznac, ze pojazd jezdzi bardzo sprawnie.
ciekawa konstrukcja, osiem kół z głębokim bieżnikiem, do tego niska masa robią robote :)
to teraz nic tylko zbuduj 100% trialówke i wpadaj na rajd!
 
 
 
Chrupek 


Wiek: 33
Dołączył: 13 Kwi 2010
Wpisy: 834
Skąd: Wawa
Wysłany: 2014-08-13, 14:54   

piotrek839 napisał/a:
W testach domowych pierwotny układ napędowy był zabójczy dla kardanów w trzeciej osi, kruszył je na wszystkie sposoby.


Jeśli pęka część bushowa, to można założyć na nią silikonową gumkę LEGO, owiniętą kilka razy. Można też użyć niekoszernych gumeczek silikonowych (nie wiem do czego są oryginalnie takie gumeczki używane, ale kupić można w każdej galerii). Je się nawija parenaście razy i trzymają busza potwornie mocno. Trzeba tylko pamiętać, żeby nie trzymać takich kardanów luzem, tylko wepchnąć w te ich bushe jakieś krótkie axle. Wtedy te duże naprężenia się rozchodzą.

Jeśli kardan się rozpina w części przegubu, to można na niego nałożyć małą oponkę city (chyba patent MańkaManiaka). Ogranicza to zakres ruchu dość znacznie, więc nie zawsze się nada. Ale jeśli się nada to trzyma kardana bardzo mocno i nie pozwala mu się rozlecieć.

Można też zamiennie zamiast kardana użyć megakardana , lub kiełbasy.
_________________
Sezon w pełni!
 
 
 
 
Wyświetl wpisy z ostatnich:   
Odpowiedz do tematu
Nie możesz pisać nowych tematów
Nie możesz odpowiadać w tematach
Nie możesz zmieniać swoich wpisów
Nie możesz usuwać swoich wpisów
Nie możesz głosować w ankietach
Nie możesz załączać plików na tym forum
Możesz ściągać załączniki na tym forum
Dodaj temat do Ulubionych
Wersja do druku

Skocz do:  

phpBB by przemo  
Strona wygenerowana w 0,042 sekundy. Zapytań do SQL: 12